1.
|
12 p, 401.0 KB |
ProuNIMBY, una experiència d'ABP en el marc de les STEM amb valors a Secundària
/
Boixader Subirana, Jordi (Institut de Navarcles) ;
Camprubí Cirera, Roger (Institut de Navarcles)
En el present article es descriu ProuNIMBY una seqüència d'Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) dissenyada per aplicar continguts curriculars de Física i Química i Tecnologia a la sensibilització d'un problema social i que també afecta el dia a dia de l'institut: la generació evitable de residus. [...] This article describes ProuNIMBY, a Project Based Learning (PBL) sequence designed to apply curricular contents of Physics and Chemistry and Technology to the awareness of a social problem and which also affects the day-to-day life of the institute: the avoidable generation of waste. [...] En el presente artículo se describe ProuNIMBY, una secuencia de Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) diseñada para aplicar contenidos curriculares de Física y Química y Tecnología a la sensibilización de un problema social y que también afecta el día a día del instituto: la generación evitable de residuos. [...]
2023 - 10.5565/rev/ciencies.472
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 15-26 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)
|
|
2.
|
20 p, 142.3 KB |
The world worth making : Implementing care aesthetics to boost well-being
/
Spaid, Sue (Northern Kentucky University)
In treating care as a moral imperative, the ethics of care aims for normativity, yet its normativity is thrown into jeopardy by the fact that standards of care vary dramatically among care-givers. To counter the limitations of care ethics, I propose care aesthetics, whose success reflects measurable metrics. [...] En tractar les cures com un imperatiu moral, l'ètica de la cura té com a objectiu la normativitat, però la seva normativitat es veu amenaçada pel fet que els estàndards d'atenció varien dràsticament entre els cuidadors. [...] Al tratar los cuidados como un imperativo moral, la ética del cuidado tiene como objetivo la normatividad, pero su normatividad se ve amenazada porque los estándares de atención varían drásticamente entre los cuidadores. [...]
2022 - 10.5565/rev/enrahonar.1406
Enrahonar, Vol. 69 (2022) , p. 127-146 (Articles)
|
|
3.
|
16 p, 262.8 KB |
La televisión pública y la audiencia infantil : valores y funciones en la era digital
/
Izquierdo-Castillo, Jessica (Universitat Jaume I)
Este artículo aborda el estudio de los medios de comunicación públicos (MSP) desde la perspectiva de su relación con las audiencias infantiles. Los principales objetivos son conceptualizar estas audiencias desde la perspectiva del medio público, estudiar el diseño de las estrategias de programación e identificar los valores y las funciones de servicio público. [...] Aquest article aborda l'estudi dels mitjans de comunicació públics (MSP) des de la perspectiva de la seva relació amb les audiències infantils. Els principals objectius són conceptualitzar aquestes audiències des de la perspectiva del mitjà públic, estudiar el disseny de les estratègies de programació i identificar els valors i les funcions de servei públic. [...] This paper analyses public service media (PSM) from the perspective of its relationship with young audiences. The main objectives are to look at these audiences from the perspective of the PSM, study the design of programming strategies, and identify the values and functions of public service. [...] Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]
2022 - 10.5565/rev/analisi.3345
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 66 (2022) , p. 155-170
|
|
4.
|
28 p, 3.0 MB |
La comunicación de valores en la publicidad durante la primera oleada de covid-19 en España
/
Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Badajoz Dávila, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ruiz Castillo, Erika Marisol. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Guajardo Figueroa, Paulina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Hernández López, Adriana Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se miden los valores comunicados en la oleada publicitaria que se distribuyó durante la primera etapa crítica de la pandemia de covid-19 en España. La investigación se apoya en la recopilación en línea de 45. [...] En aquest article es mesuren valors comunicats en l'onada publicitària que es va distribuir durant la primera etapa crítica de la pandèmia de covid-19 a Espanya. La investigació es basa en la recopilació en línia de 45. [...] This article measures the values communicated in the wave of advertising launched during the first critical stage of the COVID-19 pandemic in Spain. The research is based on 45,000 on-line responses to 1,880 reception tests by 470 Spanish and Latin American recipients. [...]
2021 - 10.5565/rev/analisi.3361
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 65 (2021) , p. 21-48
|
|
5.
|
17 p, 743.0 KB |
Young people confronting the challenge of reading and interpreting a digital world
/
Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja) ;
Tosar Bacarizo, Breogán (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Santisteban Fernández, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Critical citizenship education must consider the global and digital context in which we live. Digital media and global processes have a decisive influence on people's daily lives. However, digital literacy programs rarely go beyond teaching technological skills. [...] L'educació per una ciutadania crítica ha de considerar el context global i digital en què vivim. Els mitjans digitals y els processos globals repercuteixen decisivament en la vida diària de la ciutadania. [...] La educación para una ciudadanía crítica debe considerar el contexto global y digital en el que vivimos. Los medios digitales y los procesos globales repercuten decisivamente en la vida diaria de la ciudadanía. [...] L'éducation critique à la citoyenneté doit tenir compte du contexte mondial et numérique dans lequel nous vivons. Les médias numériques et les processus mondiaux ont une influence décisive sur la vie quotidienne des gens. [...]
