Resultats globals: 129 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 63 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 62 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 63 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
19 p, 377.6 KB Aproximación a la desautomatización de los pragmatemas en Twitter / Ovejas Martín, Vanesa (Universidad Complutense de Madrid)
Los pragmatemas son enunciados fraseológicos restringidos por la situación extralingüística de uso. ¿De cuánto estás?, Buenos días, Hablando del rey de Roma, por la puerta asoma o Recién pintado son ejemplos de ellos. [...]
Pragmatememes are phraseological utterances restricted by the extralinguistic situation of use: ¿De cuánto estás?, Buenos días, Hablando del rey de Roma, por la puerta asoma o Recién pintado are examples of them. [...]

2022 - 10.5565/rev/fraseolex.35
Fraseolex, Vol. 1 (2022) , p. 139-157 (Artículos)  
2.
Government's echo : twitter discussions around news topics in Russian networked authoritarianism / Dergacheva, Daria ; Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
This research uses the Social Network Analysis (SNA) method to determine the main actors in Twitter discussions around news topics. First, using the theory of networked authoritarianism (MacKinnon, 2011), it conceptualizes the ways that authoritarian states may influence domestic media and the broader Internet, taking Russia as our case study. [...]
2021 - 10.1080/19409419.2021.1874790
Russian Journal of Communication, Vol. 13 Núm. 2 (2021) , p. 117-139  
3.
9 p, 262.3 KB Verification of two-step flow model in the process of city international image communication based on data mining and empirical analysis / Wangqu, Jian ; Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
This study seeks to decipher the modus operandi of Shanghai's image portrayal to the audience through social media platforms, particularly Twitter. Leveraging the potency of big data analysis, the study scrutinizes the applicability of the two-step flow communication model in the communication of Shanghai's image. [...]
2023 - 10.3390/journalmedia4040066
Journalism and media, Vol. 4 Núm. 4 (2023) , p. 1039-1047  
4.
17 p, 1.1 MB Colombian politicians and Twitter usage : on the path to gender parity / González G., Angie K. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
This article aims to determine whether there are gender-based differences in using Twitter. For this purpose, 518,156 tweets from 280 Colombian Congress members were analysed. The study compares the number of tweets, audience, influence and efficacy of their messages on Twitter. [...]
2023 - 10.1080/2474736X.2023.2218909
Political Research Exchange, Vol. 5 Núm. 1 (2023)  
5.
17 p, 1.1 MB Construction of political emotions : an analysis of the use of Twitter in electoral campaigns in Bogotá / González G., Angie K. (Universidad Externado de Colombia) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona)
This research seeks to show the main characteristics that define an electoral campaign nowadays, almost two decades after the emergence of social networks. The case focuses on examining all the messages posted on Twitter by the two most voted candidates running for mayor of Bogotá, Colombia, during the 2020-2023 election period. [...]
Esta investigación busca mostrar las principales características que definen una campaña electoral en la actualidad, casi dos décadas después del surgimiento de las redes sociales. El caso se centra en examinar todos los mensajes publicados en Twitter por los dos candidatos a la alcaldía de Bogotá, Colombia, más votados durante el período electoral 2020-2023. [...]
Esta pesquisa busca demonstrar as principais características que definem uma campanha eleitoral na atualidade, quase duas décadas após o surgimento das redes sociais. O caso se concentra em examinar todas as mensagens publicadas no Twitter pelos dois candidatos mais votados a prefeito de Bogotá, Colômbia, durante o período eleitoral 2020-2023. [...]

2022 - 10.7764/cdi.53.38499
Cuadernos.info, Núm. 53 (2022) , p. 22-45  
6.
19 p, 1.4 MB El antifeminismo de la ultraderecha española en Twitter en torno al 8M / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martín Jiménez, Virginia (Universidad de Valladolid) ; Etura, Dunia (Universidad de Valladolid)
La presente investigación estudia la estructura de la red y el contenido de los mensajes de la campaña antifeminista promovida en Twitter por el partido político Vox con motivo de la celebración del 8 de marzo de 2021, la mayor movilización de la ultraderecha en este ámbito. [...]
This article studies the structure of the network and the content of the messages of the biggest anti-feminist campaign promoted on Twitter by the Spanish party Vox, around the celebration of March 8, 2021. [...]

