Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
30 p, 635.7 KB Developing intercultural competence by teaching literature : principles and practice from a case-study in two Algerian universities / Nemouchi, Lamia (University of Durham) ; Byram, Michael (University of Durham)
This study investigates the use of literary texts for intercultural learning using a Master course of English as a foreign language in Algeria as an empirical example. We first define essential concepts that guided this course -'culture', 'language-culture nexus' and 'intercultural competence' - before we explain the socio-linguistic and socio-cultural context in Algeria, as it is the foundation of the choice of literary texts. [...]
En este artículo se analiza la utilización de textos literarios para el aprendizaje intercultural partiendo de un curso de Máster de inglés lengua extranjera en Argelia como ejemplo empírico. En primer lugar, se definen los conceptos esenciales que sirvieron de guía en dicho curso - "cultura", "nexo entre lengua y cultura" y "competencia intercultural" - antes de exponer el contexto sociolingüístico y sociocultural de Argelia, que fundamentó la selección de los textos literarios. [...]
Cette contribution présente une recherche sur l'utilisation de textes littéraires pour l'apprentissage interculturel à partir de l'exemple empirique d'un cours de Master d'anglais langue étrangère en Algérie. [...]

2019 - 10.5565/rev/languesparole.56
Langue(s) & Parole, Núm. 4 (2019) , p. 173-202 (Articles. Demarches interculturelles)  
2.
12 p, 205.1 KB Réflexions sur le texte littéraire en classe de FLE / Aiala de Mello, Renata (Universidade Federal da Bahia)
Le fait littéraire se présente sous un aspect complexe. La problématique de la place de la littérature dans l'enseignement en général et dans celui d'une langue étrangère en particulier soulève de nombreux questionnements, surtout sur les rôles du langage littéraire dans le développement des compétences de l'étudiant. [...]
The literary fact presents itself in a complex aspect. The problem of the place of literature in education in general and that of a foreign language in particular raises many questions, especially about the role of literary language in the development of the student's skills. [...]
El hecho literario presenta un aspecto complejo. El problema del lugar de la literatura en la educación en general y en el de una lengua extranjera en particular plantea muchas preguntas, especialmente sobre el papel del lenguaje literario en el desarrollo de las habilidades del estudiante. [...]

2019 - 10.5565/rev/languesparole.55
Langue(s) & Parole, Núm. 4 (2019) , p. 161-172 (Articles. Demarches interculturelles)  
3.
20 p, 1.1 MB From reading literature in secondary school to its learning assessment in the 12th year national exam / Pereira da Costa, Maria Carolina C. V. (Escola Secundária de Rio Tinto (Porto, Portugal)) ; Silva, António Carvalho (Universidade do Minho)
Literature plays a core role in the class of Portuguese Language, a specialised context for teaching literacy competencies. This text reports a study about knowledge and skills privileged in literary texts' reading in national exams. [...]
La literatura juga un paper central en la classe de Llengua Portuguesa, com a context especialitzat per a l'ensenyament i l'aprenentatge de competències d'alfabetització. Aquest text reporta un estudi sobre el coneixement i les habilitats privilegiades en els exàmens nacionals externs. [...]
La literatura juega un papel central en la clase de Lengua Portuguesa, como contexto especializado para la enseñanza y el aprendizaje de competencias de alfabetización. Este texto reporta un estudio sobre el conocimiento y las habilidades privilegiadas en los exámenes nacionales externos. [...]
La littérature joue un rôle central dans la classe de Langue Portugaise, un contexte spécialisé pour l'enseignement des compétences en littératie. Ce texte présente une étude sur les connaissances et compétences privilégiées dans la lecture de textes littéraires aux examens nationaux. [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.582
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 3 (2015) , p. 27-46 (Articles)  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
54 p, 1.3 MB Análisis de la traducción de los culturemas en 'Hombres al sol' y 'Hombres en el sol'. : Estudio de los cuatro primeros capítulos / Garrido Cano, Sara ; Molina, Lucía, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Análisis y clasificación por ámbitos culturales de los culturemas hallados en la novela de Gassan Kanafani, autor palestino, "رجال في الشمس". Comparación de las soluciones de dichos culturemas en las dos versiones de traducción al español Hombres en el sol y Hombres al sol.
Anàlisi i classificació per àmbits culturals dels culturemes trobats a la novel·la de Gassan Kanafani, autor palestí, "رجال في الشمس". Comparació de les solucions dels culturemes esmentats a les dues versions de traducció al castellà Hombres en el sol i Hombres al sol.
Analysis and classification in cultural fields of the cultural-related aspects found in Gassan Kanafani's novel, palestinian author, "رجال في الشمس". Comparison of the chosen solutions in these cultural-related aspects in both translated versions into spanish Hombres al sol and Hombres en el sol.

2015
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.