Resultats globals: 7 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 6 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
16 p, 280.9 KB Ignorancia consciente en el aprendizaje de las ciencias I : componentes de la incomprensión de un texto científico / Maturano, Carla Inés (Universidad Nacional de San Juan (Argentina)) ; Ishiwa, Koto (Universidad de Alcalá) ; Macías, Ascensión (Universidad Nacional de San Juan (Argentina)) ; Otero Gutierrez, Jose (Universidad de Alcalá. Departamento de Física y Matemáticas)
La investigación en la didáctica de las ciencias ha examinado en detalle los procesos de adquisición de conocimiento y comprensión del contenido científico. Sin embargo, los papeles positivos del desconocimiento y la incomprensión han recibido considerablemente menos atención. [...]
La recerca en la didàctica de les ciències ha examinat detalladament els processos d'adquisició de coneixement i comprensió del contingut científic. No obstant això, els papers positius del desconeixement i la incomprensió han rebut considerablement menys atenció. [...]
Much research in science education has focused on the processes involved in building knowledge and comprehension of scientific content. However, the positive roles of what is unknown or not understood have received much less attention. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1718
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 7-22 (Investigaciones Didácticas)  
2.
10 p, 89.7 KB El modelo atómico de E. Rutherford : del saber científico al conocimiento escolar / Cuellar Fernández, Luigi (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Gallego Badillo, Rómulo (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia)) ; Pérez Miranda, Royman (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia))
Se presentan aquí los resultados de una investigación relacionada con la transposición didáctica del modelo atómico de E. Rutherford y el análisis de la confiabilidad de los libros de texto más utilizados por profesores de química en ejercicio, de dos programas de formación inicial de profesores de química de dos universidades públicas de Bogotá, y por profesores de educación media de algunos colegios de Bogotá. [...]
This paper presents the results of research focused on the didactic transposition of the Rutherford atomic model and the analysis of the reliability found in the textbooks that are commonly used by inservice teachers of Chemistry Education programmes at two public universities and teachers at a number of secondary schools in Bogotá. [...]

2008 - 10.5565/rev/ensciencias.3688
Enseñanza de las ciencias, V. 26 n. 1 (2008) p. 43-52  
3.
26 p, 644.7 KB ¿Comprenden los estudiantes las gráficas cartesianas usadas en los textos de ciencias? / García García, José Joaquín ; Perales Palacios, F. Javier
Este artículo presenta los resultados de una investigación acerca del desempeño de los estudiantes de bachillerato y de licenciatura en química, en nueve tareas de interpretación de gráficas cartesianas incluidas en los libros de texto de química usados en el bachillerato. [...]
This paper presents the findings of a research study on high school and B. Sc (Chemistry) students' performance in nine interpreting tasks of Cartesian graphs in high school Chemistry books. The study shows that participants did not find it difficult to perform tasks involving identification of variables, data reading, and classifi cation of relationships between variables. [...]

2007 - 10.5565/rev/ensciencias.3763
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 1 (2007) p. 107-132  
4.
3 p, 26.5 KB Els textos de ciència tenen ideologia / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Prat i Pla, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article es planteja la importància de formar una ciutadania capaç de llegir críticament els textos de contingut científic i la necessitat de desenvolupar, des de la classe de ciències, activitats per afavorir aquesta competència. [...]
2009 - 10.5565/rev/ciencies.209
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 15-17  
5.
5 p, 501.1 KB Un pas en la construcció d'una potent eina informàtica d'història de la ciència en català per a l'ensenyament secundari / Camós Cabeceran, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència)
Es presenta una pàgina web amb diversos textos científics històricament importants, en la seva llengua original i traduïts al català, triats per la seva utilitat per a Secundària.
2008 - 10.5565/rev/ciencies.226
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 10 (2008) p. 7-11  
6.
10 p, 711.8 KB Leer en clase de ciencias / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Prat i Pla, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El punto de partida del artículo es la enseñanza-aprendizaje de las ciencias a partir de un modelo comunicativo. Se incide especialmente en la comprensión lectora, como una habilidad cognitiva que forma parte de un conjunto más amplio: hablar, escribir, pensar, hacer, sentir. [...]
The paper is about science teaching and learning from a social communicative perspective. A special emphasis is given to the cognitive ability of reading comprehension, as one important hability among others such as talking, writing, thinking, doing, and feeling… A diversity off reading texts and specially those being multimodal are presented and analysed. [...]

2005 - 10.5565/rev/ensciencias.3833
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 3 (2005) p. 431-440  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
9.6 MB La traducció catalana medieval de La ciutat de Déu de sant Agustí amb el comentari de Thomas Waleys / Tomàs Monsó, Albert ; Pujol i Gómez, Josep, dir.
La traducció catalana medieval anònima de La ciutat de Déu de sant Agustí, amb el comentari de Thomas Waleys, és un text format per capes diferents. Entre 1371 i 1375, Raoul de Presles traduí el De civitate Dei al francès per encàrrec de Carles v de França. [...]
La traducción catalana medieval anónima de La ciudad de Dios de san Agustín, con el comentario de Thomas Waleys, es un texto formado por capas diferentes. Entre 1371 y 1375, Raoul de Presles tradujo el De civitate Dei al francés por encargo de Carlos V de Francia. [...]
The anonymous medieval Catalan translation of Augustine's The City of God, with the commentary by Thomas Waleys, is a multilayered text. Between 1371 and 1375, Raoul de Presles translated the De civitate Dei into French on behalf of Charles V of France. [...]

2023  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.