Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
17 p, 175.8 KB General vs. Specific-referent Instruments to Measure Training Transfer in a Transportation Organization in Canada / González Ortiz de Zárate, Aitana (Universidad a Distancia de Madrid) ; McLean, Gary N. (Assumption University of Thailand)
In this study, we analyzed transfer, as measured by different instruments, and its relation to some of the factors that have been related to transfer in a Canadian transportation organization. Transfer was measured cross-sectionally through the application of three scales to short-distance truck drivers. [...]
En aquest estudi hem analitzat la transferència de formació, mesurada per diferents instruments, i la seva relació amb alguns dels factors de transferència en una organització de transport canadenca. [...]
Se analiza la transferencia de formación y su relación con algunos de los factores de transferencia a través de diferentes instrumentos en una organización de transporte canadiense. A través de un diseño transversal se aplicaron tres escalas a conductores de camión tras una formación en cabina. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1419
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 85-101  
2.
15 p, 172.9 KB Análisis de actitudes y autoeficacia percibida del profesorado ante la educación inclusiva / Collado-Sanchis, Alba (Universitat de València) ; Tárraga Mínguez, Raúl (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar) ; Lacruz-Pérez, Irene (Universitat de València) ; Sanz-Cervera, Pilar (Universitat de València)
La formación y la actitud del profesorado ante la inclusión educativa es un aspecto clave que debe ser estudiado teniendo en cuenta la elevada heterogeneidad de alumnado que actualmente se encuentra escolarizado en las aulas ordinarias. [...]
La formació i l'actitud del professorat davant la inclusió educativa és un aspecte clau que ha de ser estudiat tenint en compte l'elevada heterogeneïtat d'alumnat que actualment es troba escolaritzat a les aules ordinàries. [...]
Teachers' training and attitudes towards inclusive education are key aspects that merit attention given the large heterogeneity of students currently enrolled in mainstream classes. The aim of this study is to examine teachers' attitudes towards the inclusion of students with specific educational needs in different educational stages, in addition to the perceived level of self-efficacy of the teachers themselves. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1117
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 509-523 (Temas de investigación)  
3.
16 p, 599.1 KB Building to learn / Learning to build. BACUS-UAB : terminology training for translator trainees / Aguilar-Amat, Anna, 1962- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Mesa Lao, Bartolomé (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Pahisa Solé, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
This article describes a terminology database developed with three goals in mind: i) training translator trainees in terminology, ii) information retrieval for specialized translation, and iii) resource building for laypeople and language experts and mediators (translators and terminologists). [...]
2013
Debate Terminológico, Núm. 13 (2013) , p. 3-18  
4.
8 p, 308.3 KB Fluctuación del Perfil de Estados de Ánimo (POMS) en un periodo competitivo en judokas de élite / Torres-Luque, Gema (Universidad de Jaén) ; Hernández-García, Raquel (Estudio de Judo Conchi Bellorín) ; Olmedilla Zafra, Aurelio (Universidad de Murcia) ; Ortega Toro, Enrique (Universidad de Murcia) ; Garatachea Vallejo, Nuria (Universidad de Zaragoza)
The purpose of this paper is to analyse the relationship between the evolution of the training load and the mood states of elite judo athletes during the competition season. Seven elite judo athletes were selected. [...]
El objetivo de este estudio es analizar la relación entre la evolución de la carga de entrenamiento y el perfil de los estados de ánimo a lo largo de un periodo competitivo en judokas de élite. Se seleccionaron 7 judokas de élite, a los que se les administró el cuestionario Profile of Mood States, POMS, adaptado al castellano (Balaguer et al. [...]

2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 2 (2013) , p. 313-320  
5.
20 p, 120.5 KB Designing a foreign language course for trainee translators / Beeby, Allison
Language learning for translators, like any other learning process, can only be discussed meaningfully in context. The general context of the proposal presented in this chapter is language learning as a part of an undergraduate degree designed to train professional translators. [...]
L'aprenentatge de llengües per part dels traductors, com qualsevol altre procés d'aprenentatge, només es pot abordar d'una manera vàlida en context. El context general de la proposta presentada en aquest capítol és l'aprenentatge de llengües com a part d'uns estudis universitaris pensats per preparar traductors professionals. [...]

2003
Quaderns : revista de traducció, N. 10 (2003) , p. 41-60  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.