Resultats globals: 19 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 16 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
13 p, 2.7 MB Opinion of television managers about their viewers and their interest in science : audience images and lack of scientific content on television / Soto Sanfiel, María Teresa (National University of Singapore) ; Villegas-Simón, Isabel (Universitat Pompeu Fabra) ; Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Oberta de Catalunya)
Science does not occupy a prominent place on Spanish television, possibly due to those in charge of the creation, production, organization, and programming of content. Previous research has shown that television executives have mental images of their audiences that they actively use in their professional practice. [...]
2021 - 10.3145/epi.2021.nov.09
El Profesional de la información, Vol. 30 Núm. 6 (2021)  
2.
13 p, 885.2 KB Understanding the lack of science on Tv : network decision-makers' opinions towards televisual science / Soto Sanfiel, María Teresa (National University of Singapore) ; Villegas-Simón, Isabel (Universitat Pompeu Fabra) ; Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Autònoma de Barcelona)
The lack of science on the Spanish TV is explained through the people responsible for content production, scheduling and offer. Two focus groups made up of five decision-makers identified the professionals' opinions: science on TV is needed, the function of televisual science is educating audiences, public channels are responsible for showing such contents, government should urge scientific programming, science on TV contributes in increasing the cultural level of audiences, and people holding power positions are not interested in improving society's level of literacy. [...]
La falta de ciencia en la televisión española puede ser explicada mediante las personas responsables de la producción, programación y oferta de contenidos televisivos. Dos grupos focales formados cada uno por cinco personas responsables de tomar decisiones sobre dichos aspectos en cadenas televisivas permitieron identificar sus opiniones: la ciencia en la televisión es necesaria, la función de la ciencia televisiva es educar a la audiencia, las cadenas públicas son las responsables de mostrar contenidos científicos, el gobierno debería obligar a programar contenidos científicos, la ciencia en la televisión contribuye a aumentar el nivel cultural de la audiencia, y las personas que ocupan puestos de poder no están interesadas en mejorar el nivel de alfabetización de la sociedad. [...]

2022 - 10.5209/esmp.72837
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 28 Núm. 1 (2022) , p. 227-239  
3.
18 p, 549.7 KB Revisión sistemática de instrumentos de actitudes hacia la ciencia (2004-2016) / Toma, Radu Bogdan (Universidad de Burgos. Departamento de Didácticas Específicas)
Se realiza una revisión sistemática de las propiedades psicométricas que poseen 15 instrumentos de actitudes hacia la ciencia publicados entre los años 2004 y 2016, identificados en las bases de datos Web of Science Core Collection y Science Direct siguiendo los criterios PRISMA. [...]
A systematic review of the psychometric properties of 15 attitudes towards science instruments published between 2004 and 2016, identified in the Web of Science Core Collection and Science Direct databases following the PRISMA criteria, is reported. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.2854
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 3 (2020) , p. 143-159 (Investigaciones Didácticas)  
4.
22 p, 992.3 KB Oportunidades de aprendizaje en temáticas ambientales brindadas por el currículum nacional de ciencias de Chile / Navarro Ciudad, Marianela Beatriz (Universidad de Los Andes (Xile). Centro de Investigación en Educación y Aprendizaje)
El objetivo del trabajo es evaluar en qué medida el currículum nacional de ciencias de Chile brinda oportunidades de alfabetización científica en temas ambientales. Para ello se efectuó un análisis de contenido de documentos curriculares, utilizando la metodología del estudio de oportunidades en matemáticas y ciencias (SMSO) y utilizando como referente los contenidos de medio ambiente que PISA evalúa. [...]
L'objectiu del treball és avaluar en quina mesura el currículum nacional de ciències de Xile brinda oportunitats d'alfabetització científica en temes ambientals. Per a això es va efectuar una anàlisi de contingut de documents curriculars, utilitzant la metodologia de l'estudi d'oportunitats en matemàtiques i ciències (SMSO) i utilitzant com a referent els continguts de medi ambient que PISA avalua. [...]
The aim of the current study is to evaluate to what extent Chile's national science currículum offers scientific literacy opportunities related to the environment. A content analysis of curricular documents was carried out using the Survey of Mathematics and Science Opportunities methodology (SMSO) and using the environmental contents that are evaluated by PISA as a reference. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1961
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 107-127 (Investigaciones Didácticas)  
5.
23 p, 1.3 MB Uncovering the attitudes towards science, scientific contents and scientists of mass media communication professionals / Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Latorre, José Ignacio (Universitat de Barcelona. Departament d'Estructura i Constituents de la Matèria)
We present an exploratory descriptive study designed to assess attitudes towards science, science based media contents and scientists of media communication professionals. The research explores the attitudes of a group of senior audiovisual communication students before and after taking a course on production of radio programs based on scientific contents. [...]
Presentamos un estudio descriptivo exploratorio diseñado para avanzar en la identificación de las actitudes de los profesionales de los medios de comunicación audiovisuales hacia la ciencia, los contenidos mediáticos inspirados en ciencia y los científicos mismos. [...]

