Results overview: Found 6 records in 0.03 seconds.
Articles, 6 records found
Articles 6 records found  
1.
14 p, 1.5 MB The Toronto Mindfulness Scale and the State Mindfulness Scale : psychometric properties of the Spanish versions / Navarrete Hidalgo, Jaime (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Fontana-McNally, Marta (Parc Sanitari Sant Joan De Déu) ; Colomer-Carbonell, Ariadna (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Sanabria-Mazo, Juan P.. (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Pinazo, Daniel (Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia) ; Silvestre-López, Antonio-José (Universitat Jaume I. Departament en Estudis anglesos) ; Lau, Mark (University of British Columbia. Department of Psychiatry) ; Tanay, Galia (University of Haifa. Observing Minds Lab) ; Garcia-Campayo, Javier (Universidad de Zaragoza) ; Demarzo, Marcelo (Universidade Federal de São Paulo (Brazil)) ; Soler, Joaquim (CIBER of Mental Health (CIBERSAM)) ; Cebolla Marti, Ausias (Centro de Investigación Biomédica en Red de Fisiopatología de la Obesidad y Nutrición) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Luciano, Juan V (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
The Toronto Mindfulness Scale (TMS) and the State Mindfulness Scale (SMS) are two relevant self-report measures of state mindfulness. The purpose of this study was to examine the internal structure and to offer evidence of the reliability and validity of the Spanish versions of the TMS and SMS. [...]
2023 - 10.3389/fpsyg.2023.1212036
Frontiers in psychology, Vol. 14 (july 2023)  
2.
15 p, 1.5 MB Measuring optimal psychological states : Proposal of two brief versions to measure flow and clutch in athletes / Sánchez Vara, Alejandro (Universidad Europea de Madrid) ; Chamorro, José L. (Universidad de Almería) ; Moreno Castellanos, Ruben (Universidad Europea de Madrid) ; Alcaraz Garcia, Saül (Universitat Autònoma de Barcelona)
The study of sports experiences with high levels of performance has led to the observation of two psychological states categorized as optimal, denominated flow and clutch. The objective of this study is to design and validate two brief scales version to measure flow and clutch. [...]
2023 - 10.3389/fpsyg.2023.1066494
Frontiers in psychology, Vol. 14 (january 2023)  
3.
9 p, 1.4 MB Do emotion regulation and impulsivity differ according to gambling preferences in clinical samples of gamblers? / Vintró Alcaraz, Cristina (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Mestre-Bach, Gemma (Universidad Internacional de La Rioja) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Gomez-Peña, Mónica (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Moragas, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Fernández-Aranda, Fernando ; Jiménez-Murcia, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Instituto de Salud Carlos III. Ciber Fisiopatología Obesidad y Nutrición (CIBERObn)
BACKGROUND AND AIMS: Emotion regulation (ER) and impulsivity impairments have been reported in patients with gambling disorder (GD). However, both constructs have not been studied in depth jointly in clinical samples. [...]
Elsevier, 2022 - 10.1016/j.addbeh.2021.107176
Addictive Behaviors, Vol. 126 (2022) , p. 107176  
4.
15 p, 743.8 KB Usability as a premise of quality : first steps towards the validation of the System Usability Scale (SUS) into Spanish / Tor Carroggio, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Segura Giménez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
Usability is a key factor when talking about the quality of a product. The System Usability Scale (SUS) is one of the most popular tools to measure usability due to its numerous advantages and, therefore, a very useful quality assessment tool. [...]
2019
Journal of audiovisual translation, Vol. 2, núm. 2 (2019) , p. 57-71  
5.
10 p, 215.9 KB Motivación hacia el cuidado del agua en población mexicana / Manríquez-Betanzos, Juan Carlos (Universidad Nacional Autónoma de México) ; Montero y López Lena, María (Universidad Nacional Autónoma de México)
Realizamos una adaptación de la Escala de Motivación hacia el Ambiente (Pelletier, Tuson, Green-Demers, Noels & Beaton, 1998), orientándola específicamente hacia el cuidado del agua. Por tal razón encuestamos a una muestra intencional de 350 estudiantes con edades entre 16 y 30 años pertenecientes a una universidad pública de la Ciudad de México. [...]
We carry out an adaptation of the Motivation Scale Toward the Environment (Pelletier, Tuson, Green-Demers, Noels & Beaton, 1998) guiding it specifically to water conservation. For such reason we apply a survey to an intentional sample of 350 students with ages between 16 and 30 years old belonging to a public university from Mexico City. [...]

2011 - 10.5565/rev/qpsicologia.915
Quaderns de psicologia, Vol. 13, Núm. 1 (2011) , p. 25-34  
6.
9 p, 101.8 KB Actitudes y hábitos de estudio en ciencias naturales : validación de una escala y su utilización práctica / Vasconcelos, Clara (Universidade do Porto. Departamento de Geoclogia) ; Praia, João (Universidade do Porto. Departamento de Geoclogia) ; Almeida, Leandro S. (Universidade do Minho. Instituto de Educação e Psicologia)
En este artículo se presenta un instrumento sobre actitudes y hábitos de estudio en Ciencias (Escala de Estrategias de Estudio en Ciencias naturales -3ECN) así como los estudios realizados para su validación. [...]
In this article we present an instrument of evaluation of studying methods in Sciences (3SNS - Scale of Studying Strategies in Natural Science), as well as the studies undertaken to its validation. The Scale is directed to pupils between 11 and 15 years old, and has the intention of helping the teachers to diagnose the studying methods of the pupils. [...]

2005 - 10.5565/rev/ensciencias.3844
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 2 (2005) p. 227-235  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.