Resultats globals: 29 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 23 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 23 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
14 p, 528.0 KB Estudio exploratorio sobre los perfiles de regulación y la satisfacción con el aula invertida en estudiantes universitarios / Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vega-Martínez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este estudio, sobre la base del modelo de patrones de aprendizaje, se analiza la relación existente entre diferentes perfiles de regulación y la satisfacción con una experiencia didáctica de aula invertida en la universidad. [...]
This study, based on the learning patterns model, analyses the relationship between different regulation profiles and satisfaction with a flipped-classroom didactic experience at university. A profile of genuine self-regulation is identified, as well as learning profiles based on external regulation and passive regulation. [...]

Universidad Internacional de La Rioja, 2024 - 10.22550/2174-0909.3931
Revista española de pedagogía, Vol. 82, Num 287 (enero-abril 2024) , article 25
2 documents
2.
19 p, 459.8 KB The flexibility of the flipped classroom for the design of mediated and self-regulated learning scenarios / Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Robalino Guerra, Paulina Elizabeth (Slik Corporation) ; Ahmedi, Shqiponje (Universitat Autonoma de Barcelona)
The flipped classroom is a methodology recognised for its positive impact on the self-regulation of learning and academic performance. There is extensive literature that demonstrates its potential for educational flexibility,including the adaptation to online and blended modes of delivery that utilize digital technology successfully. [...]
El aula invertida es una metodología reconocida por su impacto positivo en la autorregulación del aprendizaje y el rendimiento académico. Existe amplia literatura que demuestra sus posibilidades para la flexibilidad educativa,incluyendo la adaptación a modalidades de enseñanza en línea y semipresencial con aprovechamiento de las tecnologías digitales. [...]

2023 - 10.5944/ried.26.2.36035
RIED, Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, Vol. 26 Núm. 2 (2023) ,p.155-173  
3.
8 p, 416.8 KB Una avaluació sense qualificacions al batxillerat : una estratègia per potenciar la regulació dels aprenentatges / Rull Pallares, Jordi (Jesuïtes Sant Gervasi) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article s'exposa i analitza l'experiència realitzada durant un curs de 2n de batxillerat de la matèria de química on es van eliminar les qualificacions durant el procés d'aprenentatge per tal de promoure una avaluació que potenciï l'autoregulació de l'alumnat, incrementi la motivació per aprendre i promogui un autoconcepte positiu dels estudiants, amb la finalitat no només de millorar els resultats acadèmics sinó també de canviar la concepció que tenen els alumnes sobre què significa aprendre i com s'aprèn millor.
This article presents and analyses the experience carried out during a 2nd year high school chemistry subject where grades were eliminated during the learning process in order to promote an assessment that enhances the self-regulation of the students, increase motivation to learn and promote a positive self-concept of students, with the aim not only of improving academic results but also of changing the conception that students have about what it means to learn and how best to learn.
En este artículo se expone y analiza la experiencia realizada durante un curso de 2º de bachillerato de la materia de química donde se eliminaron las calificaciones durante el proceso de aprendizaje con tal de promover una evaluación que potencie la autorregulación del alumnado, incremente la motivación para aprender y promueva un autoconcepto positivo de los estudiantes, con la finalidad no sólo de mejorar los resultados académicos sino también de cambiar la concepción que tiene el alumnado sobre qué significa aprender y como se aprende mejor.

2023 - 10.5565/rev/ciencies.484
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 46-53 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
4.
10 p, 861.5 KB The Influence of Basic Psychological Needs and Passion in Promoting Elite Young Football Players' Development / Chamorro, José L. (Universidad Europea de Madrid. Departamento de Ciencias del Deporte) ; Moreno, Rubén (Universidad Europea de Madrid. Departamento de Ciencias del Deporte) ; García Calvo, Tomás (University of Extremadura. Department of Didactics of Musical, Plastic and Corporal Expression, Faculty of Sport Sciences) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Motivational variables and cognitive skills have been identified as important in an athlete's development. The aim of this study is to explore the influence of each basic psychological needs satisfaction on player's development regarding reflection and concentration disruption with the mediation of types of passion in Spanish young elite football players. [...]
2020 - 10.3389/fpsyg.2020.570584
Frontiers in psychology, Vol. 11 (november 2020)  
5.
16 p, 167.5 KB Acciones para la autorregulación del aprendizaje en entornos personales de aprendizaje / Chaves Barboza, Eduardo (Universidad de Granada) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada) ; López Núñez, Juan Antonio (Universidad de Granada)
El objetivo del estudio es analizar las acciones que realizan los estudiantes de la población para la autorregulación del aprendizaje en entornos personales de aprendizaje. Se aplicó un cuestionario a una muestra de estudiantes de la Universidad de Granada (España) que pertenecen a las titulaciones de Pedagogía, Educación Social y Psicopedagogía. [...]
The objective of the study is to analyse the actions undertaken by the students of the population to self-regulate learning in personal learning environment. A questionnaire was applied to a sample of students from the University of Granada (Spain) belonging to the degrees of Pedagogy, Social Education and Psychology. [...]

