Resultats globals: 176 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 105 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 6 registres trobats
Publicacions periòdiques, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 44 registres trobats
Materials didàctics, 16 registres trobats
Articles 105 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
19 p, 477.1 KB Unlocking the potential of research-informed practice : Insights into benefits, challenges, and significance among teachers in Catalonia, Poland, and England / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Kowalczuk-Walędziak, Marta (University of Białystok. Faculty of Education) ; Brown, Chris (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret)
This survey-based study delves into the intricate interplay of research utilisation in the pedagogical approaches of a sample of 534 teachers across Catalonia (Spain), Poland, and England. Applying Baudrillard's Theory of Consumption lenses, we present novel insights into the multifaceted aspects of research use, including its benefits, costs, and significance within the teaching profession. [...]
Wiley-Blackwell, 2024 - 10.1111/ejed.12639
European journal of education, 2024, p.1-19  
2.
9 p, 164.0 KB Contextualización para el desarrollo de prácticas científicas / Fernández Rodríguez, Lucía (Universidad de Almería) ; Jiménez-Liso, Mª Rut (Universidad de Almería) ; Blanco-López, Ángel (Universidad de Almería)
En el ámbito de la educación científica, la conexión entre lo que el alumnado aprende y su vida diaria ha sido un tema de atención durante décadas, especialmente desde enfoques como la enseñanza de las ciencias en contexto, Ciencia-Tecnología y Sociedad, y el tratamiento de cuestiones socio-científicas. [...]
En l'àmbit de l'educació científica, la connexió entre el que l'alumnat aprèn i la seva vida quotidiana ha estat un tema d'atenció durant dècades, especialment des d'enfocaments com l'ensenyament de les ciències en context, Ciència - Tecnologia i Societat, i el tractament de qüestions sòcio-científiques. [...]
In the field of scientific education, the connection between what students learn and their daily lives has been a subject of attention for decades, specially from approaches such as teaching science in context, Science-Technology and Society, and addressing socio-scientific issues stand out. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.499
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 60-68 (Articles)
2 documents
3.
33 p, 1.5 MB La Agenda 2030 y los Objetivos de Desarrollo Sostenible en las bibliotecas de las universidades públicas españolas : incorporación en los instrumentos de gestión universitaria y buenas prácticas bibliotecarias / Larios Rodríguez, Montse (Universitat de Lleida) ; Rey Martín, Carina (Universitat de Barcelona) ; Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se analiza la implantación de los Objetivos de Desarrollo Sostenible en la planificación estratégica y en las buenas prácticas de las bibliotecas universitarias españolas.
This paper analyzes the implementation of the Sustainable Development Goals in the strategic planning and good practices in Spanish university libraries.

