Resultats globals: 11 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 9 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
22 p, 1.5 MB Una experiencia de investigación-acción para la enseñanza de la proporcionalidad compuesta / Martínez-Juste, Sergio (Universidad de Zaragoza. Departamento de Matemáticas) ; Múñoz-Escolano, José M. (Universidad de Zaragoza. Departamento de Matemáticas) ; Oller-Marcén, Antonio M. (Centro Universitario de la Defensa de Zaragoza)
En este trabajo describimos y analizamos los resultados de una experiencia de enseñanza de la proporcionalidad compuesta llevada a cabo con alumnos de 1. º y 2. º de secundaria bajo el paradigma de la investigación-acción. [...]
In this paper, we describe and analyze the results of an Action-Research teaching experience concerning compound proportional situations, which involved students in 7th and 8th grades. The teaching proposal is developed according to the analysis of didactic objects and the problems of the traditional teaching practice. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2603
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 2 (2019) , p. 85-106 (Investigaciones Didácticas)  
2.
14 p, 2.9 MB Restoring our senses, restoring the Earth : fostering imaginative capacities through the arts for envisioning climate transformations / Galafassi, Diego (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Tàbara, J. David 1964- , (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Heras López, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Humanity has never lived in a world of global average temperature above two degrees of current levels. Moving towards such High-End Climate Change (HECC) futures presents fundamental challenges to current governance structures and involves the need to confront high uncertainties, non-linear dynamics and multiple irreversibilities in global social-ecological systems. [...]
2018 - 10.1525/elementa.330
Elementa: science of the Anthropocene, Vol. 6 (Nov. 2018) , art. 69  
3.
25 p, 224.1 KB Investigación aplicada en etnoecología : experiencias de campo / Ruiz Mallén, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Domínguez, Pablo (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Calvet Mir, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Orta-Martínez, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Reyes-García, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
La etnoecología estudia las relaciones entre los humanos y el medioambiente en el que viven, contribuyendo a entender algunos de los problemas socio-ecológicos actuales, como la degradación ecológica o la pérdida de diversidad cultural, desde un punto de vista eminentemente local. [...]
Ethnoecology studies the relations of human beings with their environment aiming at understanding several current socio-ecological problems such as ecological degradation and loss of cultural diversity, mainly from a local point of view. [...]

2012
AIBR. Asociación de Antropólogos Iberoamericanos en Red, Vol. 7 Núm. 1 (Enero-Abril 2012) , p. 9-32
2 documents
4.
23 p, 872.5 KB El profesorado y el cambio educativo. Consideraciones teóricas y metodológicas / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Las teorías dominantes en sociologia de la educación no consiguen resolver interrogantes fundamentales para explicar el cambio educativo, tanto en relación con el origen del cambio como por lo que respecta al papel de los agentes educativo en dicho proceso. [...]
Main contemporary theories in sociology of education cannot explain most causes and features of educational change. This concerns to the origins of educational change as well as to the agents' role in the process. [...]

1995 - 10.5565/rev/papers/v47n0.2059
Papers : revista de sociologia, N. 47 (1995) p. 131-153  
5.
15 p, 198.2 KB Movimientos anti-mineros: el caso de Pascua-Lama en Chile / Urkidi, Leire
En los últimos años, el aumento de proyectos de minería aurífera en América Latina ha dado lugar a toda una serie de protestas comunitarias englobadas en la consigna del "NO a la minería de oro". [...]
In recent years, the increase in gold mining projects in Latin America has given rise to a set of communitarian protests under the slogan of "No mining". Pascua-Lama conflict, in the Chilean Valley of Huasco, was studied during a four month period of field-work within the Action-Research methodology. [...]

