Resultats globals: 8 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
11 p, 404.1 KB Uso de Redes Sociales de Código Abierto como Redes Sociales Disciplinares : experiencia en un taller en línea / Meza Cano, José Manuel ; Hernández Amezcua, Pamela Vanessa Rubí ; Morales Ruiz, Mario Ernesto ; Rivera Baños, Judith
Las redes sociales forman parte de la vida cotidiana de las personas, lo que ha favorecido que se empleen en el proceso educativo, principalmente Facebook. Sin embargo, para el área educativa existen otras opciones como son las redes sociales de código abierto, especialmente Mastodon que, al ser empleadas para discutir sobre un área del conocimiento específica, reciben el nombre de Redes Sociales Disciplinares (RSD). [...]
Social networks are part of people's daily lives, which has favored their use in the educational process, mainly Facebook. However, for the educational area there are other options such as opensource social networks, especially Mastodon which, when used to discuss a specific area of knowledge, are called Disciplinary Social Networks (DSN). [...]

2022
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 40 (2022) (Articles)  
2.
20 p, 473.4 KB Profiles of online students and the impact of their university experience / Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valente, Riccardo (Universitat Rovira i Virgili) ; Duart, Josep M. (Universitat Oberta de Catalunya)
In recent decades, there has been a steady growth in the population who enter higher education in both brick-and-mortar and, in particular, online universities. This has led to an increase in heterogeneous student profiles in a relatively short period of time. [...]
2020
International review of research in open and distributed learning, Vol. 21 Núm. 3 (2020) , p. 230-249  
3.
31 p, 224.2 KB Yo te respeto, tú me respetas. Estrategias discursivas e imagen social en la relación comunicativa en el aula / Castellà, Josep M. (Universitat Pompeu Fabra) ; Comelles, Salvador (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cros Alavedra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vilà, Montserrat (Vilà i Santasusana) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Se presentan los resultados de una investigación de carácter cualitativo sobre las estrategias discursivas utilizadas en clase por un grupo de docentes bien valorados por el alumnado de ocho centros educativos (dos de primaria, ESO, bachillerato y universidad, respectivamente). [...]
The paper presents the results of a qualitative study on the discursive strategies used in class by a group of instructors who received a good assessment by students from eight educational centres: two primary schools, two secondary schools, two further-education centres, and two universities. [...]

2006 - 10.1174/021037006775380902
Infancia y aprendizaje, Vol. 29, núm. 1 (2006) , p. 31-50  
4.
25 p, 207.4 KB La cuestión del otro : forasteros, extranjeros, extraños y monstruos / Izaola Argüeso, Amaia (Universidad de La Rioja. Grupo de investigación CIVERSITY) ; Zubero Beascoechea, Imanol 1961- (Universidad del País Vasco) ; Universidad del País Vasco
La sociología y la antropología han teorizado la cuestión de la otredad recurriendo a cuatro conceptos o tipos ideales (el forastero, el extranjero, el extraño y el monstruo), cada uno de los cuales constituye una aproximación particular al fenómeno de la diferencia. [...]
La sociologia i l'antropologia han teoritzat la qüestió de l'alteritat recorrent a quatre conceptes o tipus ideals (el foraster, l'estranger, l'estrany i el monstre), cadascun dels quals constitueix una aproximació particular al fenomen de la diferència. [...]
Sociologists and anthropologists have theorized the idea of otherness through four archetypal figures - the outsider, the foreigner, the stranger, and the monster - each of which constitutes a particular approach to the phenomenon of difference. [...]

2015 - 10.5565/rev/papers.649
Papers : revista de sociologia, Vol. 100 Núm. 1 (Gener-Març 2015) , p. 105-129 (Artículos)  
5.
33 p, 632.2 KB ¿La crisis aumenta las diferencias entre estratos sociales? La medición del cambio social en Argentina / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La hipotesis que desarrollamos en este articulo es que los cambios sociales en Argentina pueden ser observados objetivamente a traves de las posiciones relativas de los hogares con respecto a los bienes primarios. [...]
The hypothesis developed in this paper is that social change in Argentina can be observed objectively through the relative positions of households with respect to primary goods. By applying multivariate statistical techniques of typological construction (Multiple Correspondence Analysis and Cluster Analysis) to data from the Permanent Household Survey (1997 and 2002) and Continuous Household Survey (2003 and 2006) we obtain four types of changes capable of accounting for intra and inter-temporal evolution of society and particularly characterize the impact of the crisis.

2013 - 10.5944/empiria.25.2013.3796
Empiria : revista de metodología de ciencias sociales, Núm. 25 (enero-junio 2013) , p. 13-46  
6.
31 p, 592.2 KB "Longe dos olhos, longe do coração" : invisibilização e homofilia nas redes associativas / Zanata Junior, Rui ; Silva, Marcelo Kunrath (Universidade Federal do Rio Grande do Sul)
Investigações realizadas com duas associações de moradores de Porto Alegre evidenciaram que as distâncias estruturais e relacionais entre os indivíduos se reproduzem na conformação das redes associativas. [...]
Previous researches conducted on two neighborhood associations in Porto Alegre have shown that structural and relational distances between individuals are reproduced in the conformation of the associative networks. [...]

2012 - 10.5565/rev/redes.431
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 22, Junio 2012, p. 50-80
2 documents

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
147 p, 1.8 MB La realitat social privilegiada. Una consciència de classe? / Godàs Pérez, Teresa ; Muntanyola-Saura, Dafne, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El següent treball té la intenció de posar la mirada sobre els alts cercles socials i la construcció de la seva experiència en el món, alliberada de la urgència de la necessitat econòmica. A l'existir una distància amb la urgència material, la seva quotidianitat es construeix de manera particular i distinta a la de la classe treballadora, és així com es crea una disposició exclusiva que els porta a constituir una estilització de vida privilegiada. [...]
El siguiente trabajo tiene la intención de poner la mirada sobre los altos círculos sociales i la construción de su experiencia en el mundo, aliberada de la urgencia de la necesidad económica. Al existir una distancia amb la urgencia material, su cotidianidad se construye de manera particular y distinta a la de la classe trabajadora, es así como se crea una disposición exclusiva que les lleva a constituir una estilización de la vida privilegiada. [...]
The following paper intends to observe the high social circles and the construction of their experience in the world, freed from the urgency of the economic need. As there is a distance over material urgency, their daily life is constructed in a particular way and differently from the working class, this is how an exclusive disposition is created that leading them to constituted a stylization of privileged life. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
2.
9 p, 238.8 KB An attempt to measure social stratification and changes in terms of social distances / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; López-Roldán, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
In the context of a research whose purpose was to analyse the changes in the social and economic model of Argentina in the period 1997-2006, we observed that the social structure, measured by a variable that typifies stratification, remains basically unchanged during the years analysed in spite of the profound crisis that occurred at the end of 2001 and along 2002. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Bellaterra 2013  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.