2014
Diálogos de la comunicación, Vol. 88 (2014)  
6.
22 p, 1.2 MB Actitudes de los alumnos de Primaria y Secundaria ante la visión dicotómica de la Ciencia / De Pro Bueno, Antonio (Universidad de Murcia) ; Pérez Manzano, Antonio (Universidad de Murcia)
La formación de las actitudes de los alumnos hacia la ciencia y la tecnología (CyT) está influida por muchos factores: la forma de trabajar estas en la escuela, la percepción social de las aportaciones científicas y tecnológicas, el enfoque de las noticias sobre los descubrimientos en los medios de comunicación, el uso de ambas por la publicidad… Sin embargo, si analizamos detenidamente la imagen que se trasmite de la CyT, podemos apreciar ciertos matices dicotómicos: en ocasiones, se muestra la «ciencia buena», avances médicos, aparatos para mejorar la calidad de vida, alargamiento de la esperanza de vida, etc. [...]
The formation of student attitudes towards science and technology (S&T) is influenced by many factors: The way they are worked in school, the social perception of scientific and technological contributions, the focus of the news about discoveries in the media, the use of both by advertising. [...]
La formació de les actituds dels alumnes cap a la ciència i la tecnologia (CiT) està influïda per molts factors: la forma de treballar aquestes a l'escola, la percepció social de les aportacions científiques i tecnològiques, l'enfocament de les notícies sobre els descobriments en els mitjans de comunicació, l'ús d'ambdues per la publicitat . [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1015
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 111-132  
7.
22 p, 436.8 KB Actitudes del alumnado español hacia las ciencias en la evaluación pisa 2006 / Gil-Flores, Javier (Universidad de Sevilla. Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación)
Nuestro objetivo ha sido describir las actitudes hacia las ciencias entre los estudiantes españoles, prestando atención a las diferencias entre comunidades autónomas, y analizar la contribución de las actitudes a la discriminación entre alumnado de comunidades con diferente nivel de rendimiento en ciencias. [...]
Our aims are to describe Spanish students' attitudes towards sciences, paying special attention to the differences between autonomous regions, and to analyse the contribution of attitudes to the discrimination among students of regions with different achievement levels in sciences. [...]

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n2.220
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 2 (juny 2012) , p. 131-152  
8.
18 p, 267.8 KB La ciencia ficción y la enseñanza de las ciencias / Petit Pérez, María Francisca ; Solbes Matarredona, Jordi (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Este trabajo constituye una primera aproximación a la ciencia en la ciencia ficción desde el punto de vista del alumnado y qué posibilidades ofrece como recurso didáctico. Sondeamos, por tanto, si los alumnos conocen y han visto cine de ciencia ficción, así como si este factor influye en sus actitudes hacia la ciencia y los científicos y su opinión sobre las consecuencias de los avances científicos en el futuro. [...]
This work consists of a first approach to Science in science-fiction from the students'point of view and researches on which possibilities it offers as a teaching aid. Therefore, we have polled whether the students know about and have seen science fiction cinema, as well as whether this factor has an influence on their attitudes toward Science and scientists as well as their opinion about the consequences of scientific progress in the future. [...]

