Resultats globals: 20 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 16 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
21 p, 627.7 KB El desarrollo del modelo flipped classroom en la universidad: impacto de su implementación desde la voz del estudiantado / Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia) ; Flores Alarcia, Óscar (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia) ; Silva García, Patricia (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia)
El progreso del mundo digital ha generado un cambio radical en la manera de acceder y transmitir el conocimiento. El aprendizaje ha dejado de ser una actividad interna e individual para pasar a ser una actividad colectiva y en red. [...]
The progress in the digital world has generated a radical change in the way to access and transmit knowledge. The learning process is no more an internal and individual activity; nowadays is a collective activity in the network. [...]

2019 - 10.6018/rie.37.2.327831
Revista investigación educativa, Vol. 37 Núm. 2 (2019) , p. 451-469  
2.
26 p, 2.4 MB Dificultades en la construcción de los números naturales incluyendo el cero con estudiantes de 6 a 8 años / Rodríguez González, María Leticia (Instituto Politécnico Nacional (Mèxic). Centro de Investigación y Estudios Avanzados) ; Filloy Yagüe, Eugenio (Instituto Politécnico Nacional (Mèxic). Centro de Investigación y Estudios Avanzados) ; Gómez Alfonso, Bernardo (Universitat de València. Departament de Didàctica de la Matemàtica)
Nuestro objetivo en esta investigación es identificar las dificultades de aprendizaje que tienen los niños de 1. º a 3. º grado de educación primaria en la construcción de los números naturales. [...]
The aim of this paper is to identify the learning difficulties that children from 1st to 3rd grade of primary education have in the construction of natural numbers. Such difficulties do not come from teaching, but from mathematics themselves; in order to observe these difficulties, it is necessary to reduce the problem to the basics. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.2881
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 3 (2020) , p. 55-80 (Investigaciones Didácticas)  
3.
7 p, 124.4 KB Diferencia en el Aprendizaje del Baloncesto según el Género y Metodología de Enseñanza / González-Espinosa, Sergio (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Mancha-Triguero, David (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; García Santos, David (Universidad de Extremadura. Facultad de Educación y Psicología) ; Feu Molina, Sebastián (Universidad de Extremadura. Facultad de Educación y Psicología) ; Ibáñez Godoy, Sergio José (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte)
El objetivo de este estudio fue analizar las diferencias en el aprendizaje del baloncesto según la metodología de enseñanza-aprendizaje y el género de los alumnos. La muestra estuvo conformada por 85 escolares, 49. [...]
The aim of this study was to analyze the differences in basketball learning according to the teaching-learning methodology and the gender of the students. The sample consisted of 85 schoolchildren, 45. [...]
O objetivo deste estudo foi analisar as diferenças na aprendizagem do basquetebol de acordo com a metodologia de ensino-aprendizagem e o gênero dos alunos. A amostra foi composta por 85 estudantes, 49,41% de meninos e 50,59% de meninas, divididos em dois grupos do quinto e sexto ensino Fundamental. [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 3 (2019) , p. 86-92 (Artículos)  
4.
17 p, 207.8 KB La argumentación en clase de ciencias, un modelo para su enseñanza / Ruiz Ortega, Francisco Javier (Universidad de Caldas) ; Tamayo Alzate, Óscar Eugenio (Universidad de Caldas) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
La argumentación en ciencias es un proceso dialógico y una herramienta fundamental para la co-construcción de comprensiones más significativas de los conceptos abordados en el aula. Por ello, es una de las competencias que debe asumirse de manera explícita en los procesos de enseñanza y aprendizaje de las ciencias. [...]
Argumentation in science is a dialogic process and a fundamental tool for the co-construction of more meaningful understandings of the concepts discussed in class. Therefore, it is one of the responsibilities to be assumed explicitly in science teaching and learning. [...]

2015 - 10.1590/S1517-9702201507129480
Educação e Pesquisa, Vol. 41, Núm. 3 (2015) , p. 629-646
2 documents
5.
8 p, 369.4 KB El repte d'aprendre i ensenyar forces / Garcia-Lladó, Ângela (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica)
L'ensenyament-aprenentatge de les forces és un dels temes eterns de la didàctica de les ciències. Se n'ha fet molta recerca però alhora continua sent un dels que, en general, comporta més problemes a l'alumnat. [...]
How students learn forces is one of the eternal subjects in science education research. A lot of research has been done on that topic but at the same time, forces seem to be one of the difficult topics in science education. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.401
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 37 (2019) , p. 19-26 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
6.
20 p, 847.7 KB Distintas acepciones para la idea de modelización en la enseñanza de las ciencias / Oliva, José Mª (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica)
Modelo y modelización son términos empleados habitualmente en la literatura de didáctica de las ciencias con distintas acepciones. En este artículo se identifican y analizan al menos cinco acepciones diferentes para el término modelización: 1) la modelización como progresión de modelos; 2) la modelización como práctica científica; 3) la modelización como competencia; 4) la modelización en su dimensión instrumental, y 5) la modelización como estrategia de enseñanza. [...]
Model and modeling are terms commonly used with different meanings in the literature of science education. In this paper, at least five different meanings for the term modeling are identified and thus analyzed: 1) modeling as model progression; 2) modeling as a scientific practice; 3) modeling as competence; 4) modeling in its instrumental dimension; and 5) modeling as a teaching strategy. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2648
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 2 (2019) , p. 5-24 (Investigaciones Didácticas)  
7.
14 p, 580.3 KB El cicle de modelització com a eina d'anàlisi d'una unitat didàctica sobre energia / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta recerca es reflexiona sobre com el cicle de modelització proposat per Couso i Garrido-Espeja (2017) per al disseny de seqüències didàctiques, pot servir per analitzar com una unitat didàctica tracta de promoure la modelització. [...]
En esta investigación se reflexiona sobre cómo el ciclo de modelización propuesto por Couso y Garrido-Espeja (2017) para el diseño de secuencias didácticas puede servir para analizar cómo una unidad didáctica trata de promover la modelización. [...]
In this research we reflect on how the modelling cycle proposed by Couso and Garrido-Espeja (2017) for the design of teaching sequences can be used to analyse how a teaching and learning sequence tries to promote modelling. [...]

