Resultats globals: 2 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
8 p, 468.6 KB La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico : limitaciones del principio de Le Chatelier / Quílez Pardo, Juan (IB José Ballester (València)) ; Solaz-Portolés, Joan Josep (IB Lliria (València)) ; Castelló Hernández, Manuel (IB Aldaia (València)) ; Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
This paper studies the didactic approach used in teaching Le Chatelier's Principle, showing that its usual formulation is ambiguous, and reports the way Chemistry textbooks use this principle in some specific cases with no mention of its limitations. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4506
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 281-288  
2.
22 p, 232.7 KB Análisis de problemas de selectividad de equilibrio químico : errores y dificultades correspondientes a libros de texto, alumnos y profesores / Quílez Pardo, Juan (IES Benicalap (València))
Se analizan cuatro problemas de selectividad de equilibrio químico. Este análisis concluye que la resolución de problemas de este tema se basa en una metodología de enseñanza que propicia un aprendizaje memorístico, no signifi cativo. [...]
Four chemical equilibrium problems are analysed. This analysis concludes that problem solving relies on a particular teaching methodology which promotes rote learning recall and meaningless learning. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3802
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 2 (2006) p. 219-240  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.