1.
|
|
2.
|
8 p, 1.2 MB |
Perception of cuts in different editing styles
/
Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
The goal of this work is to explain how the cuts and their insertion in different editing styles influence the attention of viewers. The starting hypothesis is that viewers' response to cuts varies depending on whether they watch a movie with a classical versus a messy or chaotic editing style. [...] Se explica cómo influyen en la atención de los espectadores los cortes de plano y su inserción en distintos estilos de edición. La hipótesis de inicio es que la respuesta de los espectadores a los cortes de plano variará dependiendo de si estos están en un estilo de montaje clásico o en un estilo desordenado y caótico, tipo video clip. [...]
2021 - 10.3145/epi.2021.mar.06
El Profesional de la información, Vol. 30 Núm. 2 (2021) , e300206
2 documents
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
12 p, 1.8 MB |
The compensatory dynamic of inter-hemispheric interactions in visuospatial attention revealed using rTMS and fMRI
/
Plow, Ela B. (Department of Neurology, Beth Israel Deaconess Medical Center, Berenson-Allen Center for Noninvasive Brain Stimulation, Harvard Medical School) ;
Cattaneo, Zaira (C. Mondino National Neurological Institute. Brain Connectivity Center) ;
Carlson, Thomas A. (Harvard University. Department of Psychology) ;
Alvarez, George A. (Harvard University. Department of Psychology) ;
Pascual Leone, Álvaro (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ;
Battelli, Lorella (Center for Neuroscience and Cognitive Systems@UniTn, Fondazione Istituto Italiano di Tecnologia)
A balance of mutual tonic inhibition between bi-hemispheric posterior parietal cortices is believed to play an important role in bilateral visual attention. However, experimental support for this notion has been mainly drawn from clinical models of unilateral damage. [...]
2014 - 10.3389/fnhum.2014.00226
Frontiers in human neuroscience, Vol. 8 (april 2014)
|
|
7.
|
|
8.
|
12 p, 708.5 KB |
¿Imagen o texto? El poder de captar la atención visual de los elementos gráficos analizado con el Eye tracker
/
Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ;
Astals Serés, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
S'analitzen, amb la tecnologia Eye Tracking, els efectes de l'atenció visual dispensada sobre el text, l'element gràfic més visual de l'estímul publicitari gràfic, provocats per la incorporació d'una imatge en un estímul. [...] Se analizan, con la tecnología Eye Tracking, los efectos de la atención visual dispensada sobre el texto, el elemento gráfico más visual del estimulo publicitario gráfico, provocados por la incorporación de una imagen en un estímulo. [...] The effects of incorporating an image into a graphic advert stimulus are analyzed, with the Eye tracking technology, over visual attention on the most visual element, the text. This investigation is based on different researches that demonstrated the great semantically contribution of images makes them being the most visual element and the most powerful one into attracting visual attention. [...]
2013 - 10.5565/rev/grafica.9
Grafica, Vol. 1, Núm. 2 (2013) , p. 87-98
|
|
9.
|
12 p, 1.3 MB |
Impacte visual i fixació ocular de la publicitat no convencional (PNC) televisiva en els joves i en la gent gran
/
Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
L'objectiu de l'estudi és analitzar l'atenció visual dels subjectes joves i grans mentre visualitzen fragments de programes de televisió on apareixen formats publicitaris no convencionals. Els resultats, analitzats en termes de fixacions oculars i mapes de calor (HeatMap), mostren com els formats estudiats capten la mirada en funció de les seves característiques i de l'edat dels subjectes. [...] The purpose of this study is to analyze the visual attention of young and older subjects while viewing TV programs snippet showing unconventional advertising formats. The results, analyzed in terms of eye fixations and heat maps, show how formats studied capture the gaze depending on their characteristics and age of the subjects. [...]
2011
Quaderns del CAC, Vol. 14, Núm. 37 (12 2011) , p. 81-92
3 documents
|
|
10.
|
12 p, 272.2 KB |
Empirical Validation of the Saliency-based Model of Visual Attention
/
Ouerhani, Nabil (University of Neuchatel (Suïssa). Institute of Microtechnology) ;
Wartburg, Roman von (University of Bern (Suïssa). Department of Neurology) ;
Hugli, Heinz (University of Neuchatel (Suïssa). Institute of Microtechnology) ;
Müri, René (University of Bern (Suïssa). Department of Neurology)
Visual attention is the ability of the human vision system to detect salient parts of the scene, on which higher vision tasks, such as recognition, can focus. In human vision, it is believed that visual attention is intimately linked to the eye movements and that the fixation points correspond to the location of the salient scene parts. [...]
2004 - 10.5565/rev/elcvia.66
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, V. 3 n. 1 (2004) p. 13-24
|
|