2019 - 10.1344/did.2019.5.43-56
Didacticae, Núm. 5 (2019) , p. 43-56  
8.
14 p, 573.4 KB Las competencias informacionales de los docentes y alumnos de Educación Secundaria / Rubio García, Vanessa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona)
El profesional de la docencia debe tener la competencia para saber gestionar nuevos conocimientos, ya que es la materia prima en su escenario de actuación profesional. Los centros educativos son una fábrica de conocimientos que deben estar al día. [...]
The teaching professional must have the competence to know how to manage new knowledge because it is the raw material in its stage performance. Schools are a factory of knowledge that must be current. [...]

2017
Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 8, núm. 1 (2017) , p. 127-140  
9.
4 p, 76.5 KB Differences in basketball training loads between comprehensive and technical models of teaching/training / Ibáñez Godoy, Sergio José (Universidad de Extremadura) ; Jiménez, Adrián (Universidad de Extremadura) ; Antúnez, Antonio (Universidad de Extremadura)
Researchers analyze differences between models of sport training in order to identify the most suitable one. In basketball studies are focused on finding out differences amongst the processes of sport learning and taking decisions. [...]
Los investigadores analizan las diferencias entre los modelos de entrenamiento deportivo para identificar cual es el más idóneo. En baloncesto los estudios se orientan a descubrir las diferencias en el aprendizaje deportivo y en la toma de decisiones. [...]

2015
Revista de psicología del deporte, Vol. 24 Núm. 3 (2015) , p. 47-50 (Suplementos)  
10.
22 p, 584.6 KB Buenas prácticas para el uso didáctico de las aulas 2.0 : formación, modelos didácticos, ventajas e inconvenientes / Marqués Graells, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona)
En el contexto del "Programa Escuela 2. 0"1, puesto en marcha en España en 2009 por el Ministerio de Educación y las Comunidades Autónomas, se presentan los resultados de dos programas piloto de experimentación de aulas 2. [...]
In the context of the "School 2. 0 Program", launched in Spain in 2009 by the Ministry of Education and the Autonomous Communities, we present the results of two pilot programs aimed at experimenting with classrooms equipped with IWB and computers which were conducted during 2009-2010 and 2010-2011 in 31 Spanish schools. [...]

2013
Educatio siglo XXI, Vol. 31, núm. 1 (2013) , p. 213-234  

Articles : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
6 p, 40.7 KB Notes regarding a pedagogical model for the distance learning of tradumática / Piqué Huerta, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
The article presents a proposed plan of a pedagogical model for the distance learning of tradumática, based on an educational process that revolves around classes recorded in digital format and synchronous and asynchronous activities overseen by an educational supervisor.
2002 (Papers de Tradumàtica)
Simposi sobre l'Ensenyament a distància i semipresencial de la Tradumàtica, 1er : 2002  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
20 p, 2.1 MB Deconstructing the Macroeconomics' IS-LM model: its assumtions and simplifications / Vergès, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. INCERS
The IS-LM model emerges from the academic impact of Keynes' General Theory of Employment, Interest and Money (GT). It was developed afterwards, in the late 1930s, starting to be called the Hicks-Hansen model; though other academics such as Harrod and Mead contributed to it. [...]
2023  
2.
12 p, 589.9 KB ChatGPT en l'educació. Problema o recurs valuós? / Expósito Mateu, Berta ; César Galobardes, Eduardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest treball és fer una anàlisi, discussió i avaluació de la nova eina ChatGPT en l'àmbit educatiu. ChatGPT ha estat desenvolupat amb la tecnologia GPT-3 i GPT-4 de l'empresa americana OpenAI. [...]
El objetivo de este trabajo es hacer un análisis, discutir y evaluar la nueva herramienta ChatGPT en el ámbito educativo. ChatGPT ha estado desarrollado con la tecnologia GPT-3 y GPT-4 de la empresa americana OpenAI. [...]
The work aim is to analyze, discuss and evaluate in educational field the new ChatGPT tool, developed with OpenAI's GPT-3 and GPT-4 technology. It's arrival is an evidence of the development and presence of artificial intelligence in the present and near future. [...]

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
3.
56 p, 401.6 KB Teaching styles and achievement : student and teacher perspectives / López-Mayan, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hidalgo-Cabrillana, Ana (Universidad Autónoma de Madrid) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada
Using data from a Spanish assessment program of fourth-grade pupils, we analyze to what extent using certain teaching practices and materials in class is related to achievement in maths and reading. We distinguish using traditional and modern teaching styles. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada 2015 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 1502)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.