1.
|
85 p, 1.0 MB |
La identitat reflexiva de les docents d'Educació Infantil i Primària
/
Albella Gallego, Cristina ;
Giralt Romeu, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
La següent investigació té per finalitat descriure la competència reflexiva de diferents docents d'educació infantil i primària. Aquesta descripció es fa a partir dels incidents crítics que viuen a l'aula, els quals, els porten a engegar processos de reflexió que canvien la seua identitat docent; dels dispositius de reflexió que fan servir i dels nivells d'aprofundiment que desenvolupen. [...] La siguiente investigación tiene por finalidad describir la competencia reflexiva de diferentes docentes de educación infantil y primaria. Esta descripción se hace a partir de los incidentes críticos que viven en el aula, los cuales, los llevan a poner en marcha procesos de reflexión que cambian su identidad docente; de los dipositivos de reflexión que usan y de los niveles de profundización que desarrollan. [...] The following research aims to describe the reflexive competence of different teachers of primary and early childhood education. This description is based on the critical incidents that live in the classroom, which lead them to start reflection processes that change their teacher identity; the reflection devices they use and the levels of depth they develop. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Infantil [847]
|
|
2.
|
2.1 MB |
Efectividad y seguridad de los nuevos tratamientos para la psoriasis moderada- grave en la práctica clínica real
/
del Alcázar Viladomiu, Elena ;
Carrascosa, José Manuel, dir.
Les dades d'efectivitat i seguretat d'un fàrmac a la vida real es consideren essencials per a ponderar els resultats dels assaigs pivotals per a la presa de decisions dels clínics. L'objectiu va ser el de avaluar l'efectivitat i seguretat de nous fàrmacs per al tractament de la psoriasi moderada-greu. [...] Los datos de efectividad y seguridad de un fármaco en vida real se consideran esenciales para ponderar los resultados de los ensayos pivotales para la toma de decisiones de los clínicos. El objetivo fue evaluar la efectividad y seguridad de nuevos fármacos para el tratamiento de la psoriasis moderada-grave. [...] Physicians must evaluate the results of pivotal trials together with real-world data on effectiveness and safety when making clinical decisions. The objective was to evaluate the safety and effectiveness of new drugs for the treatment of moderate to severe psoriasis in clinical practice. [...]
2022
|
|
3.
|
299 p, 30.9 MB |
Modelitzar i indagar la contaminació atmosfèrica a l'aula de primària. Anàlisi des de la perspectiva de investigació basada en el disseny
/
Tena Gallego, Èlia ;
Couso, Digna, dir.
La present tesi explora la planificació, disseny, implementació, avaluació i redisseny/refinament iteratiu, dins del paradigma d'investigació basada en el disseny (IBD) d'una seqüència didàctica (SEA/DI) contextualitza en el problema de la contaminació atmosfèrica, amb l'objectiu de demostrar qualitat en estar fonamentada en recerca, ser subjecte de recerca i aportar a la recerca. [...] La tesis doctoral explora la planificación, diseño, implementación, evaluación y rediseño/refinamiento iterativo dentro del paradigma de investigación basada en el diseño (IBD), de una secuencia de enseñamiento y aprendizaje (SEA/DI) contextualizada en el problema de la contaminación atmosférica, con el objetivo de demostrar calidad en estar fundamentada en investigación, ser sujeto de investigación y aportar a la investigación. [...] The present doctoral thesis explores the process of iteratively planning, design, implementation, evaluation, and redesign/refinement within the design based research paradigm (DBR) of a teaching and learning sequence (TLS) contextualized in the phenomena air pollution that demonstrates quality by being both research and evidence-based, and by to contributing to actual research. [...]
2022
|
|
4.
|
146 p, 18.0 MB |
Incorporating decision analysis models in the development of health recommendations
/
Canelo Aybar, Carlos Gilberto ;
Alonso-Coello, Pablo, dir. ;
Bonfill, X. (Xavier), dir.
Introducció: Els models d'anàlisis de decisió són marcs matemàtics que representen variables i les seves interrelacions per a descriure fenòmens observats o predir esdeveniments. Els models poden millorar la presa de decisions projectant una intervenció a un horitzó de temps de vida o predient l'efecte de formes alternatives de brindar una intervenció. [...] Introducción: Los modelos de análisis de decisión son marcos matemáticos que representan variables y sus interrelaciones para describir fenómenos observados o predecir eventos. Los modelos pueden mejorar la toma de decisiones proyectando una intervención a un horizonte de tiempo de vida o prediciendo el efecto de formas alternativas de brindar una intervención. [...] Background: Decision analysis models are mathematical frameworks representing variables and their interrelationships, to describe observed phenomena or predict events. Models may improve decision making, by projecting interventions to life-time horizon or predicting the effect of alternative ways of delivering an intervention. [...]
