1.
|
11 p, 2.8 MB |
Autonomous vehicle simulation for studying driver distraction
/
Bendahmane, Mohammed ;
Ribas i Xirgo, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
In the last decade we have seen a lot of interest in the domain of autonomous vehicle systems. While a lot of research is going in to developing these systems and making partial autonomous driving possible, it is also important to consider the risks that come with this technology, specifically driver distraction. [...] En l'última dècada hem vist molt interès pel tema dels sistemes de vehicles autònoms. Tot i que s'està investigant molt per desenvolupar aquests sistemes i fer possible la conducció parcialment autònoma, també és important tenir en compte els riscos que comporta aquesta tecnologia, concretament la distracció del conductor. [...] En la última década hemos visto mucho interés en el tema de los sistemas de vehículos autónomos. Si bien se está investigando mucho para desarrollar estos sistemas y hacer posible la conducción autónoma parcial, también es importante considerar los riesgos que conlleva esta tecnología, específicamente la distracción del conductor. [...]
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
2.
|
|
3.
|
11 p, 3.9 MB |
Mobilitat nocturna a Barcelona
/
Puyol Palacín, Carles ;
Coll Pujol, Francesc, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
La intenció del projecte, es analitzar com s'estructura i funciona la mobilitat nocturna a Barcelona. A partir d'aquesta informació mirar la vessant innovadora del projecte, i començar un anàlisi dels patrons de les persones durant les nits per veure si es un mobilitat a tenir en compte a la ciutat de Barcelona, sense deixar de banda una altra variable com és la seguretat. [...] propostes innovadores que ja s'estan realitzant i mirar de proposar millores a les actuals, o noves idees des de zero. The intention of the project is to analyze how night mobility in Barcelona is structured and works. From this information we take a look at the innovative side of the project, and start an analysis of people's patterns at night to see if it is a mobility to consider in the city of Barcelona. [...]
2021 Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]
|
|
4.
|
11 p, 3.8 MB |
Automotive CAN bus security
/
Barrera Puente, Marc ;
Garcia-Font, Victor, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Modern vehicles have become a network of computers and sensors connected via bus with CAN as the protocol, which opens up new possibilities for cyberattacks. This paper explores simple CAN message injection attacks that can be performed by simply connecting to the diagnostic ports of the vehicle, with the objective of altering the vehicle's behavior, and discusses potential real-world attacks that could be performed with this information. Els vehicles moderns s'han anat convertint en una xarxa d'ordinadors i sensors, interconnectats entre ells per un bus, amb una implementació CAN, cosa que permet noves possibilitats per ciberatacs. Aquest article explora atacs d'injecció de missatges CAN que es poden dur a terme a través del port de diagnòstic del cotxe amb l'objectiu d'alterar el comportament del vehicle, així com teoritza possibles atacs realistes que es podrien dur a terme amb l'informació obtinguda. Los vehículos modernos se han ido convirtiendo en una red de ordenadores y sensores, interconectados entre ellos por un bus, con una implementación CAN, lo que permite nuevas posibilidades para ciberataques. [...]
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
5.
|
|
6.
|
55 p, 23.1 MB |
Quins són els impactes dels vehicles privats motoritzats per a la societat i com es poden reduir? Un estudi de Sabadell
/
Barradas Pobla, Marc ;
Etherington, John, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Els vehicles privats motoritzats causen nombrosos impactes negatius en la societat, fruit del desenvolupament d'un model urbà conegut com a "carcity". En aquest treball es realitza un estudi de cas centrat en la ciutat de Sabadell, fent una diagnosi específica de l'estat de la qüestió i realitzant una proposta de polítiques públiques per a implementar al municipi i millorar la qualitat urbana i de vida de la ciutadania. Los vehículos privados motorizados causan numerosos impactos negativos en la sociedad, fruto del desarrollo de un modelo urbano conocido como "carcity". En este trabajo se realiza un estudio de caso centrado en la ciudad de Sabadell, haciendo una diagnosis específica del estado de la cuestión y realizando una propuesta de políticas públicas para implementar en el municipio y mejorar la calidad urbana y de vida de la ciudadanía. Motorized private vehicles are responsible for many negatives impacts to society, due to the development of a urban model known as "carcity". In this project, a case study focused on the town of Sabadell is conducted, making a particular diagnosis and proposing some policies to implement in this municipality to improve urban quality and citizenship life.
