Results overview: Found 18 records in 0.09 seconds.
Articles, 10 records found
Contributions to meetings and congresses, 5 records found
Research literature, 3 records found
Articles 10 records found  
1.
27 p, 369.7 KB Physiological instruments meet mixed methods in Media Accessibility / Hermosa Ramírez, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona)
Mixed methods have an established trajectory in the social sciences. Audiovisual Translation and Media Accessibility (MA) Studies are also increasingly applying the "third research paradigm" (Johnson et al. [...]
2022 - 10.1075/ts.21020.her
Translation Spaces, Vol. 11 Núm. 1 (2022) , p. 38-59  
2.
8 p, 1.2 MB Perception of cuts in different editing styles / Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
The goal of this work is to explain how the cuts and their insertion in different editing styles influence the attention of viewers. The starting hypothesis is that viewers' response to cuts varies depending on whether they watch a movie with a classical versus a messy or chaotic editing style. [...]
Se explica cómo influyen en la atención de los espectadores los cortes de plano y su inserción en distintos estilos de edición. La hipótesis de inicio es que la respuesta de los espectadores a los cortes de plano variará dependiendo de si estos están en un estilo de montaje clásico o en un estilo desordenado y caótico, tipo video clip. [...]

2021 - 10.3145/epi.2021.mar.06
El Profesional de la información, Vol. 30 Núm. 2 (2021) , e300206
2 documents
3.
10 p, 956.5 KB Viewers change eye-blink rate by predicting narrative content / Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Gruart i Massó, Agnès (Universidad Pablo de Olavide. División de Neurociencias) ; Delgado-García, José María (Universidad Pablo de Olavide. División de Neurociencias)
Eye blinks provoke a loss of visual information. However, we are not constantly making conscious decisions about the appropriate moment to blink. The presence or absence of eye blinks also denotes levels of attention. [...]
2021 - 10.3390/brainsci11040422
Brain sciences, Vol. 11 Núm. 4 (2021) , p. 422  
4.
24 p, 609.3 KB Estudi amb la tecnologia de l'eye tracking de l'atenció visual dispensada a la publicitat gràfica no comercial : 'Vine a donar sang' / Astals Serés, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
L'objectiu de la publicitat gràfica és captar i controlar l'atenció visual del subjecte. L'atenció pot ser controlada per factors exògens (característiques de l'estímul) i per factors endògens (característiques de l'observador en relació amb l'estímul). [...]
The objective of graphic advertising is to capture and to control the visual attention of the subject. Attention can be controlled by exogenous factors (characteristics of the stimulus) and by endogenous factors (characteristics of the observer in relation to the stimulus). [...]

2017 - 10.2436/20.3008.01.158
Comunicació (Barcelona), Vol. 34, Num. 2 (Nov 2017) , p. 9-32  
5.
2 p, 59.7 KB Understanding Eye Movements : Psychophysics and a Model of Primary Visual Cortex / Berga Garreta, David
Humans move their eyes in order to learn visual representations of the world. These eye movements depend on distinct factors, either by the scene that we perceive or by our own decisions. To select what is relevant to attend is part of our survival mechanisms and the way we build reality, as we constantly react both consciously and unconsciously to all the stimuli that is projected into our eyes. [...]
2019 - 10.5565/rev/elcvia.1193
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, Vol. 18 Núm. 2 (2019) , p. 13-15 (Special Issue on Recent PhD Thesis Dissemination (2018 - 2019))  
6.
12 p, 1.8 MB The compensatory dynamic of inter-hemispheric interactions in visuospatial attention revealed using rTMS and fMRI / Plow, Ela B. (Department of Neurology, Beth Israel Deaconess Medical Center, Berenson-Allen Center for Noninvasive Brain Stimulation, Harvard Medical School) ; Cattaneo, Zaira (C. Mondino National Neurological Institute. Brain Connectivity Center) ; Carlson, Thomas A. (Harvard University. Department of Psychology) ; Alvarez, George A. (Harvard University. Department of Psychology) ; Pascual Leone, Álvaro (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Battelli, Lorella (Center for Neuroscience and Cognitive Systems@UniTn, Fondazione Istituto Italiano di Tecnologia)
A balance of mutual tonic inhibition between bi-hemispheric posterior parietal cortices is believed to play an important role in bilateral visual attention. However, experimental support for this notion has been mainly drawn from clinical models of unilateral damage. [...]
2014 - 10.3389/fnhum.2014.00226
Frontiers in human neuroscience, Vol. 8 (april 2014)  
7.
24 p, 1.6 MB La publicidad integrada en el contenido TV : atención visual y reconocimiento cognitivo en los jóvenes y en los adultos mayores / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Valli, Anna
El objetivo principal de este trabajo es llenar un vacío existente en la investigación sobre la eficacia de la publicidad integrada en los contenidos televisivos, estudiando y midiendo de forma objetiva ("Eye Tracker") cómo los espectadores atienden y procesan este tipo de comunicación publicitaria. [...]
The aim of this study is to address the lack of research on effectiveness of Advertising in TV content, studying and measuring objectively (Eye Tracker) how the audience pays attention and processes this Integrated Advertising. [...]