2021
RUIDERAe: Revista de Unidades de Información, Núm. 18 (2º semestre 2021) , p. 1-33  
4.
19 p, 941.0 KB Improving preservice teachers' scientific argumentative writing through epistemic practices : a learning progression approach / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lafuente Martínez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Improving preservice teachers' argumentative competence is a social and educational imperative. This study focuses on the contribution of a sequence of learning tasks, designed as epistemic practices and following a learning progression approach, to enhancing student teachers' scientific argumentative writing. [...]
2019 - 10.1080/02607476.2018.1548172
Journal of Education for Teaching, Vol. 45 Núm. 2 (2019) , p. 169-185  
5.
18 p, 606.9 KB The big challenge : Integrating digital teaching competence in the training of pre-service teachers / Llanes Velasco, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Preparing teacher candidates for teaching in the 21st century is a great challenge for universities. Teacher training programs must provide trainees with both theoretical and practical knowledge and opportunities for developing professional competences in the digital world. [...]
Preparar futurs mestres per a l'ensenyament al segle XXI és un gran repte per a les universitats. És fonamental que els programes de formació inicial integrin coneixements teòrics i pràctics i ofereixin oportunitats per desenvolupar les competències professionals necessàries per ensenyar en un món digital. [...]
Preparar a futuros docentes para la enseñanza en el siglo XXI es un gran desafío para las universidades. Es fundamental que los programas de formación integren conocimientos teóricos y prácticos y ofrezcan oportunidades para el desarrollo de la competencia profesional en un mundo digital. [...]
Préparer les futurs enseignants à l'enseignement du 21ème siècle constitue un défi pour les universités. Les programmes de formation des enseignants doivent fournir aux stagiaires des connaissances à la fois théoriques et pratiques et des opportunités pour développer des compétences professionnelles dans le monde numérique. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1121
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1121 (Articles)  
6.
28 p, 793.8 KB Centros de Documentación Europea. Evolución y revisión de casos de éxito en ecosistemas digitales : 60 años de historia / Ramón Reyero, Eva (Universidad Francisco de Vitoria) ; Muñoz Ruiz, Concepció (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea)
Este año 2023 se cumplen 60 años de la creación de la red de Centros de Documentación Europea, una red de información creada, en 1963, por la Comisión Europea en universidades. En la actualidad, cuenta con más de 300 CDE en la UE, 29 de ellos en España. [...]
Aquest any 2023 es compleixen 60 anys de la creació de la xarxa de Centres de Documentació Europea, una xarxa d'informació creada el 1963 per la Comissió Europea a universitats. Actualment, compta amb més de 300 CDE a la UE, 29 a Espanya. [...]
This year, 2023, marks the 60th anniversary of the creation of the network of European Documentation Centres, an information network created in 1963 by the European Commission in universities. Currently, it has more than 300 EDC in the EU, 29 of them in Spain. [...]

2023 - 10.5565/rev/quadernsiee.62
Quaderns IEE, Vol. 2 Núm. 2 (2023) , p. 72-99 (Notes)  
7.
12 p, 783.4 KB Formació i orientació professional al Grau d'Antropologia : reflexió sobre una experiència d'innovació docent / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Ruiz Haro, Isidoro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Aquest breu article és, com el títol indica, una reflexió sobre l'experiència d'innovació docent que s'ha dut a terme el curs 2022-23 a la Universitat Autònoma de Barcelona amb estudiants de quart curs del grau. [...]
This brief article is, as the title indicates, a reflection on the teaching innovation experience that was carried out in the 2022-23 academic year at the Universitat Autònoma de Barcelona with year four undergraduate students. [...]
Este breve artículo es, como indica el título, una reflexión sobre la experiencia de innovación docente que se ha llevado a cabo el curso 2022-23 en la Universidad Autónoma de Barcelona con estudiantes de cuarto curso del grado. [...]
Este pequeno artigo é, como o título indica, uma reflexão sobre a experiência de inovação pedagógica realizada no ano letivo 2022-23 na Universitat Autònoma de Barcelona com alunos do quarto ano de licenciatura. [...]

