Resultats globals: 34 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 21 registres trobats
Documents de recerca, 12 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
18 p, 657.3 KB Escritura y evaluación colaborativas en la universidad : percepción del alumnado / de la Peña Portero, Alicia
En este artículo se presenta un estudio de casos en el que se investiga acerca de la percepción de los participantes (estudiantes universitarios hablantes no nativos de español en estancia de estudios en España) sobre diferentes aspectos de una tarea colaborativa de escritura y evaluación de textos argumentativos con rúbrica. [...]
En aquest article es presenta un estudi de casos en que s'investiga la percepció dels participants (estudiants universitaris parlants no natius d'espanyol en estada d'estudis a Espanya) sobre diferents aspectes d'una tasca col·laborativa d'escriptura i avaluació de textos argumentatius amb rúbrica. [...]
This article presents a case study that inquires about the perception of the participants (university students, non-native Spanish speakers on a study abroad program in Spain) about different aspects of a collaborative task to write and evaluate argumentative texts with a rubric. [...]
Cet article présente une étude de cas qui examine la perception des participants (des étudiants universitaires hispanophones non natifs étudiant en Espagne) sur différents aspects d'une tâche collaborative d'écriture et d'évaluation de textes argumentatifs avec une grille d'évaluation. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1113
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1113 (Articles)  
2.
20 p, 283.0 KB Impacto de la alfabetización mediática e informacional en el Caribe : diseño, validación y aplicación de un cuestionario sobre competencia mediática del profesorado / Salcines-Talledo, Irina (Universidad de Cantabria) ; González-Fernández, Natalia (Universidad de Cantabria) ; Ramírez-García, Antonia (Universidad de Córdoba) ; Pérez-Rodríguez, M. Amor (Universidad de Huelva)
La alfabetización mediática e informacional (AMI) de los docentes para favorecer procesos críticos de interacción, producción y difusión de la información, basados en valores y en una estética consciente, es un tema central en la inclusión socioeducativa de los medios en los procesos de enseñanza-aprendizaje. [...]
L'alfabetització mediàtica i informacional (AMI) dels docents per afavorir processos crítics d'interacció, producció i difusió de la informació, basats en valors i en una estètica conscient, és un tema central en la inclusió socioeducativa dels mitjans en els processos d'ensenyament-aprenentatge. [...]
Improving the media and information literacy (MLI) of teachers to encourage critical processes of interaction, production and spread of information, based on values and conscious aesthetics, is a central theme in the socio-educational incorporation of the media in teaching-learning processes. [...]
Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3625
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 33-51 (Articles)  
3.
3 p, 234.4 KB Enquesta de conjuntura de gabinets professionals / Genescà i Garrigosa, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Obis Artal, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona)
El Consell de Redacció de la Revista Econòmica de Catalunya es va proposar fa un temps impulsar la realització d'una Enquesta de Conjuntura dirigida als Gabinets professionals petits i mitjans dedicats a l'assessorament de temes específics dels col·legiats al Col·legi d'Economistes. [...]
1987
Revista econòmica de Catalunya, Núm. 6 (set-des. 1987) , p. 98-100  
4.
15 p, 896.8 KB Introducing statistical machine translation in translator training : from uses and perceptions to course design, and back again / Rossi, Caroline (Université Grenoble Alpes)
While translation technology is now at the core of most translator training programmes, only a handful include teaching of statistical machine translation (SMT). This paper reports on the design and evaluation of an SMT course which we introduced in the second year of our Master's degree in Multilingual Specialised Translation in 2016.
Tot i que les tecnologies de la traducció actualment son una part essencial dels programes de formació de traductors, només uns quants d'ells incoporen continguts de traducció automàtica estadística (TAE). [...]
Aunque las tecnologies de la traducción actualment son una parte essencial de los programes de formación de traductores, únicamente unos cuantos de ellos incorporan contenidos de traducción automàtica estadística (TAE). [...]

