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1.
8 p, 705.8 KB La identidad visual corporativa (IVC) en los festivales de música : Principales tendencias en España / Pérez-Ordóñez, Cristina (Universidad de Málaga) ; Morneo-Albarracín, Belén (Universidad de Málaga) ; Torres-Martín, José Luis (Universidad de Málaga) ; Castro-Martínez, Andrea (Universidad de Málaga)
Los festivales de música constituyen uno de los principales productos de la industria musical actual debido a su proliferación en todo el mundo. En España, se cuenta con una población formada por casi 900 acontecimientos de estas características. [...]
Music festivals are one of the leading products of the current music industry, given their spread worldwide. In Spain, there is a population of nearly 900 of these events. In such a competitive market, differentiating corporate elements, particularly the corporate visual identity (CVI), becomes a priority. [...]

2023 - 10.5565/rev/qp.392
Questiones publicitarias, Vol. 6, Núm. 32 (2023) , p. 65-72 (Ensayos)  
2.
10 p, 8.1 MB Graphic design for creating a visual identity of Shiraz' Eram Botanical Garden / Negahban, Shima (University of Tehran)
Many Iranian gardens, especially those registered nationally and internationally, are full of pure Iranian art. One of the most beautiful gardens is Eram Botanical Garden. Available studies and visual evidence show no proper effort has been made for this garden to preserve and reproduce its visual heritage. [...]
Muchos jardines iraníes, especialmente los registrados a nivel nacional e internacional, están llenos de puro arte iraní. Uno de los jardines más hermosos es el Jardín Botánico Eram. Estudios disponibles y evidencias visuals muestran que no se ha realizado ningún esfuerzo para que este jardín preserve y reproduzca su patrimonio visual. [...]

2023 - 10.5565/rev/grafica.241
Grafica, Vol. 12 Núm. 23 (2024) , p. 65-74 (Ensayos)  
3.
16 p, 1.0 MB Graphic Novels and Traditional Art Forms : the Indian Context / Rohila, Bhanupriya (Mohanlal Sukhadia University)
The visual language of graphic novels is increasingly becoming a powerful tool of expression. Originally known as the comic books, the contemporary graphic novels are being acknowledged as a potential medium for handling serious issues. [...]
El lenguaje visual de las novelas gráficas se está convirtiendo en un instrumento de expresión poderoso. Originalmente conocidas como comics, las novelas gráficas contemporáneas son reconocidas en la actualidad como un medio potencial para tratar temas serios. [...]

2023 - 10.5565/rev/indialogs.218
Indialogs : Spanish journal of India studies, Vol. 10 (2023) , p. 11-26 (Articles)  
4.
14 p, 1.5 MB Iconographic-symbolic analysis model of Corporate Visual Identity (CVI) : Application test on pharmaceutical companies in Spain / Romero-Rodríguez, Luis M. (Universidad Rey Juan Carlos) ; Castillo-Abdul, Bárbara (Universidad Rey Juan Carlos) ; Sánchez-Holgado, Patricia (Universidad de Salamanca)
This study presents a taxonomy to analyze the Corporate Visual Identity (CVI) through the theoretical construction of iconographic variables. The instrument was validated by an expert panel and a pilot test that examined the CVI of the 50 leading pharmaceutical companies in Spain. [...]
Se propone una taxonomía para analizar la Identidad Visual Corporativa (IVC) a través de la construcción teórica de variables iconográficas. Se validó el instrumento mediante panel de expertos y prueba de pilotaje que examinó la IVC de las 50 empresas farmacéuticas mejor posicionadas de España. [...]

2023 - 10.5565/rev/grafica.259
Grafica, Vol. 11 Núm. 22 (2023) , p. 145-157 (Investigación)  
5.
14 p, 5.1 MB El discurso visual de los rótulos de la Zona Rosa de Bogotá / Albao Delgadillo, Paola Andrea (Universidad de la Sabana (Chía, Colombia))
La investigación aborda la relación entre el discurso y el diseño gráfico en el escenario comercial. Los rótulos, como piezas de diseño gráfico expuestas en las fachadas de los negocios, se analizan para evidenciar su lenguaje persuasivo en los lugares y con las personas. [...]
The research addresses the relationship between discourse and graphic design in the commercial scenario. The storefront signs as pieces of graphic design displayed on the facades of the businesses are analyzed to demonstrate their persuasive language with places and people. [...]

