Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
23 p, 374.1 KB Racismo epistémico en el "sertão" del nordeste brasileño : un abordaje genealógico de la salud mental / Donato, Emilene Andrada (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este articulo trata del racismo epistémico en el sertão del nordeste de Brasil, entre finales del siglo XIX y principios del siglo XX. Responde a dos objetivos: 1) evidenciar ese fenómeno aplicado al territorio; 2) visibilizar personajes e influencias epistemológicas en el campo de la salud mental, estimulando más estudios. [...]
This article presents epistemic racism in the "hinterland" of north-eastern Brazil in the late nineteenth and early twentieth centuries. It responds to two objectives: 1) to evidence this phenomenon applied to the territory; 2) to make visible epistemological personages and influences in the area of mental health, stimulating more studies. [...]

2021 - 10.5565/rev/qpsicologia.1800
Quaderns de psicologia, Vol. 23 Núm. 3 (2021) , p. e1800 (Sección temática)  
2.
10 p, 238.5 KB Raza, ciencia y política : paradojas contemporáneas de la enseñanza de Biología / Paiva de Pontes Vieir, Eduardo ; Nogueira Chaves, Silvia
En este trabajo discutimos distintas concepciones raciales presentes en pronunciamientos orales y escritos de estudiantes de enseñanza secundaria de una escuela de Belém, ciudad localizada en la Amazonia brasileña. [...]
In this paper we discuss different racial conceptions present in oral and written statements of secondary education students at a school in Belem, a city located in the Brazilian Amazon. The motivation to approach this issue lies in the understanding of the subjects involved in the process of teaching and learning of science bring their own conceptions of race based on multiple personal stories, providing paradoxical situations related to the biological concept and the use of the term «race» in policies for social compensation through fees. [...]

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n1.396
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 1 (2012) , p. 103-112  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.