2017 - 10.5565/rev/tradumatica.195
Tradumàtica, Núm. 15 (2017) , p. 48-62 (Tradumàtica oberta)  
5.
19 p, 178.5 KB Diseño y fiabilidad de un cuestionario sobre la comprensión auditiva/audiovisual / Casañ Núñez, Juan Carlos (Universidad Politécnica de Madrid)
Este trabajo forma parte de una investigación mixta multifase que explora el empleo de preguntas de comprensión audiovisual integradas en el vídeo en forma de subtítulos y sincronizadas con los fragmentos pertinentes para el aprendizaje de lenguas extranjeras. [...]
The study reported in this paper is part of a multiphase mixed-methods investigation that explores the usage of audiovisual comprehension questions embedded within a video sequence in the form of subtitles and synchronized with the relevant fragments, for the purpose of language learning. [...]
Aquest treball forma part d'una investigació mixta multifase que explora la utilització de preguntes de comprensió audiovisual integrades al vídeo en forma de subtítols i sincronitzades amb els fragments pertinents per a l'aprenentatge de llengües estrangeres. [...]
Ce travail fait partie d'une recherche conjointe en plusieurs phases à explorer l'utilisation des questions de compréhension audiovisuelle intégrées dans la vidéo comme des sous-titres et synchronisés avec des fragments pertinents pour l'apprentissage des langues étrangères. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.686
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 3 (august-september 2017) , p. 47-65 (Articles)  
6.
24 p, 3.3 MB Evaluar para transformar : evaluación de la docencia universitaria bajo el prisma de la sostenibilidad / Aznar Minguet, Pilar (Universitat de València) ; Ull, M. Ángeles (Universitat de València) ; Martínez-Agut, M. Pilar (Universitat de València) ; Piñero, Albert (Universitat de València)
El objetivo principal de este estudio se dirige a diagnosticar el nivel de introducción de la sostenibilidad en las actividades docentes y facilitar la autoevaluación profesional del profesorado universitario desde criterios de sostenibilidad. [...]
L'objectiu principal d'aquest estudi es dirigeix a diagnosticar el nivell d'introducció de la sostenibilitat en les activitats docents i facilitar l'autoavaluació professional del professorat universitari des de criteris de sostenibilitat. [...]
The overall objective of our study is focused on diagnosing the level of introduction of sustainability in teaching activities and to facilitate professional self-assessment of University teachers under sustainability criteria. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2112
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 5-27 (Investigaciones Didácticas)  
7.
16 p, 191.0 KB Diseño de un cuestionario de conocimientos básicos previos y específicos para estudiantes de periodismo de investigación / Rodríguez, Pepe, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Aquesta recerca se centra en el disseny d'un qüestionari, destinat a estudiants de periodisme d'investigació(PI), que permeti avaluar els coneixements previs bàsics amb els quals accedeixen a la matèria. [...]
Esta investigación se centra en el diseño de un cuestionario, destinado a estudiantes de periodismo de investigación (PI), que permita evaluar los conocimientos previos básicos con los que acceden a la materia. [...]
This research focuses on the design of a questionnaire for students of investigative journalism to assess prior basic knowledge with which they accede to this subject. The instrument allows to achieve two aims: to evaluate the presence of a set of basic knowledge between the given ones to the students of journalism and to demonstrate the level of previous (specific) knowledge of the student body in order to be able to design efficiently the methodology, organization and agenda of this matter. [...]

2013 - 10.7238/a.v0i49.1645
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 49 (Desembre 2013) , p. 65-80  
8.
7 p, 218.3 KB Compromisso Desportivo : passado, presente e futuro em Espanha e Portugal / Sousa, Catarina Dinis Pereira de (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia Mas, Alexandre (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia) ; Sánchez-Miguel, Pedro Antonio (Universidad de Extremadura) ; Lois, Graciela (Universidade de Santiago de Compostela)
O presente trabalho teve como principais objetivos situar as origens e abordar os principais resultados da investigação desenvolvida no domínio do compromisso desportivo, designadamente no que se refere à Península Ibérica, procurando ainda sugerir alguns dos principais desafios futuros que se colocam nesta área do conhecimento. [...]
The main objectives of this paper are to discuss the origins and to address the main findings of research undertaken in the field of sport commitment, particularly with regard to the Iberian Peninsula, trying to suggest some key future challenges for this field of knowledge. [...]

