Resultats globals: 10 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 10 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
8 p, 60.1 KB Il mondo sub specie paradisi nelle miniature di Giovanni di Paolo per la Commedia Yates-Thompson / Ciccuto, Marcello (Università di Pisa)
Con questo saggio intendo mettere in luce le più tipiche componenti dell'immaginazione visionaria del pittore senese Giovanni di Paolo, orientate a una costruzione narrativa della sua illustrazione delParadiso nel ms. [...]
Amb aquest assaig pretenc destacar els components més típics de la imaginació visionària del pintor sienès Giovanni di Paolo, orientat a una construcció narrativa de la seva il·lustració del paradís en el ms. [...]
With this essay I intend to highlight the most typical components of the visionary imagination of the Sienese painter Giovanni di Paolo, oriented towards a narrative construction of his illustration of the Paradise in the ms. [...]
Con este ensayo assaig pretendo destacar los componentes más típicos de la imaginación visionaria del pintor sienès Giovanni di Paolo, orientadas hacia una construcción narrativa de su ilustración del paraíso en el ms. [...]
Avec cet essai, j'ai l'intention de mettre en évidence les composants les plus typiques de l'imagination visionnaire du peintre siennois Giovanni di Paolo, orienté vers une construction narrative de son illustration du paradis dans le ms. [...]

2021 - 10.5565/rev/dea.154
Dante e l'Arte, Vol. 8 (2021) , p. 57-64 (Monogràfic)  
2.
20 p, 698.7 KB De la idea de guerra al concepto de paz en la obra de François Lemoyne, "Luis XV dando la paz a Europa" (1729) : las transformaciones en el poder y su reflejo en la pintura francesa del siglo XVIII / Blanco Aparicio, Jaime (Universidad Complutense de Madrid)
Partiendo de la idea de que toda obra de arte es producida en un contexto histórico que permite comprender una parte de su intencionalidad, consideramos que este cuadro que pintó Lemoyne para el Salón de la Paz de Versalles en 1729 nos ofrece una nueva representación del monarca como rey de paz. [...]
We begin from the idea that all works of art are produced in a historic context that reveals part of their intentionality. In this paper, we consider the work Lemoyne painted for Versailles's Hall of Peace in 1729 as a new representation of Louis XV as the King of Peace. [...]
Partint de la idea que tota obra d'art és produïda en un context històric que permet comprendre una part de la seva intencionalitat, considerem que aquest quadre que va pintar Lemoyne per al Saló de la Pau de Versalles el 1729 ens ofereix una nova representació del monarca com a rei de pau. [...]

2017 - 10.5565/rev/locus.285
Locus amoenus, Núm. 15 (2017) , p. 139-157 (Articles)  
3.
22 p, 2.1 MB De la vida de sant Onofre valenciana i anònima, de principis del XVI, a la recreació d'Onofre Salt (Barcelona, 1620) / Escartí, Vicent Josep (Universitat de València)
La devoció en terres de parla catalana a l'anacoreta sant Onofre es troba bastant difosa i compta amb nombrosos testimonis. Entre els literaris, en destaquen dos. Un, en català, publicat a principis del segle XVI, a València -anònim i amb clares evidències de ser un treball que recull textos elaborats en estadis anteriors-, i l'altre publicat a Barcelona -malgrat que obra del valencià Onofre Salt-, del 1620, i en castellà. [...]
The devotion to the anchorite Saint Onophrius in Catalan-speaking lands is quite widespread and has numerous witnesses. Among the literary ones, two stand out. One in Catalan, which is anonymous and was published in Valencia at the beginning of the sixteenth century with clear evidence of being a work that includes texts elaborated in previous stages, and another published in 1620 in Barcelona in Spanish despite being a work of the Valencian Onofre Salt. [...]

2017 - 10.5565/rev/studiaaurea.250
Studia aurea : revista de literatura española y teoría literaria del Renacimiento y Siglo de Oro, Vol. 11 (2017) , p. 297-318 (L'hagiografia en el llindar de la Modernitat)  
4.
15 p, 128.1 KB La "Memòria de les maneres de les laurons" en el corpus medieval de los "scriptores rei rusticae" catalanohablantes / Capuano, Thomas (Truman University. Department of Classical and Modern Languages)
Una comparación de diversos textos tardomedievales dedicados a la agricultura en lengua catalana permite postular la existencia de un opúsculo sobre el cultivo de las hortalizas apenas estudiado hasta ahora. [...]
Una comparació de diversos textos dels segles XV i XVII, dedicats a l'agricultura en llengua catalana, permet postular l'existència d'un opuscle sobre el cultiu de les hortalisses poc estudiat fins ara. [...]
A comparison of 15th to 17th-century Catalan texts on agriculture provides evidence for the existence of a unique composition on horticulture whose title may be reconstructed as Memòria de les maneres de les laurons que hom deu fer a tota ortalissa. [...]

