Resultats globals: 136 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 119 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 15 registres trobats
Articles 119 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
25 p, 1.5 MB The roles and dynamics of transition intermediaries in enabling sustainable public food procurement : insights from Spain / Gaitán-Cremaschi, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Valbuena, Diego (Wageningen University) ; Klerkx, Laurens (Universidad de Talca. Departamento de Economía Agraria)
Sustainable Public Food Procurement (SPFP) is gaining recognition for its potential to improve the sustainability of food systems and promote healthier diets. However, SPFP faces various challenges, including coordination issues, actor dynamics, infrastructure limitations, unsustainable habits, and institutional resistance, among others. [...]
2024 - 10.1007/s10460-024-10562-7
Agriculture and Human Values, Vol. 41 (2024)  
2.
10 p, 11.7 MB "Winner" versus "loser" streets? Pedestrianisation and intra-neighbourhood equity / Nello-Deakin, Samuel (Universitat Autònoma de Barcelona)
This study provides a qualitative exploration of the spatial equity implications of Barcelona's superblocks strategy, focusing on the newly pedestrianised "green axes" implemented in 2023. By examining the extent to which pedestrianisation may contribute to the creation of "winner" and "loser" streets in the same neighbourhood, the study complements previous literature in this area, which has mainly focused on assessing spatial equity between different neighbourhoods. [...]
2024 - 10.1016/j.urbmob.2024.100074
Journal of Urban Mobility, Volume 5, June 2024, article 100074  
3.
5 p, 320.8 KB Betacamp, mon camarade : una proposta d'aprenentatge entre docents / Betacamp, Equip impulsor (IE Les Vinyes)
Jordi Domènech es definia a si mateix com a "camarada" de diferents grups de docents, entre ells, el Betacamp, una experiència singular d'aprenentatge entre docents que es va crear l'any 2015 i que continua vigent a l'actualitat. [...]
Jordi Domènech defined himself as a "comrade" of different groups of teachers, including the Betacamp, a unique learning experience between teachers that was created in 2015 and is still valid today. [...]
Jordi Domènech se definía a sí mismo como "camarada" de diferentes grupos de docentes, entre ellos, el Betacamp, una experiencia singular de aprendizaje entre docentes que se creó en 2015 y que sigue vigente en la actualidad. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.511
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 40-44 (Articles)  
4.
8 p, 1007.1 KB Can we talk? Disrupting science circles with narrative-led dialogs / Leipold, Sina (Helmholtz Centre for Environmental Research) ; Luo, Anran (Helmholtz Centre for Environmental Research) ; Simoens, Machteld (University of Basel) ; Helander, Hanna (University of Kassel) ; Petit Boix, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Sustainability scientists are increasingly expressing concerns about the lack of creativity and reflexivity, vital elements for driving sustainability transformations, in their profession. We argue that these concerns stem from established scientific practices of knowledge accumulation and interdisciplinary research, often neglecting the influence of group values and disciplinary paradigms. [...]
2024 - 10.1016/j.envsci.2024.103683
Environmental science & policy, Vol. 153 (March 2024) , art. 103683  
5.
16 p, 308.1 KB Feudalism, meritocracy and sexual harassment / Bordanoba-Gallego, Lidia (Universitat de Barcelona) ; Serradell Pumareda, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Morlà-Folch, Teresa (Universitat de Barcelona) ; Ruiz-Eugenio, Laura (Universitat de Barcelona) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La literatura científica ha clarificado que los contextos de relaciones de poder más intensas favorecenel acoso sexual y la impunidad. Este artículo, presenta los resultados de una investigación que ha analizado una legislación destinada a combatir el acoso sexual que precedió en 6 meses en la selección y evaluación del profesorado. [...]
Scientific literature has clarified that the contexts of more intense power relations favor sexual harassment and impunity. This article presents the results of a research that has analyzed a legislation aimed at combating sexual harassment that preceded six months earlier the selection and evaluation of faculty. [...]