2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 2 (2013) , p. 525-531  
9.
6 p, 237.7 KB El Cuestionario de Disposición al Engaño en el Deporte (CDED) : su aplicación a jóvenes deportistas / Ponseti Verdaguer, Francesc Xavier (Universitat de les Illes Balears) ; Garcia Mas, Alexandre (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia) ; Palou, Pere (Universitat de les Illes Balears) ; Borràs, Pere A (Universitat de les Illes Balears) ; Vidal Conti, Josep (Universitat de les Illes Balears) ; Cantallops, Jaume (Universitat de les Illes Balears) ; Ortega, Francisco (Universidad de Granada) ; Boixadós Anglès, Mercè (Universitat Oberta de Catalunya) ; Sousa, Catarina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia Mas, Alexandre (Universitat de les Illes Balears) ; Karolinska mediko-kirurgiska institutet
The aim of this study was to analyze the psychometric properties of the Disposition to Cheating in Sport Questionnaire (CDED), derived from the Attitudes to Moral Decision-Making in Youth Sport Questionnaire (AMDYSQ-1, Lee, Whitehead and Ntoumanis, 2007). [...]
2012
Revista de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 1 (2012) , p. 75-80  
10.
5 p, 49.3 KB El laboratori del teu centre és un lloc segur? / Merino Calvet, Maria Antonia
La seguretat del laboratori escolar es pot avaluar mitjançant un qüestionari.
2011 - 10.5565/rev/ciencies.132
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 20 (Desembre 2011) , p. 13-17  

Articles : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
40 p, 492.0 KB Language use and ideologies of english among future english professionals / Alomar Llompart, Antonina Maria ; Garrido, Maria Rosa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This thesis tries to investigate attitudes towards English varieties, English as a Lingua Fraca, and Standard English, as well as their reported language use in a multilingual setting. A qualitative questionnaire targeted to third- and fourth- year English undergraduates at the Univeristat Autònoma de Barcelona has been developed and piloted. [...]
Aquesta tesi investiga les actituds envers les variacions de l'anglès, anglès com a llengua franca i l'anglès estàndard, així com l'ús lingüístic reportat en un entorn multilingüe. S'ha desenvolupat un qüestionari qualitatiu i se n'ha fet una prova pilot, dirigit als estudiants d'anglès de tercer i quart any, a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Esta tesis investiga las actitudes hacia las variedades del inglés, inglés como lengua franca y el inglés estándar, así como su uso lingüístico reportado en un entorno multilingüe. Se ha desarrollado y probado un cuestionario cualitativo dirigido a estudiantes de inglés de tercer y cuarto año en la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
2.
52 p, 5.9 MB El habla ribagorzana en Tolva : un estudio lexicológico comparativo con el ALEANR de Manuel Alvar / Marcos Agulló, Judit ; Ulrich Raab, Matthias, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El siguiente trabajo estudia la comparación entre el Atlas Lingüístico y Etnográfico de Aragón, Navarra y la Rioja (ALEANR) con un estudio lexicológico hecho por la autora en Tolva, un municipio de la comarca de la Ribagorza aragonesa. [...]
El següent treball estudia la comparació entre l'Atlas Lingüístico y Etnográfico de Aragón, Navarra y la Rioja (ALEANR) amb un estudi lexicològic fet per l'autora a Tolva, un municipi de la comarca de la Ribagorça aragonesa. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]  
3.
113 p, 711.9 KB The Native/Non-Native Dichotomy in the Teaching of Foreign Languages : a Study of EFL Students' Perceptions / Prats Carreras, Sònia ; Nussbaum, Luci, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua
This master's dissertation reviews the bibliography on the matter of native and non-native teachers of languages and provides details of an exploratory study carried out on students' perceptions of the native/non-native teacher distinction through a questionnaire.
Aquesta tesina revisa la bibliografia existent sobre el tema de professorat nadiu i no nadiu de llengües i proporciona detalls d'un estudi fet a través d'un qüestionari sobre les percepcions dels estudiants entorn a les diferències entre el professorat nadiu i no nadiu.

Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002  
4.
251 p, 26.2 MB Design and validation of a short food frequency questionnaire to relate diet with the gut microbiota / Yáñez Araya, Francisca ; Manichanh, Chaysavanh, dir. ; Guarner, Carlos, dir.
La dieta és reconeguda com el principal impulsor dels canvis en la microbiota intestinal. Sense embargo, vincular la ingesta dietètica habitual amb la composició i l'activitat del microbioma sigue siendo un desafiament, el que deixa a la majoria dels estudis de microbioma amb poca o cap informació dietètica. [...]
La dieta es reconocida como el principal impulsor de los cambios en la microbiota intestinal. Sin embargo, vincular la ingesta dietética habitual con la composición y actividad del microbioma sigue siendo un desafío, lo que deja a la mayoría de los estudios de microbioma con poca o ninguna información dietética. [...]
Diet is recognised as the main driver of changes in gut microbiota. However, linking habitual dietary intake to microbiome composition and activity remains a challenge, leaving most microbiome studies with little or no dietary information. [...]

2022  
5.
201 p, 19.1 MB Aplicabilitat de les Tecnologies de la Informació i Comunicació en una consulta de sòl pelvià d'un hospital secundari / Cornet Cortada, Ariana ; Ferriols Pérez, Elena, dir. ; Payá Panadés, Antonio, dir. ; Carreras Collado, Ramón, dir.
INTRODUCCIÓ Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) s'estan implementant a la majoria de les àrees, inclosa la salut. Milloren la salut dels pacients i augmenten l'educació sanitària. [...]
INTRODUCCIÓN Las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) se están implementando en la mayoría de las áreas, incluida la salud. Mejoran la salud de los pacientes y aumentan la educación sanitaria. [...]
INTRODUCTION Information and Communication Technologies (ICT) are being implemented in most areas, including the health field. They improve patients' health and increase sanitary education. Since the Covid-19 pandemic outbreak, ICT use has gained importance. [...]

2021  
6.
132 p, 4.5 MB Validación del nuevo cuestionario CUPAX como herramienta de valoración funcional de pacientes afectos de fractura osteoporótica de cadera y análisis de su capacidad predictiva / Crespo Fresno, Almudena ; Cuxart, Ampar, dir. ; Armengol Carrasco, Manuel, dir.
Introducció Les fractures de perfil osteoporòtic de maluc en pacients majors de 65 anys tenen una elevada prevalença i morbimortalitat. Això els confereix una gran rellevància pel que fa a l'impacte social i sanitari que generen. [...]
Introducción Las fracturas de perfil osteoporótico de cadera en pacientes mayores de 65 años tienen una elevada prevalencia y morbimortalidad. Esto les confiere una gran relevancia en cuanto al impacto social y sanitario que generan. [...]
Introduction Osteoporotic hip fractures in patients over 65 years of age have a high prevalence, and hight morbidity and mortality as well. This makes them relevant because of the social and health impact that they generate. [...]