2012 - 10.5209/rev_PEPU.2012.v6.n1.38660
Pensar la publicidad, Vol. 6, Núm. 1 (2012) , p. 139-162  
8.
12 p, 708.5 KB ¿Imagen o texto? El poder de captar la atención visual de los elementos gráficos analizado con el Eye tracker / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Astals Serés, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
S'analitzen, amb la tecnologia Eye Tracking, els efectes de l'atenció visual dispensada sobre el text, l'element gràfic més visual de l'estímul publicitari gràfic, provocats per la incorporació d'una imatge en un estímul. [...]
Se analizan, con la tecnología Eye Tracking, los efectos de la atención visual dispensada sobre el texto, el elemento gráfico más visual del estimulo publicitario gráfico, provocados por la incorporación de una imagen en un estímulo. [...]
The effects of incorporating an image into a graphic advert stimulus are analyzed, with the Eye tracking technology, over visual attention on the most visual element, the text. This investigation is based on different researches that demonstrated the great semantically contribution of images makes them being the most visual element and the most powerful one into attracting visual attention. [...]

2013 - 10.5565/rev/grafica.9
Grafica, Vol. 1, Núm. 2 (2013) , p. 87-98  
9.
12 p, 1.3 MB Impacte visual i fixació ocular de la publicitat no convencional (PNC) televisiva en els joves i en la gent gran / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
L'objectiu de l'estudi és analitzar l'atenció visual dels subjectes joves i grans mentre visualitzen fragments de programes de televisió on apareixen formats publicitaris no convencionals. Els resultats, analitzats en termes de fixacions oculars i mapes de calor (HeatMap), mostren com els formats estudiats capten la mirada en funció de les seves característiques i de l'edat dels subjectes. [...]
The purpose of this study is to analyze the visual attention of young and older subjects while viewing TV programs snippet showing unconventional advertising formats. The results, analyzed in terms of eye fixations and heat maps, show how formats studied capture the gaze depending on their characteristics and age of the subjects. [...]

2011
Quaderns del CAC, Vol. 14, Núm. 37 (12 2011) , p. 81-92
3 documents
10.
12 p, 272.2 KB Empirical Validation of the Saliency-based Model of Visual Attention / Ouerhani, Nabil (University of Neuchatel (Suïssa). Institute of Microtechnology) ; Wartburg, Roman von (University of Bern (Suïssa). Department of Neurology) ; Hugli, Heinz (University of Neuchatel (Suïssa). Institute of Microtechnology) ; Müri, René (University of Bern (Suïssa). Department of Neurology)
Visual attention is the ability of the human vision system to detect salient parts of the scene, on which higher vision tasks, such as recognition, can focus. In human vision, it is believed that visual attention is intimately linked to the eye movements and that the fixation points correspond to the location of the salient scene parts. [...]
2004 - 10.5565/rev/elcvia.66
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, V. 3 n. 1 (2004) p. 13-24  

