1.
|
|
2.
|
42 p, 1.0 MB |
Transport públic gratuït : examinant els models i els seus efectes
/
González Parra, Víctor ;
Nel·lo, Oriol, 1957-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
En un context de canvi climàtic, s'ha tornat imprescindible repensar el funcionament de les nostres ciutats i especialment el model de mobilitat, amb un alt grau de dependència als combustibles fòssils i per tant, estretament vinculat a les emissions de CO2. [...] Per aquest motiu és important explorar alternatives més radicals al model de mobilitat actual, i a les seves externalitats, no només des del punt de vista de les emissions. És necessària una transició que integri perspectives d'equitat social, del model urbà, d'accés al dret a la ciutat i al dret a la mobilitat. [...] El principal objetivo de la transición energética es la descarbonización de la actividad antrópica en todo el globo. Una de las principales estrategias que domina las agendas de los Estados es la electrificación de los vehículos para reducir de forma efectiva la contribución del modelo de movilidad a la problemática ambiental. [...] In a context of climate change, it has become essential to rethink the functioning of our cities and especially the mobility model, with a high degree of dependence on fossil fuels and therefore closely linked to CO2 emissions. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]
|
|
3.
|
41 p, 2.9 MB |
Equidad socio-espacial del sistema de transporte público ferroviario. La implementación de la Línea 1 del Metro de Lima y Callao
/
Acco Fortún, Ivonne Raisa ;
Nel·lo, Oriol, 1957-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Geografia
Els sistemes de transport públic ferroviari influeixen substancialment per augmentar la cohesió social en un territori, o per contra, per a la formació d'espais de desigualtat entre els grups socials. [...] Los sistemas de transporte público ferroviario influyen sustancialmente para aumentar la cohesión social en un territorio, o por el contrario, para la formación de espacios de desigualdad entre los grupos sociales. [...] Given the lack of demographic work on the reality of internal migration in Navarra, this article Public rail transport systems have a substantial influence on increasing social cohesion in a territory, or on the contrary, on the formation of spaces of inequality between social groups. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]
|
|
4.
|
577.3 KB |
The role of cross-subsidies in the interurban bus Spanish system and welfare effects of liberalization
/
Bel Arasa, Silvestre ;
Asensio Ruiz de Alda, Javier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat d'Economia i Empresa
El mercat d'autobusos interurbans a Espanya funciona sota un sistema de competència pel mercat, atorgant una concessió monopolística a una empresa que opera en diverses línies, sense ajuda pública. [...] El mercado de autobuses interurbanos en España funciona bajo un sistema de competencia por el mercado, otorgando una concesión monopolística a una empresa que opera en diversas líneas, sin ayuda pública. [...] The intercity bus market in Spain operates under a competition for the market system, granting a monopolistic concession to a company that functions without public assistance on various lines. Since some of them are profitable and other are loss-making, the operating firm runs assuming implicitly an internal cross-subsidization system, which ends up hurting lower income citizens. [...]
2023 Pla d'Estudis en Economia [1408]
|
|
5.
|
44 p, 1.1 MB |
Quins són els impactes dels vehicles privats motoritzats per a la societat i com es poden reduir aquests impactes? : El cas de SEAT Martorell
/
García Fernández, Marina ;
Etherington, John Robert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'ús massiu del vehicle privat motoritzat a l'hora de desplaçar-se a centres de treball, sumat a altres factors, provoca diverses problemàtiques relacionades amb la mobilitat i l'accessibilitat en determinades àrees com polígons industrials. El uso masivo del vehículo privado motorizado en el momento de desplazarse a centros de trabajo, sumado a otros factores, provoca varias problemáticas relacionadas con la movilidad y la accesibilidad en determinadas áreas como polígonos industriales. The massive use of private motorised vehicles when commuting to work, together with other factors, causes several problems related to mobility and accessibility in certain areas such as industrial estates.
2022 Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
|
|
6.
|
309 p, 18.7 MB |
Heat transport in binary semiconductor polytypes and devices based on 2D materials : an ab initio study
/
Raya Moreno, Martí ;
Cartoixà Soler, Xavier, dir.
