Resultats globals: 204 registres trobats en 0.20 segons.
Articles, 185 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 16 registres trobats
Articles 185 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
11 p, 948.3 KB Barriers to making recommendations about medical tests : a qualitative study of European guideline developers / Gopalakrishna, Gowri (University of Amsterdam) ; Leeflang, Mariska M.G. (University of Amsterdam) ; Davenport, Clare (University of Birmingham) ; Sanabria, Andrea Juliana (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; McCaffery, Kirsten (Sydney Medical School) ; Bossuyt, Patrick (University of Amsterdam) ; Langendam, Miranda W. (University of Amsterdam) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Development of medical test guidelines differs from intervention guideline development. These differences can pose unique challenges in building evidence-based recommendations to guide clinical practice. [...]
2016 - 10.1136/BMJOPEN-2015-010549
BMJ open, Vol. 6 Núm. 9 (2016) , p. e010549  
2.
8 p, 775.2 KB Bias in dissemination of clinical research findings : Structured OPEN framework of what, who and why, based on literature review and expert consensus / Bassler, Dirk (University Hospital Zurich) ; Mueller, Katharina F. (University Children's Hospital Tuebingen) ; Briel, Matthias (University Hospital Basel) ; Kleijnen, Jos (Maastricht University) ; Marusic, Ana (University of Split) ; Wager, Elizabeth (Sideview) ; Antes, Gerd (University of Freiburg) ; Von Elm, Erik (University Hospital Lausanne) ; Altman, Douglas G. (University of Oxford) ; Meerpohl, Joerg J. (University of Freiburg) ; Bertelè, Vittorio (IRCCS-Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri) ; Bonfill, X. (Xavier) (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Bouesseau, Marie-Charlotte (WHO) ; Boutron, Isabelle (Paris Descartes University) ; Gallus, Silvano (IRCCS-Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri) ; Garattini, Silvio (IRCCS-Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri) ; Ghersi, Davina (University of Sydney) ; Karam, Ghassan (World Health Organization) ; Kulig, Michael (Federal Joint Committee) ; La Vecchia, Carlo (University of Milan) ; Littmann, Jasper (Hannover Medical Scholl) ; Malički, Mario (University of Split) ; Murisic, Bojana (IRCCS-Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri) ; Nolting, Alexandra (Federal Joint Committee) ; Pardo-Hernandez, Hector (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Perleth, Matthias (Federal Joint Committee) ; Ravaud, Philippe (Paris Descartes University) ; Reis, Andreas (World Health Organization) ; Schell, Lisa (University of Freiburg) ; Schmucker, Christine (University of Freiburg) ; Schwarzer, Guido (University of Freiburg) ; Strech, Daniel (Hannover Medical Scholl) ; Trinquart, Ludovic (Paris Descartes University) ; Urrútia, Gerard (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Wolff, Robert (Kleijnen Systematic Reviews Ltd) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The aim of this study is to review highly cited articles that focus on non-publication of studies, and to develop a consistent and comprehensive approach to defining (non-) dissemination of research findings. [...]
2016 - 10.1136/bmjopen-2015-010024
BMJ open, Vol. 6 Núm. 1 (2016) , p. e010024  
3.
11 p, 751.1 KB Patients' and physicians' perceptions and attitudes about oral anticoagulation and atrial fibrillation : a qualitative systematic review / Mas Dalmau, Gemma (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Sant Arderiu, E. (Consorci d'Atenció Primària de Salut de l'Eixample (CAPSE)) ; Enfedaque Montes, M.B. (Institut Català de la Salut) ; Solà, Ivan (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pequeño Saco, S. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Oral anticoagulant therapy reduces the risk of stroke in patients with atrial fibrillation, but many patients are still not prescribed this therapy. The causes of underuse of vitamin K antagonists oral anticoagulants are not clear but could be related, in part, to patients' and physicians' perceptions and attitudes towards the benefits and downsides of this treatment. [...]
2017 - 10.1186/s12875-016-0574-0
BMC family practice, Vol. 18 Núm. 1 (13 2017) , p. 1-11  
4.