2023 - 10.17583/hse.11788
Historia social y de la educación, Vol. 12 Núm. 2 (2023) , p. 119-133  
6.
25 p, 1.7 MB Analysis of the Clinical Relevance of Histological Classification of Benign Epithelial Salivary Gland Tumours / Hellquist, Henrik (University of Algarve) ; Paiva-Correia, António (Manchester University NHS Foundation Trust) ; Vander Poorten, Vincent (Multidisciplinary Salivary Gland Society) ; Quer, Miquel (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Hernandez-Prera, Juan C. (Moffitt Cancer Center) ; Andreasen, Simon (Zealand University Hospital) ; Zbären, Peter (University Hospital) ; Skalova, Alena (Charles University) ; Rinaldo, Alessandra (University of Udine School of Medicine) ; Ferlito, Alfio (International Head and Neck Scientific Group) ; Universitat Autònoma de Barcelona
A vast increase in knowledge of numerous aspects of malignant salivary gland tumours has emerged during the last decade and, for several reasons, this has not been the case in benign epithelial salivary gland tumours. [...]
2019 - 10.1007/s12325-019-01007-3
Advances in Therapy, Vol. 36 Núm. 8 (january 2019) , p. 1950-1974  
7.
18 p, 307.9 KB Límites y posibilidades de la mejora escolar en el contexto patagónico chileno : el caso de las escuelas de la comuna de Coyahique, Región de Aysén, Chile / Gairín Sallán, Joaquín (Departamento de Pedagogía Aplicada) ; Retamal Cisterna, Silvia (Universidad de Los Lagos (Xile))
El presente artículo ilustra los límites y las posibilidades de los procesos de cambio en las escuelas municipales de la comuna de Coyhaique, en la Patagonia chilena. Utilizando los constructos teóricos sobre la mejora escolar y las experiencias de docentes/directivos de la comuna de Coyhaique, se efectúa un análisis cualitativo sobre los procesos de cambio que se desarrollan en dichas instituciones educativas al momento de implementar una mejora educativa, en este caso concreto, la intervención de un programa de formación docente y competencias directivas[2] (Proyecto AECID Coyhaique). [...]
This article shows the limitations and possibilities involved in enhancing schools in the municipality of the Coyhaique commune in Chile's Patagonia Region according to theoretical constructs on school enhancement and the experience of teachers/principles working in the Coyaique commune. [...]

2020 - 10.15517/revedu.v44i2.39821
Educación : Revista de la Universidad de Costa Rica, Vol. 44 Núm. 2 (2020) , p. 238-257  
8.
12 p, 8.1 MB Silver-induced γ→ε martensitic transformation in FeMn alloys : an experimental and computational study / Bartkowska, Aleksandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Lekka, Christina (University of Ioannina. Department of Materials Science and Engineering) ; Ludovico, Andrea Alberta (Leibniz-Institut für Festkörper- und Werkstoffforschung) ; Spasojevic, Irena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Pellicer Vilà, Eva Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Sort Viñas, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
Porous FeMn alloys with additions of 0, 1, 3 and 5 wt. % of Ag were fabricated using powder metallurgy and sintering. The microstructure of the fabricated alloys was characterized using X-ray diffraction, transmission electron microscopy and selected area electron diffraction. [...]
2023 - 10.1016/j.jallcom.2023.171640
Journal of alloys and compounds, Vol. 966 (Dec. 2023) , art. 171640  
9.
12 p, 2.6 MB An interdisciplinary framework for navigating social-climatic tipping points / Graham, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Wary, Mélanie (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Calcagni, Fulvia (Inabita Laboratorio Territoriale) ; Cisneros, Mercè (Universitat de Barcelona. Grup de Recerca Consolidat en Geociències Marines) ; de Luca, Claudia (University of Bologna. Department of Architecture) ; Gorostiza, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Stedje Hanserud, Ola (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Kallis, Giorgos (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Kotsila, Panagiota (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Leipold, Sina (Universität Jena) ; Malumbres-Olarte, Jagoba (Universidade dos Açores) ; Partridge, Tristan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Petit Boix, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Schaffartzik, Anke (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Shokry, Galia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Tirado Herrero, Sergio (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Geografía) ; van den Bergh, Jeroen C. J. M (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Ziveri, Patrizia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
To effectively navigate out of the climate crisis, a new interdisciplinary approach is needed to guide and facilitate research that integrates diverse understandings of how transitions evolve in intertwined social-environmental systems. [...]
2023 - 10.1002/pan3.10516
People and Nature, (July 2023) , p. 1-12  
10.
18 p, 1.0 MB Inference on the symmetry point-based optimal cut-off point and associated sensitivity and specificity with application to SARS-CoV-2 antibody data / Franco-Pereira, Alba María (Complutense University of Madrid) ; Pardo Llorente, M. Carmen (Complutense University of Madrid) ; Nakas, Christos T. (University of Thessaly (Grècia). University of Bern (Suïssa)) ; Reiser, Benjamin (University of Haifa)
In the presence of a continuous response test/biomarker, it is often necessary to identify a cut-off point value to aid binary classification between diseased and non-diseased subjects. The symmetry-point approach which maximizes simultaneously both types of correct classification is one way to determine an optimal cut-off point. [...]
2023 - 10.57645/20.8080.02.5
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 47 Núm. 1 (2023) , p. 187-204  

