1.
|
42 p, 698.0 KB |
Traducció automàtica neuronal aplicada a guies docents de la Universitat Autònoma de Barcelona. Un estudi de cas
/
Roigé Foix, Joana ;
Sánchez-Gijón, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
A la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), les guies docents han d'estar publicades en català, castellà i anglès. Des de l'aparició de la traducció automàtica neuronal (TAN), els motors de traducció ofereixen textos cada cop millors, el que permet publicar-los sense revisió. [...] En la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), las guías docentes tienen que estar publicadas en catalán, castellano e inglés. Desde la aparición de la traducción automática neuronal (TAN), los motores de traducción ofrecen textos cada vez mejores, lo que permite publicarlos sin revisión. [...] At the Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), course guides must be published in Catalan, Spanish and English. Since the appearance of neural machine translation (NMT), translation engines offer increasingly better texts, which can sometimes be published without revision. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Màster Universitari en Tradumàtica: Tecnologies de la Traducció [1350]
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
61 p, 710.4 KB |
Parlem d'accessibilitat : la veu dels estudiants amb diversitat funcional física a la Universitat Autònoma de Barcelona
/
Ruiz Terol, Íngrid ;
Solana Solana, Antonio Miguel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
En aquest treball s'investiga la situació de les persones amb diversitat funcional. En el marc teòric es fa un repàs de la terminologia que s'usa en torn aquest col·lectiu, i proposo l'ús de "persones amb diversitat funcional"; s'exposen les paraules més importants relacionades amb l'accessibilitat d'aquestes persones, com ara accessibilitat universal, Universal Design, ajustos raonables i barreres; es revisa l'evolució històrica a través dels diferents models de diversitat funcional; es comenta la normativa en relació al col·lectiu i a l'accessibilitat en l'educació superior. [...] Este trabajo investiga la situación de las personas con diversidad funcional. En el marco teórico se hace un repaso de la terminología que se usa en torno a éste colectivo y se propone el uso de "personas con diversidad funcional"; se exponen las palabras más importantes en relación con la accesibilidad de éstas personas, como accesibilidad universal, Universal Design y ajustes razonables; se revisa la evolución histórica de la diversidad funcional a partir de los modelos de diversidad funcional; se comenta la normativa en relación al colectivo y a la accesibilidad en la educación superior. [...] This work investigates the situation of people with disabilities. In the theoretical framework, a review of the terminology used around this group is made and the use of "people with disabilities" is proposed; The most important words in relation to the accessibility of these people are exposed, such as universal accessibility, Universal Design, reasonable adjustments and barriers; The historical evolution of functional diversity is a reviewed based on the models of people with disabilities; The regulations in relation to the group and accessibility in higher education are discussed. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 Grau en Humanitats [1139]
|
|
6.
|
361 p, 14.1 MB |
Universidad, territorio y desarrollo local : un análisis de la Universidad Autónoma de Barcelona
/
Arcos Garrido, Maribel ;
Miralles-Guasch, Carme, 1961-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Geografia
En el context actual de societat global i del coneixement, la universitat ha intensificat la seva col·laboració en el territori fins a obtenir un paper destacar en el desenvolupament socioeconòmic. [...] En el contexto actual de sociedad global y del conocimiento, la universidad ha intensificado su colaboración en el territorio hasta obtener un papel destacado en el desarrollo socioeconómico. Actualmente, la universidad contribuye al desarrollo local a partir de la influencia que ésta tiene en los diferentes aspectos de la realidad socioeconómica. [...] In the current context of global and knowledge society, the university, as higher education institution, has intensified its collaboration in the territory until an important role in the social and economic development. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
137 p, 3.6 MB |
Avaluació de l'ambientalització curricular de l'assignatura Didàctica del coneixement del medi natural i social del Grau en Educación Infantil de la Universitat Autònoma de Barcelona
/
Rial Roset, Noèlia ;
Mata Manzanares, Janet ;
Calafell Subirà, Genina, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Banqué, Neus, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
La Universitat Autònoma de Barcelona és una de les institucions que han apostat per la innovació i l'ambientalització curricular, això significa incorporar principis ambientals en els estudis. A la UAB, el grup de recerca Còmplex i el projecte IDES treballen per ambientalitzar les facultats dins el marc de l'Educació pel Desenvolupament Sostenible, en la qual el medi ambient esdevé objecte d'estudi però també el principal recurs didàctic. [...] La Universidad Autónoma de Barcelona es una de las instituciones que han apostado por la innovación y la ambientalización curricular, esto significa incorporar principios ambientales en los estudios. [...] The UAB is one of the institutions that has opted for the innovation and curriculum greening, this means the incorporation of environmental principles in their studies. The UAB research group called Cómplex and the project called IDES, are working for greening the studies within the framework of Education for Sustainable Development, in which the environment becomes an object of study but also the main teaching resource. [...]
2017 Grau en Ciències Ambientals [959]
2 documents
|
|
10.
|
363 p, 6.7 MB |
Anàlisi de la gestió del transport privat en un pol de coneixement metropolità : el cas de la Universitat Autònoma de Barcelona
/
Requena Valiente, Rafael ;
Miralles-Guasch, Carme, 1961-, dir. ;
Tulla i Pujol, Antoni F., 1945- , (Antoni Francesc) dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Geografia
La gestió de l'aparcament és un element clau en el paradigma de la mobilitat sostenible. En aquesta recerca, partint de les fonts d'informació disponibles, tant quantitatives com qualitatives, es diagnostica el model de mobilitat de la UAB i la manera en què la política d'aparcament el condiciona. [...] Parking management is a key element in the sustainable mobility paradigm. In this research, starting from available information sources, whether quantitative or qualitative, mobility pattern in UAB and the way it is conditioned by parking policy, are diagnosed. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.
|
|