2015 - 10.5565/rev/manuscrits.69
Manuscrits, Núm. 33 (2015) , p. 51-65 (Dossier)  
5.
23 p, 388.4 KB El nou concepte de creuada al segle XV a través de la novel·la catalana Curial e Güelfa (encara sobre el primer Humanisme) / Butinyà i Jiménez, Júlia (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
Después de una visión panorámica sobre las variaciones del concepto de cruzada en las letras catalanas medievales, en atención al rey Jaime I y al filósofo Ramón Llull, se afronta en concreto el que recoge la novela Curial e Güelfa, considerándola expresiva del paso hacia los tiempos modernos. [...]
Després d'una ullada sobre les variacions del concepte de creuada a les lletres catalanes medievals, fent atenció al rei Jaume I i al filòsof Ramon Llull, s'afronta en concret el que recull la novella Curial e Güelfa, considerant-la expressiva del pas cap als temps moderns. [...]

2010
Mirabilia, Núm. 10 (Gener-Juny 2010) , p. 235-257  
6.
21 p, 439.6 KB Les noves aristocràcia i noblesa a les acaballes de l'Edat Mitjana a través de la novel·la catalana Curial e Güelfa / Butinyà i Jiménez, Júlia (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
El Curial e Güelfa, es un buen exponente de los nuevos conceptos sociales y morales del siglo XV hispánico como resultado del cambio de las aspiraciones cívicas, que afectaban a la caballería y a la literatura. [...]
El Curial e Güelfa és un bon exponent dels nous conceptes socials i morals del segle XV hispànic com a resultat del canvi de les aspiracions cíviques, que afectaven la cavalleria i la literatura. [...]

2009
Mirabilia, Núm. 9 (Desembre 2009) , p. 292-312  
7.
23 p, 1.0 MB «Dispositor sum sanitatis», el sepulcre de Ramon Llull / Sacarès Taberner, Miquela
L'article ofereix un estat de la qüestió sobre el sepulcre de Ramon Llull, que és al convent de Sant Francesc de Palma. A partir de fonts documentals i bibliogràfiques, s'estableixen les fases constructives del monument, així com els promotors i els artistes que hi participaren. [...]
In this article, we provide insight into the history of the tomb of Ramon Llull in the Convent of St. Francis of Palma. Through documentary and bibliographical sources, we attempt to establish the constructive phases and the developers and artists that contributed to building the monument as well as defining the iconographic program. [...]

2012 - 10.5565/rev/locus.220
Locus amoenus, Núm. 11 (2011-2012) , p. 55-77  
8.
23 p, 492.9 KB As emoções nas ruas barcelonesas do século XV / Brochado, Cláudia Costa
Nos relações estabelecidas pelos cidadãos de Barcelona do século XV as emoções se manifestam de maneira turbulenta , principalmente no que se refere aos vínculos afetivos. Dessas relações e de seus conflitos derivam processos judiciais que trazem em seu texto, principalmente nos depoimentos, a expressão latente das emoções dos envolvidos. [...]
The relationships between the citizens of fifteenth century Barcelona were often turbulent, especially between couples. The conflicts that occurred sometimes resulted in legal proceedings. The statements submitted for these cases were a visible expression of the emotions and conflicts involved. [...]

2012
Mirabilia, Núm. 15 (2012) , p. 5-27  
9.
33 p, 3.9 MB El Mestre de la Llotja de Mar de Perpinyà (àlies Mestre de Canapost; àlies Mestre de la Seu d'Urgell) / Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Enfront de les opinions que prefereixen mantenir dissociades les personalitats d'un Mestre de Canapost i un Mestre de la Seu d'Urgell, en aquest article es torna a advocar per la seva identitat, i es proposa el nom alternatiu de Mestre de la Llotja de Mar de Perpinyà. [...]
Contrary to some opinions which prefer to keep the Master of Canapost and the Master of La Seu d'Urgell as separate personalities, this article proposes returning to a single identity, and suggests an alternative name: Master of Llotja of Perpinyà (Perpignan). [...]

2004 - 10.5565/rev/locus.144
Locus amoenus, N. 7 (2004) , p. 137-169  
10.
41 p, 4.6 MB La pintura de la primera meitat del segle XVI al Museu Episcopal de Vic / Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
L'article conté diversos estudis sobre obres pictòriques de la primera meitat del segle XVI conservades al Museu Episcopal de Vic. En primer lloc, s'atribueix a Jean Bourdichon un pergamí il·luminat amb una Mare de Déu, que va ser adquirit l'any 1920 per al Museu, on va ser catalogat com a anònim. [...]
This article contains several studies about paintings of the first half of the Sixteenth Century in the Museu Episcopal de Vic (near Barcelona). Firstly, it is attributed to the french painter Jean Bourdichon a little illuminated parchment with an image of the Virgin, that was acquired by the museum in 1920 and catalogated as anonymous. [...]

2002 - 10.5565/rev/locus.126
Locus amoenus, N. 6 (2002) , p. 145-185  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.