Articles : 119 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
1 p, 209.3 KB Digital transformation of the municipal official food controls of restaurants in Barcelona / Grau Noguer, Eduard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Portaña Tudela, Samuel (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Rodríguez-Sanz, Maica (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Suppi Boldrito, Remo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Serratosa, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments)
Barcelona Public Health Agency implements official food safety controls in Barcelona city. Data-driven controls are crucial to guarantee their effectiveness, consistency, fairness and quality. Historically, data and information have been collected, analysed and interpreted analogically, which may be influenced by individual- or experience-factors. [...]
2020
EFFoST International Conference 2020. Online, 34è : 2020  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
11 p, 346.7 KB Post-development : From the Critique of Development to a Pluriverse of Alternatives / Demaria, Federico (Universitat de Barcelona) ; Salleh, Ariel (University of Sydney) ; Escobar, Arturo (University of North Carolina at Chapel Hill) ; Acosta, Alberto (Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales (Quito, Equador)) ; Kothari, Ashish (Kalpavriksh (Pune, Índia))
This chapter lays out both the critique of the oxymoron sustainable development as well as the potential and nuances of a post-development agenda. Post-development is generally meant as an era or approach in which development would no longer be the central organizing principle of social life. [...]
Cham, Switzerland : Springer, 2023 (Studies in Ecological Economics ; 8) - 10.1007/978-3-031-22566-6_6
The Barcelona School of Ecological Economics and Political Ecology. A Companion in Honour of Joan Martinez-Alier, 2023, p. 59-69  

Documents de recerca 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
25 p, 557.1 KB L'Orientació Educativa pensada des d'una perspectiva de transformació social / Arnau Monterde, Daniel ; Griera Llonch, Eudald, dir. ; Garcia Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
L'orientació educativa és una pràctica instaurada en els centres educatius què prové de la pedagogia. En els últims anys, i aprofitant el descrèdit de l'educació, s'han implementat moltes pràctiques noves sota el marc pedagògic de la innovació educativa.
La orientación educativa es una práctica instaurada en los centros educativos qué proviene de la pedagogía. En los últimos años, y aprovechando el descrédito de la educación, se han implementado muchas prácticas nuevas bajo el marco pedagógico de la innovación educativa.
Career guidance is a practice established in the educational institution that comes from pedagogy theory. In recent years and due to the discredit that the education is suffering, many new practices have been implemented under the pedagogical framework of educational innovation.