Contributions to meetings and congresses 5 records found  
1.
16 p, 2.1 MB Study on eye tracking technique : do digital media influence reading comprehension? / Zhang, Bing (University of Shangai for Science and Technology. Department of Journalism and Communications Studies) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
In this paper we have used eye tracking techniques to make a comparison between the results obtained by digital reading and the results obtained by the paper reading, which aims at finding similarities and differences to provide people a better choice of different reading media. [...]
2014
Congreso Internacional de Investigadores Audiovisuales. Madrid, España, : 2014
2 documents
2.
12 p, 880.7 KB Attention and joint attention to ad stimuli. Study with eye tracker technology / Oliver Moreno, Andreu ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
La investigación plantea dar un paso más en el estudio de la atención dispensada a la publicidad a partir del estudio de la atención conjunta (Joint Atentttion), es decir aquella que implica, a través de la mirada, una atención coordinada de un individuo (protagonista del anuncio) con otro (espectador del anuncio) hacia un objeto (producto anunciado). [...]
2015
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015
2 documents
3.
1 p, 2.2 MB Auditory and visual effects on visual attention and on comprehension of electronic magazines. Study with eye tracker technology / Zhang, Bing ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Zhang, Min
The aim of this study is to know how visual and auditory stimuli influence the visual attention of the electronic magazines and to study if this kind of stimuli influences the comprehension of the text. [...]
2015
Reunión Científica sobre Atención (RECA). Miraflores de la Sierra, Madrid, 10a : 2015
2 documents
4.
21 p, 1.0 MB ¿Y tú que miras?. Low attention : atención visual a estímulos publicitarios integrados en la pantalla TV / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Valli, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Desde la atención visual se investigan, entre otros, en qué condiciones estímulos irrelevantes activan la atención involuntaria mediante el fenómeno de la captura atencional y obtienen prioridad atencional. [...]
2011
Reunión Científica sobre Atención. Sevilla, Andalusia, 8a : 2011
2 documents
5.
1 p, 3.0 MB Do we choose what we look at or it's our brain that chooses? : A cognitive approach to the relation between visual attention and perception based on advertising stimuli / Astals Serés, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
This study questions whether, when talking about graphical stimuli (and in particular, advertisements), attention is above the surface of consciousness that leads to a voluntary perception of the existing stimuli; or if attention is an involuntary process so that we perceive a selection of the stimuli our brain has previously chosen. [...]
2011
Workshop on Embodied, Distributed and Extended Cognition. Universitat Autònoma de Barceona, Bellaterra, 2011
2 documents

Research literature 3 records found  
1.
14 p, 2.8 MB Es pot millorar la detecció de saliency amb CNNs fent servir post-processats d'imatge? / Douton Martin, Josep ; Vázquez i Corral, Javier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La detecció de saliency busca produir un model computacional d'atenció visual selectiva que sigui capaç de predir les regions d'una imatge on l'ull humà centraria la seva vista. En l'actualitat existeixen diversos models basats i no basats en Deep learning que són capaços de solucionar aquesta problemàtica. [...]
Saliency detection aims at producing a computational model of selective visual attention that is able to predict the regions of an image where the human eye would focus its view. There are currently several models both based and not based on Deep learning that are able to solve this problem. [...]
La detección de saliency busca producir un modelo computacional de atención visual selectiva que sea capaz de predecir las regiones de una imagen donde el ojo humano centraría su vista. En la actualidad existen varios modelos basados y no basados en Deep learning que son capaces de solucionar esta problemática. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
375 p, 3.5 MB La naturaleza de la relación entre atención y conciencia / Gutiérrez Echegoyen, Pablo Ernesto ; Quesada, J. Daniel, dir. ; Fernández Prat, Olga, dir.
Aquesta tesi tracta de respondre a la pregunta sobre la naturalesa de la relació entre atenció i consciència, i té l'objectiu específic de determinar, sobre la base de l'anàlisi d'arguments empírics i filosòfics, si hi ha justificació suficient per a pensar que hi ha algun tipus de relació de necessitat i/o suficiència entre atenció i consciència. [...]
La presente tesis trata de responder a la pregunta acerca de la naturaleza de la relación entre atención y conciencia, y tiene el objetivo específico de determinar, sobre la base del análisis de argumentos empíricos y filosóficos, si hay justificación suficiente para pensar que hay algún tipo de relación de necesidad y/o suficiencia entre atención y conciencia. [...]
This dissertation work seeks to answer the question about the nature of the relationship between attention and consciousness. It has the specific objective of considering, based on the analysis of empirical and philosophical arguments, if there is enough justification to think that there is some kind of necessity and/or sufficiency relationship between attention and consciousness. [...]

2021  
3.
109 p, 1010.6 KB A computational model of eye guidance, searching for text in real scene images / Clavelli, Antonio ; Karatzas, Dimosthenis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Boccignone, Giuseppe, dir. ; Lladós, Josep, tut. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació
La cerca d'objectes de text en imatges d'escena reals és un problema obert i una àrea de cerca molt activa la visió per computador. S'han proposat un gran nombre de mètodes basats en l'extensió dels mètodes des de l'anàlisi de documents o inspirat en mètodes de detecció d'objectes. [...]
La búsqueda de objetos de texto en imágenes de escena reales es un problema abierto y un área de investigación muy activa la visión por computador. Se han propuesto un gran número de métodos basados en la extensión de los métodos desde el análisis de documentos o inspirado en métodos de detección de objetos. [...]
Searching for text objects in real scene images is an open problem and a very ac- tive computer vision research area. A large number of methods have been proposed tackling the text search as extension of the ones from the document analysis field or inspired by general purpose object detection methods. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.