2023
Prisma social, Núm. 40 (Enero 2023) , p. 358-376  
7.
14 p, 382.7 KB Twitting against the enemy : PRR parties discourse against the (political) 'Other' / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Gracia Villar, Monica (Universidad Europea del Atlántico)
There is a common agreement in considering populism as a Manichean worldview that oversimplifies and polarizes political options reducing them to a symbolical struggle between an "us" and a "them. " "Us" is embodied by "the people," equated with "good," and "them" is identified by political "Others," often embodied by "the elites" who are depicted as inherently "evil. [...]
2023 - 10.17645/pag.v11i2.6391
Politics and governance, Vol. 11 Núm. 2 (2023) , p. 235-248  
8.
18 p, 1.0 MB Emociones dominantes en contexto de protesta : Análisis del caso ecuatoriano en Twitter / Baquerizo-Neira, María Gabriela (Universidad Casa Grande (Equador)) ; García Plúa, Juan Carlos (Universidad de Guayaquil (Equador)) ; Fernández Pedemonte, Damián (Universidad Austral (Equador))
El uso de Twitter como plataforma expansiva del mensaje es cada vez más frecuente en el activismo político y ciudadano en Latinoamérica. Este artículo busca describir cómo aparecen y se desarrollan las emociones en los tweets durante las protestas sociales en Ecuador en 2019. [...]
The use of Twitter as an expansive message platform is increasingly frequent in political and citizen activism in Latin America. This article seeks to describe how emotions appear and develop in tweets during social protests in Ecuador in 2019. [...]
L'utilisation de Twitter comme plateforme de messages expansifs est de plus en plus fréquente dans l'activisme politique et citoyen en Amérique latine. Cet article cherche à décrire comment les émotions apparaissent et se développent dans les tweets pendant les manifestations sociales en Équateur en 2019. [...]
A utilização do Twitter como plataforma de mensagens expansiva é cada vez mais frequente no activismo político e cívico na América Latina. Este artigo procura descrever como as emoções aparecem e se desenvolvem nos tweets durante os protestos sociais no Equador em 2019. [...]

2023 - 10.5565/rev/redes.969
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 34 Núm. 2 (2023) , p. 132-149 (Articulos)  
9.
16 p, 362.4 KB Visualización e interpretación de las interacciones en los mensajes de autolesiones no suicidas (ANS) en Twitter / Martínez-Pastor, Esther (Universidad Rey Juan Carlos) ; Atauri-Mezquida, David (Universidad de Valladolid) ; Nicolás-Ojeda, Miguel Ángel (Universidad de Murcia) ; Blanco-Ruiz, Marian (Universidad Rey Juan Carlos)
Las autolesiones no suicidas (ANS) son un fenómeno en auge según indican numerosas entidades como UNICEF y afectan en gran medida a los jóvenes. Nuestro objetivo es descubrir qué tipos de usuarios y publicaciónes se dan en Twitter y cómo son las reacciones de la comunidad. [...]
Non-suicidal self-harm (NSA) is a growing phenomenon, according to many organisations such as UNICEF, and it affects young people to a large extent. Our aim is to find out what types of users and posts occur on Twitter and what the community's reactions are like. [...]
L'automutilation non suicidaire (ANS) est un phénomène en pleine expansion selon de nombreuses organisations telles que l'UNICEF et touche largement les jeunes. Notre objectif est de découvrir quels types d'utilisateurs et de messages se produisent sur Twitter et comment la communauté réagit : Twitter est-il un endroit où l'on peut trouver du soutien auprès d'autres utilisateurs et de professionnels, ou est-ce un endroit où les comportements autodestructeurs sont normalisés ? Pendant un mois, nous avons téléchargé les messages étiquetés avec les hashtags #selfharm, #shtwt ou #ouchietwt. [...]
A auto-flagelação não suicida (NSA) é um fenómeno crescente de acordo com muitas organizações como a UNICEF e afecta os jovens em grande medida. O nosso objectivo é descobrir que tipos de utilizadores e mensagens ocorrem no Twitter e como a comunidade reage: o twitter é um local para encontrar apoio de outros utilizadores e profissionais, ou o twitter é um local onde se normaliza o comportamento de auto-referência? Durante um mês descarregámos mensagens etiquetadas com os hashtags #selfharm, #shtwt ou #ouchietwt. [...]

2023 - 10.5565/rev/redes.996
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 34 Núm. 2 (2023) , p. 238-253 (Articulos)  
10.
18 p, 768.9 KB Comunidades de personas usuarias de Instagram y Twitter de las plataformas audiovisuales online destinadas a la juventud : Playz, MTMAD y Flooxer / Eguzkitza-Mestraitua, Gaizka (Universidad del País Vasco) ; Casado del Río, Miguel Ángel (Universidad del País Vasco) ; Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
El consumo de televisión ha cambiado a causa de la generalización de Internet y la consecuente difusión de las plataformas online. La juventud abandera este cambio y crea comunidades de personas usuarias en torno a sus programas o canales preferidos. [...]
Television consumption has changed due to the generalisation of the Internet and the consequent spread of online platforms. Young people are leading this change and creating communities of users around their favourite programmes or channels. [...]