2023 - 10.5565/rev/periferia.916
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 1 (2023) , p. 166-177 (Grupos de investigación)  
8.
14 p, 590.0 KB The Role of the L1 in EMI classroom practices : Exploring identity shifts through language choice / Moncada-Comas, Balbina (Universitat de Lleida)
English-medium instruction (EMI) affects lecturers' classroom practices as they face a new teaching scenario where language(s) can be used to construct lecturers' identities. Therefore, lecturers can take up different identities because their language-choice acts depend on their communicative and identification purposes. [...]
La Docència universitària en anglès (DUA) afecta les pràctiques dels professors a l'aula perquè afronten noves situacions on la(es) llengua(es) contribueix(en) a la construcció de la seva identitat. [...]
La instrucción a través del inglés (EMI) afecta las prácticas de los profesores, porque afrontan un nuevo escenario en el que se pueden utilizar diferentes lenguas para construir sus identidades profesionales. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.84
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 23-36 (Innovació i transmissió de coneixement)  
9.
18 p, 916.6 KB Aproximación etnográfica al proceso de inclusión de alumnado inmigrante en un centro educativo / Rodríguez Navarro, Henar (Universidad de Valladolid) ; Gómez González, Francisco Javier (Universidad de Valladolid) ; Rubia Avi, Mariano (Universidad de Valladolid) ; Rodríguez Medina, Jairo (Universidad de Valladolid)
Partiendo de los supuestos teóricos de la psicología cultural y la socialización lingüística, y siguiendo un enfoque etnográfico, este trabajo ofrece (a) un estudio que explica el proceso de escolarización de dos estudiantes recién llegados a España y un alumno dominicano recién llegado al grupo, pero no al colegio; y (b) un marco teórico como forma dinámica de analizar las instituciones educativas, a través del cual hemos identificado prácticas verticales y prácticas horizontales. [...]
Partint dels supoòsits teòrics de la psicologia cultural i la socialització lingüística, i seguint un enfocament etnogràfic, aquest treball ofereix (a) un estudi que explica el procés d'escolarització de dos estudiants nouvinguts a Espanya i un alumne d'origen dominicà nouvingut al grup de classe però no a l'escola; i (b) un marc teòric com a forma dinàmica d'analitzar les institucions educatives i mitjançant les quals hem identificat pràctiques verticals i pràctiques horitzontals. [...]
Based on the theoretical assumptions of cultural psychology and language socialization, and following an ethnographic approach, this paper offers (a) a study that explains the schooling process of two students who have just arrived in Spain and a Dominican student who has just arrived in the class group but not at the school and (b) a theoretical framework as a dynamic way of analyzing educational institutions and through which we have identified vertical practices and horizontal practices. [...]
En partant des hypothèses théoriques de la psychologie culturelle et de la socialisation linguistique, et en suivant une approche ethnographique, cet article propose (a) une étude qui explique le processus de scolarisation de deux étudiants récemment arrivés en Espagne et d'un étudiant dominicain récemment arrivé dans le groupe mais pas dans l'école ; et (b) un cadre théorique comme moyen dynamique d'analyser les institutions éducatives, à travers lequel nous avons identifié les pratiques verticales et les pratiques horizontales. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1148
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. e1148 (Invited Authors)  
10.
13 p, 587.7 KB Les pràctiques de laboratori en Geologia / Nebot, Maria-Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
Tot i que les pràctiques de Geologia poden ser de tipologia molt diversa i moltes d'elles són senzilles de dur a terme, als centres escolars no se'n solen fer de manera habitual. A l'article es presenten un seguit de reflexions i propostes que pretenen afavorir la seva implementació. [...]
There is a great diversity of practical activities in Geology, generally not difficult to carry out, but they are not usually done in schools. This article presents reflections and proposals to promote their implementation. [...]
A pesar de que las prácticas de geología pueden ser de tipología muy diversa y muchas de ellas son sencillas de llevar a cabo, en los centros escolares no suelen realizarse de forma habitual. En el artículo se presentan una serie de reflexiones y propuestas que pretenden favorecer su implementación. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.447
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 60-72 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  

Articles : 105 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 6 registres trobats  
1.
6 p, 57.9 KB L'autoaprenentatge : un mètode de millora en l'adquisició d'habilitats? / Nebot Cegarra, Josep (Josep) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències Morfològiques) ; Nebot-Bergua, Carlos (Universitat de Barcelona. Escola Universitària d'Infermeria Sant Joan de Déu)
L'objectiu d'aquest treball és valorar la influència de l'autoaprenentatge en l'adquisició d'habilitats durant la pràctica d'anatomia de la Cavitat peritoneal. En aquesta pràctica, pràctica pilot de l'experiència, els alumnes disposaven de l'ajuda d'un guió i la tutela d'un professor i en l'examen pràctic havien de demostrar el grau de capacitació per localitzar òrgans i espais a l'interior de l'abdomen de cadàvers humans. [...]
The aim of this work is to evaluate the influence of the self-learning on the acquisition of skills in the practice of the "Peritoneal cavity". In this pilot practice, the students had the help of a guide and a tutor teacher. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
2.
6 p, 38.1 KB Aproximació als mitjans comarcals catalans : una experiència sobre el terreny / Ginesta Portet, Xavier 1983- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Giral, Eugeni 1941- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
El Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la UAB porta a terme, des de fa dos anys, l'activitat Aproximació als Mitjans Comarcals Catalans. Durant una setmana, cinquanta estudiants de la llicenciatura de Periodisme tenen la possibilitat de viatjar per Catalunya i visitar els diversos mitjans de comunicació que configuren l'ecosistema mediàtic del país. [...]
The Journalism and Communication Sciences Department from UAB organizes, since 2007, the activity "Aproximació als Mitjans Comarcals Catalans" [Approximation to Catalan Regional Mass Media]. During one week, fifty students from the Journalism degree have the possibility to travel around Catalonia and visit the different regional mass media which shape the Catalan media ecosystem. [...]

