1.
|
15 p, 993.7 KB |
CLIL for medical universities : How to teach effectively in the glocal classroom
/
Valcke, Jennifer (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia)) ;
Giezynska, Justyna (Luminar Foundation) ;
Nagy, Andras (University of Pecs) ;
Eltayb, Amani (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia))
This article offers insights into the knowledge, skills and attitudes medical educators need to teach effectively to culturally diverse cohorts of medical students. "CLIL in Medical Education: Reaching for Tools to Teach Effectively in English in a Multicultural and Multilingual Learning Space" (CLILMED), an Erasmus+ Strategic Partnership, designed a profile to assist medical educators in the process of intentional goal-setting and self-reflection around their pedagogy, language and culture. [...] Aquest article ofereix una reflexió sobre els coneixements, habilitats i actituds que els educadors mèdics necessiten per a ensenyar eficaçment a cohorts culturalment diverses d'estudiants de medicina. [...] Este artículo ofrece una reflexión sobre los conocimientos, habilidades y actitudes que los educadores médicos necesitan para enseñar eficazmente a cohortes culturalmente diversas de estudiantes de medicina. [...]
2022 - 10.5565/rev/clil.80
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 7-21 (Innovació i transmissió de coneixement)
|
|
2.
|
19 p, 434.1 KB |
El traductor literario del chino en España : un estudio cualitativo basado en entrevistas
/
Tor Carroggio, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
The profile and characteristics of Chinese-Spanish literary translators are still not well known. The objective of this study is to make them known through the analysis of 14 interviews. The results reveal that many do not have specific training; that the majority have stayed for some time in synophone-speaking countries; that the relationship with the publishers is smooth and some have even made proposals to them, despite not being able to make a living out of it; that the current training programs present some dysfunctions in relation to what the labor market demands from professionals and that the challenges they must face when translating are of various kinds, although the historical-cultural references stand out among the most recurrent. [...] El perfil y características de los traductores literarios del chino en España son aún muy desconocidos. El objetivo del presente estudio es darlos a conocer mediante el análisis temático de 14 entrevistados. [...]
2021 - 10.30827/sendebar.v32.16493
Sendebar, Vol. 32 (2021) , p. 177-195
|
|
3.
|
17 p, 515.4 KB |
Perfil del profesor de inglés en Chile : quién es y qué enseña
/
Lizasoain, Andrea (Universidad Austral de Chile)
El inglés ha tenido un papel relevante en Chile desde sus inicios como nación y durante cerca de doscientos años. En este contexto se intenta perfilar la imagen del profesor de inglés chileno para otorgarle el lugar que se merece y contribuir a hacer comprender el estado actual de dicha disciplina como lengua extranjera (ILE). [...] L'anglès ha tingut un paper rellevant a Xile des del seu començament com a nació i gairebé al llarg de dos-cents anys. En aquest context s'intenta perfilar el professor d'anglès xilè per atorgar-li el lloc que es mereix i contribuir a fer comprendre l'estat actual d'aquesta disciplina com a llengua estrangera (ALE). [...] English has played an important role in Chile for almost 200 years. In this context, a profile of the Chilean English teacher is outlined to give them their rightful place and contribute to the understanding of the English as a Foreign Language discipline as it currently stands. [...]
2021 - 10.5565/rev/educar.1150
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 189-205 (Temas de investigación)
|
|
4.
|
20 p, 158.4 KB |
La formación de periodistas en Metodología en las universidades españolas para un perfil académico y de consultoría digital
/
Sánchez-García, Pilar (Universidad de Valladolid) ;
Vicente Mariño, Miguel (Universidad de Valladolid)
Este artículo examina la evolución de la formación en investigación científica que ofrece la universidad española a los estudiantes de Periodismo para comprobar si se potencia el rol de docente investigador y analista consultor de la comunicación, aspecto especialmente relevante en un momento de transformación mediática y de innovación del sector. [...] This article examines the evolution of scientific research training of journalism students in Spanish universities. The aim is to determine if such training promotes the role of teachers/researchers and analysts/consultants in the field of communication, especially at a time of media transformation and innovation in the sector. [...] Aquest article examina l'evolució de la formació en recerca científica que ofereix la universitat espanyola als estudiants de Periodisme per comprovar si es potencia el rol de docent investigador i analista consultor de la comunicació, aspecte especialment rellevant en un moment de transformació mediàtica i d'innovació del sector. [...]