2016 - 10.12795/pixelbit.2016.i48.05
Pixel-bit. Revista de medios y educación, Núm. 48 (2016) , p. 67-82  
6.
7 p, 381.3 KB Комплексная психофизиологическая оценка эмоционального состояния футбольных фанатов : динамика в условиях саморегуляции, критерии и индикаторы / Dihor, Victoria (Ural Federal University) ; Alekseeva, Anna (Ural Federal University (UrFU)) ; Lomtatidze, Olga (Ural Federal University (UrFU)) ; Gizullina, Anna (Ural Federal University (UrFU))
В работе представлен опыт пилотного исследования комплексной психофизиологической оценки эмоционального состояния футбольных фанатов. [...]
This paper presents the results of the preliminary research aimed at a complex psychophysiological assessment of the emotional state of football fans. The issue of mob violence and aggressive behavior of some football fans at football stadiums and the prevention of aggressive and destructive behavior of football spectators in the run up to the FIFA World Cup 2018 make this research relevant. [...]
Este trabajo presenta los resultados de la investigación preliminar dirigido a un complejo psicofisiológica de la evaluación del estado emocional de los aficionados al fútbol. El problema de la violencia de las multitudes y el comportamiento agresivo de algunos de los aficionados al fútbol en los estadios de fútbol y la prevención de la agresividad y el comportamiento destructivo de fútbol de espectadores en el período previo a la Copa Mundial de la FIFA 2018 realizar esta investigación pertinente. [...]

2020
Revista de psicología del deporte, Vol. 29 Núm. 2 (2020) , p. 213-219 (Artículos)  
7.
8 p, 323.8 KB Instrumentos de evaluación de la autorregulación en población infanto-juvenil : una revisión sistemática / Solé Ferrer, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mumbardó Adam, Cristina (Universitat Ramon Llull) ; Company-Romero, Ramon (Universitat Ramon Llull) ; Balmaña-Gelpí, Noemí (Universitat Ramon Llull) ; Corbella-Santomà, Sergi (Universitat Ramon Llull)
La autorregulación es un concepto multidimensional que implica algunos aspectos de la adaptación y el desarrollo desde la primera infancia, y está implicada en muchos de los cuadros sintomatológicos de la psicopatología infanto-juvenil. [...]
Self-regulation is a multidimensional construct that embraces different developmental aspects from early childhood and has a fundamental role in many of the symptoms of children and youth psychopathology. [...]

2019 - 10.21134/rpcna.2019.06.2.5
Revista de psicología clínica con niños y adolescentes, Vol. 6, núm. 2 (2019) , p. 36-43  
8.
21 p, 216.2 KB ¿Qué nos aporta el modelo de patrones de aprendizaje para el diseño de acciones formativas? / Ruíz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; García-Orriols, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los grandes y veloces cambios que vive la sociedad actual invitan a cuestionarse y a reflexionar sobre los modelos educativos que se están llevando a cabo para hacer frente a estas nuevas realidades. [...]
Nowadays societies are suffering several changes which invite to think and reflect on the educational models that are established currently to face these new realities. Thus, societies need to analyse processes regarding the educational area, and not only the stages of higher education but emphasizing its basis, that is, Primary Education. [...]

2019 - 10.17227/rce.num77-9527
Revista colombiana de educación, Vol. 1 Núm. 77 (2019)  
9.
17 p, 1.5 MB Endorsement and constructive criticism of an innovative online reflexive self-talk intervention / Latinjak, Alexander T (Universitat de Girona) ; Hernando-Gimeno, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lorido-Méndez, Luz (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hardy, James (Institute for Psychology of Elite Performance. Bangor University)
This study prospectively followed the experiences of skilled athletes who were involved in an innovative reflexive self-talk online intervention targeting goal-directed self-talk. Four experienced female athletes between the ages of 20 and 40 years were invited to an initial interview, a 4-week intervention, and two post-intervention interviews. [...]
2019 - 10.3389/fpsyg.2019.01819
Frontiers in microbiology, Vol. 10 Núm. AUG (2019) , p. 1819  
10.
44 p, 719.4 KB Autorregulación y prevención del delito en los partidos políticos / Baucells i Lladós, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
La introducción de la responsabilidad penal de los partidos políticos y del efecto eximente otorgado a la implementación de programas de cumplimiento abre nuevas perspectivas de autorregulación en los partidos. [...]
The introduction of the criminal responsibility of political parties and the exemption effect granted to the implementation of compliance programs opens new perspectives of self-regulation in the parties. [...]

