Resultats globals: 290 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 249 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 36 registres trobats
Articles 249 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
19 p, 477.1 KB Unlocking the potential of research-informed practice : Insights into benefits, challenges, and significance among teachers in Catalonia, Poland, and England / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Kowalczuk-Walędziak, Marta (University of Białystok. Faculty of Education) ; Brown, Chris (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret)
This survey-based study delves into the intricate interplay of research utilisation in the pedagogical approaches of a sample of 534 teachers across Catalonia (Spain), Poland, and England. Applying Baudrillard's Theory of Consumption lenses, we present novel insights into the multifaceted aspects of research use, including its benefits, costs, and significance within the teaching profession. [...]
Wiley-Blackwell, 2024 - 10.1111/ejed.12639
European journal of education, 2024, p.1-19  
2.
23 p, 998.8 KB "Their heritage language suddenly plays a role" : teachers' beliefs on integrating multilingual linguistic landscapes in the plurilingual language classroom / Brinkmannn, Lisa Marie (Universität Hamburg (Alemanya))
The aim of this article is to analyse teachers' beliefs on integrating multilingual linguistic landscapes into the plurilingual language classroom. In an empirical study, a focus group interview was conducted with teachers of Spanish, French and Latin who have worked with linguistic landscapes in the realm of a language project day. [...]
L'objectiu d'aquest article és analitzar les creences de professors sobre la integració de paisatges lingüístics multilingües al'aula d'idiomes plurilingüe. En un estudi empíric, es va fer una entrevista en grup amb professors de l'espanyol, el francès i el llatí que han treballat amb paisatges lingüístics en l'àmbit d'un dia de projecte d'idiomes. [...]
El objetivo de este artículo es analizar las creencias de profesores y profesoras sobre la integración de paisajes lingüísticos multilingües al aula de idiomas plurilingüe. En un estudio empírico, se hizo una entrevista en grupo con profesores del español, francés y latín que han trabajado con paisajes lingüísticos en el ámbito de un día de proyecto de idiomas. [...]
L'objectif de cet article est d'analyser les croyances des enseignants sur l'intégration des paysages linguistiques multilingues dans la classe de langue plurilingue. Dans le cadre d'une étude empirique, un entretien de groupe a été mené avec des enseignant. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1268
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1268 (Articles)  
3.
22 p, 560.8 KB K-12 teachers' perceptions of digital technologies appropriation across EU : a scoping review / Chalkiadakis,Leonidas (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
The K-12 education has lived an upsetting period where teachers have been forced to incorporate technologies intensively, bringing to light numerous issues and opportunities, whose assessment can result in educational renewal. [...]
2024 - 10.29333/iji.2024.17122a
International Journal of Instruction, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. 415-436  
4.
11 p, 1.5 MB Teachers' closeness of professional relationship and its role in learning perception after reciprocal peer observation / Ribosa Martínez, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Noguera, Ingrid (Universitat de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Monguillot, Meritxell (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Extant literature on reciprocal peer observation has reported teachers' perception of positive effects on interpersonal relationships. However, pretest-posttest evidence is missing (first aim), and its role in teacher learning has not been examined (second aim). [...]
2024 - 10.1016/j.tate.2024.104469
Teaching and Teacher Education, Vol. 140 (2024) , art. 104469  
5.
22 p, 529.5 KB #arribaprofesdechile : nuevo asociacionismo docente y participación política en redes digitales / Ortiz Mallegas, Sebastián (Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile)) ; Torres Sánchez, Mónica (Universidad de Málaga) ; Orellana-Parada, Rebeca (Pontificia Universidad Católica de Chile)
La globalización neoliberal desafía a las asociaciones que históricamente agrupan al profesorado a construir otras formas de participación política de sus militantes en el dominio virtual. Sin embargo, son escasos los estudios que incluyan este registro en la comprensión de la protesta y otras formas de asociacionismo docente. [...]
Neoliberal globalization challenges the associations that historically group teachers to construct other forms of political participation of their militants in the virtual domain. However, there are few studies that include this register in the understanding of teacher protest and other forms of teacher associationism. [...]