2020 - 10.5565/rev/analisi.3282
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 62 (Juny 2020) , p. 57-75 (Articles)
2 documents
|
|
5.
|
23 p, 331.0 KB |
Learning audio description : training resources for future academics and professionals
/
Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)
Audio description (AD), one of many access services, narrates key visual and some sound elements of various types of visual content: a film, a TV advert, an opera, or a book cover. These descriptions can be inserted into natural pauses when the content has a dialogue or narration, or it can be a free delivery, as in the audio description of a sculpture. [...]
2019
Cultus, Vol. 12 (2019) , p. 106-128
|
|
6.
|
|
7.
|
20 p, 1.5 MB |
Perfiles y competencias de los profesionales de la formación para el empleo : estudio Delphi en el contexto español
/
París Mañas, Georgina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Coiduras Rodríguez, Jordi Lluís (Universitat de Lleida)
Introducción: la Formación Profesional para el Empleo (FPE), por lo que se refiere a sus profesionales, se caracteriza en España por contar con una formación breve, un estatus menos reconocido y un cuerpo de conocimientos menos especializado. [...] Introduction: continuing Vocational Education and Training (CVET), in terms of its professionals, is characterized in Spain by having a short training, a less recognized status and a less specialized body of knowledge is required from the student. [...]
2018 - 10.13042/Bordon.2018.52351
Bordón, Vol. 70, núm. 1 (2018) , p. 89-108
|
|
8.
|
22 p, 185.2 KB |
La producción académica de los egresados del posgrado de instituciones de educación superior en México
/
Méndez Rebolledo, Teresita de Jesús (Universitat de Barcelona)
La sociedad del conocimiento es una transición de las economías industriales a las economías fundadas en el saber, que están basadas en inversiones en educación, formación, investigación y desarrollo. [...] La societat del coneixement és una transició de les economies industrials a les economies fonamentades en el saber, basades en inversions en educació, formació, investigació i desenvolupament. D'aquí ve que interessi analitzar la trajectòria de graduació i els perfils professionals dels titulats en base a la producció acadèmica, la satisfacció amb les competències adquirides, amb el programa educatiu i amb la institució, com també, mitjançant l'anàlisi estadística de regressió lineal, donar resposta a la pregunta següent: en quina mesura la trajectòria de graduació es distingeix per la seva productivitat acadèmica? Les dades que s'utilitzen pertanyen a divuit universitats i institucions d'educació superior (IES) mexicanes. [...] The knowledge society has marked a transition from industrial economies to knowledgebased economies characterized by investment in education, training, and research and development. In order to determine to what extent the exit pathway of graduates is distinguished by their academic productivity, we analyze the pathways and professional profiles of graduates based on their academic production, as well as satisfaction with the skills acquired, the educational program and the institution. [...]
2018 - 10.5565/rev/educar.897
Educar, Vol. 54 Núm. 2 (2018) , p. 261-282 (Monográfico)
|
|
9.
|
8 p, 793.1 KB |
La percepción de la figura del Director de Arte a lo largo de la carrera de Publicidad : percepción por parte de los alumnos de la Universitat Autònoma de Barcelona
/
Alsina Torra, Aida
A medida que se aprende sobre el mundo de la publicidad cambia la percepción que tienen los alumnos de las figuras integrantes en las agencia y en el mundo de la publicidad en general, sin contar, además, con todos esos ámbitos que descubren de forma gradual. [...] While they learn about the advertising world, the students' perception of the members working on an agency, changes. Through a survey, it's meant to describe how this perception evolves during the Advertising and Public Relations degree comparing the final results with official definitions and previous studies.
2017 - 10.5565/rev/grafica.74
Grafica, Vol. 5 Núm. 10 (2017) , p. 145-151 (Reseñas)
|
|
10.
|
33 p, 295.9 KB |
Elementos de convergencia entre Formación Profesional y la Universidad : Implicaciones para la calidad de la formación profesional superior
/
Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En el presente artículo se aborda inicialmente un análisis sobre la relación Universidad y Formación Profesional (¿de dónde venimos?, ¿dónde estamos? y ¿hacia dónde vamos?), a partir del cual se pretende mostrar los elementos de convergencia entre ambos ámbitos de formación, desde la revisión de lo que puede denominarse una política de formación, basada en distintas dimensiones que se articulan, reparando en la centralización-descentralización de las decisiones, las migraciones, la cualificación profesional, las nuevas tecnologías y la organización. [...] The present article initially presents an analysis about the relation between University and Vocational Training (Where do we come from? Where are we? and Where are we heading towards?), from which it is intended to manifest the elements of convergence between both areas of education, from the revision of what may be called an education policy,based on a number of articulated dimensions that take on board the centralization-decentralization of decisions, migrations, professional qualifications, new technologies and management. [...]
2006
Revista de educación (Madrid), Num. 340 (2006) , p. 1085-1117
|
|