2017
Revista general de derecho penal, Núm. 28 (Noviembre 2017)  

Articles : 23 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
16 p, 288.7 KB A Catalan code of best practices for the audiovisual sector / Teodoro, Emma (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Galera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; González-Conejero, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
In spite of a new general law regarding Audiovisual Communication, the regulatory framework of the audiovisual sector in Spain can still be defined as huge, disperse and obsolete. The first part of this paper provides an overview of the major challenges of the Spanish audiovisual sector as a result of the convergence of platforms, services and operators, paying especial attention to the Audiovisual Sector in Catalonia. [...]
Florence European Press Academic Publishing 2010 (Series in legal information and communication technologies ; 8)
Intelligent multimedia : managing creative works in a digital world, 2010, p. 261-277  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
2.4 MB Examen del Modelo de la Función Ejecutiva Autorreguladora de Wells y Matthews (1994) desde la Metodología de Bunge (2000) / Duro Martín, Antonio ; Casacuberta, David, 1967-, dir.
Anàlisi metodològica del model d'autoregulació de Wells i Matthews (1994) des de la metodologia de Bunge (2000). Es comprova la consistència interna i externa del model, així com la seva potència heurística per explicar els actes voluntaris de Libet i col·laboradors (1983; 1985) i la consistència amb la visió científica del món. [...]
Análisis metodológico del modelo de autorregulación de Wells y Matthews (1994) desde la metodología de Bunge (2000). Se comprueba la consistencia interna y externa del modelo, así como su potencia heurística para explicar los actos voluntarios de Libet y colaboradores (1983; 1985) y su consistencia con la visión científica del mundo. [...]
Methodological analysis of the Wells and Matthews (1994) self-regulation model from the Bunge (2000) methodology. The internal and external consistency of the model is verified, as well as its heuristic power to explain the voluntary acts of Libet et al. [...]

2023  
2.
31 p, 428.2 KB A Proposal for Emotional Intelligence Development through Dance Movement Therapy / Ortuño Ibarra, Andrea ; Rodriguez Jimenez, Rosa María, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Emotional Intelligence (EI) has received a lot of interest after all evidence on its favor is accumulating and research shows that EI can be taught. Through a theoretical review and reflective process, the aim of this paper is to propose a body focused intervention model with examples to teach EI competencies using Dance Movement Therapy (DMT). [...]
2022
Màster en Dansa Moviment Teràpia [1614]  
3.
46 p, 2.3 MB Desregulació emocional en el TEA i neuroimatge / Clivillé Domingo, Marina ; Deus Yela, Juan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Les emocions guien la conducta humana, saber identificar-les i gestionar-les correctament és un procés bàsic per aconseguir un benestar personal i social, en cas contrari, comportaments com la irritabilitat i les rebecaries poden ser manifestacions freqüents problemàtiques. [...]
Emotions guide human behaviour; knowing how to identify and manage them correctly is the basic process to achieve personal and social well-being. On the other hand, behaviours such as irritability or tantrums can be frequent manifestations that don't contribute positively to the process. [...]

2021
Grau en Psicologia [1485]  
4.
95 p, 6.6 MB Inquiry into the influence of motivation in dyad task engagement : a case study in an EFL high school classroom / Palomeque Ortiz, Víctor ; Simon Auerbach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
The following paper is a small-scale case study of four Catalan students of 4th of ESO (the last course of Spanish compulsory education) who were organized in dyads for task completion. The aim of the study is to examine the influence of motivation in task engagement while working in pairs. [...]
El siguiente ensayo es un estudio de caso a pequeña escala de cuatro estudiantes catalanes de 4o de ESO, que fueron distribuidos en parejas para la realización de una tarea durante la clase de inglés. [...]

Juny 2020  

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
14 p, 1.2 MB Self-regulation and prior preparation in online flipped classrooms / Sepúlveda-Parrini, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona)
El projecte Erasmus + FLeD (Learning design for flexible education) té per objecte el disseny d'escenaris d'aprenentatge flexible efectius. A tal efecte, s'han confeccionat un conjunt de patrons de disseny d'aprenentatge (entesos com un recurs reutilitzable per a resoldre una situació problemàtica habitual tot oferint solucions pràctiques). [...]
2023 (FLeD project)
2 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.