2008
Revibec : revista de la Red Iberoamericana de Economia Ecológica, V. 8 (2008) p. 63-77  
6.
7 p, 49.5 KB Profesores y formadores de profesores colaboran en investigaciones sobre la enseñanza de ciencias / Carvalho, Anna M. Pessoa de
Este trabajo se propone discutir los diferentes objetivos y enfoques de investigaciones en enseñanza de las ciencias planteados por los profesores de enseñanza básica (primaria) y media (secundaria) que participan de grupos de investigación en las universidades y los investigadores de estas instituciones que recogen sus datos en las clases de dichos profesores. [...]
This paper intends to discuss the different aims and approaches of the research projects in the teaching of sciences proposed by teachers of primary and secondary education who participate in university research teams, as well as by the researchers of these institutions that collect their data in the courses given to such teachers. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3925
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 2 (2003) , p. 191-197  
7.
8 p, 33.1 KB Investigación-acción en el desarrollo de proyectos curriculares innovadores de ciencias / Membiela, Pedro
Un grupo de investigación-acción ha diseñado dos proyectos curriculares innovadores de ciencias para enseñanza secundaria, que tienen como meta fundamental la relevancia social y personal. El proceso de construcción curricular en la práctica ha estado orientado por la evaluación holística centrada en la mejora educativa, consiguiendo una valoración positiva por parte de los implicados. [...]
An action-research group has designed two science innovative curriculum projects that have as their fundamental aim the social and personal relevance. The process of curriculum construction in the practice has been guided by the holistic evaluation centered in the educative improvement, getting a positive valuation on the part of those implied. [...]

2002 - 10.5565/rev/ensciencias.3959
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 3 (2002) , p. 443-450  
8.
15 p, 94.2 KB La investigación cualitativa acerca sus pasos a la universidad / Rodríguez Rojo, Martín (Universidad de Valladolid. Facultad de Educación)
La intención de este artículo, con el cual también se pretende felicitar al profesor John Elliott por haber sido investido doctor Honoris causa por la Universidad Autónoma de Barcelona, consiste en la siguiente secuencia de ideas: la investigación-acción (en adelante I-A) ingresa en la universidad porque bastantes investigadores que usan esta corriente metodológica indagan sobre problemas referidos a su propia práctica docente. [...]
La intenció d'aquest article, amb el qual també es pretén felicitar el professor John Elliott per haver estat investit doctor Honoris causa per la Universitat Autònoma de Barcelona, consisteix en la seqüència d'idees següent: la investigació-acció (en endavant I-A) ingressa a la universitat perquè bastants investigadors que usen aquest corrent metodològic indaguen sobre problemes referits a la seva pròpia pràctica docent. [...]
The main porpoise of this paper is both, to congratulate professor John Elliott for having been honoured as Doctor Honoris Causae by the Barcelona Autonomous University and to develop the following string of ideas: Action Research is increasingly being adopted by the University because many researchers do use this methodological approach and they develop inquiry focused on their own teaching practices. [...]

2004 - 10.5565/rev/educar.246
Educar, N. 34 (2004) , p. 97-111  
9.
13 p, 90.8 KB ¿Por qué no ha fructificado la propuesta del profesor como investigador? Y algunas propuestas para resistir a un presente nostálgico / Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa) ; Hernández-Hernández, Fernando (Hernández Hernández) (Universitat de Barcelona)
En este artículo se revisa el marco de introducción de algunas de las propuestas de John Elliot en la educación española. En especial, se presta atención al desafío que supuso el planteamiento de la investigación en la acción y la noción del profesor como investigador. [...]
En aquest article es revisa el marc que ha permès situar algunes de les propostes de John Elliot en l'educació espanyola. En especial, es para atenció al desafiament que va suposar el plantejament de la investigació en l'acció i la noció del professor com a investigador. [...]
This article studies the introduction frame of some of John Elliott's proposals to the Spanish educational system. Special emphasis is giving to the notion of action research and the teacher as researcher. [...]

2004 - 10.5565/rev/educar.239
Educar, N. 34 (2004) , p. 39-51  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
25 p, 818.6 KB Is English important in your life? : A collaborative experience in a secondary school / Corona, Victor ; Solans, Jorge ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Moore de Luca, Emilee
In this chapter, we describe a collaborative action-research project involving an ethnographer, an English teacher and secondary school students in the production of videos about the role of English in the youths' lives. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 43-67  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
56 p, 1.6 MB Música i matemàtiques : "Disseny, implementació i anàlisi d'una intervenció interdisciplinària a 3r de Primària" / Palou Sueiras, Maria ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les relacions entre la música i les matemàtiques són naturals i innegables. Diversos estudis i investigacions així ho demostren. Tot i això, a nivell educatiu no sempre s'aprofita aquesta ben entesa, i ens trobem amb comptades aportacions i propostes que integrin ambdues àrees. [...]
The relationship between music and mathematics are naturals and undeniable. Several studies and investigations prove it. However, in the educational level this advantage is not always well understood, and we only find a few contributions and proposals that include both areas. [...]

2015
Grau en Educació Primària [896]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.