Resultats globals: 3 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
18 p, 218.3 KB From Bid Time Return to Somewhere in Time : Matheson as Adapter, Adaptation as Transformation, and the Perks of Infidelity / Kooyman, Ben (University of South Australia)
Este ensayo examina la adaptación cinematográfica de la novela de ciencia ficción Bid Time Return (1975) de Richard Matheson. La película se titula Somewhere in Time (1980), con guión de Matheson, dirigida por Jeannot Szwarc y protagonizada por Christopher Reeve y Jane Seymour. [...]
This essay closely examines the adaptation of Richard Matheson's science-fiction romance novel Bid Time Return (1975) into the film Somewhere in Time (1980), scripted by Matheson, directed by Jeannot Szwarc, and starring Christopher Reeve and Jane Seymour in the lead roles. [...]

2014 - 10.5565/rev/brumal.84
Brumal, Vol. 2, Núm. 1 (2014) , p. 89-106  
2.
18 p, 211.1 KB Visiones de la ciencia y la religión en La casa infernal y La leyenda de la mansión del infierno / Sánchez Trigos, Rubén (Universidad Rey Juan Carlos)
La casa infernal, novela de Richard Matheson publicada en 1971, y La leyenda de la mansión del infierno, adaptación cinematográfica de la misma estrenada en 1973, mantienen un poderoso discurso, habitual en gran parte de la obra de Matheson: la confrontación entre la visión científica y la visión sobrenatural-religiosa a la hora de procesar la realidad. [...]
Hell House, Richard Matheson's novel published in 1971, and The Legend of Hell House, the film adaptation premiered in 1973, maintain a powerful discourse, common in much of the work of Matheson: the confrontation between the scientific and the supernaturalreligious visions when it comes to process reality. [...]

2014 - 10.5565/rev/brumal.92
Brumal, Vol. 2, Núm. 1 (2014) , p. 71-88  
3.
20 p, 218.2 KB El niño vampiro y el cazador / León Ramírez, Francisco Javier de (Universidad Nacional Autónoma de México)
Si bien el vampiro es, tal vez, el más célebre en la galería de monstruos que cobrarán fama sobre todo a partir de la conocida serie de películas de la casa Universal Pictures, es indudable que su conocida efigie le ha llevado a un punto de sobreexposición que parece desembocar en una cada vez mayor carencia imaginativa. [...]
It is true that the vampire is, perhaps, the most famous monster among those who won a definitive place in contemporary fiction after the release of Universal Pictures monster films. But, it is also true that this popularity has carried an overexposure of the vampire character that has led to an increasing creative crisis in recent works of literature, film and other media. [...]

2014 - 10.5565/rev/brumal.91
Brumal, Vol. 2, Núm. 1 (2014) , p. 29-48  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.