1.
|
17 p, 338.8 KB |
Caracteristiques de l'alumnat de català L2 fora del domini lingüistic
/
Tudela Isanta, Anna (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Arráez, Josep Vidal (Universitat de Tolosa - Joan Jaurés) ;
Repiso-Puigdelliura, Gemma (University of California, Los Angeles) ;
Manuel-Oronich, Ruben (Universitat de Manchester)
In spite of the substantial enrolment of students in Catalan language courses outside the Catalan-speaking regions (6,690 students according to data from the Institut Ramon Llull), second-language (L2) Catalan learners still form an under-researched population and few studies have examined the profile of these learners. [...] Tot i l'alt nombre d'estudiants matriculats en cursos de llengua catalana fora del domini lingüístic (6. 690, segons dades de l'Institut Ramon Llull), encara disposem de molt pocs estudis que defineixin el perfil d'aquests nous parlants de català. [...]
2020
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 30 (2020) , p. 39-55
|
|
2.
|
8 p, 140.1 KB |
El suport a la recerca de les biblioteques universitàries catalanes : estat actual
/
Camón Luis, Enric (Universitat de Barcelona) ;
Rey Martín, Carina (Universitat de Barcelona. Facultat de Biblioteconomia i Documentació) ;
Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques)
Objectius: L'objectiu de la investigació és determinar quins són els serveis de suport a la recerca que les biblioteques universitàries ofereixen per al personal docent i investigador. A més, pretén oferir una síntesi de la realitat d'aquests serveis de suport a Catalunya. [...] Objectives: the aim of this study was to determine which research support services are offered by university libraries to teaching and research staff. In addition, the goal was to summarize the situation of research support services in Catalonia. [...] Objetivos: El objetivo de la investigación es determinar cuáles son los servicios de apoyo a la investigación que las bibliotecas universitarias ofrecen para el personal docente e investigador. Además, pretende ofrecer una síntesis de la realidad de estos servicios de apoyo en Cataluña. [...]
2012
BiD:textos universitaris de biblioteconomia i documentacio, Núm. 29 (2012)
|
|
3.
|
28 p, 793.8 KB |
Centros de Documentación Europea. Evolución y revisión de casos de éxito en ecosistemas digitales : 60 años de historia
/
Ramón Reyero, Eva (Universidad Francisco de Vitoria) ;
Muñoz Ruiz, Concepció (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea)
Este año 2023 se cumplen 60 años de la creación de la red de Centros de Documentación Europea, una red de información creada, en 1963, por la Comisión Europea en universidades. En la actualidad, cuenta con más de 300 CDE en la UE, 29 de ellos en España. [...] Aquest any 2023 es compleixen 60 anys de la creació de la xarxa de Centres de Documentació Europea, una xarxa d'informació creada el 1963 per la Comissió Europea a universitats. Actualment, compta amb més de 300 CDE a la UE, 29 a Espanya. [...] This year, 2023, marks the 60th anniversary of the creation of the network of European Documentation Centres, an information network created in 1963 by the European Commission in universities. Currently, it has more than 300 EDC in the EU, 29 of them in Spain. [...]
2023 - 10.5565/rev/quadernsiee.62
Quaderns IEE, Vol. 2 Núm. 2 (2023) , p. 72-99 (Notes)
|
|
4.
|
|
5.
|
25 p, 220.2 KB |
Resistance and counter-resistance to gender equality policies in Spanish universities
/
Castaño Collado, Cecilia (Universidad Complutense de Madrid) ;
Vázquez-Cupeiro, Susana (Universidad Complutense de Madrid)
Resistance in academia is a pervasive phenomenon. Gender equality was prescribed more than a decade ago in Spain, but the problem remains unsolved. Contributing to feminist institutionalism, this paper identifies both the manifestations of resistance intended to interfere in the implementation of gender equality initiatives in Spanish universities and the strategic responses enacted by gender equality agents to counteract those resistances. [...] La resistència a les universitats és un fenomen persistent. La igualtat de gènere va ser prescrita fa més d'una dècada a Espanya, però el problema segueix sense resoldre's. Contribuint al feminisme institucional, aquest article identifica tant les manifestacions de resistència destinades a interferir en la implementació d'iniciatives d'igualtat de gènere a les universitats espanyoles com les respostes estratègiques desplegades pels agents d'igualtat de gènere per contrarestar aquestes resistències. [...] La resistencia en las universidades es un fenómeno persistente. La igualdad de género fue prescrita hace más de una década en España, pero el problema sigue sin resolverse. Contribuyendo al feminismo institucional, este artículo identifica tanto las manifestaciones de resistencia destinadas a interferir en la implementación de iniciativas de igualdad de género en las universidades españolas como las respuestas estratégicas desplegadas por los agentes de igualdad de género para contrarrestar esas resistencias. [...]