2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008  
3.
6 p, 2.4 MB Estudis de Veterinària : com aprofitar les pràctiques clíniques a l'assignatura de cirurgia clínica / Andaluz Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Moll Sánchez, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Fresno, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; García Arnas, Félix (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals)
Els estudiants de segon cicle de la llicenciatura de veterinària realitzen, al llarg de la seva titulació, diferents pràctiques clíniques. Un d'aquests mòduls es el que els estudiants de quart curs realitzen a l'assignatura de cirurgia clínica. [...]
Veterinay students perform several clinical practices during the fourth year of degree. One of these clinical practices are the Clinical Stays ("Moduls") in Veterinary Surgery. These practices consist on one week of clinics in the surgery service of the Veterinary Teaching Hospital of the UAB. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
4.
4 p, 30.0 KB Video didàctic per comprendre la cromatografia : utilització de la tècnica d'hplc per la determinació de canvis en la síntesi d'un neurotransmissor : la histamina / Sabrià i Pau, Josefa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Moreno Delgado, David
La finalitat principal del vídeo realitzat correspon a un dels objectius docents que proposàvem en el projecte que ens va ser concedit per l'AGAUR: que l'alumne es pugui acostar a tècniques sofisticades que per la seva complexitat o perillositat no poden realitzar-se en els laboratoris de docència. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
5.
10 p, 140.5 KB From shelf to PDA : how to transform mobile devices in an information library tool / Carles i Pomar, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Medicina) ; Castellano López, Ana ; Guerrero Rebollo, Fernando ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
2007
International m-libraries Conference. Milton Keynes, Regne Unit, 1a : 2007  
6.
4 p, 81.2 KB Un Practicum per a la formació de mestres innovadors, reflexius i crítics / Casas i Vilalta, Montserrat coord. ; Creus Solà, Teresa ; Valls, Carme ; Bosch Mestres, Dolors ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Camps, Anna ; Font, Raquel ; López del Castillo, Lluís ; Prat Grau, Maria ; Ribas Seix, Teresa ; Sanmartí, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En aquesta comunicació es presenta una experiència feta amb alumnes de formació inicial de magisteri que es troben ja en el tercer curs. Especialitat Educació Primària. Es pretén dissenyar un model que faciliti la formació de mestres reflexius i decidits per una metodologia innovadora. [...]
2004
Jornades d'Innovació Docent de la UAB. Bellaterra, Catalunya, 1es : 2004  

Publicacions periòdiques 1 registres trobats  
1.
19 p, 461.3 KB Ofertas de empleo y prácticas: recopilación mensual del Centro de Documentación Europea - UAB / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea
Recopilació d'ofertes laborals i de pràctiques convocades per les institucions i agències de la UE, però també per altres organitzacions internacionals (Consell d'Europa, EFTA, OSCE, ONU, OTAN, etc) i d'altres entitats relacionades (think tanks, lobbies, grups polítics, etc. [...]
Centre de Documentació Europea 2020-
23 documents

Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
15 p, 716.7 KB Power-pop, el sorgiment de la (re)producció del poder a Catalunya a través del registre prehistòric / Monforte Barberán, Andreu (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Universitat Autònoma de Barcelona Grup de Recerca Arqueològica de la Mediterrània i del Pròxim Orient (GRAMPO)
L'estudi del sorgiment del poder ha de partir d'una clara premissa: l'essència o "estat natural" de l'ésser humà no és un element abstracte inherent a cada individu sinó que es defineix per un conjunt de relacions socials de producció i reproducció històricament determinades. [...]
The study of the emergence of power must start from a clear premise: the essence or "natural state" of the human being is not an abstract element inherent in each individual but is defined by a set of historically determined social relations of production and reproduction. [...]