2023 - 10.14198/MEDCOM.23165
Revista mediterránea de comunicación, Vol. 14 Núm. 1 (2023) , p. 51-67  

Articles : 63 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
20 p, 1.5 MB Los estudios de Asia Oriental en las redes sociales : una aproximación / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Pompeu Fabra)
Cada vez hay más académicos y grupos de investigación que utilizan las redes sociales para hacer difusión de sus publicaciones y de las actividades que organizan. Somos conscientes de la necesidad de visibilizar el trabajo que hacemos y de llegar a un público lo más amplio posible. [...]
complementará con entrevistas a diez perfiles académicos con presencia habitual en estos medios, con el objetivo de arrojar luz a cuestiones más personales como pueden ser la motivación para utilizar las redes sociales con finalidad académica, o los beneficios y las desventajas del uso de las mismas.

2018
Congreso de la Asociación española de estudios de Asia Oriental. Málaga, I : 2018  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
14 p, 314.4 KB Los ecos actuales de la "Leyenda Negra" : Inquisición, Twitter y la imagen de España en el mundo / Palau i Orta, Josep (Institució Cultural del CIC)
Mediante el estudio de mensajes enviados a través del aplicativo twitter entre 2006 y 2019 se examina la persistencia actual de conceptos clave de la leyenda negra española de la época moderna, en especial del campo semántico e ideológico relacionado con la Inquisición.
Through the study of messages sent through the twitter application between 2006 and 2019, the current persistence of key concepts of the Spanish black legend of the modern era is examined, especially the semantic and ideological field related to the Inquisition.

Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca d'Estudis d'Història Cultural, 2020
Pasados y presente. Estudios para el profesor Ricardo García Cárcel, 2020, p. 149-162  
2.
117 p, 1.9 MB El uso de las redes sociales : ciudadanía, política y comunicación : la investigación en España y Brasil / Ferré Pavia, Carme, 1969-, ed.
El documento es resultado de los trabajos de dos grupos de investigación universitarios - Comress-Incom UAB y el Centro de Convergencia de Nuevos Medios (CCNM) y que combinan la narrativa divulgadora, la referencia a la investigación empírica y la reflexión didáctica entorno a la nuevas tecnologías y sus implicaciones sociales de forma comparativa en dos entornos: España y Brasil. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 6)  

Documents de recerca 62 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
138 p, 6.1 MB Análisis de la cobertura informativa del fútbol femenino en la prensa deportiva digital española (Años 2020-22) : Los casos de Mundo Deportivo y Marca / Franco Esplugas, Marta ; Crusafon Baqués, Carmina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El creixement i l'actual desenvolupament del futbol femení a Espanya plantegen un repte als mitjans de comunicació perquè hi dediquin un espai a la difusió d'aquest esport. En aquest treball es presenta un estudi de cas que examina la cobertura informativa del futbol femení en els mitjans digitals espanyols, agafant de mostra els diaris Mundo Deportivo i Marca. [...]
El crecimiento y desarrollo actual del fútbol femenino en España plantea un desafío a los medios de comunicación para que dediquen un espacio a la difusión de este deporte. En este trabajo se presenta un estudio de caso que examina la cobertura informativa del fútbol femenino en los medios digitales españoles, tomando como muestra los diarios Mundo Deportivo y Marca. [...]
The growth and current development of women's football in Spain challenges the media industry to create a space for the dissemination of this sport. This paper presents a case study that examines the news coverage of women's soccer in the Spanish digital media, taking as a sample the newspapers Mundo Deportivo and Marca. [...]

2023
Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]  
2.
73 p, 3.7 MB L'estratègia comunicativa dels clubs de futbol en xarxes socials : anàlisis de l'ús de Twitter, Instagram i Facebook en el Cerdanyola del Vallès FC i Sant Cugat del Vallès FC / Torrent i Uceda, Gerard ; Ribo Rojo, Jaime, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En les últimes dècades l'aparició de les xarxes socials ha canviat la manera com vivim en tots els aspectes, concretament en el món del futbol ha significat un canvi de 360 graus en la manera com es presenten i es consumeixen els continguts. [...]
En las últimas dècadas, la aparición de las redes sociales ha cambiado la manera como se vive en todos los aspectos, concretamente en el mundo del fútbol ha significado un cambio de 360 grados en la forma en como se presentan y se consumen los contenidos. [...]
In the last few decades, the appearance of social networks has changed the way we live in all aspects, and specifically in the world of football it has meant a 360-degree change in the way in which content is presented and consumed. [...]

