Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
17 p, 4.5 MB MPPT of a photovoltaic panels array with partial shading using the IPSM with implementation both in simulation as in hardware / Tobón, Andrés (Instituto Tecnológico Metropolitano (Medellín, Colòmbia). Departamento de Electrónica y Telecomunicaciones) ; Peláez-Restrepo, J. (Instituto Tecnológico Metropolitano (Medellín, Colòmbia). Departamento de Electrónica y Telecomunicaciones) ; Montano, Jhon (Instituto Tecnológico Metropolitano (Medellín, Colòmbia). Departamento de Electrónica y Telecomunicaciones) ; Durango, Mariana (Instituto Tecnológico Metropolitano (Medellín, Colòmbia). Departamento de Electrónica y Telecomunicaciones) ; Herrera, Jorge (Universidad de Bogotá Jorge Tadeo Lozano. Departamento de Ingeniería) ; Ibeas, Asier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
This article presents a method for the Maximum Power Point Tracking (MPPT) of a Photovoltaic (PV) panels array with partial shading, applying an Improved Pattern Search Method (IPSM). The method is simulated in PSIM@ and then implemented in hardware in the loop system, emulating the PV array on an industrial computer (Speedgoat) that allows real-time emulations and the IPSM is applied in an Arduino DUE. [...]
2020 - 10.3390/en13040815
Energies, Vol. 13, Issue 4 (February 2020) , art. 815  
2.
14 p, 1.1 MB Distribuyendo oportunidades : el impacto de los agrupamientos escolares en la experiencia de los estudiantes / Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El presente artículo realiza una revisión de la literatura de investigación centrada en la estratificación escolar interna y los procesos de selección del alumnado, con el fin de discernir los espacios de aprendizaje y de socialización diferenciados que existen dentro de las propias escuelas. [...]
This article proposed carries out a revision of the literature of research on school internal stratification and the selection processes of students, with the purpose of discerning the different spaces of learning and socialization that exist inside the school itself. [...]

2015
Revista de la Asociación de Sociología de la Educación, Vol. 8 Núm. 3 (2015) , p. 335-348  
3.
7 p, 217.9 KB Cuantificación de la carga física y psicológica en fútbol profesional : diferencias según el nivel competitivo y efectos sobre el resultado en competición oficial / Gómez-Díaz, Antonio José (Futbol Club Barcelona) ; García Pallarés, Jesús (Universidad de Castilla-La Mancha. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Díaz, Arturo (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Bradley, Paul S. (University of Sunderland (Regne Unit). Soccer Research Group)
Este estudio analiza la respuesta que tienen los futbolistas profesionales de diferentes niveles competitivos a los estímulos de entrenamiento y competición, así como su relación con en el rendimiento en partido. [...]
This study analyses the response of professional soccer players of different competitive levels to competition and training stimuli, together with the latter's relationship with performance during matches. [...]

2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 2 (2013) , p. 463-469  
4.
11 p, 304.6 KB Automatic instrument localization in laparoscopic surgery / Climent, Joan (Universitat Politècnica de Catalunya) ; Marés, Pere (Universitat Politècnica de Catalunya)
This paper presents a tracking algorithm for automatic instrument localization in robotically assisted laparoscopic surgery. We present a simple and robust system that doesn't need the presence of artificial marks, or special colours to distinguish the instruments. [...]
2004 - 10.5565/rev/elcvia.70
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, V. 4 n. 1 (2004) p. 21-31  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.