2023
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
2.
119 p, 2.1 MB L'estat emocional de les cooperatives de comunicació : cures, responsabilitat social i vida entre l'Economia Social Solidària i el capitalisme / Carcolse Patón, Judit ; Garcia Hernández, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En el marc de l'Economia Social i Solidària (ESS) es parla sovint de posar les persones al centre i de cures, però, a la pràctica hi ha alguns sectors com el de les cooperatives de comunicació que es troben emocionalment al límit i amb la sensació de fluctuar entre dos mons: el de l'Economia Social i Solidària versus el capitalisme.
En el marco de la Economía Social y Solidaria (ESS) se habla frecuentemente de poner a las personas en el centro y de cuidados, pero en la práctica hay algunos sectores como el de las cooperativas de comunicación que se encuentran emocionalmente al límite y con la sensación de fluctuar entre dos mundos: economía social versus capitalismo.
Within the framework of Social and Solidarity Economy (SSE), there is often talk of putting people at the center and of care. However, in practice, there are certain sectors such as cooperative communication that find themselves emotionally on the edge, with the feeling of fluctuating between two worlds: social economy versus capitalism.

2023
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
3.
423 p, 5.6 MB Estudi de cas de la transformació de dos centres educatius a partir de l'aplicació del projecte de l'àmbit artístic del CESIRE de la Generalitat de Catalunya : Itineraris Artístics Autoplanificats. Formació continuada del professorat des de la consideració interdisciplinària i multidisciplinària de les arts / Forné Castaño, Ester ; París, Gemma, dir. ; Barrera, Jaume, 1954-, dir.
"Han passat més de 50 anys des de la publicació de l'Informe Coleman (Coleman et al. , 1966) on s'assenyalava que l'èxit escolar estaria determinat bàsicament per l'origen social i familiar de l'alumnat, i uns 50 des del naixement del moviment de les escoles eficaces (Brookover et al. [...]
Han pasado más de 50 años desde la publicación del Informe Coleman (Coleman et al. , 1966) donde se señalaba que el éxito escolar estaría determinado básicamente por el origen social y familiar del alumnado, y unos 50 desde el nacimiento del movimiento de las escuelas eficaces (Brookover et al. [...]
More than 50 years have passed since the publication of the Coleman Report (Coleman et al. , 1966) where it was pointed out that school success would be determined basically by the social and family origin of the students, and also 50 years since the birth of the effective school movement (Brookover et al. [...]

2021  
4.
11 p, 2.6 MB One-shot license plate recognition using YOLOv2 / Querol Bassols, Xavier ; Karatzas, Dimosthenis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquesta tesi s'aborda el repte de detectar i reconèixer múltiples matrícules de cotxe en una sola imatge. Primer de tot es fa una recerca d'articles previs i es miren opcions factibles per crear un model propi. [...]
En esta tesis se aborda el reto de detectar y reconocer múltiples matrículas de coche en una sola imagen. Primero de todo se hace una búsqueda de artículos previos y se miran opciones factibles para crear un modelo propio. [...]
This thesis addresses the challenge of detecting and recognizing multiple car license plates in a single image. First of all, a search of previous articles is made and feasible options are looked at to create a unique model. [...]

2022
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
5.
86 p, 3.2 MB Transformació digital i gestió per processos / Amorós Soldevila, Xènia ; Piqué Huerta, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En aquest treball es dissenya una metodologia per dur a terme un procés de transformació digital en empreses de traducció o organitzacions que tinguin un departament dedicat a la traducció. Per fer-ho, primerament s'identifica la situació actual del sector de la traducció, els seus factors de creixement, les tendències tecnològiques i les diferències entre les empreses grans, mitjanes i petites en el context econòmic actual; tot seguit, es defineix què s'entén per transformació digital i es proposa una mètrica per conèixer el nivell de digitalització en empreses de traducció. [...]
En este trabajo se diseña una metodología para llevar a cabo un proceso de transformación digital en empresas de traducción u organizaciones que tengan un departamento dedicado a la traducción. Para ello, en primer lugar, se identifica la situación actual del sector de la traducción, sus factores de crecimiento, las tendencias tecnológicas y las diferencias entre las empresas grandes, medianas y pequeñas en el contexto económico actual; seguidamente, se define qué se entiende por transformación digital y se propone una métrica para conocer el nivel de digitalización en empresas de traducción. [...]
This work designs a methodology to carry out a process of digital transformation in translation companies or organizations that have a translation department. To do this, we first identified the current situation of the translation sector, its growth factors, technological trends and the differences between large, medium and small companies in the current economic context; then, we defined what is meant by digital transformation and propose a metric to know the level of digitization in translation companies. [...]