2023 - 10.5565/rev/grafica.260
Grafica, Vol. 12 Núm. 23 (2024) , p. 41-53 (Ensayos)  
6.
18 p, 389.8 KB Secondary characters colouring the complex cultural atmosphere in "Unorthodox". Multilingualism and its translation in watering screen landscapes / Pujol-Tubau, Miquel (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Santamaria, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
The objective of this article is to analyze how different languages in the series Unorthodox convey information on characters' identities, and whether, at the same time, the choice of language produces different effects on the film narrative itself. [...]
2022 - 10.12797/MOaP.28.2022.55.03
Miedzy Oryginalem a Przekladem, Vol. 28 num. 1 (55) (March 2022), p. 55-72  
7.
8 p, 336.9 KB El diseño gráfico de pódcast : análisis de estrategias visuales / Suárez Carballo, Fernando (Universidad Pontificia de Salamanca) ; Pérez-Maíllo, Aurora (Universidad Pontificia de Salamanca)
La investigación aborda el papel del diseño gráfico en la confección de los pódcast, un producto sonoro de notable repercusión en la actualidad cuyo desarrollo incluye una importante presencia de la imagen. [...]
The research analyzes the role of graphic design in the production of podcasts, a sound product with remarkable repercussion today whose development includes an important presence of the image. Using content analysis as the methodological technique, this investigation makes a first approach to the graphic strategy of the own produced podcasts of the most popular platforms in Spain. [...]

2021 - 10.5565/rev/grafica.217
Grafica, Vol. 10 Núm. 19 (2022) , p. 55-62 (Investigación)  
8.
10 p, 2.3 MB El impacto del flat design en el reconocimiento de marcas automovilísticas / Bonales Daimiel, Gema (Universidad Complutense de Madrid) ; Mañas Viniegra, Luis (Universidad Complutense de Madrid) ; Jiménez Gómez, Isidro (Universidad Complutense de Madrid)
El flat design es una tendencia que nace del diseño web y que combina funcionalidad y estética, simplificando formas y colores para favorecer el recuerdo. Esta investigación analiza la percepción cognitiva que los jóvenes tienen hacia las marcas automovilísticas en términos de recuerdo y representación y el papel que el diseño plano desempeña. [...]
Flat design is a new trend born from web design. It combines aesthetics with functionality with the goal to improve how people remember the graphics through the simplification of the shapes and colors. [...]

2021 - 10.5565/rev/grafica.205
Grafica, Vol. 9 Núm. 18 (2021) , p. 105-113 (Investigación)  
9.
10 p, 2.1 MB ¿Marca-fenómeno? Identidad visual para sucesos en desarrollo : el caso Covid-19 / Aravena Ortiz, Sebastian (University of Leicester)
Este ensayo indaga en la construcción de marcas para representar fenómenos socio-culturales, específicamente en noticias en desarrollo por parte de medios de comunicación. Cuestiona estas estrategias y su relación con el concepto tradicional de marca. [...]
This essay looks into the construction of brands to represent socio-cultural phenomena, specifically, by the media about developing news. It discusses the use of branding strategies and its relation to the traditional concept of brand. [...]

2020 - 10.5565/rev/grafica.194
Grafica, Vol. 9 Núm. 18 (2021) , p. 165-174 (Ensayos)  
10.
10 p, 526.3 KB El papel de la tipografía en la percepción de una marca / Hontanilla Pizarro, Beatriz (Instituto Superior de Educação e Cièncias-ISEC (Lisboa, Portugal))
La presente investigación cuantitativa de tipo experimental tiene como principal objetivo ampliar el conocimiento que existe sobre la influencia de la tipografía en el rendimiento comunicativo de una marca, por lo que se pretende analizar en qué medida la tipografía puede alterar o condicionar la eficiencia del mensaje gráfico y cómo mediante la tipografía se pueden obtener diferentes propuestas formales con distintos rendimientos comunicativos.
This quantitative and experimental research has as a main objective expand the knowledge we have about the influence of the typography in the communicative efficiency, therefore we intend to analyse in which level the typography can alter or condition the efficiency of the graphic message and how can we obtain different formal approach with different communicative efficiencies. [...]

2020 - 10.5565/rev/grafica.158
Grafica, Vol. 8 Núm. 16 (2020) , p. 11-20 (Investigación)  

Articles : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
33 p, 3.7 MB Vivaldi website and visual identity / Tottolo, Lara (CO2 Value Europe) ; Acondicionamiento Tarrasense Associacion (LEITAT) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The aim of the website and visual identity is to support the effective uptake of the project's outcome by the targeted stakeholders. The deliverable consists in the creation of the following communication tools and material:The visual identity, which includes the project logo and templates for presentation and reporting. [...]
2021  
2.
21 p, 945.7 KB Vivaldi Communication Plan / CO2 Value Europe ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Acondicionamiento Tarrasense Associacion (LEITAT)
The communication plan focuses on the promotion of all VIVALDI project's activities, ensuring an appropriate level of public engagement. In order to accomplish this, the communication plan:Sets the communication objectives, that are functional to reach the project's priorities. [...]
2021  

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