1.
|
16 p, 151.2 KB |
Utilidad de las redes sociales en la divulgación científica de las ciencias sociales en España
/
Gutiérrez-Sánchez, José David (Universidad de Málaga) ;
Said-Hung, Elias (Universidad Internacional de La Rioja) ;
García-Sanjuán, Noemí (Universidad Internacional de La Rioja)
Este análisis persigue el objetivo de conocer la percepción que tienen los investigadores del campo de las ciencias sociales que trabajan en áreas afines a la educación sobre la importancia de las redes sociales en la divulgación científica. [...] Aquesta recerca persegueix l'objectiu de conèixer la percepció que tenen els investigadors del camp de les ciències socials que treballen en àrees afins a l'educació sobre la importància de les xarxes socials en la divulgació científica. [...] This study aims to discover the views of researchers in the field of social sciences working in areas relating to education of the importance of social networks in scientific dissemination. For this purpose, the study population was taken as the totality of researchers who have published scientific content in academic journals indexed in Scopus or Web of Science (WoS) in the last five years (2016-2020), through quantitative research executed between September 2021 and January 2022. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1632
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 387-402 (Temas de investigación)
|
|
2.
|
|
3.
|
11 p, 1.3 MB |
Investigating livestock management in the early Neolithic archaeological site of Cabecicos Negros (Almería, Spain) from the organic residue analysis in pottery
/
Tarifa Mateo, Nàdia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Saña Seguí, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Clop i Garcia, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Rosell Melé, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ;
Camalich Massieu, María Dolores (Universidad de La Laguna. Departamento de Geografía e Historia) ;
Martín-Socas, Dimas (Universidad de La Laguna. Departamento de Geografía e Historia)
This paper seeks to reconstruct the management of food resources in the early Neolithic site of Cabecicos Negros in southeastern Spain. For this purpose, we have studied 29 potsherds from Cabecicos Negros (Andalusia, Spain). [...]
2023 - 10.1038/s41598-023-31036-6
Scientific reports, Vol. 13 (march 2023)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
15 p, 1.7 MB |
The Construction of Identities in the Pre-Service Training of Social Sciences Teachers
/
Pérez-Rodríguez, N. (Universidad de Sevilla. Facultad de Educación) ;
Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ;
De-Alba-Fernández, Nicolás (Universidad de Sevilla. Facultad de Educación) ;
Navarro-Medina, E. (Universidad de Sevilla. Facultad de Educación)
We live in a global society in which conflicts arise from the non-acceptance of existing diversity. To achieve more inclusive and fair societies, it is necessary that education and, specifically, Social Sciences, attend to the development of identities from the school itself. [...]
2022 - 10.3390/soc12050138
Societies, Vol. 12 Núm. 5 (october 2022) , p. 138
|
|
7.
|
25 p, 1.6 MB |
Atribuciones de género y construcción de identidades en la literatura infantil sobre prehistoria
/
San Martín Zapatero, Aberto (Universidad de Burgos) ;
Ortega-Sánchez, Delfín (Universidad de Burgos)
El presente estudio tiene como objetivo analizar las atribuciones de género y los mecanismos de construcción identitaria de las narrativas literarias infantiles sobre prehistoria. Con este objetivo, aplica la técnica de análisis de contenido para describir e interpretar el sentido de los textos y de las ilustraciones desde los parámetros narrativos espacio-acción. [...] El present estudi té com a objectiu analitzar les atribucions de gènere i els mecanismes de construcció identitaria de les narratives literàries infantils sobre prehistòria. Amb aquest objectiu, s'aplica la tècnica d'anàlisi de contingut per descriure i interpretar el sentit dels textos i de les il·lustracions des dels paràmetres narratius espai-acció. [...] This study aims to analyze the gender attributions and identity-building mechanisms of children's literary narratives about prehistory. To this end, it applies the technique of content analysis to describe and interpret the meaning of texts and illustrations from the space-action narrative parameters. [...] L'objectif de cette étude est d'analyser les attributions de genre et les mécanismes de construction identitaire dans les récits littéraires pour enfants sur la préhistoire. À cette fin, elle applique la technique de l'analyse de contenu pour décrire et interpréter le sens des textes et des illustrations à partir des paramètres de la narration spatio-actionnelle. [...]
2022 - 10.5565/rev/jtl3.973
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 3 (2022) , p. e973 (Articles)
|
|
8.
|
20 p, 327.2 KB |
The Rupture of Education : Perspectives From Pedagogy and Social Education
/
Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Is social education a specific and differentiated type of education? What differentiates it from other types of education? Is there any education or pedagogy that is not social? How are pedagogy and social education related to these other, also specific, types of education? These are some of the questions that guide the conceptual and historical journey undertaken in this work from the perspective of pedagogy and social education, based around what we have characterized as ruptures in education. [...] ¿Es la educación social un tipo específico y diferenciado de educación? ¿Qué es lo que la diferencia de otros tipos de educación? ¿Hay alguna educación o pedagogía que no sea social? ¿Cómo se relacionan la pedagogía y educación social con esos otros tipos, también específicos, de educación? Estas son algunas de las preguntas que, desde la perspectiva de la pedagogía y la educación social, orientan el recorrido conceptual e histórico que se desarrolla en este trabajo alrededor de lo que hemos caracterizado como escisiones educativas. [...]
Salamanca : Ediciones Universidad de Salamanca, 2023 - 10.14201/teri.27805
Teoría de la educación, Vol 35 Num 1 (Enero-Junio 2023) , p. 1-20
2 documents
|
|
9.
|
|
10.
|
15 p, 600.7 KB |
Tecnonacionalismo : El videojuego como objeto de estudio en las Ciencias Sociales
/
Moreno Cantano, Antonio César (Universidad Complutense de Madrid)
En los últimos años, los Estados se están sirviendo del videojuego dentro de sus estrategias de diplomacia cultural y de reafirmación nacionalista. Este tecnonacionalismo, con un fuerte componente propagandístico y geopolítico, convierte a este formato en objeto de estudio de relevancia para una mejor comprensión de las Ciencias Sociales en el siglo XXI. [...] En els últims anys, els Estats s'estan servint del videojoc dins de les seves estratègies de diplomàcia cultural i de reafirmació nacionalista. Aquest tecnonacionalisme, amb un fort component propagandístic i geopolític, converteix a aquest format en objecte d'estudi de rellevància per a una millor comprensió de les Ciències Socials en el segle XXI. [...] In recent years, states have been using video games as part of their strategies of cultural diplomacy and nationalist reaffirmation. This technonationalism, with a strong propagandistic and geopolitical component, makes this format an object of study of relevance for a better understanding of the social sciences in the 21st century. [...]
2022
Tiempo devorado, Vol. 7 Núm. 1 (2022) , p. 33-58 (Articles)
|
|