1.
|
11 p, 366.4 KB |
Eines de disseny per al foment de l'aprenentatge cooperatiu en els debats creatius
/
Costa, Tània (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona) ;
Huertas i Vidal, Salvador (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona)
Proposem el format de debat creatiu i les eines de Design Thinking a fi de fomentar l'aprenentatge cooperatiu. Entenem com a debat creatiu aquell que és dissenyat, conduit i gestionat per els mateixos participants, emprant eines pròpies de metodologies del procés creatiu del projecte de disseny. [...] We propose a creative debate format and the Design Thinking tools in order to promote cooperative learning. We understand creative debate as that which is designed, run and managed by participants themselves, making use those tools proper to methodologies of creative design in the designing project. [...] processes of university students.
2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)
|
|
2.
|
20 p, 931.9 KB |
"I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers
/
Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...] El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...] El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...] Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]
2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)
|
|
3.
|
|
4.
|
3 p, 114.2 KB |
En Jordi i el grup LIEC, una convicció compartida
/
Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article expliquem la convicció compartida d'en Jordi i del grup LIEC: no hi ha ciència sense llenguatge i aprendre ciència és aprendre a parlar, escriure i llegir ciència. Exposem com en Jordi era un participant actiu del grup de recerca LIEC, i quina ha estat la seva tasca divulgadora i recercadora en relació al paper que juga el llenguatge i el pensament crític en l'aprenentatge de les ciències. In this article we explain the shared stance of Jordi and the LIEC group: there is no science without language and learning science is learning to speak, write and read science. We expose how Jordi was an active participant in the LIEC research group, and which was his contribution in relation to the role that language and critical thinking play in science education, both as a researcher and as a disseminator.
2024 - 10.5565/rev/ciencies.202447
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 7-9 (Articles)
|
|
5.
|
10 p, 312.0 KB |
La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB) : 50 anys de servei públic i de suport a l'ensenyament i la recerca (1972-2022)
/
Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ;
Rial Pan, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ;
Santos Prados, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
La Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), nascuda fa 50 anys i estretament vinculada a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) -degana dels estudis de comunicació a Catalunya-, ha evolucionat com a actor actiu per als estudiants, docents, investigadors, periodistes i la societat en general, al compàs de la digitalització. [...] La Biblioteca de Comunicación y Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), nacida hace 50 años y estrechamente vinculada a la Facultad de Ciencias de la Comunicación (UAB) -decana de los estudios de comunicación en Cataluña-, ha evolucionado como actor activo para los estudiantes, docentes, investigadores, periodistas y la sociedad en general, al compás de la digitalización. [...] The Communication Library and General Newspaper Archivesat the Autonomous University of Barcelona (UAB), founded 50years ago and closely tied to the Faculty of CommunicationStudies (UAB) -the longest-standing communication studiesprogramme in Catalonia- has evolved to become a key actorfor students, teachers, researchers and journalists, and for societyin general, keeping apace with digitalisation. [...]
2023 - 10.34810/qcac49id420785
Quaderns del CAC, Núm. 49 (2023) , p. 27-36
3 documents
|
|
6.
|
20 p, 473.2 KB |
Impacto de un debate sociocientífico en las habilidades argumentativas y en la toma de decisiones del profesorado de secundaria en formación inicial
/
Bernal Herrera, Pilar (Universidad de Málaga) ;
Cano-Iglesias, María José (Universidad de Málaga) ;
Franco-Mariscal, Antonio Joaquín (Universidad de Málaga) ;
Blanco-López, Ángel (Universidad de Málaga)
Esta investigación explora el impacto de un debate sobre la elección de un producto de la vida diaria en las habilidades de argumentación y en la toma de decisiones, dimensiones importantes del pensamiento crítico, en 45 estudiantes de especialidades científicas del Máster en Profesorado de Educación Secundaria. [...] This research explores the impact that a debate about the choice of an everyday product has on argumentation and decision-making skills, which are important dimensions of critical thinking, among 45 students specializing in sciences in the master's degree in Secondary Education. [...]
2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5861
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 3 (2023) , p. 113-132 (Investigaciones Didácticas)
|
|
7.
|
33 p, 2.3 MB |
Learning to make informed health choices : Protocol for a pilot study in schools in Barcelona
/
Martínez García, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Asso, Laia (Agència de Salut Pública de Catalunya) ;
Ballesté-Delpierre, Clara (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ;
Canelo Aybar, Carlos Gilberto (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
de Britos, C. (Escola Virolai) ;
Fernández Rodríguez, A. (Escola Sant Martí) ;
Gallego Iborra, A. (Servicio Andaluz de Salud) ;
Leo Rosas, Victoria (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ;
Llaquet, P. (Escola Virolai) ;
Niño de Guzmán, Ena Pery (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ;
Pérez-Gaxiola, G. (Paediatric Hospital of Sinaloa) ;
Requeijo, Carolina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Salas-Gama, Karla (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ;
Samsó Jofra, Laura (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Terres, J. (Institut Escola Antaviana) ;
Urreta, I. (Hospital de Donostia (Sant Sebastià, País Basc)) ;
Rosenbaum, S. (Norwegian Institute of Public Health) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
The Informed Health Choices (IHC) project has developed learning resources to teach primary school children (10 to 12-year-olds) to assess treatment claims and make informed health choices. The aim of our study is to explore both the students' and teachers' experience when using these resources in the context of Barcelona (Spain). [...]
