Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
23 p, 4.1 MB El Libro de las tres razones, «obra estoriada» / Cossío Olavide, Mario (Universidad de Alcalá)
This article offers a typology of the five different kinds of lacunae present in Manuscript 6376 at the Biblioteca Nacional de España in Madrid, which contains most of the works of Juan Manuel. This article identifies the kinds of lacunae affecting the Libro de las tres razones and suggests that some of those blank spaces were meant to be devoted to illuminations that were never executed. [...]
2021 - 10.7275/6e6d-ga26
Translat Library, Vol. 3 Núm. 1 (2021) , p. 3  
2.
20 p, 635.8 KB Los paratextos de la «Parte XIII de comedias de Lope de Vega» : texto y contexto / Tropé, Hélène (Université Paris 3 Sorbonne Nouvelle)
Se trata de estudiar, en el contexto de los años anteriores a 1620, los prólogos y dedicatorias de la Trecena parte de las comedias de Lope de Vega (Madrid, 1620) para demostrar que Lope los utiliza para defender su producción dramática, legitimar que sus textos se impriman y reapropiarse de ellos. [...]
This study deals with the preface and the dedications of Trecena parte de las comedias de Lope de Vega (Madrid, 1620). It will be demonstrated that Lope uses those texts to defend his playwriting, legitimize the printing of his comedies and re-appropriate them, using erudite quotations to claim his right to be included in a learned tradition.

2015 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.110
Anuario Lope de Vega, Vol. 21 (2015) , p. 153-172 (Artículos)  
3.
26 p, 785.4 KB El procés d'estrena del «Pròleg» d'«Els Pirineus» de Felip Pedrell a Venècia l'any 1897 / Godoy López, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
El català Felip Pedrell (1841-1922) i l'italià Giovanni Tebaldini (1864-1952), tots dos compositors i musicòlegs, es van cartejar durant gairebé vint-i-cinc anys en l'època en què el tortosí cercava de poder veure representada la seva gran trilogia lírica: Els Pirineus. [...]
Der Katalane Felip Pedrell (1841-1922) und der Italiener Giovanni Tebaldini (1864-1952), beide Komponisten und Musikwissenschaftler, unterhielten über fast fünfundzwanzig Jahre hinweg einen Briefwechsel, und zwar in einem Zeitraum, in dem Pedrell darum bemüht war, seine große lyrische Trilogie Els Pirineus aufführen zu können. [...]
The Catalan Felip Pedrell (1841-1922) and the Italian Giovanni Tebaldini (1864-1952), both composers and musicologists, wrote to each other for nearly twenty five years at the time when the Tortosa-born Pedrell was trying to see his great lyrical trilogy Els Pirineus performed. [...]
El catalán Felip Pedrell (1841-1922) y el italiano Giovanni Tebaldini (1864-1952), los dos compositores y musicólogos, se cartearon durante casi veinticinco años en la época en que el tortosino intentaba poder ver representada su gran trilogía lírica: Els Pirineus. [...]
Le Catalan Felip Pedrell (1841-1922) et l'Italien Giovanni Tebaldini (1864-1952), tous les deux compositeurs et musicologues, ont maintenu une correspondance pendant presque vingt-cinq ans à l'époque où le musicien de Tortosa cherchait à faire représenter sa grande trilogie lyrique, Els Pirineus. [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 195-220 (Articles)  
4.
22 p, 147.6 KB Una aproximación a la Electra de Sófocles desde el prólogo y la párodos / Morenilla Talens, Carmen (Universitat de València. Departament de Filologia Clàssica) ; Bañuls Oller, José Vicente (Universitat de València. Departament de Filologia Clàssica)
Sófocles se esfuerza por lograr una integración mayor del coro en la acción dramática, a la vez que focaliza la acción del héroe en el marco en el que éste se mueve. En los primeros versos de esta tragedia, en particular en el prólogo y en la párodos, a través de las estructuras iterativas, podemos vislumbrar las claves de los conflictos profundos de esta saga que aflorarán finalmente en la forma de matricidio. [...]
Sophocles strove to bring about a greater integration of the chorus into the dramatic action at the same time as he focused the action on the hero's sphere. The keys to the deep conflicts of this saga, which subsequently come to the surface as a matricide, are outlined in the iterative structures of the first lines of this tragedy, in particular, in the prologos and the parodos. [...]

2008
Faventia, Vol. 30, Núm. 1-2 (2008) , p. 187-208  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.