2022 (Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia 3)
Modelant cultures. El concepte de poder a través de l'herència material, artística i musical al llarg de la història, 2022 p. 9-23  
2.
66 p, 677.2 KB La mediació en l'àmbit del consum / Barral i Viñals, Immaculada (Universitat de Barcelona) ; Suquet Capdevila, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
Aquest capítol engloba el treball que l'equip de mediació en consum ha realitzat en el marc del Llibre Blanc. Es tracta de la primera anàlisi amb dades reals sobre la mediació en consum dut a a terme a Catalunya i pràcticament a nivell comparat, ja que gran part dels estudis que s'han realitzat fins el present moment s'han centrat en l'àmbit més genèric dels ADR de consum o bé s'han enfocat des d'una vessant estrictament jurídica. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 249-314
2 documents
3.
18 p, 184.5 KB Infraestructura tecnològica i sistemes d'informació [Informe de la Societat de la Informació 2010] / Universitat Autònoma de Barcelona
Aquest document descriu, de forma resumida, les actuacions realitzades durant els anys 2009 i 2010 dins l'àmbit de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC), i planteja les principals fites que constituiran el pla d'actuació per l'any 2011 orientat a l'evolució i optimització dels sistemes d'informació i la infraestructura tecnològica de la UAB, així com altres aspectes de caràcter organitzatiu i estratègic.
2010  
4.
14 p, 178.0 KB Infraestructura tecnològica i sistemes d'informació [Informe de la Societat de la Informació 2011] / Universitat Autònoma de Barcelona
Tenint en compte les actuacions i accions planificades i desenvolupades des del Comissionat de la Societat de la Informació i descrites a l'informe de desembre 2010 a l'Informe Societat de la Informació i a l'informe d'administració electrònica es presenta el següent resum que conté les actuacions realitzades durant l'any 2011 dins l'àmbit de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC), i planteja les principals fites que constituiran el pla d'actuació per l'any 2012 orientat a l'evolució i optimització dels sistemes d'informació i la infraestructura tecnològica de la UAB, així com altres aspectes de caràcter organitzatiu i estratègic. [...]
2011  

Documents de recerca 44 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
181 p, 2.8 MB "BECARIXS X UN CAMBIO" : creación de una plataforma para la reforma del sistema de prácticas universitarias / Fuster Esteva, Teresa ; Gayà Català, Joan ; Luján Bellon, Cecilia Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En el present treball es planteja la creació d'una plataforma amb l'objectiu de millorar les condicions de les pràctiques universitàries. Aquesta, compta amb una recerca prèvia sobre el marc legal que les envolta i un posterior pla de comunicació per a donar-la a conèixer.
En el presente trabajo se plantea la creación de una plataforma con el objetivo de mejorar las condiciones de las prácticas universitarias. Esta, cuenta con una investigación previa sobre el marco legal que las envuelve y un posterior plan de comunicación para darla a conocer.
In this work we propose the creation of a platform with the objective of improving the conditions of university practices. It has a previous investigation on the legal framework that surrounds them and a subsequent communication plan to make it known.