2020
Màster Universitari en Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció [1350]  
6.
1.6 MB Integració d'una mirada ecosocial al currículum escolar amb la cadena alimentària com a eix vertebrador / Tey Estragués, Laura ; Griera Llonch, Eudald, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Aquest treball pretén facilitar la integració d'una mirada ecosocial al currículum escolar utilitzant el potencial pedagògic que ofereix el contacte amb la natura i l'alimentació com a eix vertebrador. [...]
Este trabajo pretende facilitar la integración de una mirada ecosocial al currículo escolar utilizando el potencial pedagógico que ofrece el contacto con la naturaleza y la alimentación como eje vertebrador. [...]
This work aims to facilitate the integration of an eco-social perspective in the school curriculum using the pedagogical potential offered by contact with nature and food as the backbone. To do this, there are guidelines and a series of resources wich are offered to the educational community with a vision focused on public schools in Barcelona and the educational stages of the second cycle of Initial and Primary School. [...]

2021
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
7.
3.7 MB La Mudança : proposta de desenvolupament del taller d'estampació i confecció tèxtil Emmascarades / Ruiz Torello, Marti ; Estapé-Dubreuil, Glòria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El treball fa un anàlisi de l'estat de la qüestió d'aquest projecte fins a dia a d'avui; llança una proposta per poder desplegar-lo amb força i que sigui econòmicament viable i socialment just.
El trabajo sobre La Mudança (el traslado) analiza el estado actual del proyecto Emmascarades y lanza una propuesta para poder desplegar el proyecto en su totalidad. Son objetivos básicos de esta propuesta que la cooperativa acabe siendo fuerte, economicamente viable y socialmente justa.
The project of "La Mudança" (The Move) is a proposal fot the development of the Emmascarades workshop. It starts with an analysis of the project to today's date, and makes a proposal to be able to unfold it such that it could become economically viable and equality socially.

2021
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  
8.
124 p, 14.2 MB Controlling static magnetic fields with positive and negative permeability metamaterials / Mach-Batlle, Rosa ; Del-Valle, Nuria, dir. ; Prat Camps, Jordi, dir. ; García, Gemma, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física
Magnetism is present in our daily life - it is found at the basis of technologies such as electric generators and transformers, data storage systems, sensors, and biomedical equipment - and it is usually controlled by ferromagnetic materials. [...]
2019  
9.
89 p, 477.2 KB Quins són els impactes de l'escoltisme? / Gallofré Suari, Jana ; Tarrés Vallespí, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquesta recerca es proposa fer una anàlisi dels impactes de l'escoltisme a nivell individual i a nivell col·lectiu i com el seu discurs transformador sovint entra en contradicció.
Esta investigación se propone hacer un análisis de los impactos del escoltismo a nivel individual y a nivel colectivo y como su discurso transformador a menudo entra en contradicción.
This research aims to analyze the impact of Scouting on an individual and collective level and analyse how his speech goes into contradiction.

2019
Grau en Sociologia [819]  
10.
49 p, 872.2 KB AULACOOP - Educació transformadora / Gil Montejano, Sergi ; Estapé-Dubreuil, Glòria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Aquest treball, fa un breu anàlisi històric del món del lleure educatiu per convertir una entitat de formació de monitores i directores de temps de lleure en una cooperativa de treball associat. Aquest treball fa un breu anàlisi històric del món del lleure educatiu per convertir una entitat de formació de monitores i directores de temps de lleure en una cooperativa de treball associat.
Este trabajo, hace un breve análisis histórico del mundo del ocio educativo para convertir una entidad de formación de monitoras y directoras de tiempo libre en una cooperativa de trabajo asociado. [...]
This work does a brief historic analysis in the world of the educational leisure to convert an entity of formation of prefects and directors of time of leisure at a cooperative of work associated. This work does a brief historic analysis in the world of the educational leisure to convert an entity of formation of prefects and directors of time of leisure at a cooperative of work associated.

2019-07-15
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  

Documents de recerca : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.