2023 - 10.5565/rev/papers.3105
Papers : revista de sociologia, Vol. 108 Núm. 2 (2023) p. e3105 (Artículos)
|
|
6.
|
|
7.
|
18 p, 133.2 KB |
Identidad académica : una franquicia en construcción
/
Jiménez Peralta, Maite Inés (Pontificia Unversidad Católica de Valparaíso)
El impacto que ejercen las universidades en el desarrollo de la sociedad cobra relevancia ante las expectativas de justicia y bien común a las que anhelan los ciudadanos. El modo en que estas instituciones se vinculan con una reflexión que favorezca la creación de nuevos modelos resulta una paradoja cuando, desde la segunda mitad del siglo XX, se ha ido consolidando un capitalismo académico de la mano de una industria universitaria cuyo alcance pone en tensión un inacabado debate. [...] L'impacte que exerceixen les universitats sobre el desenvolupament de la societat esdevé rellevant davant les expectatives de justícia i de bé comú que mostren els ciutadans. La manera com es vinculen aquestes institucions amb una reflexió que afavoreix la creació de models nous és una paradoxa, ja que, des de la segona meitat del segle XX, s'ha anat consolidant un capitalisme acadèmic per part d'una indústria universitària, l'abast del qual posa en tensió un debat inacabat. [...] The role higher education plays in the development of society has become particularly relevant with regard to citizens' expectations of justice and the common good. However, the way in which these institutions promote the creation of new models is paradoxical given the consolidation of an academic capitalism model in the higher education industry since the second half of the twentieth century, whose impact remains an open debate. [...]
2019 - 10.5565/rev/educar.960
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 543-560 (Temas de investigación)
|
|
8.
|
5 p, 203.0 KB |
La terminologia a Europa, avui
/
Fontova, Glòria ;
Lorente, Mercè ;
Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Solé, Elisabeth
Amb aquest dossier volem oferir, en forma de reportatge, una breu presentació del panorama institucional de la terminologia a l'Europa actual. Organitzem la presentació panoràmica, que en cap cas pretén ser exhaustiva, tot observant en diversos països quina mena d'organismes són els que s'ocupen regularment de les activitats terminològiques. [...]
2013 - 10.2436/20.2503.01.58
Terminàlia, Vol. 8 (2013) , p. 41-45
|
|
9.
|
6 p, 157.4 KB |
La recerca en terminologia avui
/
Lorente, Mercè ;
Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ;
Santamaria, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
L'objectiu d'aquest «Dossier» és recollir informació actualitzada sobre l'activitat de recerca en terminologia en l'àrea d'acció de les universitats de la Xarxa Vives. Presentem una relació dels grups de recerca que en els darrers anys han estat actius en projectes de recerca, creació de recursos terminogràfics o en la direcció de tesis doctorals i altres treballs de recerca, vinculats amb la terminologia, el discurs especialitzat, la traducció especialitzada, l'enginyeria aplicada al lèxic o als textos d'especialitat, la història de la ciència i de la tècnica, la documentació i altres àmbits afins. [...]
2014 - 10.2436/20.2503.01.70
Terminàlia, Vol. 10 (2014) , p. 55-60
|
|
10.
|
17 p, 174.7 KB |
La institucionalización académica de la opinión pública : el caso de España
/
Vinuesa Tejero, María Lourdes (Universidad Complutense de Madrid) ;
Rospir Zavala, Juan Ignacio (Universidad Complutense de Madrid)
El presente artículo es una descripción detallada del proceso de institucionalización académica de la opinión pública en el siglo XX español. El objetivo de estas páginas es afirmar la identidad de la opinión pública a través de su lenta pero progresiva institucionalización académica. [...] El present article és una descripció detallada del procés d'institucionalització acadèmica de l'opinió pública al segle XX espanyol. L'objectiu d'aquestes pàgines és afirmar la identitat de l'opinió pública a través de la seva lenta però progressiva institucionalització acadèmica. [...] This research is focused on underlining the process of reclamation and academic consolidation that public opinion has toured in Spain in the 20th century. The methodology has been the historical institutionalization applied today in mass communication studies. [...]
2016 - 10.5565/rev/rubrica.120
Rúbrica contemporánea, Vol. 5 Núm. 10 (2016) , p. 101-117 (Dossier)
|
|