2023
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
2.
50 p, 516.8 KB El impacto de las industrias culturales y el ciberentorno en el concepto de cultura y en las prácticas culturales / Vicente i González, Antonio ; Chillón, Albert, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Análisis retrospectivo y panorámico a través de las teorías de diversos autores sobre el impacto que han tenido el advenimiento de las industrias culturales tradicionales y el ciberentorno en las transformaciones producidas en el concepto de cultura y en sus manifestaciones a lo largo del último siglo.
Anàlisi retrospectiu i panoràmic a través de les teories de diversos autors sobre l'impacte que han tingut l'adveniment de les indústries culturals tradicionals i el ciberentorn en les transformacions produïdes en el concepte de cultura i en el de les seves manifestacions al llarg de l'últim segle.
Retrospective and panoramic analysis through the theories of various authors on the impact that the advent of traditional cultural industries and the cyber environment have had on the transformations produced in the concept of culture and its manifestations throughout the last century.

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
3.
63 p, 1.1 MB La Incidencia de la gobernanza en las prácticas y la participación cultural del colectivo juvenil en Cerdanyola del Vallès / Martins De Almeida, Marta ; Muntanyola-Saura, Dafne, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Des que va tenir lloc l'Estat de benestar a la societat occidental, van anar apareixent dos models de polítiques culturals que representen dues fases històriques de l'acció cultural per part de les institucions. [...]
Desde que tuvo lugar el Estado de bienestar en la sociedad occidental, fueron apareciendo dos modelos de políticas culturales que representan dos fases históricas de la acción cultural por parte de las instituciones. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Humanitats [1139]  
4.
56 p, 650.5 KB Desigualtats educatives : model pedagògic i les formes de vinculació educativa de l'alumnat / Lluch Calvet, Raquel ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'educació com a eina per combatre les desigualtats socials, com les derivades de la classe social (Bernstein, 1985) ha estat el centre de molts debats. Aquestes desigualtats poden reproduir-se i agreujar-se a través de l'escola, donant lloc a diferents desigualtats educatives. [...]
La educación como herramienta para combatir las desigualdades sociales, como las derivadas de la clase social (Bernstein, 1985) ha sido el centro de muchos debates. Estas desigualdades pueden reproducirse y agravarse a través de la escuela, dando lugar a desigualdades educativas. [...]
Education as a tool to combat social inequalities, such as those derived from social class (Bernstein, 1985) has been the focus of many debates. These inequalities can be reproduced and exacerbated through school, leading to educational inequalities. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
5.
51 p, 2.3 MB L'espai urbà en lluita : la divisió públic-privat i les seves implicacions socials. Un estudi de cas a la Plaça del Sol / Jiménez Gili, Lluís ; Perez Duran, Ixchel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La privatització dels espais públics urbans és un fenomen àmpliament estès per les grans urbs, és gairebé quelcom inherent a la consolidació d'aquestes, i forma ja part del nostre imaginari col·lectiu. [...]
La privatización de los espacios públicos urbanos es un fenómeno ampliamente extendido por las grandes urbes, es algo casi inherente a su consolidación y ya forma parte de nuestro imaginario colectivo. [...]
Privatization of urban public spaces is a widespread phenomenon in large cities; it is almost inherent to their consolidation and is already part of our collective imaginary. Therefore, the proliferation of the private sector in metropolises is a force that transforms imaginaries, narratives and relationships between people, who in turn are affected by political decisions that shape the socio-spatial structure of parks, streets, squares. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
6.
71 p, 1.4 MB Anàlisi dels recursos per la construcció d'una escola coeducativa. Estudi de cas d'un centre públic Análisis de los recursos para la construcción de una escuela coeducativa. Estudio de caso de un centro público / Mateu Segura, Helena ; Foradada Villar, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Corbella Molina, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca revisa el desplegament de recursos per la coeducació en l'etapa Primària d'un centre públic de l'Alt Penedès. La coeducació com a principi d'una educació per a la Justícia Global es configura com una necessitat per fer front a les marcades desigualtats socials. [...]
Esta investigación revisa el despliegue de recursos para la coeducación en la etapa Primaria de un centro público del Alt Penedès. La coeducación como principio de una educación para la Justicia Global se configura como una necesidad para hacer frente a las marcadas desigualdades sociales. [...]
This study examines the allocation of resources for co-educational activities in an Alt Penedès public school's elementary curriculum. Co-education as a principle of education for Global Justice is configured as a necessity for addressing pronounced social inequities. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Pedagogia [1211]  
7.
83 p, 6.8 MB Infancia y Espacios Públicos : criterios para la planificación de plazas y parques infantiles en territorios diversos de Chile / Ampuero Paredes, Brenda Paulina ; Ortiz, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
Quan es planifiquen els espais públics recreatius a Xile, com les places i parcs, aquests són dissenyats i planificats des de la mirada dels adults que és esbiaixada i incompleta i els qui faran ús d'aquests espais (els nens i les nenes) són invisibilitzats en aquests processos. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]  
8.
524 p, 2.3 MB La corrupción en la contratación pública / Luciani, Diego Sebastián ; Rodriguez Puerta, Ma. José, dir.
La presente tesis doctoral expone la corrupción en la contratación pública y, particularmente, en la obra pública, por tratarse de uno de los ámbitos más proclives a las arbitrariedades e irregularidades. [...]
This doctoral thesis presents corruption in public procurement and, particularly, in public works, as one of the areas most prone to arbitrariness and irregularities. The study shows that corrupt practices have remained unchanged for decades, without the branches of the State having put in place modern and efficient measures to combat such practices. [...]