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n2.494
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 2 (juny 2012) , p. 55-72  
9.
12 p, 398.6 KB ¿Qué opinan los estudiantes de las clases de ciencias? Un estudio transversal de sexto de primaria a cuarto de ESO / Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo se presentan las opiniones de los estudiantes participantes en una activitat educativa de ámbito municipal respecto a sus clases de ciencias. El estudio de ha realizado con alumnos de 8 centros de Primaria y 19 centros de Secundaria de Barcelona. [...]
This paper reports the opinions of students toward their secondary school science education and examined the differences in opinions over the last five years of compulsory school and according to gender. [...]

2010 - 10.5565/rev/ensciencias.3618
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 1 (2010) , p. 19-30  
10.
21 p, 499.6 KB El papel de los científicos en la reforma medioambiental de la sociedad / Oltra, Christian (Centro de Investigaciones Energéticas, Medioambientales y Tecnológicas (CIEMAT). Centro de Investigaciones Sociotécnicas)
En los últimos años, ha habido un creciente interés por la integración de la ciencia y la toma de decisiones políticas en cuestiones medioambientales. Se considera que los científicos pueden facilitar la resolución de problemas medioambientales complejos a través de una mayor implicación en el proceso político. [...]
In the recent years, there has been an increasing interest on the integration of science and policy making on environmental issues. It is considered that scientists can facilitate the resolution of complex environmental problems through becoming more engaged on the policy process. [...]

2009 - 10.5565/rev/papers/v93n0.698
Papers : revista de sociologia, N. 93 (2009) p. 81-101  

Articles : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
21 p, 630.2 KB POLAT Project. Spanish Political Attitudes Panel Dataset. Methodology Report (Waves 1-6) / Hernández, Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Galais Gonzàlez, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Rico, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Muñoz, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Hierro, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Pannico, Roberto (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Barbet, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Marinova, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Anduiza Perea, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Democràcia, ciutadania i eleccions
2021
3 documents
2.
4 p, 243.1 KB POLAT Project. Spanish Political Attitudes Panel Dataset. Data Management Plan (Waves 1-6) / Hernández, Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Galais Gonzàlez, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Rico, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Muñoz, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Hierro, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Pannico, Roberto (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Barbet, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Marinova, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Anduiza Perea, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Democràcia, ciutadania i eleccions
This Data Management Plan that contains all the relevant information for FAIR data use of the POLAT-dataset-1-6-v1. The "POLAT-dataset-1-6-v1" contains waves 1 to 6 of the "POLAT Project. Spanish Political Attitudes", with information retrieved through online surveys carried out between 2010 and 2014. [...]
Este Plan de Gestión de Datos contiene toda la información relevante para el uso de datos FAIR de la base de datos POLAT-1-6-v1. La base de datos "POLAT-dataset-1-6-v1" contiene las oleadas 1 a 6 del "Proyecto POLAT. [...]
Aquest Pla de Gestió de Dades conté tota la informació rellevant per a l'ús de dades FAIR de la base de dades POLAT-1-6-v1. La base de dades "POLAT-dataset-1-6-v1" conté les onades 1 a 6 del "Projecte POLAT. [...]

Cerdanyola del Vallès 2021  
3.
18.9 MB POLAT Project. Spanish Political Attitudes Panel Dataset (Waves 1-6) / Hernández, Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Galais Gonzàlez, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Rico, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Muñoz, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Hierro, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Pannico, Roberto (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Barbet, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Marinova, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Anduiza Perea, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. DEC Democracy, Elections & Citizenship Research Group) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Democràcia, ciutadania i eleccions
The "POLAT-dataset-1-6-v1" contains waves 1 to 6 of the "POLAT Project. Spanish Political Attitudes", with information retrieved through online surveys carried out between 2010 and 2014. The dataset includes a total of 376 variables (not all of them are present in the six waves of the study). [...]
La base de datos "POLAT-dataset-1-6-v1" contiene las oleadas 1 a 6 del "Proyecto POLAT. Actitudes políticas de los españoles", con información recuperada a través de encuestas de Internet realizadas entre 2010 y 2014. [...]
La base de dades "POLAT-dataset-1-6-v1" conté les onades 1 a 6 del "Projecte POLAT. Actituds polítiques dels espanyols", amb informació recuperada a través d'enquestes en línia realitzades entre 2010 i 2014. [...]

Universitat Autònoma de Barcelona 2021 - 10.5565/ddd.uab.cat/243399
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.