11 p, 571.5 KB Implementation of Assisted Dying in Catalonia : Impact on Professionals and Development of Good Practices. Protocol for a Qualitative Study / Verdaguer, Maria (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Vallès-Peris, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Busquet-Duran, Xavier (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Moreno Gabriel, Eduard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Beroiz, Patricia (Institut Germans Trias i Pujol) ; Arreciado Marañón, Antonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Feijoo Cid, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Íñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Cantarell, Glòria (Associació Dret a Morir Dignament) ; Torán Montserrat, Pere
The approval of the Spanish Law for the Regulation of Euthanasia in March 2021 entails a profound social change that has direct implications for professional practice at all levels of care. There is no information available about the experiences of the professionals participating in the process of implementing the law in our country, nor any guide as to what might represent good practices in euthanasia in the context of the Mediterranean countries. [...]
2023 - 10.1177/16094069231186133
International Journal of Qualitative Methods, Vol. 22 (January-December 2023)  
5.
24 p, 416.6 KB The politics of educational success : a realist evaluation of early school leaving policies in Catalonia (Spain) / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The objective of the article is to examine what is 'taken for granted' in the policies designed to combat Early School Leaving (ESL) in Catalonia, identifying their implicit ontologies, causal assumptions and logics of action. [...]
2018 - 10.1080/17508487.2016.1197842
Critical Studies in Education, Vol. 59 (2018) , p. 364-381  
6.
13 p, 902.1 KB Experiences of telenursing in overcoming challenges and applaying strategies by COVID-19 patients in home isolation : qualitative study in primary care / Tort-Nasarre, Glòria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espart, Anna (Universitat de Lleida. Departament d'Infermeria i Fisioteràpia) ; Galbany Estragues, Paola (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alvarez, Bruna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Subias-Miquel, Martí (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Romeu-Labayen, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
During the first wave of the COVID-19 pandemic, there was a significant increase in the use of telenursing to provide care for patients at home. However, the quality of the patient experience when nurses rely on technology instead of personal contact has not been thoroughly investigated. [...]
2023 - 10.3390/healthcare11142093
Healthcare, Vol. 11 Núm. 14 (2023) , p. 2093  
7.
11 p, 242.0 KB Reseña de "Qualitative Literacy : a guide to evaluating ethnographic and interview research" / Ciordia Morandeira, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Targarona Rifà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
"Qualitative Literacy" ["Alfabetización cualitativa"] de Mario Luis Small y Jessica McCrory Calarco propone una novedosa y sugerente guía para la evaluación de la calidad de la investigación cualitativa basada en observaciones etnográficas y entrevistas en profundidad. [...]
"Qualitative Literacy" de Mario Luis Small i Jessica McCrory Calarco proposa una nova i suggeridora guia per a l'avaluació de la qualitat de la investigació qualitativa basada en observacions etnogràfiques i entrevistes en profunditat. [...]
"Qualitative Literacy" by Mario Luis Small and Jessica McCrory Calarco offers a novel and compelling guide for assessing the quality of qualitative research based on ethnographic observations and in-depth interviews. [...]
"Qualitative Literacy" de Mario Luis Small e Jessica McCrory Calarco propõe um guia novo e sugestivo para avaliar a qualidade da pesquisa qualitativa com base em observações etnográficas e entrevistas em profundidade. [...]
Obra Ressenyada: M. L. SMALL; J. M. CALARCO, Qualitative Literacy: A Guide to Evaluating Ethnographic and Interview Research. Berkeley: University of California Press, 2022. ISBN: 9780520390669.

2023 - 10.5565/rev/periferia.929
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 2 (2023) , p. 240-250 (Reseñas)  
8.
23 p, 872.6 KB Living Together for a Better Life : The Impact of Cooperative Housing on Health and Quality of Life / Reyes, Alexia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Novoa, Ana M. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Borrell i Thió, Carme (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Carrere, Juli (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pérez, Katherine (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Gamboa, Cristina (LaCol Arquitectura Cooperativa) ; Daví, Lali (La Dinamo Fundació) ; Fernández, Ana Cristina (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Universitat Autònoma de Barcelona
To guarantee the right to adequate housing is crucial worldwide, and even more so in Spain, where there is an accumulated delay in public housing policies compared to other European countries. This situation has led to an increase in Catalonia of cooperative housing under a grant-of-use (GoU) model based on collective ownership, and the intention of people to live together, sharing daily life, and collectivizing risks and care-based work. [...]
2022 - 10.3390/buildings12122099
Buildings, Vol. 12 Núm. 12 (december 2022) , p. 2099  
9.
