Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
18 p, 606.9 KB The big challenge : Integrating digital teaching competence in the training of pre-service teachers / Llanes Velasco, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Preparing teacher candidates for teaching in the 21st century is a great challenge for universities. Teacher training programs must provide trainees with both theoretical and practical knowledge and opportunities for developing professional competences in the digital world. [...]
Preparar futurs mestres per a l'ensenyament al segle XXI és un gran repte per a les universitats. És fonamental que els programes de formació inicial integrin coneixements teòrics i pràctics i ofereixin oportunitats per desenvolupar les competències professionals necessàries per ensenyar en un món digital. [...]
Preparar a futuros docentes para la enseñanza en el siglo XXI es un gran desafío para las universidades. Es fundamental que los programas de formación integren conocimientos teóricos y prácticos y ofrezcan oportunidades para el desarrollo de la competencia profesional en un mundo digital. [...]
Préparer les futurs enseignants à l'enseignement du 21ème siècle constitue un défi pour les universités. Les programmes de formation des enseignants doivent fournir aux stagiaires des connaissances à la fois théoriques et pratiques et des opportunités pour développer des compétences professionnelles dans le monde numérique. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1121
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1121 (Articles)  
2.
20 p, 211.9 KB La competencia profesional en la formación de traductores : estrategia clave para la empleabilidad / Geraldine Chaia, María Claudia (Universidad Nacional del Comahue (Argentina))
En este artículo indagamos en la problemática de empleabilidad de los graduados de traducción de universidades argentinas y profundizamos en la noción y componentes de la competencia profesional. [...]
In this article we investigate the problem of the employability of translation graduates from Argentine universities and delve into the notion and components of professional competence. The literature review we conducted for this study shows that the Latin American translation labor market is active, young, and constantly growing, and that the problem of employability is not exclusive to our country. [...]

2023 - 10.5565/rev/quaderns.109
Quaderns : revista de traducció, Vol. 30 (2023) , p. 193-211  
3.
15 p, 473.6 KB Enseñanza técnico-digital en los estudios de Periodismo en España : hacia una formación híbrida genérica y especializada en lenguajes y formatos / Sánchez-García, Pilar (Universidad de Valladolid) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las transformaciones tecnológicas y, especialmente, el acelerado proceso de digitalización, han cambiado los perfiles y las rutinas productivas de los medios de comunicación. Paralelamente, las universidades han tenido que adaptar sus planes de estudio de Periodismo a las nuevas necesidades formativas. [...]
Technological transformations and, especially, the accelerated process of digitalization have changed the profiles and production routines of the media. At the same time, universities have had to adapt their journalism curricula to new training needs. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.ene.05
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 1 (2022)  
4.
12 p, 390.2 KB Relación entre resiliencia y empoderamiento en adultos con movilidad reducida / Suriá Martínez, Raquel (Universitat d'Alacant)
Introducción. El presente estudio examina si existen combinaciones de factores resilientes que den lugar a diferentes perfiles de resiliencia en personas con movilidad reducida. Asimismo, comprueba si existen diferencias estadísticamente significativas entre los grupos obtenidos respecto a las dimensiones de empoderamiento. [...]
Introduction. The present study is aimed to identify different profiles in resilience in people with reduced mobility. In addition, significant differences in empowerment domains among profiles previously identified are also analyzed. [...]

2017 - 10.5565/rev/qpsicologia.1396
Quaderns de psicologia, Vol. 19 Núm. 3 (2017) , p. 253-264 (Artículos)  
5.
22 p, 4.0 MB El enfoque neogibsoniano como marco conceptual y metodológico para el diseño de programas de entrenamiento deportivo / Ibáñez Gijón, Jorge (Universidad Autónoma de Madrid) ; Travieso García, David (Universidad Autónoma de Madrid) ; Jacobs, David M. (Universidad Autónoma de Madrid)
The neogibsonian approach holds that the processes of perceptual and perceptual-motor learning consist of improving the detection and use of the abundant information that exists in task environments. [...]
2011
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 2 ( 2011) , p. 667-688  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
32 p, 1.3 MB Assisting the transition from workfare to work : a randomized experiment / Galasso, Emanuela ; Ravallion, Martin ; Salvia, Agustin
Randomly sampled workfare participants in a welfare-dependent region of Argentina were given a voucher that entitled an employer to a sizable wage subsidy. A second sample also received the option of skill training, while a third sample formed the control group. [...]
Washington World Bank 2001 (Policy research working paper ; 2738)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.