2021 - 10.5565/rev/jtl3.905
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e905 (Articles)
|
|
6.
|
33 p, 232.3 KB |
¿Aplazando la llegada del primer hijo? : Un estudio cualitativo sobre las percepciones en torno al retraso de la fecundidad
/
González Hincapié, Viviana (Universidad Complutense de Madrid) ;
López López, María Teresa (Universidad Complutense de Madrid)
En un escenario de fecundidad muy baja entre las bajas como el español, caracterizado por una transición al aplazamiento en la tenencia del primer hijo, este artículo aborda las percepciones y las valoraciones más relevantes que estarían influyendo en el retraso de la tenencia del primer hijo entre las personas de 25 a 45 años residentes en la Comunidad de Madrid. [...] En un escenari de fecunditat molt baixa entre les baixes com l'espanyol, caracteritzat per una transició a l'ajornament en la tinença del primer fill, aquest article aborda les percepcions i les valoracions més rellevants que estarien influint en el retard de la tinença del primer fill entre les persones de 25 a 45 anys residents a la Comunitat de Madrid. [...] In a scenario of lowest-low fertility levels like the Spanish one, characterized by a postponement transition, especially for first births, this paper looks into the most relevant perceptions and values which may be affecting the childbearing delay for the first child among people aged between 25 and 45 in the Community of Madrid. [...]
2021 - 10.5565/rev/papers.2735
Papers : revista de sociologia, Vol. 106 Núm. 2 (2021) , p. 221-253 (Artículos)
|
|
7.
|
36 p, 296.7 KB |
Division of housework within couples in Spain : consequences of educational differences and women's gender-egalitarian beliefs
/
Canzio, Leandro Iván (University of Lausanne. Swiss National Centre of Competence in Research LIVES)
Las mujeres en España tienen frecuentemente mayor nivel educativo que sus parejas masculinas. Sin embargo, la división de género del trabajo doméstico y del trabajo remunerado sigue siendo una de las más tradicionales de Europa. [...] Les dones a Espanya tenen sovint un nivell educatiu més alt que les seves parelles masculines. No obstant això, la divisió de gènere del treball domèstic i del treball remunerat continua sent una de les més tradicionals d'Europa. [...] Women in Spain are normally equally or more educated than their male partners. However, the gendered division of housework and paid work remains one of the most traditional ones in Europe. Using the 2018 Fertility Survey, I studied how the division of domestic work is affected by women's egalitarian attitudes and partners' relative incomes, and explored the effects of spouses' educational differences, looking at nine possible couple compositions. [...]
2020 - 10.5565/rev/papers.2750
Papers : revista de sociologia, Vol. 106 Núm. 1 (2021) , p. 59-94 (Artículos)
|
|
8.
|
16 p, 124.1 KB |
Valores transmitidos en la formación inicial del profesorado
/
Díez-Gutiérrez, Enrique-Javier (Universidad de León)
Este artículo refleja los resultados del proyecto de investigación ULE 2012-03 sobre los valores transmitidos en la formación inicial del profesorado. Esta formación está influida por los valores y las actitudes que los docentes universitarios transmiten a los estudiantes, ya sean explícitos o implícitos. [...] Aquest article reflecteix els resultats del projecte d'investigació ULE 2012-03 sobre els valors transmesos en la formació inicial del professorat. La formació inicial està influïda pels valors que els docents universitaris transmeten als estudiants, ja siguin explícits o implícits, al llarg del seu procés formatiu. [...] This article presents the results of the ULE 2012-03 research project on the values transmitted in initial teacher training. This initial training is influenced by the values that university teachers transmit to students, whether explicit or implicit. [...]
2020 - 10.5565/rev/educar.1079
Educar, Vol. 56 Núm. 1 (2020) , p. 129-144 (Monográfico)
|
|
9.
|
10 p, 389.0 KB |
Els drets fonamentals en perspectiva multinivell. Reflexions entorn dels seus efectes
/
Freixes Sanjuán, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest treball analitza com el sistema jurídic multinivell, derivat de les relacions jurídiques que imposen la globalització i la inserció en la Unió Europea, pot repercutir, positivament o negativament, en l'eficàcia dels drets fonamentals. [...] This paper analyzes how the multi-tier legal system, derived from the legal relations imposed by globalization and integration in the European Union, may have positive or negative repercussions on the effectiveness of fundamental rights. [...]
2015 - 10.2436/20.8030.01.42
Revista catalana de dret públic, Núm. 50 (Juny 2015) , p. 32-41
|
|
10.
|
|