Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
10 p, 1.6 MB Social norms (not threat) mediate willingness to sacrifice in individuals fused with the nation : Insights from the COVID-19 pandemic / Pretus, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Vilarroya Oliver, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
Identity fusion with the community has been previously found to mediate altruism in post-disaster settings. However, whether this altruistic response is specifically triggered by ingroup threat, or whether it can also be triggered by global threats remains unclear. [...]
2022 - 10.1002/ejsp.2851
European Journal of Social Psychology, 2022  
2.
12 p, 321.5 KB Efectos del programa mínimo de incremento prosocial en una muestra de estudiantes de educación secundaria / Romersi, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Roche Olivar, Robert (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se presentan los elementos centrales de la prosocialidad que justifican el interés de un proyecto de intervención de doce sesiones en la secundaria (PMIP: Programa Mínimo de Incremento Prosocial (Roche, 2002). [...]
This paper presents the core elements of prosocial behaviour that justify the interest in a 12-session intervention programme in high-school (PMIP: Programa Mínimo de Incremento Prosocial-Roche, 2002). [...]

2011
Anales de psicología, Vol. 27, núm. 1 (2011) , p. 135-146  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
193 p, 2.4 MB Optimización prosocial en docentes de educación primaria en Yucatán, México: evaluación de un programa / Aranda Uc, René Gabriel ; Roche-Olivar, Robert, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Esta investigación es la evaluación de la experiencia prosocial de un grupo de diez docentes que accedieron a participar voluntariamente en un programa de optimización prosocial de ocho sesiones desarrollado con docentes de una escuela primaria pública, rural y costera, del estado de Yucatán, México; utilizando la técnica psicopedagógica del taller en el cual se incluyeron ejercicios experienciales como son los laboratorios personales encaminados a adquirir habilidades prosociales. [...]
This research is the evaluation of the prosocial experience of a group of ten teachers who agreed to participate voluntarily in a prosocial optimization program developed in eight sessions with teachers from a public, rural and coastal elementary school in the state of Yucatan, Mexico; using the pedagogical and psychological technique of workshop in which included experiential exercises like the personal laboratories aimed at acquiring prosocial skills. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.