2020 - 10.12688/f1000research.21292.2
F1000Research, Vol. 8 (2020) , p. 2018
|
|
8.
|
20 p, 461.8 KB |
Aprendizaje de los componentes del pensamiento computacional mediado por una aplicación virtual de la Educación 4.0 en el entorno del pensamiento complejo
/
George-Reyes, Carlos Enrique (Tecnologico de Monterrey) ;
Ruiz-Ramírez, Jessica Alejandra (Tecnológico de Monterrey) ;
Contreras Fuentes, Yessica Betzabe (Tecnológico de Monterrey) ;
López-Caudana, Edgar Omar (Tecnológico de Monterrey)
La Educación 4. 0 y sus aplicaciones como la realidad virtual basada en web (WebVR) pueden ser útiles para fortalecer el aprendizaje de los estudiantes, debido a que el uso de esta tecnología en la enseñanza permite la participación en escenarios de realidad simulada que fortalecen la interacción y el desarrollo de competencias comunicativas y de colaboración. [...] L'Educació 4. 0 i les seves aplicacions, com la realitat virtual basada en web (WebVR), poden ser útils per enfortir l'aprenentatge dels estudiants pel fet que l'ús d'aquesta tecnologia en l'ensenyament permet la participació en escenaris de realitat simulada que enforteixen la interacció i el desenvolupament de competències comunicatives i de col·laboració. [...] Education 4. 0 and its applications such as web-based virtual reality (WebVR) can be useful to strengthen student learning, as the use of this technology in teaching allows participation in simulated reality scenarios that strengthen interaction and the development of communication and collaboration skills. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1645
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 281-300 (Monográfico)
|
|
9.
|
18 p, 1.3 MB |
L'art a STEAM : estratègies per a fomentar l'art en els projectes STEAM
/
Rey, Beatriz (Institució La Vall) ;
Arrufat , Carmen (La Farga) ;
Martin, Sebastian (Tinkering Studio)
Aconseguir dur a terme projectes en què totes les disciplines STEAM s'enriqueixin mútuament implica conèixer els objectius fonamentals i processos propis de cadascuna d'elles. Bea Rey i Carmen Arrufat, com a docents especialitzades en art, en diàleg amb Sebastian Martin de Tinkering Studio, presenten una experiència concreta d'"Exploring Balance" realitzada a l'aula d'art de l'escola La Vall amb la finalitat d'oferir algunes claus fonamentals que facilitin la integració de l'art de manera equilibrada i coherent en projectes STEAM, incidint en el valor i els beneficis que l'art pot aportar a aquest tipus de projectes. Achieving STEAM projects in which all disciplines enrich each other's involves knowing the fundamental objectives and specific processes to each of them. Bea Rey and Carmen Arrufat, as teachers specialized in art, in dialogue with Sebastian Martin from Tinkering Studio, present an experience of "Exploring Balance" carried out in the art classroom of La Vall school with the purpose of offering some fundamental keys that facilitate the integration of art in STEAM projects, focusing on the value and benefits that art can bring to this type of project. Conseguir llevar a cabo proyectos en los que todas las disciplinas STEAM se enriquezcan mutuamente implica conocer los objetivos fundamentales y procesos propios de cada una de ellas. Bea Rey y Carmen Arrufat, como docentes especializados en arte, en diálogo con Sebastian Martin de Tinkering Studio, presentan una experiencia concreta de "Exploring Balance" realizada en el aula de arte de la escuela La Vall con el fin de ofrecer algunas claves fundamentales que faciliten la integración del arte de forma equilibrada y coherente en proyectos STEAM, incidiendo en el valor y los beneficios que el arte puede aportar a este tipo de proyectos.
2023 - 10.5565/rev/ciencies.466
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 54-70 (El Racó STEAM)
|
|
10.
|
6 p, 202.3 KB |
Arte del vacío en América Latina
/
Silva, Armando
A finales del siglo xix el desarrollo del pensamiento filosófico irrumpió contra la unidad de la verdad y el logocentrismo, e introdujo nuevos objetos descentradores como soporte conceptual de una tendencia del arte contemporáneo que enfrenta los procesos creativos desde una radical heterogeneidad: arte que, a la vez que se niega a ser representado, se produce en esa negativa, haciendo evidente un malestar con lo real. [...] At the verge of the 19th century, the development of a philosophical thought burst against the unity of truth and logocentrism, introducing new decentralizing objects that would be the basis of the conceptual source of a contemporary art trend that confronts creative processes at the level of radical heterogeneity: art that refuses to be represented and, in turn, with this denial, makes evident a discomfort with thereal. [...]
2023 - 10.35659/designis.i38p173-181
DeSignis, Núm. 38 (2023) , p. 173-181
|
|