2020 Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
|
|
7.
|
10 p, 313.7 KB |
Implicaciones éticas de los vehículos de conducción autónoma
/
Gómez Ginel, David ;
Rubio Barrera, Ruben, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Los vehículos de conducción autónoma traen consigo un conjunto de implicaciones de carácter ético que deben ser tomadas en consideración antes de su adopción en nuestras vías. Más allá de la capa más mediática, compuesta por los dilemas en situaciones de accidente, en este artículo se presentan algunas de las implicaciones con más peso de cara al futuro cercano, organizadas en base a un conjunto de ámbitos concretos, tales como la sociedad, la economía, el medio ambiente y la ética y viabilidad del software. Autonomous driving vehicles bring with them a pack of ethical implications that should be taken in consideration before their adoption on our roads. Starting from the most media part, traffic accident dilemmas, this article holds some of the major implications based on a near future, grouped in some concrete areas, such as society, economy, environmental consequences and the software ethics and viability. Els vehicles de conducció autònoma comporten un conjunt d'implicacions de caràcter ètic que s'han de tenir en compte abans de la seva adopció a les nostres vies. Més enllà de la capa més mediàtica, composta pels dilemes en situacions d'accidents, en aquest article es tracten algunes de les implicacions de més pes de cara al futur pròxim, organitzades d'acord amb un conjunt d'àmbits concrets, tals com la societat, l'economia, el medi ambient, i l'ètica i viabilitat del software.
2019-07-01 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
8.
|
10 p, 1015.2 KB |
Navigation support systems for autonomous vehicles
/
Martín Jiménez, David ;
Ribas i Xirgo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
The aim of this work is to present an exploration method which can reduce initial installation time and costs of a semiautomated exploration system, but for educational purposes. The main goal is to obtain a map of the robot work area using a determinated scan algorithm, by creating a simulated model of the explorer. [...] L'objectiu d'aquest treball és presentar un algorisme d'exploració per reduir el temps inicial d'instal·lació i costos d'un sistema d'exploració semiautomàtic, amb finalitats educatives. L'objectiu principal és obtenir un mapa del àrea de treball del robot fent servir un algorisme d'exploració determinat, creant un model virtual de l'explorador. [...] El objetivo de este trabajo es presentar un algoritmo de exploración para reducir el tiempo inicial de instalación y costes de un sistema de exploración semiautomático, con fines educativos. El objetivo principal es obtener un mapa del área de trabajo del robot usando un algoritmo de exploración determinado, creando un modelo virtual del explorador. [...]
2019-07-01 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
9.
|
275 p, 16.4 MB |
Estudio de los factores neuropsicológicos y su relación con la capacidad de conducción de vehículos a motor en pacientes con diagnóstico de esclerosis múltiple y enfermedad de Parkinson
/
Badenes Guía, Mª Dolors ;
Garolera i Freixa, Maite, dir. ;
Millán Lopez, Susana, dir. ;
Bulbena Vilarrasa, Antonio, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal
Introducció: Les persones que pateixen malalties neurològiques com l'esclerosi múltiple (EM) i la malaltia de Parkinson (MP), poden constituir un grup de risc per la seguretat en la conducció de vehicles. [...] Introducción: Las personas que sufren enfermedades neurológicas como la esclerosis múltiple (EM) y la enfermedad de Parkinson (EP), pueden constituir un grupo de riesgo por la seguridad en la conducción de vehículos. [...] Introduction Persons suffering from neurological disorders such as multiple sclerosis (ME) and Parkinson's disease (PD) may constitute a risk group for the safety driving of vehicles. It is difficult to discriminate which neuropsychological tests from those usually used in the clinical follow-up of these patients are related to the standard driving tests applied in our country. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.
|
|
10.
|
|