2024 - 10.5565/rev/athenea.3402
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 24 Núm. 1 (2024) , p. e3402 (Artículos)  
6.
9 p, 534.0 KB La col·laboració de la universitat en la inclusió educativa als centres de secundària : El professorat de suport com agent innovador a l'aula ordinària. / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogía Aplicada) ; Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Aquest treball emergeix del treball consensuat i col·laboratiu entre un equip de professors-investigadors de la UAB i l'equip docent d'un Institut d'Educació Secundària per conèixer el paper del professorat de suport (USEE) a les aules ordinàries i potenciar el treball cooperatiu entre aquest professorat i el professorat d'aula en un context d'aula ordinària, mitjançant el desenvolupament d'estratègies metodològiques eficaces i innovadores per millorar el procés d'inclusió i E-A de tot l'alumnat.
This work emerges from consensus and collaborative work between a team of teachers- researchers from the UAB and the teaching staff of Secondary School for knowing the role of support teachers (USEE) in regular classrooms, and enhancing cooperative work between those and classroom teachers, within this context of regular classroom, by developing effective and innovative methodologies to improve the inclusion and teaching-learning of all students.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016) , p. 1-9  
7.
20 p, 679.8 KB Creencias del profesorado en formación sobre los zahoríes y aplicación del modelo acuífero / Seijas, Nahia (IES Zabalgana (Àlava)) ; Uskola, Araitz (Universidad del País Vasco)
La enseñanza de las ciencias debe facilitar la diferenciación entre información científica y pseudocientífica. Este trabajo recoge los argumentos del profesorado en formación (PF) para dar o no credibilidad a la técnica zahorí (o radiestesia) como estrategia para encontrar agua subterránea. [...]
Science teaching should make it easier to discriminate between scientific and pseudoscientific information. This work collects the arguments given by teachers in training (TT) to give credibility or not to the dowsing technique as a strategy to find groundwater. [...]

2024 - 10.5565/rev/ensciencias.5944
Enseñanza de las ciencias, Vol. 42 Núm. 1 (2024) , p. 125-144 (Investigaciones Didácticas)  
8.
22 p, 234.1 KB Programas de formación profesional de nivel 1 (PFI) : un estudio de caso desde la perspectiva docente / Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Salvà Mut, Francesca (Universitat de les Illes Balears) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Col·lectiu d'Investigació en Formació Ocupacional ; Universitat Autònoma de Barcelona. DIM-EDAINET: Entornos de aprendizaje, innovación educativa i tecnologías ; Universitat Autònoma de Barcelona. Inclusión Social y Discapacidad (SIDIS) ; Universitat Autònoma de Barcelona. CRiEDO Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu
En estos primeros años de desarrollo de la actual formación profesional de nivel 1 consideramos necesario conocer, desde la percepción de los docentes, en qué claves se está desarrollando esta formación imprescindible para disminuir las tasas de abandono educativo temprano (AET) y para la inserción sociolaboral de los estudiantes sin el Graduado de Educación Secundaria Obligatoria. [...]
Within these first years of development of these VET programmes, we consider that it is necessary to know, from the own teachers and students' perception, how this training is being developing. These programmes are crucial for tackling early school leaving and for the access of lots young people, who do not have the Compulsory Secondary Education Certificate, to educational, social and labour contexts. [...]

2017
Revista Qurriculum, Núm. 30 (Març 2017) , p. 103-124  
9.
19 p, 392.9 KB Self-touching, genitals, pleasure and privacy : the governance of sexuality in primary schools in Spain / Malgosa Gasol, Estel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alvarez, Bruna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marre, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona)
Until December 2020, Spanish primary schools were not required to provide any kind of sexuality education, and most teachers did not receive training to carry it out. However, sexuality is clearly present in children's daily lives in school. [...]
Routledge, 2023 - 10.1080/14681811.2023.2174964
Sex Education, 28 Mar 2023  
10.
22 p, 309.5 KB Institutional habitus in context : implementation, development and impacts in two compulsory secondary schools in Barcelona / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
This article aims to revisit the relationship between school-level variables and students' educational opportunities through the lens of institutional habitus. This approach is particularly well suited to explore the notion of school culture because it brings to the forefront the impact of social context, avoiding some of the limitations typically associated with the long-dominant perspective of school effectiveness research. [...]
2017 - 10.1080/01425692.2016.1251306
British journal of sociology of education, Vol. 38 Núm. 8 (2017) , p. 1177-1189  

Articles : 249 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
5 p, 40.1 KB Learning english in content-rich classrooms / Pallarés Monge, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Ciprés, Helga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Parellada Torres, Ernest (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bernaus, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Evnitskaya, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lobo Vírseda, María José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 248-252  
2.
1 p, 108.0 KB Analysis of the teaching portfolio as a tool to enhance the quality and the effectiveness of the university professors / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació.) ; Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GI-IDES: Portafoli docent
This poster shows the results of using the teaching portfolio at Universitat Autònoma de Barcelona and its impact on improving teaching quality and adaptation to the European Higher Education Area.
2009  

Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
Learning and differentiation within professions : the cases of teaching and nursing / Parding, Karolina (Luleå University of Technology (Suècia)) ; Berg Jansson, Anna (Luleå University of Technology (Suècia)) ; Maestripieri, Lara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
In Sweden, the education sector and the healthcare sector have historically been, and still are, to a large extent state run, with both being publicly funded and delivered: typical in a social democratic system. [...]
Palgrave Macmillan Cham, 2023 - 10.1007/978-3-031-31278-6_6
Professionalism and Social Change. Processes of Differentiation Within, Between and Beyond Professions, 2023, p. 125-142  
2.
9 p, 360.3 KB Training Teachers for a New Era / Mont Algamasilla, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper analyses a case study in which a university practicum tutor embarks on the adventure of setting their trainee teachers the task of designing a common technology-enhanced language project as a strategy to help them acquire the so-called Four Cs of 21st century learning. [...]
Revistia Press, 2019
New Studies and Research in Education, 2019, p. 115-123  
3.
39 p, 1.1 MB Perspectiva de gènere en l'educació. Marc conceptual / Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Amat, Meritxell ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Caravaca Hernández, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Chamorro Maraboli, Constanza Javiera (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Empain, Joanna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Flores, Clara ; Foradada Villar, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Gavaldà Elias, Xènia ; Llos Casadellà, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; López, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Macià, Spei (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Puente, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Rifà Valls, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Barcelona, 2020
2 documents

Documents de recerca 36 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5.0 MB Challenges and expectations regarding business courses in which English is the medium of instruction : Crossing views from students and teachers in Taiwan and Spain / Wang, Nuo-Yin ; Masats i Viladoms, M. Dolors (Maria Dolors), dir.
L'adopció de l'anglès com a mitjà d'instrucció (EMI) ha estat una estratègia per atraure estudiants internacionals emprada abastament arreu del món per moltes universitats de països de parla no anglesa. [...]
La adopción del inglés como medio de instrucción (EMI) ha sido una estrategia para atraer a estudiantes internacionales empleada ampliamente en todo el mundo por muchas universidades de países de habla no inglesa. [...]
Adopting English as a Medium of Instruction (EMI) has been a strategy employed by many universities in non-English speaking countries worldwide to attract international students. Spain and Taiwan are two of the countries in which universities offer most EMI courses. [...]

2023  
2.
98 p, 8.4 MB VoiceS. Integrated competences for European Teachers. Giving voice(s) to culture, identity and diversity in school networking / Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Villanueva Margalef, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
The needs and demands of the knowledge society, the introduction of the information technologies to the everydaylife as well as the globalisation of the labour market, have affected the nature and meaning of the learning and teaching processes and brought the need to guarantee to everybody the achievement of new key competences for their personal and social development. [...]
In a world that is becoming increasingly globalized, the voice of European Teachers needs to ring out loud and clear. European Teacher Competences and European Key Competences for Lifelong Learning are crucial for teachers, teacher trainers and researchers as key players in the future education of our children and European citizens. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ; Voices of European Teachers, 2015  
3.
17.8 MB Propuesta de prácticum para fomentar la competencia intercultural en la formación inicial docente / Podestá González, Sonia Pía ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir.
Actualment, en una societat cada cop més globalitzada, docents i investigadors destaquen la importància de comptar amb docents preparats per treballar amb la diversitat i desenvolupar la seva Competència Intercultural (CI). [...]
Actualmente, en una sociedad cada vez más globalizada, docentes e investigadores relevan la importancia de contar con docentes preparados para trabajar con la diversidad y desarrollar su Competencia Intercultural (CI). [...]
In this increasingly globalised society, teachers and researchers are stressing the importance of counting on teachers who are equipped to deal with classroom diversity and able to develop their Intercultural Competence (IC). [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.

