1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
6 p, 519.1 KB |
Impact of simulation-based teamwork training on COVID-19 distress in healthcare professionals
/
Beneria, Anna (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ;
Arnedo, Mireia (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ;
Contreras, Sofia (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ;
Pérez-Carrasco, Marcos (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ;
Garcia-Ruiz, Itziar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i Medicina Preventiva i Salut Pública) ;
Rodríguez-Carballeira, Mónica (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ;
Radua, Joaquim (Karolinska Institutet (Estocolm, Suècia)) ;
Bañeras, Jordi (Hospital Universitari Vall d'Hebron)
Non-technical skills such as leadership, communication, or situation awareness should lead to effective teamwork in a crisis. This study aimed to analyse the role of these skills in the emotional response of health professionals to the COVID-19 pandemic. [...]
2020 - 10.1186/s12909-020-02427-4
BMC Medical Education, Vol. 20 (december 2020)
|
|
6.
|
11 p, 482.6 KB |
Implementación y evaluación de la competencia de trabajo en equipo en el grado de Gestión y Administración Pública de la UB
/
Collado Sevilla, Ana Antonia (Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Fachelli, Sandra (Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia)
Esta comunicación muestra una experiencia de innovación docente sobre la competencia transversal de trabajo en equipo en la asignatura de Sociología en el grado de GAP, a partir de tres pilares vertebradores: las características de la actividad evaluativa realizada en grupo, la creación de espacios de trabajo en grupo insertos en las horas lectivas, y el diseño y aplicación de una herramienta de autoevaluación del desarrollo y adquisición de la competencia a través de un diario individual. This paper shows an experience of teaching innovation on transversal teamwork competence in the sociology course at the degree on Management and Public Administration, based on three pillars: the characteristics of the evaluative activity in group, the creation of group workspaces inserts in school hours, and the design and implementation of a self-assessment tool of the development and the acquisition of the competence through an individual diary.
2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)
|
|
7.
|
|
8.
|
13 p, 446.4 KB |
Collaborative information behaviour in completely online groups : exploring the social dimensions of information in virtual environments
/
Hernández-Pérez, Oskar ;
Universitat Oberta de Catalunya
Teamwork is encouraged nowadays as an imperative skill to better perform all critical factors, including information, that are involved in the project-based structures of many organizations. Due to the inherently collaborative nature of group activities, when groups search, retrieve, manage and disseminate information, new relationships with information emerge which result in collaborative informational behaviours. [...]
2015
Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, Vol. 4 (2015) , p. 775-787
|
|
9.
|
9 p, 997.8 KB |
Los estudiantes de intercambio y el control del problema de polizones en los equipos de trabajo
/
Nicolini, Rosella (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ;
Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
This study discusses a teaching experience that has been taking place at the School of Economics and Business at Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) since the academic year 2012-2013. We implement a self-evaluation mechanism: students working on group projects are required to deliver a joint declaration in which they asses their individual participation in the accomplishment of the joint task. [...] La experiencia docente descrita en este estudio se viene llevando a cabo desde el curso académico 2012-2013 en la Facultat d' Economía i Empresa (FEiE) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...] L'experiència docent presentada en aquest estudi es porta realitzant des de el curs acadèmic 2012-2013 a la Facultat d'Economia i Empresa (FEiE) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). S'ha implementat un mecanisme d'autoavaluació per part dels estudiants quan duen a terme treballs en grup: es demana als estudiants la tramesa d'una declaració conjunta on s'indica la participació individual a la realització del treball de grup. [...]
2016 - 10.7203/attic.17.8195
@tic. revista d'innovació educativa, Vol. 17 (2016) , p. 1-9
|
|
10.
|
8 p, 780.2 KB |
Assessing the teamwork competences
/
Torrelles Nadal, Cristina (Universitat de Lleida) ;
París Mañas, Georgina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sabrià Bernadó, Betlem (Universitat d'Andorra) ;
Alsinet, Carles (Universitat de Lleida)
Background: In recent years, organizations of all types have undergone major changes, and teamwork is one of them. This way of working generates greater profits for an organization. This article aims to assess the teamwork competence of the employees of various Spanish companies in order to determine how effective the team members are in their professional actions. [...] Antecedentes: En los últimos años las organizaciones han experimentado múltiples cambios y el trabajo en equipo es uno de ellos. Esta manera de trabajar genera más beneficio en las organizaciones. [...]
2015 - 10.7334/psicothema2014.284
Psicothema, Vol. 27, núm. 4 (2015) , p. 354-361
|
|