18 p, 1.1 MB El bienestar escolar desde la experiencia del alumnado de Educación Primaria / Mendiri, Paula (Universidade da Coruña) ; Rebollo-Quintela, Nuria (Universidade da Coruña) ; Losada-Puente, Luisa (Universidade da Coruña)
La valoración de la experiencia del estudiante en la escuela a través de sus juicios cognitivos y sus afectos, o su percepción sobre su funcionamiento positivo y sus relaciones con otros influyen en su bienestar escolar. [...]
La valoració de l'experiència de l'estudiant a l'escola a través dels seus judicis cognitius i els afectes, o la percepció que té sobre el seu funcionament positiu i les seves relacions amb uns altres influeixen en el seu benestar escolar. [...]
School children's assessment of their experience in school through their cognitive opinions and their emotions, and their perception of their positive functioning and their relationships with others, have an impact on their educational well-being. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1818
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 237-254 (Temas de investigación)  
10.
20 p, 225.8 KB Significaciones del malestar psíquico en espacios de apoyo mutuo y activismo : una historia de vida / Carmona, Viviana R. (ActivaMent Catalunya Associació) ; Rubio, Rosa M. (ActivaMent Catalunya Associació)
Nuestra experiencia y el saber derivado de ella es habitualmente segregado de las prácticas para tratarnos en el ámbito de la salud mental. En este trabajo exploramos qué significados son construidos para la experiencia del malestar psíquico cuando participamos en espacios de apoyo mutuo y activismo. [...]
In mental health our experience and the knowledge derived from it is usually omitted from the practices that are used to treat us. In this work, we explore what meanings are built for the experience of mental distress when we participate in mutual support spaces and activism. [...]

2023 - 10.5565/rev/qpsicologia.1991
Quaderns de psicologia, Vol. 25 Núm. 3 (2023) , p. e1991 (Artículos)  

Articles : 185 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
527 p, 10.5 MB Qualitative approaches to research on plurilingual education / Moore de Luca, Emilee, ed. ; Dooly Owenby, Melinda, ed. ; Antoniadou, Victoria ; Borràs, Eulàlia (Universitat Politécnica de Catalunya. Escola d'Enginyeria d'Igualada) ; Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya) ; Corona, Victor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Pascual Calvo, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Patiño Santos, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Unamuno, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
This handbook is a guide for researchers in plurilingual education- It introduces notions of collaborative research, action-research, ethnography, conversation analysis and mediated discourse analysis. [...]
Aquest manual és una guia per a la recerca educació plurilingüe. S'hi introdueixen conceptes de recerca col·laborativa, recerca-acció, etnografia, anàlisi de la conversa i an'laisi del discurs mediat. [...]
Este manual es una guía para la investigación en educación plurilingüe. Se introduce conceptos de investigación colaborativa, investigación-acción, etnografía, análisis de la conversación y análisis del discurso mediado. [...]

Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.9781908416476  
2.
35 p, 518.6 KB Methods of sampling in qualitative health research / Maestripieri, Lara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Radin, Arianna (University of Bergamo) ; Spina, Elena (Università Politecnica delle Marche)
Chapter objectives: To provide an introduction to the features of non-probabilistic sampling and how it differs from probabilistic sampling; To discuss quota sampling and purposive sampling, how they are used and the importance of transparency in describing sampling methods; To describe the uses of snowball and self-selective sampling and their strengths and weaknesses; To consider the role of key informants in accessing samples.
SAGE, 2019
Researching Health: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods, 2019  
 Accés restringit a la UAB
3.
10 p, 7.0 MB Linking community interpreting research with intercultural communication theories. Methodological approach to the specific case of the Chinese in Catalonia / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Since globalisation has enhanced intercultural exchanges almost on a daily basis, plenty of research has been undertaken to elucidate the sources of misunderstanding between cultures. Disciplines such as intercultural pragmatics, social psychology or ethnography have been developed to shed tight on topics of intercultural communication. [...]
Berlin : Lit Verlag, 2011
Modelling the field of community interpreting: questions of methodology in research and training, 2011, p. 66-84  

Documents de recerca 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
102 p, 2.5 MB La importancia de la relación interpersonal entre docente y estudiante en el aprendizaje del chino en la EOIBD / Xiaoying, Zhang ; Morodo, Andy, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El siguiente trabajo pretende estudiar la importancia de la relación interpersonal entre docentes chinos y estudiantes adultos hispanohablantes en el aprendizaje del chino en la Escuela Oficial de Idiomas de Barcelona Drassanes. [...]