2023  
4.
29 p, 569.9 KB "Un Tsunami que et sobrepassa". Emocions de docents inclusius d'educació primària davant incidents crítics / Grajera Ortega, Maria ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball té l'objectiu de descriure les emocions que experimenten docents d'Educació Primària durant els incidents crítics sorgits arran de treballar amb infants amb necessitats educatives específiques a les seves aules. [...]
Este trabajo tiene como objetivo describir las emociones que experimentan docentes de Educación Primaria durante los incidentes críticos surgidos a raíz de trabajar con niños con necesidades educativas específicas en sus aulas. [...]
The aim of this study is to describe the emotions experienced by primary school teachers during critical incidents arising from working with children with special educational needs in their classrooms. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Primària [1140]  
5.
27 p, 609.1 KB Implementing evidence-informed practice for school inclusion - Guidelines for policymakers / Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ; Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ; Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package includes guidelines that school leaders and policymakers at various levels of the educational system should consider when planning educational processes and change, and we urge them to maintain and strengthen their efforts in providing all students with meaningful access to the full range of opportunities education should offer.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2023
6 documents
6.
46 p, 1.3 MB Pla de desenvolupament i coaching per a la pràctica informada en l'evidència per a la inclusió escolar / Iftimescu, Simona, coord. (University of Bucharest) ; Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stingu, Mihaela, coord. (University of Bucharest) ; Marin, Elena, coord. (University of Bucharest) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
This resource package comprises a self-assessment tool, EIP general guidelines, EIP implementation guidelines, a coaching plan and an EIP resource package dedicated to school leaders and to schools, aimed at improving EIP for inclusion and at guiding them through their EIP adoption process.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO) 2023
5 documents
7.
113 p, 711.9 KB The Native/Non-Native Dichotomy in the Teaching of Foreign Languages : a Study of EFL Students' Perceptions / Prats Carreras, Sònia ; Nussbaum, Luci, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua
This master's dissertation reviews the bibliography on the matter of native and non-native teachers of languages and provides details of an exploratory study carried out on students' perceptions of the native/non-native teacher distinction through a questionnaire.
Aquesta tesina revisa la bibliografia existent sobre el tema de professorat nadiu i no nadiu de llengües i proporciona detalls d'un estudi fet a través d'un qüestionari sobre les percepcions dels estudiants entorn a les diferències entre el professorat nadiu i no nadiu.

Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002  
8.
104 p, 2.3 MB Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion / Ion, Georgeta, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Brown, Chris (Durham University) ; Flood, Jane (Durham University) ; Trzeciak, Asia (Amsterdam University of Applied Sciences) ; Gaber, Slavko (Univerza V Ljubljani) ; Tasner, Veronika (Univerza V Ljubljani) ; Kos, Ziva (Univerza V Ljubljani) ; Šušterič, Nika (Univerza V Ljubljani) ; Stingu, Mihaela (University of Bucharest) ; Marin, Elena (University of Bucharest) ; Iftimescu, Simona (University of Bucharest) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Burriel Manzanares, Francesca ; Călinec, Marcela Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Oancea, Ana Maria (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Jarnea, Claudia (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala) ; Ion, Camelia Elena (Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala)
The purpose of the Training on Evidence-Informed Practice for School Inclusion is to familiarize teachers and other educational stakeholders with the evidence-informed practice approach and to support them to develop the necessary skills and knowledge to facilitate them work in diverse schools' settings.
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), 2022
5 documents
9.
73 p, 21.8 MB In-between structures : analysis of creative mediation processes of multigrade teachers in rural Colombia / Hernández Silva, Daniela ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia ; University of Glasgow ; University of Cyprus
This research emerges as the result of a deep interest in understanding the confluence between theory and practice, the design and implementation, the model and the enactment of the Colombian rural system from the local perspective of teachers of remote rural schools in the department of Cundinamarca. [...]
2021 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED))  
10.
3.7 MB Creencias y Conocimiento de los Futuros Profesores para la Enseñanza de la Lectura Inicial / Pastén Ibáñez, Angelina ; Birello, Marilisa, dir.
Aquest estudi té per objectiu determinar l'impacte que té la formació inicial en les creences i el coneixement dels futurs professors en el procés d'ensenyament i aprenentatge de la lectura inicial. [...]
Este estudio tiene por objetivo determinar el impacto que tiene la formación inicial en las creencias y el conocimiento de los futuros profesores en el proceso de enseñanza y aprendizaje de la lectura inicial, para lo cual se ha explorado las creencias y el conocimiento antes y después del curso de formación; además de analizar la influencia que tienen las entrevistas de autoconfrontación en este proceso formativo. [...]
The objective of this study is to determine the impact of initial teacher education (ITE) on pre-service teachers' beliefs and knowledge about the teaching and learning process of initial reading. These beliefs and knowledge were explored before and after the ITE course. [...]

2022  

Documents de recerca : 36 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.