2021  
7.
14 p, 2.4 MB Plataforma interactiva pel seguiment de l'aprenentatge via Telegram / Boladeras Guillaumes, Judit ; Ponsa Mussarra, Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte té com a objectiu desenvolupar un sistema que permeti millorar la interacció entre el professorat i l'alumnat a les classes virtuals, i poder donar un major feedback de les activitats dutes a terme. [...]
This project aims to develop a system that allows to improve the interaction between teachers and students in virtual classes, and the feedback of the activities done as well. This system allows to verify the comprehension of the concepts explained in class through a Telegram bot: the teacher will be able to choose, from the existing ones in the database, a questionnaire with test questions, to which the students will have access, so that they can check the obtained scores. [...]
Este proyecto tiene como objetivo desarrollar un sistema que permita mejorar la interacción entre profesorado y alumnado en las clases virtuales, y así, poder dar un mayor feedback de las actividades llevadas a cabo. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
8.
11 p, 1.7 MB Chatbot para docencia : herramienta de obtención de información y realización de cuestionarios para la docencia / Valcarce Pagán, César ; Lumbreras Ruiz, Felipe, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En este proyecto se va a realizar el desarrollo de un chatbot para el alumnado de la UAB. Este chatbot permitirá al alumno buscar información y realizar cuestionarios sobre las asignaturas de su interés. [...]
In this project, the development of a chatbot for UAB students will be carried out. This chatbot will allow the student to search for information and take questionnaires about the subjects of their interest. [...]
En aquest projecte es va a realitzar el desenvolupament d'un chatbot per a l'alumnat de la UAB. Aquest chatbot permetrà a l'alumne buscar informació i realitzar qüestionaris sobre les assignatures del seu interès. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
14 p, 2.6 MB Creació d'una App per detecció de ciberassetjament / Miranda Núñez, Pol ; Serra Ruíz, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Cada cop l'ús de les tecnologies és més present entre la societat i com a conseqüència hi ha hagut un augment de casos de delinqüència i assetjament. En aquest treball es desenvolupa una aplicació mòbil per a dispositius Android per a poder identificar aquest tipus de maltractament present en la societat i proveir a la víctima de la informació i les eines necessàries per ser capaç de poder detectar aquests símptomes abans que sigui tard. [...]
Every time the use of technologies is more common among the society. Therefore, crime and harassment cases have increased. This project develops a mobile application for Android devices in order to identify this kind of abuse and provide the victim with the information and tools needed to be able to detect these symptoms before it is too late. [...]
Cada vez el uso de las tecnologías es más presente entre la sociedad y como consecuencia ha habido un aumento de casos de delincuencia y acoso. En este trabajo se desarrolla una aplicación móvil para dispositivos Android para poder identificar este tipo de maltrato presente en la sociedad y proveer a la víctima de la información y herramientas necesarias para ser capaz de poder detectar estos síntomas antes de que sea tarde. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
12 p, 604.2 KB Generació automàtica via web de qüestionaris Moodle / Vilà Esteban, Daniel ; Fernández Córdoba, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest paper conté explicacions i procediments exemplificats sobre com s'ha dut a terme i s'ha solucionat la problemàtica que l'eina de treball Moodle suposava. Aquesta eina oferia una dificultat a l'hora de crear preguntes per fer qüestionaris online d'una manera intuïtiva i ràpida. [...]
This paper contains explanations and exemplified procedures on how it has been carried out and solved the problems that the Moodle work tool was supposed. This tool offers a difficulty in creating questions to make online questionnaires in a intuitive and fast way. [...]
Este documento contiene explicaciones y procedimientos ejemplificados sobre cómo se ha llevado a cabo y ha resuelto los problemas que ha supuesto la herramienta de trabajo de Moodle. Esta herramienta ofrece una dificultad a la hora de crear preguntas para hacer cuestionarios en línea de una manera intuitiva y rápida. [...]

2018-07-02
Enginyeria Informàtica [958]  

Documents de recerca : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
10 p, 1.0 MB Qüestionari d'avaluació del desenvolupament de les competències personals i prosocials / Equip de Recerca Sumant Compromís Educatiu (ERSCE) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Comes, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Estrada Aguilar, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Peire Fernández, Tomàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Les competències personals i prosocials dels estudiants són centrals per a la formació docent i sovint són complexes d'avaluar en el marc de la formació universitària. Amb la intenció de promoure aquestes competències i la seva avaluació, l'Equip de Recerca Ʃ Compromís Educatiu ha elaborat un qüestionari d'avaluació per evidenciar el desenvolupament de les competències personals i prosocials per facilitar la reflexió d'alumnes, professors i mestres. [...]
Bellaterra 2016 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.