Resultats globals: 9 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 9 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
23 p, 265.8 KB Prevalence, comorbidity, functioning and long-term effects of subthreshold oppositional defiant disorder in a community sample of preschoolers / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Navarro, J. B.. (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
To study the prevalence of subthreshold oppositional defiant disorder (ST ODD)-less than 4 symptoms, but nonetheless an impairing form of oppositional defiant disorder (ODD)-its coexistence with other homotypic externalizing and heterotypical internalizing problems in children and associated impairment, as well as the long-term effect of this condition. [...]
2019 - 10.1007/s00787-019-01300-0
European child & adolescent psychiatry, 2019  
2.
11 p, 2.7 MB Sintomatología ansiosa y estilos de crianza en una muestra clínica de preescolares / Palafox Luévano, Iliana Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Pla, Esther (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoz (Olot)) ; Pi, Maite (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoz (Girona)) ; Ruiz, Gloria (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoz (Sabadell)) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
La relación entre ios trastornos de ansiedad y los estilos parentales es un tema de creciente interés desde hace varias décadas, principalmente en grupos de edad escotar. En el presente trabajo se ha analizado la relación entre la sintomatología ansiosa que presentan un grupo de escolares clínicamente referidos, los estilos de crianza parentales y el estado de salud paterno. [...]
The relationship between anxiety disorders and parenting styles has been a topic of growing interest over the past decades, mostly in school age groups. The present work analyzes the relationship between anxious symptomatology in a sample of clinically referred preschoolers, parenting styles and parents' health. [...]

2008
Ansiedad y estrés, Vol. 14, núm. 1(2008) , p. 71-80  
3.
28 p, 230.5 KB Cognitive and affective components of Theory of Mind in preschoolers with oppositional defiance disorder : clinical evidence / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Shamay-Tsoory, Simone (University of Haifa. Department of Psychology) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
The goal of the study was to examine the affective-cognitive components of Theory of Mind (ToM), in a community sample of 538 preschoolers, and more specifically in a subsample of 40 children diagnosed with ODD. [...]
2016 - 10.1016/j.psychres.2016.04.082
Psychiatry research, Vol. 241 (2016) , p. 128-134  
4.
34 p, 377.8 KB The short and very short forms of the Children's Behavior Questionnaire (CBQ) in a community sample of preschoolers / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
The aim was to test the internal structure of scores on the short and very short forms of the Children's Behavior Questionnaire (CBQ) scale and to study the relationship between the dimensions derived and external variables previously related to extreme temperament in a Spanish community sample. [...]
2014 - 10.1177/1073191113508809
Assessment, Vol. 21, núm. 4 (2014) , p. 463-476  
5.
30 p, 211.5 KB The reciprocal influence of callous-unemotional traits, oppositional defiant disorder and parenting practices in preschoolers / Brown, Caitlin A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
The present study investigates reciprocal associations between positive parenting, parental monitoring, CU traits, and ODD in children assessed at age 3 and again at age 6. Data were collected from a sample of preschoolers (N = 419; 51. [...]
2016 - 10.1007/s10578-016-0641-8
Child psychiatry and human development, Vol. 48, núm. 2 (2016) , p. 298-307  
6.
21 p, 1011.3 KB The discriminative capacity of CBCL/1½-5 -DSM5 scales to identify disruptive and internalizing disorders in preschool children / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Trepat, Esther (Fundació Institut de Psicologia (Barcelona)) ; Doménech Massons, José M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
This paper studies the discriminative capacity of CBCL/1½-5 (Manual for the ASEBA Preschool-Age Forms & Profiles, University of Vermont, Research Center for Children, Youth, & Families, Burlington, 2000) DSM5 scales attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD), oppositional defiant disorder (ODD), anxiety and depressive problems for detecting the presence of DSM5 (DSM5 diagnostic and statistical manual of mental disorders, APA, Arlington, 2013) disorders, ADHD, ODD, Anxiety and Mood disorders, assessed through diagnostic interview, in children aged 3-5. [...]
2016 - 10.1007/s00787-015-0694-4
European child & adolescent psychiatry, Vol. 25, núm. 1 (2016) , p. 17-23  
7.
12 p, 340.7 KB Socioeconomic status and oppositional defiant disorder in preschoolers : parenting practices and executive functioning as mediating variables / Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Louwaars, Leonie (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Objectives: To investigate the mediating mechanisms of oppositional defiant disorder (ODD) in preschoolers through pathways analysis, considering the family socioeconomic status (SES) as the independent variable and the parenting style and the children's executive functioning (EF) as the mediating factors. [...]
2015 - 10.3389/fpsyg.2015.01412
Frontiers in psychology, Vol. 6 (2015) , p. 1412  
8.
8 p, 353.8 KB Parenting practices as mediating variables between parents' psychopathology and oppositional defiant disorder in preschoolers / Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
Background: Oppositional defiant disorder (ODD) is very frequent in preschoolers. The severity and the long-term negative outcomes make the understanding of this disorder a priority. The goal in this study was to assess the mediating role of parenting practices in the relationship between parents' psychopathology and ODD in preschoolers. [...]
Antecedentes: la frecuencia del trastorno negativista desafiante (TND) y las consecuencias negativas a largo plazo hacen que la comprensión de este trastorno sea una prioridad. El objetivo de este estudio fue evaluar el papel mediador de determinadas prácticas educativas en la relación entre la psicopatología de los padres y el TND de los hijos. [...]

2014 - 10.7334/psicothema2014.102
Psicothema, Vol. 26, núm. 4 (2014) , p. 497-504  
9.
8 p, 276.5 KB Functional impairment associated with symptoms of oppositional defiant disorder in preschool and early school boys and girls from the general population / Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Trepat, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Objective: To explore whether the symptoms and diagnosis of Oppositional Defiant Disorder (ODD), as defined in the DSM-IV, are equally impairing for girls and boys from the general population in the early school years. [...]
Objetivo: Explorar si los síntomas y el diagnóstico de Trastorno Negativista Desafiante (TND), según los criterios diagnósticos DSM-IV, se asocian al mismo nivel de deterioro funcional en niños y niñas de la población general en los primeros años escolares. [...]

2014 - 10.6018/analesps.30.2.148141
Anales de psicología, Vol. 30, núm. 2 (2014) , p. 395-402  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.