En aquesta tesi calculem, fent servir primers principis i resolent l'Equació de transport de Boltzmann per a fonons, la contribució fonónica a la conductivitat tèrmica per a politipus de diferents semiconductors binaris. [...] En esta tesis calculamos, usando primeros principios y resolviendo la Ecuación de transporte de Boltzmann para fonones, la contribución fonónica a la conductividad térmica para politipos de diferentes semiconductores binarios. [...] In this thesis we calculate, using first principles and solving the Phonon Boltzmann Transport Equation, the lattice thermal conductivity for binary semiconductor polytypes. First, we present results for the nanoscale-metastable hexagonal diamond (lonsdaleite) Si, showing a reduction of 40% in comparison with the common cubic diamond polytype of Si, finding a similar reduction in nanowires. [...]
2022
|
|
7.
|
|
8.
|
13 p, 2.0 MB |
Anàlisi ambiental del procés de digitalització de l'administració pública : el cas de la Universitat Autònoma de Barcelona
/
Calvo Santaella, Jordi ;
Font i Segura, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest article és la presentació del projecte que analitza l'impacte ambiental del procés de digitalització de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) des del 2017 fins l'any 2022. S'examinen diversos factors com el consum de paper a la universitat, el protagonisme dels sistemes informàtics i les xarxes dins i fora del campus, l'impacte del teletreball en les dinàmiques dels treballadors de la universitat o la mobilitat generada pel funcionament del centre. [...] Este artículo es la presentación del proyecto que analiza el impacto ambiental del proceso de digitalización de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) des del 2017 hasta el año 2022. Se examinan diversos factores como el consumo de paper en la universitat, el protagonismo de los sistemas informáticos y las redes dentro y fuera del campus, el impacto del teletrabajo en las dinámicas de los trabajadores de la universidad o la movilidad generada por el funcionamientodel centro. [...] This article is the presentation of the project that analyzes the environmental impact of the digitization process of the Autonomous University of Barcelona (UAB) from 2017 to 2022. It examines various factors such as the consumption of paper in the university, the role of computer systems and networks on and off campus, the impact of telework on the dynamics of university workers or the mobility generated by the operation of the center. [...]
2022 Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]
|
|
9.
|
539 p, 35.6 MB |
El Díolkos de Corint : pilotant un vaixell sobre una calçada terrestre
/
Garcia Ruiz, Pere ;
Carreras Monfort, César, dir.
El treball consisteix en un estudi aprofundit de l'antic Díolkos de Corint que s'aborda des d'una perspectiva científica i rigorosa. Es tracta d'una calçada terrestre que unia els dos extrems de l'Istme de Corint, evitant la circumnavegació de la península del Peloponès, i per la qual s'hi transportaven mercaderies i, en comptades ocasions, fins i tot vaixells. [...] El trabajo consiste en un estudio profundo del antiguo Diolkos de Corinto, abordado desde una perspectiva científica y rigurosa. Se trata de una calzada terrestre que unía los dos extremos del Istmo de Corinto, evitando la circunnavegación de la península del Peloponeso, y por la que se transportaban mercancías y, en contadas ocasiones, incluso barcos. [...] The work consists of an in-depth study of the ancient Corinthian Diolkos which is approached from a scientific and rigorous perspective. It is a paved road that connected the two coasts of the Isthmus of Corinth, avoiding the circumnavigation of the Peloponnese peninsula, and by which goods and, on rare occasions, even ships were transported. [...]
2021
|
|
10.
|
10 p, 2.4 MB |
SIMOVA : Sistema mòbil de validació
/
Caravaca Rodriguez, Marc ;
Navarro-Arribas, Guillermo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
El transport públic es un dels eixos més importants de la societat, i la seva digitalització a l'Area Metropolitana de Barcelona es més lenta del que s'habia previst. Desde 2014 Sóc Mobilitat està desenvolupant un sistema de validació sense contacte centralitzat que hauria d'estar en proves al 2015 i funcionant en 2016. [...] Public transport is one of the most important axes of society and its digitalization in the Metropolitan Area of Barcelona is slower than expected. Since 2014 the Sóc Mobilitat UTE has been developing a centralized contactless validation system that, in 2015 was meant to start the testing process, for it to be operational in 2016. [...] El transporte público es uno de los ejes más importantes de la sociedad, y su digitalización en el Área Metropolitana de Barcelona es más lenta de lo que se había previsto. Desde 2014 Sóc Mobilitat está desarrollando un sistema de validación sin contacto centralizado que debería estar en pruebas desde el 2015 y funcionando en 2016. [...]
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|