本研究以巴塞罗那德拉萨内斯官方语言学校中文学习为背景,旨在分析中文教师与讲西班牙语的成年学生之间的人际关系的重要性。同时,本文探讨了自我效能感对语言学习的影响并提出了改善师生关系的相关策略和建议。.
The following project aims to study the importance of the interpersonal relationship between Chinese teachers and adult spanish-speaking students in learning chinese at the Official Language School of Barcelona Drassanes. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [1398]  
2.
67 p, 5.9 MB Poetry, Spoken Word and Community Building : a Case Study in an EFL High School Classroom / Hinojosa Soriano, Patricia ; Kruszynska, Klaudia Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Nowadays, EFL classroom in Catalan public schools dedicates scarcely any time to poetry; it lacks in providing students with the opportunity to reflect on oral tradition and the power behind spoken word. [...]
Avui dia, l'aula de l'EFL a les escoles públiques catalanes dedica poc temps a la poesia; manca de l'oportunitat de donar a l'alumnat un espai on reflexionar sobre la tradició oral i el poder que hi ha darrere de la paraula parlada. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1528]
Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]  
3.
40 p, 492.0 KB Language use and ideologies of english among future english professionals / Alomar Llompart, Antonina Maria ; Garrido, Maria Rosa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This thesis tries to investigate attitudes towards English varieties, English as a Lingua Fraca, and Standard English, as well as their reported language use in a multilingual setting. A qualitative questionnaire targeted to third- and fourth- year English undergraduates at the Univeristat Autònoma de Barcelona has been developed and piloted. [...]
Aquesta tesi investiga les actituds envers les variacions de l'anglès, anglès com a llengua franca i l'anglès estàndard, així com l'ús lingüístic reportat en un entorn multilingüe. S'ha desenvolupat un qüestionari qualitatiu i se n'ha fet una prova pilot, dirigit als estudiants d'anglès de tercer i quart any, a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Esta tesis investiga las actitudes hacia las variedades del inglés, inglés como lengua franca y el inglés estándar, así como su uso lingüístico reportado en un entorno multilingüe. Se ha desarrollado y probado un cuestionario cualitativo dirigido a estudiantes de inglés de tercer y cuarto año en la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
4.
45 p, 1.0 MB D9.1 - SPIRIT - Informed Consent / Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; González Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Morris, Nicholas ; Dignum, Virginia ; Mitrou, Evangelina ; Watts, David ; Sartor, Giovanni
SPIRIT Project. Scalable Privacy Intelligence Analysis for Preserving Identities. Deliverable 9. 1 provides the Informed Consent Templates Forms to be used during the requirements and use-cases elicitation activities and the evaluation phase of the SPIRIT project. [...]
2018 - 10.5281/zenodo.3815015  
5.
116 p, 768.8 KB Ciutats verdes : sociabilitat i habitabilitat. L'efecte de les intervencions urbanes al Passeig de Sant Joan / Navarro Gómez, David ; Bielsa, Esperança, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest treball final de grau està enfocat en els efectes que han tingut les intervencions de la via pública en el veïnat, concretament en el veïnat del Passeig de Sant Joan. Partint d'un context on la naturalització i pacificació de l'espai urbà està a l'ordre del dia, i ha de conviure juntament amb tot el teixit econòmic d'una ciutat especialitzada en el turisme.
El presente trabajo de final de grado está enfocado en los efectos que han tenido las intervenciones de la vía pública en el vecindario, concretamente el vecindario del Passeig de Sant Joan. Partiendo de un contexto donde la naturalización i la pacificación del espacio urbano están en el orden del dia, i tiene que convivir juntamente con todo el tejido económico de una ciudad especializada en el turismo.
The present thesis is focused on the effects that have had the interventions of the public road in the neighborhood, specifically the neighborhood of Passeig de Sant Joan. Starting from a context where the naturalization and pacification of the urban space are the order of the day, and has to coexist with all the economic fabric of a city specialized in tourism.

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
6.
51 p, 1.1 MB Justice in collective payments for ecosystem services : a qualitative meta-analysis / Linge, Laura van der ; Villamayor Tomás, Sergio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals
CB-PES programs are often portrayed as an innovative mechanism incentivizing more sustainable land use practice, while contributing to social and economic development of communities. However, there is very lacking or mixed evidence and theory about the longterm impacts of CB-PES, and the contextual factors which may affect these outcomes (Brownson et al 2019). [...]
