Resultats globals: 5 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
26 p, 464.5 KB Las tareas conductuales en la investigación sobre el procesamiento del lenguaje / Igoa, José Manuel (Universidad Autónoma de Madrid)
En este artículo se exponen las principales tareas conductuales empleadas en la investigación sobre el procesamiento del lenguaje en las áreas de comprensión y producción. El artículo tiene dos objetivos principales. [...]
This article presents the major behavioral tasks used in research on language processing in both comprehension and production. The article has two main goals. First, to justify the claim that psycholinguistic research can provide significant contributions to theoretical linguistics, despite a number of difficulties that complicate this endeavor. [...]

2022
Estudios de lingüística del español, Vol. 45 (2022) , p. 133-158 (Artículos. Bloque II: Metodologías lingüísticas de la contemporaneidad)  
2.
11 p, 289.0 KB On Morpho-Syntax / Siddiqi, Daniel (Carleton University)
This short paper offers a moment of reflection on the state of the Generative Grammar enterprise especially in light of the fact the Minimalist Syntax has so completely returned to a mission that includes (rather than explicitly excludes) a model of word-formation. [...]
Aquest article breu ofereix un moment de reflexió sobre l'estat de l'empresa gramatical generativa, sobretot a la vista que la sintaxi minimalista ha tornat de manera tan completa a una missió que inclou (més que no pas exclou explícitament) un model de formació de paraules. [...]

2019 - 10.5565/rev/catjl.222
Catalan journal of linguistics, Special Issue (2019) , p. 153-163 (Articles)  
3.
19 p, 694.0 KB Las tareas de conciencia fonológica como recurso didáctico de comprensión auditiva en Español Lengua Extranjera (ELE) / Pérez Cano, Isabel (Universität Hamburg)
Siguiendo la tradición del carácter multidisciplinar de la didáctica de lenguas extranjeras y dentro de los esfuerzos de innovación de pedagógica y didáctica de la enseñanza de la comprensión auditiva del español, el artículo explora la relevancia del concepto de conciencia fonológica y su posible aplicación a la enseñanza de lenguas extranjeras. [...]
The didactic of foreign languages, a field with a long multidisciplinary tradition allows and caters for the needs of pedagogical innovation. This article explores the relevance of the construct phonological awareness and its possible didactic application to the field of teaching foreign languages. [...]

2019 - 10.5565/rev/doblele.58
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 5 (2019) , p. 66-84 (Dossier)  
4.
28 p, 160.0 KB Lexical Access in Bulgarian : Nouns and Adjectives with and without Floating Vowels / Bertinetto, Pier Marco (Scuola Normale Superiore (Pisa, Itàlia)) ; Jetchev, Georgi (University of Sofia St (Sofia, Bulgària). Kliment Ohridski. Department of Romance Philology)
The main goal of the experiments described in this paper was to compare the behavior of Bulgarian words with vs. without «vowel/Ø» alternation. The Ø-form may for instance be observed, within the relevant word paradigms, in noun plurals, in adjectives' gender and plural inflections, and in derived nouns. [...]
2005 - 10.5565/rev/catjl.118
Catalan journal of linguistics, V. 4 (2005) p. 171-198  
5.
20 p, 361.0 KB Expresión escrita y necesidades educativas especiales : una línea de investigación en psicodidáctica / Salvador Mata, Francisco (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar) ; Gallego Ortega, José Luis (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
En este artículo se describe una línea de investigación psicodidáctica, cuyo objetivo es evaluar las necesidades educativas especiales en la expresión escrita. En el análisis se abordan dos dimensiones fundamentales: 1)Procesos cognitivos y metacognitivos y actitudes de los alumnos; 2) Características del texto, en el nivel macro-estructural y micro-estructural. [...]
En aquest article es descriu una línia d'investigació psicodidàctica, amb l'objectiu d'avaluar les necessitats educatives especials en l'expressió escrita. En l'anàlisi s'aborden dues dimensions fonamentals: 1) Processos cognitius i metacognitius i actituds dels alumnes; 2) Característiques del text, en el nivell macro-estructural i micro-estructural. [...]
In this paper a research trend is described. It is aimed at analyzing the written composition of pupils with special educational needs. Two issues are concerned: 1) Cognitive and metacognitive processes and attitude toward writing; 2) Text structures both at macro and micro-level. [...]

2002 - 10.5565/rev/educar.338
Educar, N. 29 (2002) , p. 145-164  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.