2022
|
|
5.
|
91 p, 1.0 MB |
Assaig general d'una millor interpretació de l'educació musical a l'escola primària en col·laboració amb l'escola de música : una proposa en el marc del projecte Superfilharmònics
/
Flores Freire, Alba ;
Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball pretén ser l'assaig general d'una proposta de millora per al projecte dels Superfilharmònics, l'escenari del qual se situa a l'aula de tercer de l'escola Santa Eulàlia de Berga. Així doncs, tot el que s'exposa en el següent document neix amb la voluntat d'esdevenir agent de transformació en un context educatiu pràctic real. [...] Este trabajo pretende ser el ensayo general de una propuesta de mejora para el proyecto "Superfilharmònics", cuyo escenario se sitúa en el aula de tercero de la escuela Santa Eulàlia de Berga. Asimismo, todo lo que se expone en el siguiente documento nace con la voluntad de convertirse en agente trasformador en un contexto educativo práctico real. [...] This work aims to be a dress rehearsal of a improvement plan for the "Superfilharmònics" project, which stage is the third grade classroom of Santa Eulàlia school, from Berga. Furthermore, everything set out in the following document was born with the desire to help in the growth of the project in a real practical educative surrounding. [...] professionals involved. All this with the purpose of guaranteeing the participation of all the students, always starting off from a Universal Design for Learning. In short, the data analyzed, because of an implementation of five sessions, show positive results, which reveal a growing desire to provide a future perspective to this work.
2022 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
6.
|
190 p, 4.4 MB |
Impacto en la satisfacción de carrera del seminario de preparación para la práctica
/
Escobar Escobar, Cesar ;
Martínez, Marius, 1966-, dir.
L'ocupabilitat dels egressats és una de les preocupacions principals de les universitats en relació amb els alumnes, especialment focalitzada en la seva concreció en el fet o la fita de "trobar una feina". [...] La empleabilidad de los egresados es una de las preocupaciones principales de las universidades con relación a sus alumnos, especialmente focalizada en su concreción en el hecho o el hito de "encontrar un trabajo". [...] This thesis shows how can career satisfaction be elevated in graduating students from an undergraduate program. This process is part of a 11-year class evolution, complemented by a theorical basis, culminating in a 4-year doctoral research done in Universidad Externado de Colombia. [...]
2022
|
|
7.
|
633 p, 8.4 MB |
El neguit del desig : Joan Miró, 1900-1932
/
Del Valle Martí, Anna ;
Balsach, Maria-Josep, dir. ;
Enjuanes Puyol, Sol, dir.
Quan s'analitza la figura i l'obra de Joan Miró des de la perspectiva dels treballs de Michel Foucault sobre la sexualitat, complementats amb els de Judith Butler sobre el gènere, es fa present un Miró fins ara desconegut, per a qui la pràctica artística va esdevenir essencial en el seu reconeixement com a subjecte de sexualitat i de gènere. [...] Al analizar la figura y la obra de Joan Miró desde la perspectiva de los estudios de Michel Foucault sobre la sexualidad, complementados con los de Judith Butler sobre el género, surge un Miró hasta el momento desconocido, para quien la práctica artística fue esencial en su reconocimento como sujeto de sexualidad y de género. [...] By analysing Joan Miró's figure and work from the perspective of Michel Foucault's studies on sexuality, complemented by Judith Butler's studies on gender, a hitherto unknown Miró emerges, for whom artistic practice was essential in his recognition as a subject of sexuality and gender. [...]
2021
2 documents
|
|
8.
|
44 p, 614.2 KB |
El Supervisor educatiu : una figura per a la millora professional del docent
/
Arnijas Fàbregas, Joan ;
Puente, Sílvia, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Com a futur mestre que està acabant la seva formació inicial universitària, em pregunto quines opcions tinc per continuar aprenent i instruint-me. Aquest treball parteix de la pràctica reflexiva, que és una metodologia formativa útil pels docents. [...] Como futuro maestro que está terminando su formación inicial universitaria, me pregunto qué opciones tengo para seguir aprendiendo e instruyéndome. Este trabajo parte de la práctica reflexiva, que es una metodología formativa útil para los docentes. [...] As a future teacher who is finishing his initial college education, I wonder which continuous-learning and instructing options I have. This paper is based on reflective practice, which is a useful formative methodology for teachers. [...]
2022 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
9.
|
207 p, 1.4 MB |
Los factores que inciden en la deserción de la practica profesional en los estudiantes de liceos técnicos profesionales en Chile
/
Latorre Osses, Carolina Isabel de Lourdes ;
Ion, Georgeta, dir.
La tesis doctoral tuvo como objetivo central conocer los factores de deserción de la práctica profesional en los estudiantes que cursan la Enseñanza Media Técnico Profesional (EMTP), específicamente en dos establecimientos de la Región Metropolitana y uno en la Región de la Araucanía, es por ello por lo que para realizar este estudio se utilizó, valga la redundancia, el estudio de caso. [...] The main objective of the doctoral thesis was to know the factors of desertion of the professional practice in students who attend the Technical Professional High School (EMTP), specifically in two establishments in the Metropolitan Region and one in the Araucanía Region, that is why for this reason, the case study was used to carry out this study. [...]
2022
|
|
10.
|
45 p, 1.4 MB |
L'atenció somàtica en la construcció de la presència escènica, aproximació pràctica
/
Sisquella Duran, F. Xavier ;
Vendrell Sales, Ester, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
La presència escènica és un tema de discussió i investigació candent en el teatre. Des de principis del segle XX, diversos pedagogs i directors han tractat d'objectivar l'actuació teatral, entesa com l'art de les accions psicofísiques, donant lloc a una sèrie de mètodes que, per més que efectius, són aproximacions intuïtives i pragmàtiques que dificulten el consens. [...] Stage presence is a recurrent source of discussion and research in theatre. Since the 1900s, many theatre teachers and directors have been trying to objectify acting, i. e. the art of psychophysical actions, providing several effective methods which have led to a lack of consensus due to its intuitive and pragmatic nature. [...]
2021 Màster Universitari en Estudis Teatrals [1174]
|
|