Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
31 p, 508.6 KB Behavior Rating Inventory of Executive Functioning-Preschool (BRIEF-P) Applied to Teachers : Psychometric Properties and Usefulness for Disruptive Disorders in 3-Year-Old preschoolers / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Doménech Massons, José M (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut
Objective: We provide validation data on the Behavior Rating Inventory of Executive Functioning-Preschool version (BRIEF-P) in preschool children. Method: Teachers of a community sample of six hundred and twenty 3-year-olds, who were followed up at age 4, responded to the BRIEF-P, and parents and children answered different psychological measures. [...]
2015 - 10.1177/1087054712466439
Journal of Attention Disorders, Vol. 19 Núm. 6 (2015) , p. 476-488  
2.
30 p, 335.8 KB Psychometric properties of the Strengths and Difficulties Questionnaire in 3 year-old preschoolers / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Doménech Massons, José M (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
We provide the first validation data on the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ3-4), a brief screening tool for behavioral and emotional problems, in preschool children. Parents of a community sample of 1341 Spanish 3-year-olds and teachers of a sample of 622 children responded to the SDQ3-4 and different measures of psychopathology. [...]
2013 - 10.1016/j.comppsych.2012.07.009
Comprehensive Psychiatry, Vol. 54 Num 3 (April 2013) , p. 282-291  
3.
12 p, 359.1 KB Risk factors for overweight in early ages : longitudinal design with Spanish Preschoolers / Pérez-Bonaventura, Iris (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Previous studies have shown that there are several significant early-life risk factors associated with childhood overweight. However, research has mainly focused on school-aged children. The aim of this study is to identify risk factors in early life for overweight in a community sample of Spanish preschoolers. [...]
Diferentes estudios han mostrado una asociación clara en­tre determinados factores de riesgo en edad temprana y so­brepeso en la infancia. Sin embargo, hasta ahora la inves­tigación solo se ha centrado en niños en edad escolar. [...]

2019 - 10.5944/ap.16.1.22098
Acción psicológica, Vol. 16, núm. 1 (2019) , p. 1-12  
4.
20 p, 1.1 MB Aprendiendo sobre los cambios de estado en educación infantil mediante secuencias de pregunta-predicción-comprobación experimental / Cruz-Guzmán, Marta (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; García-Carmona, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Criado, Ana M. (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Aun con sus dificultades y limitaciones, el aprendizaje por indagación está considerado uno de los enfoques didácticos más idóneos para aprender ciencia haciendo ciencia. A fin de ponerlo en práctica en educación infantil, se diseñó una propuesta didáctica basada en secuencias de pregunta-predicción-comprobación. [...]
Àdhuc amb les seves dificultats i limitacions, l'aprenentatge per indagació està considerat un dels enfocaments didàctics més idonis per aprendre ciència fent ciència. A fi de posar-ho en pràctica en educació infantil, es va dissenyar una proposta didàctica basada en seqüències de pregunta-predicció-comprovació. [...]
Although not without difficulties and constrains, inquiry-based learning is currently considered one of the most suitable approaches when it is intended that children learn science by doing science. In order to promote this educational approach in Preschool Education, it was designed a teaching intervention through sequences of question-prediction-testing. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2336
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 175-193 (Innovaciones Didácticas)  
5.
25 p, 191.9 KB The relationship between weight status and emotional and behavioral problems in Spanish preschool children / Pérez-Bonaventura, Iris (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Objective: To examine cross-sectional and longitudinal associations between behavioral problems and weight status, considering body mass index (BMI) z-scores and overweight status, in a community sample of preschoolers. [...]
2015 - 10.1093/jpepsy/jsu107
Journal of pediatric psychology, Vol. 40, núm. 4 (2015) , p. 455-463  
6.
12 p, 235.0 KB Executive function deficits and symptoms of disruptive behaviour disorders in preschool children / Araujo Jiménez, Eva Angelina (Universidad Autónoma de Sinaloa (Mèxic)) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Capdevila i Brophy, Connie (Universitat Autònoma de Barcelona)
The Executive Function is a set of cognitive processes that are developed from the earliest ages. Recent studies in children with disruptive behaviour disorders suggest the presence of effects on the executive functioning. [...]
2014 - 10.11144/Javeriana.UPSY13-4.efds
Universitas Psychologica, Vol. 13, núm. 4 (2014) , p. 1267-1277  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.