2021  
9.
14 p, 5.2 MB Schedule Manager: programari web, per la creació, assignació i gestió autònoma per part dels alumnes de torns de treball / Reig Plazas, Pol ; Serra Ruiz, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest informe es presenta el desenvolupament d'una aplicació web amb l'objectiu de gestionar grups de pràctiques. El propòsit principal és aconseguir que els alumnes puguin accedir al torn de pràctiques que desitgen, amb els companys que escullin (sempre que les pràctiques ho requereixin) de la forma més senzilla i justa possible, tenint en compte les prioritats escollides i la nota mitjana, amb la possibilitat de canviar de grup i d'horari, per tal de minimitzar la implicació del professor a l'hora de canviar de grup alumnes que no estiguin satisfets amb el grup i l'horari que els ha estat assignat. [...]
This report presents the development of a web application with the aim of managing practice groups. The main purpose is to get students to access the internship shift they want, with peers choosing (as long as the internship requires it) in the simplest and fairest way possible, taking into account the chosen priorities and the average grade, with the possibility of changing groups and schedules, in order to minimize the teacher's involvement in changing groups of students who are not satisfied with the group and the schedule that has been assigned to them. [...]
En este informe se presenta el desarrollo de una aplicación web con el objetivo de gestionar grupos de prácticas. El propósito principal es conseguir que los alumnos puedan acceder al turno de prácticas que deseen, con los compañeros que elijan (siempre que las prácticas lo requieran) de la forma más sencilla y justa posible, teniendo en cuenta las prioridades escogidas y la nota media, con la posibilidad de cambiar de grupo y horario, para minimizar la implicación del profesor a la hora de cambiar de grupo alumnos que no estén satisfechos con el grupo y el horario que les ha sido asignado. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
14 p, 1.5 MB Aplicación web para el seguimiento y tutorizacón de las prácticas externas SPE 3.0 / Aranda Fernández, Luis ; Pons, Jordi, (Pons Aróztegui) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Las prácticas externas son una asignatura presente en la mayoría de estudios de grado. En el grado en Ingeniería Informática el profesorado realiza el seguimiento de las prácticas a través de una aplicación web desarrollada en cursos anteriores llamada Seguimiento de Prácticas Externas (SPE). [...]
External Internships are a subject present in most undergraduate programs. In the Computer Engineering undergraduate program, teachers monitor this intership through a web application developed in previous courses called "Seguimiento de Prácticas Externas (SPE)". [...]
Les pràctiques externes són una assignatura present en la majoria d'estudis de grau. En el grau d'Enginyeria Informàtica el professorat realitza el seguiment de les pràctiques a través d'una aplicació web, desenvolupada en cursos anteriors, anomenada Seguiment de Pràctiques Externes (SPE). [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  

