Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
18 p, 606.9 KB The big challenge : Integrating digital teaching competence in the training of pre-service teachers / Llanes Velasco, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Preparing teacher candidates for teaching in the 21st century is a great challenge for universities. Teacher training programs must provide trainees with both theoretical and practical knowledge and opportunities for developing professional competences in the digital world. [...]
Preparar futurs mestres per a l'ensenyament al segle XXI és un gran repte per a les universitats. És fonamental que els programes de formació inicial integrin coneixements teòrics i pràctics i ofereixin oportunitats per desenvolupar les competències professionals necessàries per ensenyar en un món digital. [...]
Preparar a futuros docentes para la enseñanza en el siglo XXI es un gran desafío para las universidades. Es fundamental que los programas de formación integren conocimientos teóricos y prácticos y ofrezcan oportunidades para el desarrollo de la competencia profesional en un mundo digital. [...]
Préparer les futurs enseignants à l'enseignement du 21ème siècle constitue un défi pour les universités. Les programmes de formation des enseignants doivent fournir aux stagiaires des connaissances à la fois théoriques et pratiques et des opportunités pour développer des compétences professionnelles dans le monde numérique. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1121
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1121 (Articles)  
2.
3 p, 69.7 KB Analysis of training tasks regarding game stages and situations in U'10 and U'13 categories / Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Solbes, Carlos (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Feu Molina, Sebastián (Universidad de Extremadura. Facultad de Educación y Psicología)
The aim of this study was to analyze the way training tasks are designed by four coaches of U'10 category (9-10 years old) and U'13 category (12-13 years old) regarding game stages and situations. The sample of this study is formed by four coaches: C1 and C2 train mini basket teams and are more experienced; C3 and C4 train children's teams and are less experienced. [...]
El objeto de este estudio fue analizar cómo es el entrenamiento diseñado por cuatro entrenadores de las categorías de minibasket (9-10 años) e infantil (12-13 años) respecto a las fases de juego y las situaciones de juego. [...]

2015
Revista de psicología del deporte, Vol. 24 Núm. 3 (2015) , p. 13-15 (Suplementos)  
3.
7 p, 217.8 KB Motivación, conocimiento y toma de decisiones : un estudio predictivo del éxito en voleibol / Claver Rabaz, Fernando (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Jiménez Castuera, Ruth (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Villar Álvarez, Fernando del (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Garcia Mas, Alexandre (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia) ; Moreno Arroyo, M. Perla (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte)
Los objetivos de esta investigación fueron, desde la Teoría de la Autodeterminación, profundizar en la relación entre diferentes variables cognitivas y motivacionales que afectan al rendimiento de jugadores de voleibol en etapas de formación y determinar el nivel de predicción de éstas sobre el rendimiento. [...]
The aims of this research were, based on Self Determination Theory, to go further into the relationship between different cognitive and motivational variables that affect players' performance in training stages and to know their predictive power on performance. [...]
Os objectivos desta investigação foram, com base na Teoria da Auto-determinação, aprofundar a relação entre diferentes variáveis cognitivas e motivacionais que afectam o rendimento de jogadores de voleibol em etapas de formação e determinar o nível de predição destas sobre o rendimento. [...]

2015
Revista de psicología del deporte, Vol. 24 Núm. 2 (2015) , p. 273-279 (Artículos)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.