2021
Màster Universitari en Estudis Interdisciplinaris en Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social [1341]  
7.
61 p, 1.1 MB Co-learning : the effect of group size on the effectiveness and benefits of group work / Caparrós Rodríguez, Rosalia ; Dooly Owenby, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
While there is a large body of research which supports the notion that group work facilitates language development, less research exists on the possible hampering effect that group work size might have on student learning. [...]
Tot i haver un ampli ventall de recerca que dona suport a la noció que el treball en grup facilita l'aprenentatge de llengües, hi ha menys recerca sobre el possible efecte advers que el nombre d'integrants d'un grup de treball pot suposar per a la formació de l'alumne. [...]
Si bien existe una gran cantidad de investigaciones que respaldan la noción que el trabajo en grupo facilita el desarrollo del lenguaje, existen menos evidencias científicas sobre el posible efecto obstaculizador que el tamaño del grupo de trabajo puede suponer para el aprendizaje de los alumnos. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]  
8.
37 p, 1.4 MB When inclusion means exclusion : contradictory discourses in local management of interculturality in Spain / Domingo i Valls, Andreu, 1958- ; Bueno, Xiana
En 2013 es van realitzar 64 entrevistes personals en profunditat dirigides a técnics municipals d'immigració a una selecció de municipis espanyols, en el marc del projecte "Canvi demogràfics i gestió local de la interculturalitat". [...]
En 2013 se realizaron 64 entrevistas personales en profundidad dirigidas a técnicos municipales de inmigración en una selección de municipios españoles, en el marco del proyecto "Cambio demográficos y gestión local de la interculturalidad". [...]
In 2013, in-depth personal interviews were carried out with 64 local government staff members working in the area of immigration in a range of Spanish municipalities, as part of the project "Demographic Change and Local Management of Diversity". [...]

Bellaterra Centre d'Estudis Demogràfics 2015 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 452)  
9.
53 p, 2.0 MB Biografías de divorcio de mujeres y hombres. Miradas cruzadas / Solsona, Montserrat
El texto se enmarca en una investigación biográfica cualitativa realizada en España, durante la primavera de 2008, sobre trayectorias familiares después del divorcio de mujeres y hombres con hijos previos. [...]
El text s'emmarca en una investigació biogràfica qualitativa realitzada a Espanya, durant la primavera de 2008, sobre trajectòries familiars després del divorci de dones i homes amb fills previs. [...]
This text is set in the framework of qualitative biographical research, carried out in Spain in the spring of 2008, on the post-divorce family histories of couples who have previously had children. After referring briefly to demographic analysis of divorce and giving an account of my analytical perspective (gender relations), I shall discuss 1) the methodological design of the qualitative research; 2) the ways in which women and men describe their own experiences of the break-up and its aftermath, seeking therein similarities and differences between both groups; and, finally, 3) examining the different points of view involved, showing how women refer to the post-divorce biographies of men in their accounts and, on the contrary, how men talk about women's biographies in this situation. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2012 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 410)  
10.
38 p, 2.5 MB When a love story ends : which biographies become relevant? / Solsona, Montserrat
In this paper I present the results of a qualitative study carried out in Spain with family biographies of men and women who broke their union having had children. The biographic-ethnographic methodology chosen has been implemented in 26 in-depth interviews to 13 men and 13 women of a particular generation, social group and family situation: were all born around 1955, were all middle-class and had had children during the union. [...]
Es presenten els resultats d'un estudi qualitatiu realitzat a Espanya amb biografies familiars d'homes i dones que van trencar la seva unió després d'haver tingut fills. S'ha emprat la metodologia biogràfica-etnogràfica, a través de 26 entrevistes en profunditat a 13 homes i 13 dones seleccionades a partir de la generació de naixement, el grup social i la situació familiar: van néixer al voltant de 1955, eren de classe mitjana i havien tingut fills durant la unió. [...]
Se presentan los resultados de un estudio cualitativo realizado en España con biografías familiares de hombres y mujeres que rompieron su unión después de haber tenido hijos. La metodología seleccionada fue la biográfica-etnográfica, a través de 26 entrevistas en profundidad a 13 hombres y 13 mujeres seleccionadas a partir de la generación de nacimiento, el grupo social y la situación familiar: nacieron alrededor de 1955, eran de clase media y habían tenido hijos durante la unión. [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2010 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 361)  

Documents de recerca : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.