2023
Grau en Comunicació Interactiva [1423]  
3.
10 p, 449.4 KB Anàlisi del percentatge de tweets negatius en perfils de Twitter / Serra Fernández, Mateu ; Espinosa, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Les xarxes socials s'han convertit en una forma molt popular de comunicació i interacció social en línia, i cada dia milions d'usuaris publiquen i comparteixen contingut en Twitter. No obstant això, l'aparició de comentaris negatius o ofensius en les publicacions s'ha convertit en un problema comú en les xarxes socials, la qual cosa pot generar un ambient tòxic i afectar negativament l'experiència dels usuaris.
Las redes sociales se han convertido en una forma muy popular de comunicación e interacción social en línea, y cada día millones de usuarios publican y comparten contenido en Twitter. Sin embargo, la aparición de comentarios negativos u ofensivos en las publicaciones se ha convertido en un problema común en las redes sociales, lo cual puede generar un ambiente tóxico y afectar negativamente la experiencia de los usuarios.
Social media has become a very popular form of online communication and social interaction, and every day millions of users post and share content on Twitter. However, the appearance of negative or offensive comments on posts has become a common problem on social networks, which can create a toxic environment and negatively affect the user experience.

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
4.
11 p, 662.9 KB Uso de técnicas de Machine Learning y Deep Learning para la generación de perfiles de usuarios de Twitter / Viñas Templado, Carla ; César Galobardes, Eduardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La simulació a partir d'agents és un projecte que s'està desenvolupant a la Universitat Autònoma de Barcelona i té com a objectiu realitzar simulacions cada vegada més complexes. La primera simulació que es vol dur a terme és la dels agents, siguent aquests usuaris de Twitter que interactuen. [...]
La simulación a partir de agentes es un proyecto que se está desarrollando en la universidad Autónoma de Barcelona y tiene como objetivo llegar a realizar simulaciones cada vez más complejas. La primera simulación que se quiere llevar a cabo es la de agentes siendo estos usuarios de Twitter que interactuan. [...]
Agent-based simulation is a project being developed at the Autonomous University of Barcelona with the aim of conducting increasingly complex simulations. The initial simulation focuses on Twitter users as interacting agents. [...]

2023
Enginyeria de Dades [1394]  
5.
26 p, 503.7 KB La Primavera Àrab d'Egipte a Twitter i a El País : un estudi comparatiu dels frames i un estudi de l'orientalisme / Di Giacomo Dolz, Claudia ; Izquierdo Brichs, Ferran, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu del projecte és respondre a la següent pregunta: Com de fidel va ser el periòdic espanyol El País respecte al relat sobre la Primavera Àrab d'Egipte que els usuaris van fer a Twitter? Per a respondre, el treball fa un anàlisi del frame de Twitter i un anàlisi del frame de El País i compara ambdós frames. [...]
El objetivo del proyecto es responder a la siguiente pregunta: Cómo de fiel fue el periódico español El País respecto al relato sobre la Primavera Árabe de Egipto que los usuarios hicieron en Twitter? Para responder, el trabajo hace un análisis del frame de Twitter y un análisis del frame de El País País y compara ambos frames. [...]
The main aim of the project is to analyse if El País coverage of the Arab Spring of Egypt is similar to the perspective of the Arab Spring of Egypt in Twitter. the paper analyses the and compares both frames. [...]

