Results overview: Found 12 records in 0.02 seconds.
Articles, 7 records found
Research literature, 5 records found
Articles 7 records found  
1.
20 p, 198.4 KB The syntax of the confirmatory pragmatic particle 'innit' / Tubau Muntaña, Susagna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
En este artículo se propone un análisis sintáctico de la partícula innit mediante un enfoque cartográfico de las partículas pragmáticas y la teoría de actos de habla. Defendemos que cuando innit funciona como partícula facilitativa e epistémica no es una question tag, sino una partícula pragmática confirmatoria que requiere que el interlocutor confirme que la proposición ha de ser tratada como parte del common ground. [...]
In the present paper a syntactic analysis is put forward for the particle innit within a cartographic approach to pragmatic particles and a theory of speech acts. I claim here that when functioning as facilitative and epistemic, innit is not a non-canonical question tag, but rather a confirmatory pragmatic particle that requires the addressee to confirm that the proposition asserted is treated as common ground. [...]

2014
Atlantis (1979), Vol. 36 Núm. 2 (December 2014) , p. 53-72  
2.
15 p, 262.6 KB Un espacio y un tiempo para la gramática reflexiva en el aula : a vueltas con los sustantivos / Català, Núria (Universitat Rovira i Virgili) ; Molero Bernáldez, Marga (Universitat Rovira i Virgili)
El propósito de este trabajo es presentar una propuesta didáctica orientada a estudiantes de secundaria y centrada en la estructura argumental y eventiva de los predicados, una propuesta que parte del diálogo entre la teoría lingüística y la enseñanza de la gramática. [...]
El propòsit d'aquest treball és presentar una proposta didàctica orientada a estudiants de secundària i centrada en l'estructura argumental i eventiva dels predicats, una proposta que part del diàleg entre la teoria lingüística i l'ensenyament de la gramàtica. [...]
The purpose of this work is to present a didactic proposal aimed at high school students and focused on the argument and event structures of predicates, a proposal that starts from the dialogue between linguistic theory and the teaching of grammar. [...]

2022 - 10.5565/rev/regroc.91
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 168-182 (Artículos)  
3.
18 p, 334.0 KB An Unexpected Pronominalization of Some Temporal Measure Phrases / Rigau, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona)
Catalan partitive case, as well as the clitic en that represents it, is usually described as the case of the indefinite (or bare) direct object of transitive verbs and the indefinite (or bare) postverbal subject of unaccusative predicates. [...]
El cas partitiu en català, així com el clític en que el representa, sol ser descrit com el cas del complement directe indefinit (o escarit) dels verbs transitius i del subjecte indefinit (o escarit) postverbal dels predicats inacusatius. [...]

2022 - 10.5565/rev/catjl.377
Catalan journal of linguistics, Vol. 21 (2022) , p. 9-26 (Articles)  
4.
25 p, 489.9 KB Sobre les expressions lexicalitzades / Espinal, M. Teresa (Maria Teresa) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
La intenció d'aquest estudi és la descripció d'aquells sintagmes que constitueixen formes lingüístiques estereotipades del català, usades en la llengua amb un elevat grau de lexicalització, el significat de les quals no es pot construir a partir del significat literal dels seus components. [...]
2002
Els Marges, Núm. 67 (Octubre, 2000) , p. 7-31 (Estudis i assaigs)  
5.
23 p, 703.2 KB Alguns arguments a favor de la categoria "Sintagma Predicatiu" / Bartra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Brucart, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Estudi exhaustiu i argumentacions per demostrar la conveniència de considerar com a constituents de la frase les dues categories Sintagma Nominal i Sintagma Predicatiu (i no Sintagma Verbal).
1982
Els Marges, Núm. 24 (Gener 1982) , p. 91-113 (Notes i Ressenyes)  
6.
13 p, 428.1 KB Oració i fragments: solució transformacional o interpretativa? / Hernanz, Ma. Lluïsa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Sobre els fragments lingüístics o enunciats el·líptics i la necessitat de donar-los un origen oracional.
1979
Els Marges, Núm. 15 (Gener 1979) , p. 81-93 (Notes)  
7.
23 p, 591.8 KB De in Catalan Elliptical Nominals : a Partitive Case Marker / Martí, Núria
In Catalan an AP internal to an indefinite nominal phrase with an elliptical noun is obligatorily preceded by the prepositional element de: i. e. un de petit (lit. a of small,'a small one'). The occurrence of de in elliptical indefinite nominals in Catalan, taken together with its parallel occurrence in dislocated indefinite nominals and with en pronominalization, sheds light on the structure of indefinite nominals. [...]
En català un sintagma adjectiu intern a un nominal indefinit amb nom el·liptic és precedit obligatòriament de l'element prepositiu de: un de petit. L'aparició de de en nominals indefinits el·líptics en català, en relació amb els fenòmens de la pronominalització de en i de la dislocació, on també apareix de precedint els nominals indefinits dislocats, dóna llum sobre l'estructura dels nominals indefinits. [...]

