Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
20 p, 129.7 KB Da Dante a Mercadante : Francesca da Rimini voce del belcanto ottocentesco / O'Grady, Deirdre (University College Dublin)
Questo studio rintraccia l'evoluzione della figura di Francesca da Rimini da voce poetica dantesca, a voce scenica del Romanticismo italiano per arrivare sulla scena lirica ottocentesca in veste di primadonna, espressione del belcanto ottocentesco. [...]
Aquest estudi traça l'evolució de la figura de Francesca da Rimini des de la veu poètica de Dante fins a la veu escènica del Romanticisme italià per arribar a l'escena operística del segle XIX com a "primadona, expressió del bellcant del segle XIX. [...]
This study traces the evolution of the figure of Francesca da Rimini from the poetic voice of Dante, by way of the dramatic voice of Italian Romanticism to the nineteenth century operatic stage, where she appears as both prima donna and the voice of Nineteenth Century Bel Canto. [...]
Este estudio traza la evolución de la figura de Francesca da Rimini desde la voz poética de Dante, hasta la voz escénica del romanticismo italiano para llegar a la escena operística del siglo XIX como primadonna, expresión del belcanto del siglo XIX. [...]
Cette étude retrace l'évolution de la figure de Francesca da Rimini de la voix poétique de Dante à la voix scénique du romantisme italien pour arriver sur la scène lyrique du XIXe siècle comme une primadonna, une expression du belcanto du XIXe siècle. [...]

2021 - 10.5565/rev/dea.145
Dante e l'Arte, Vol. 8 (2021) , p. 183-202 (Articles)  
2.
36 p, 1.1 MB Poesia i modernitat : una lectura de 'Coral romput' / Ballart, Pere, 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Després d'una sumària descripció general del poema, amb menció de les seves seccions, aspectes formals i temàtics i efecte global, Pere Ballart analitza vint trets característics que fan del poema un exponent de la lírica moderna: situació d'enunciació del poema; autoconsciència del poeta; representació de la simultaneïtat del real; afany totalitzador de la visió; concepció de la paraula poètica com a mitjà de coneixement; discontinuïtat del discurs; liquidació del concepte tradicional de mímesi; incorporació de l'actual i el quotidià; plasmació de l'experiència urbana; èmfasi en la dificultat de les relacions humanes; recurs al mite; sentiment d'insatisfacció; consciència social del jo poètic; dialogisme; ús de l'analogia com a expedient objectivador; revisió crítica de la tradició; ironia com a fre al sentimentalisme; superació dicotomia culte/popular; intertextualitat; i assumpció de la dificultat com a valor estètic.
1996
Els Marges, Núm. 56 (Octubre, 1996) , p. 39-74 (Estudis i assaigs)  
3.
32 p, 698.7 KB Hereus de J. Alfred Prufrock: la filial catalana / Ballart, Pere, 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Ballart estudia l'assimilació, per part de la cultura catalana, d'un dels referents de la tradició poètica moderna: el poema de T. S. Eliot "The Love Song of J. Alfred Prufrock" per tal demostrar com el drama psicològic del 'Prufrock' és el de l'home i la dona contemporanis. [...]
2002
Els Marges, Núm. 71 (Desembre, 2002) , p. 5-36 (Estudis i assaigs)

Inclou els poemes: "L'heroi en el desert" de Josep Carner, "Diumenge" de Gabriel Ferrater i "Remolcadors entre la boira" de Joan Margarit  

4.
7 p, 247.5 KB Algunes observacions sobre la poesia última de Joan Vinyoli / Parcerisas, Francesc 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
1978
Els Marges, Núm. 17 (Setembre 1978) , p. 102-108 (Notes)  
5.
28 p, 265.9 KB La cançó a l'obra d'Apel·les Mestres / Calmell, Cèsar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Estudio del repertorio de canciones de Apel·les Mestres (1854-1936), en relación con las ideas estéticas, sociales y musicales de su época. El autor analiza la rica personalidad de Mestres como poeta, dibujante y músico, y pone de manifiesto la opción naturalista del personaje objeto de su estudio, muy en consonancia con la estética de la segunda mitad del siglo XIX. [...]
Étude du répertoire musical de Appel·les Mestres (1854-1936), par rapport aux idées esthétiques, sociales et musicales de l'époque. L'auteur analyse la riche personnalité de A. Mestres en tant que poète, dessinateur et musicien. [...]
A study of the song repertory of Apel·les Mestres (1854-1936), in relation to the aesthetic, social and musical ideas of the period. The author analyses the rich personality of Mestres as a poet, sketch artist and musician and shows the naturalist option of his study subject, which is in keeping with the aesthetics of the second half of the 19th century. [...]
Studie des Gesangrepertoires der Apel·les Mestres (1854-1936), über die ästhetischen, sozialen und musikalischen Gedanken seiner Zeit. Der Autor analysiert die reiche Persönlichkeit von Mestres als Poet, Zeichner und Musiker und legt die naturalistische Option der Persönlichkeit als Gegenstand seiner Studie dar, die sich mit der Ästhetik der zweiten Hälfte des 19. [...]

2006
Recerca musicològica, N. 16 (2006) p. 149-176  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.