Documents de recerca : 44 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
100 p, 3.1 MB Repositori d'activitats i recursos per a l'avaluació amb eines digitals de les habilitats pràctiques de l'alumnat / Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alguacil, Laia ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Grosseck, Gabriela (West University of Timisoara) ; Iancu, Daniel ; López, Víctor ; Malița, Laura ; Morodo, Andy (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rotaru, Ileana ; Sava, Simona ; Scortescu, Mirela ; Trzeciak, Asia ; Vlachopoulos, Dimitrios
El D-Eva Bank és un repositori de recursos per a l'avaluació amb eines digitals de les habilitats pràctiques dels estudiants d'educació superior. En les següents pàgines trobaràs 14 activitats que inclouen exemples d'estudis de cas de situacions de la vida real a les escoles o universitats, que inclouen rúbriques d'avaluació, analítiques d'aprenentatge, retroalimentació, gamificació i propostes d'avaluació amb eines digitals per a habilitats pràctiques. [...]
2022 (ARPA - Aula de Recursos Per a l'Avaluació)
4 documents
2.
26 p, 1.1 MB Com podem saber si l'aire de l'institut està contaminat? / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Material didàctic per treballar la contaminació de l'aire a 1r o 2n d'ESO basat. El material i la guia docent s'han desenvolupat en el marc del projecte Volem ser científiques i enginyeres! Projectes STEM amb perspectiva de gènere (FCT-20-15569).
2022 (Col·lecció de recursos docents del CRECIM)
2 documents
3.
50 p, 2.3 MB Com podem saber si l'aire de l'escola està contaminat? / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
Quarta versió del material per treballar la contaminació de l'aire al cicle superior de primària a través d'un projecte d'investigació.
El material i la guia docent s'han desenvolupat en el marc del projecte Volem ser científiques i enginyeres! Projectes STEM amb perspectiva de gènere (FCT-20-15569).

2022
2 documents
4.
1 p, 206.3 KB Com incorporar recursos audiovisuals i textos d'altres / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Infografia que explica els passos a seguir per incorporar recursos audiovisuals (imatges, vídeos, música i sons), mapes o textos d'altres autors en una obra pròpia, tot respectant el dret a tercers.
2024 (Eines per a la recerca)
4 documents
5.
1 p, 271.5 KB Treballs de fi d'estudis i drets d'autor : respecta'ls i protegeix-los! / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Guia amb informació sobre els aspectes més importants dels drets d'autor que cal tenir en compte en l'elaboració de treballs de final de grau (TFG), treballs de fi de màster (TFM) o postgrau, etc. [...]
2022 (Eines per a la recerca)
2 documents
6.
28 p, 954.0 KB Investigar sobre la contaminació a l'aula de Secundària / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a Secundària. El material de l'alumnat i la guia docent s'ha desenvolupat en el marc del Projecte ATENC!Ó.
Bellaterra, 2019 (Recursos docents)
4 documents
7.
32 p, 4.2 MB Investigant sobre la contaminació a l'aula de primària / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a cicle superior de primària a través d'un projecte d'investigació.
El material per a l'alumnat i la guia docent associades s'han desenvolupat en el marc del projecte ParticipAIRE (FECYT-17-11955).

Bellaterra, 2019
3 documents
8.
33 p, 969.0 KB Pràctiques de Sistemes Telemàtics / Castells-Rufas, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
2008  
9.
15 p, 873.0 KB Pràctiques de Bases de Dades / Castells-Rufas, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
2005
2 documents
10.
17 p, 12.5 MB Gestió de la informació : Decàleg de Bones Pràctiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques ; Andreu Nebot, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària) ; Carbonell Ferrando, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Rabat, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials)
Decàleg de Bones practiques en gestió de la informació pels doctorands. Presentació realitzada pel Servei de Biblioteques dins de la Jornada de benvinguda als nous doctorands del curs 2015-16: "El doctorat com a etapa formativa. [...]
2016 (Eines per a la recerca)
2 documents

Materials didàctics : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.