1995
Catalan Working Papers in Linguistics, V. 4 n. 2 (1995) p. 243-265  

Research literature 5 records found  
1.
324 p, 1.7 MB The Distribution of subjects in L2 spanish and L2 greek / Margaza, Panagiota ; Gavarró Algueró, Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
El objetivo de esta tesis es estudiar la distribución de los sujetos en español y en griego como L2, dado que ambas lenguas comparten la propiedad del sujeto nulo. Por eso, representan un término de comparación relevante con respecto a la Hipótesis de la Interfaz, muy influyente en la adquisición de segundas lenguas. [...]
The aim of this thesis is to study the distribution of subjects in L2 Spanish and L2 Greek, given the fact that Greek and Spanish share the property of being null subject languages. For this reason, they represent an interesting context for comparison with respect to the Interface Hypothesis, one of the most influential hypotheses on second language acquisition. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
82 p, 2.0 MB Euskera y coreano : descripción del uso y función de los sufijos / Santos Huete, Adei ; Jo Jeong, Mihwa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El objetivo de este trabajo es reunir los sufijos que se adhieren a los diferentes sintagmas para describir su forma y uso. Partiendo desde una característica común del euskera y el coreano, la aglutinación, se presentan las características lingüísticas necesarias de ambos idiomas para entrar a la descripción de los diferentes sufijos con un mínimo conocimiento. [...]
L'objectiu d'aquest treball és reunir els sufixos que s'adhereixen als diferents sintagmes per descriure la seva forma i ús. Partint des d'una característica comuna de l'euskera i el coreà, l'aglutinació, es presenten les característiques lingüístiques necessàries de tots dos idiomes per entrar a la descripció dels diferents sufixos amb un mínim coneixement. [...]
Lan honen helburua sintagma ezberdinei atxikitzen zaizkien atzizkiak batu eta hauen erabilera eta eginkizuna deskribatzea da. Euskera eta koreeraren ezaugarri komun bat abiapuntu hartuta, aglutinazio edo eransketa, bi hizkuntza hauei buruz beharrezko ezaugarri linguistikoak azaltzen dira, atzizkien deskribapenerako oinarri gisa balio dezan. [...]

2017
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [842]  
3.
445 p, 5.4 MB Tense-Aspect Morphology in the Advanced English L2 Variety: Exploring Semantic, Discourse and Cross-linguistic Factors / Vraciu, Eleonora Alexandra ; Curell, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Trévise, Anne, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
La tesi pertany a una línia d'estudis recentment iniciada amb l'objectiu de descriure la varietat de l'anglès avançat. Proposem una anàlisi integral d'una sèrie de factors semàntics, discursius i interlingüístics que conformen l'ús de la morfologia verbal que empren aprenents avançats catalans i francesos d'anglès idioma estranger; específicament dues poblacions d'especialistes de l'anglès (estudiants de Filologia Anglesa i professors d'anglès a la universitat). [...]
Our dissertation belongs to a recently initiated line of studies seeking to characterise the advanced English L2 variety. We present an integrated analysis of a series of semantic, discourse and cross-linguistic factors underlying the use of verb forms by advanced French and Catalan learners of English as a foreign language. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  
4.
224 p, 8.1 MB La Predicación secundaria en español / Suñer Gratacós, Avel·lina ; Hernanz, Ma. Lluïsa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
3 documents
5.
189 p, 9.3 MB Verbal sequences : a generative approach / Llinàs i Grau, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Brucart, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Aquesta tesi vol proporcionar una explicació a un constrast sintàctic entre l'anglès, el català i l'espanyol tot assumint propostes teòriques específiques del marc generativista dins del model de la Recció i el Lligam. [...]
Esta tesis quiere proporcionar una explicación a un contraste sintáctico entre el inglés, el catalán i el español asumiendo propuestas teóricas específicas del marco generativista dentro del modelo de la Rección y el Ligamiento. [...]
This thesis attempts to provide an explanation of a syntactic contrast between English, Catalan and Spanish assuming specific theoretical proposals in the generative framework within the Government and Binding model. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
3 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.