2022
Grau en Relacions Internacionals [1404]
3 documents
6.
104 p, 1.8 MB Les eleccions del 14-F : anàlisi qualitativa i quantitativa del contingut publicat a Twitter i Instagram pel PP i CUP / Portet i Pampín, Quim-Andreu ; Pires de Sa , Fernanda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les eleccions del 14-F van ser uns comicis sense precedents pel que fa a l'adaptació de les estratègies electorals a les xarxes socials pel context que travessava Catalunya. Amb una anàlisi qualitativa i una quantitativa, aquest TFG ha buscat endinsar-se en la comunicació política a les plataformes digitals. [...]
Las elecciones del 14-F fueron unos comicios sin precedentes por la adptación de las estrategias electorales en las redes sociales por el contexto que atravesaba Catalunya. Con un análisis cualitativo i quantitativo, este TFG ha buscado adentrarse en la comunicación en las plataformas digitales. [...]
The 14-F election was unprecedented in terms of adapting electoral strategies to social networks due to the context Catalunya was going through. By means of qualitative and quantitative analysis, this TFG has sought to delve into the political communication field on digital platforms. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
7.
233 p, 4.3 MB Música, fans y redes sociales : estrategias promocionales de los álbumes BE y folklore en Twitter / González Franco, Clara ; Ribas Alcántara, Maria ; Marca Francès, Guillem, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La popularitat de les xarxes socials entre el públic general ha provocat que una gran varietat de sectors es mobilitzin en aquests espais virtuals i facin ús d'ells per a anunciar productes i serveis. [...]
La popularidad de las redes sociales entre el público general ha provocado que una gran variedad de sectores se movilicen en estos espacios virtuales y hagan uso de ellos para anunciar productos y servicios. [...]
The popularity of social media among the general public has caused a wide variety of sectors to take part in these platforms and use them to advertise products and services. This study shows an analysis of the different official promotional techniques and strategies carried out on Twitter to promote the albums BE, by the South Korean group BTS, and folklore, by the American singer Taylor Swift, both published in 2020. [...]

2022
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
8.
334 p, 7.0 MB Corrientes de opinión en Twitter durante el 'procés' : agenda, actores, polarización y desinformación alrededor de las elecciones catalanas de 2017 / Urmeneta Arbusà, Miguel ; Corominas, Maria, 1961-, dir. ; Montero Sánchez, Ma. Dolores, dir.
Aquesta tesi doctoral investiga la formació de corrents d'opinió a Twitter al voltant de les eleccions catalanes del 21 de desembre del 2017, en un periode de gairebé 6 mesos des de l'inici de la campanya electoral fins a la constitució del nou Govern de la Generalitat de Catalunya, del qual se seleccionen 4 episodis. [...]
Esta tesis doctoral estudia la formación de corrientes de opinión en Twitter alrededor de las elecciones catalanas del 21 de diciembre de 2017, en un periodo de casi 6 meses desde el inicio de la campaña electoral hasta la constitución del nuevo Gobierno de la Generalitat de Catalunya, del cual se seleccionan cuatro episodios. [...]
This PhD thesis studies how streams of opinion are formed on Twitter about the Catalan elections held on December 21st 2017, over a period of nearly 6 months since the beginning of the electoral campaign until the constitution of the new Government of Catalonia, of which 4 events are selected. [...]

2021  
9.
55 p, 1.7 MB Les interaccions que es poden produir a les xarxes socials com a delicte de trencament de condemna : especial consideració en l'àmbit de la violència de gènere / Font Palou, Ariadna ; Rodriguez Puerta, Ma. José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Hi ha consens entre els diferents òrgans jurisdiccionals al respecte de considerar que les xarxes socials han esdevingut un mitjà de comunicació més per a la nostra societat i, en conseqüència, també és un mitjà a través del qual és possible la comissió d'un delicte com pot ser el de trencament de condemna, quan la pena accessòria o mesura cautelar imposada consisteixen en una prohibició de comunicació i/o aproximació, sobretot en l'àmbit de la violència de gènere, entre d'altres il·lícits penals. [...]
2022
Grau en Dret [949]  
10.
10 p, 696.6 KB Anàlisi d'extremismes violents en xarxes socials / Riba Escobar, Pau ; Gonzàlez, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte tracta la problemàtica de l'extremisme violent a les xarxes socials. Busca analitzar la conducta que segueixen els extremistes a través dels missatges que aquests mateixos publiquen a les xarxes socials. [...]
This project addresses the issue of violent extremism on social media. It seeks to analyze the behavior of extremists through the messages they post on social media. The analysis focuses on the social network twitter, a network with a large number of users. [...]
Este proyecto trata la problemática del extremismo violento en las redes sociales. Busca analizar la conducta que siguen a los extremistas a través de los mensajes que estos mismos publican en las redes sociales. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  

Documents de recerca : 62 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
967.6 KB Exposició "La visita d'Einstein a Catalunya en 66 piulades" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Exposició entre el 17 d'abril i el 12 de maig sobre la com s'ha viscut a la xarxa Twitter l'esdeveniment de la visita d'Albert Einstein a Barcelona al febrer de 1923 al cumplir-se 100 anys. Hem creat un enfilall a partir de les piulades publicades, sobretot, per en Quim Bosch (@quimbosch), en Xavier Lasauca (@xavierlasauca) i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació-FCRI (@fundaciorecerca), al llarg del febrer d'enguany. [...]
2023
31 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.