Resultats globals: 14 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 13 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
29 p, 794.8 KB Prosody and gesture in the interpretation of yes-answers to negative yes/no-questions / Tubau Muntaña, Susagna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Fuente, Santiago (Universitat Pompeu Fabra) ; Prieto Vives, Pilar, 1965- (Universitat Pompeu Fabra) ; Espinal, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona)
In this paper we investigate the role of prosody and gesture in the interpretation of yes-answers to negative yes/no-questions in Catalan, a language with a polarity-based system of confirmation/contradiction of negative yes/no-questions. [...]
De Gruyter, 2015 - 10.1515/tlr-2014-0016
The Linguistic Review, Vol. 32 Núm. 1 (2015) , p. 115-142  
2.
25 p, 978.7 KB Ambiguity, multi-stable storyworlds, and storyworld possible selves in Rosemary Timperley's ghost story "Harry" / Martínez, María-Ángeles (Universidad de Alcalá)
In this study I analyse the ghost story "Harry" (Timperley 1955) within the paradigms of embodied cognition (Gallese 2005, 2017), cognitive ambiguity (Zeki 2006), and storyworld possible selves theory (Author, 2014, 2018). [...]
El presente estudio analiza el relato de fantasmas «Harry» (Timperley, 1955) dentro de los paradigmas de la cognición corporeizada (Gallese, 2005, 2017), la ambigüedad cognitiva (Zeki, 2006), y la teoría de autoesquemas possibles de ficción (Martínez, 2014, 2018). [...]

2022 - 10.5565/rev/brumal.894
Brumal, Vol. 10 Núm. 2 (2022) , p. 47-71 (Monográfico: "Lo vegetal y lo fantástico")  
3.
20 p, 510.4 KB Los sesgos en la enseñanza de la lengua española. El caso de los valores de se / Romero Morales, Juan (Universidad de Extremadura)
En este trabajo se observa que el modo actual de enseñar lengua tiene consecuencias indeseadas, tanto desde el punto de vista del conocimiento efectivamente transmitido (información falsa y obsoleta), como desde el de las competencias educativas que deben adquirirse: un lenguaje formal y valores ciudadanos. [...]
En aquest treball s'observa que l'ensenyament de la llengua té conseqüències indesitjades, tant des del punt de vista del coneixement efectivament transmès (informació falsa i obsoleta), com des del de les competències que s'han d'adquirir: un llenguatge formal i valors ciutadans. [...]
In this paper it is shown that the way language is taught has some unintended consequences, both from the point of view of the knowledge actually transmitted (false and outdated information), and from the point of view of the competences that have to be acquired: a formal language and citizen values. [...]

2021 - 10.5565/rev/regroc.50
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 90-109 (Actualización gramatical)  
4.
18 p, 507.4 KB Homonimia y polisemia en la enseñanza no universitaria : revisión y propuesta didáctica / Horno, Mamen (Universidad de Zaragoza) ; López Cortés, Natalia (Universidad de Zaragoza)
Tras una revisión de los principales manuales empleados en la enseñanza no universitaria, hemos detectado deficiencias con respecto al tratamiento de la ambigüedad léxica. El objetivo de esta investigación es doble. [...]
Després d'una revisió dels principals manuals emprats en l'ensenyament no universitari, hem detectat deficiències pel que fa a el tractament de l'ambigüitat lèxica. L'objectiu d'aquesta investigació és doble. [...]
After a review of the most frequently used textbooks in non-academic education, some deficiencies related to the study of lexical ambiguity were found. The aim of this paper is double. On the one hand, we would like to propose a detailed account of what lexical ambiguity (polysemy and homonymy) consists of, to overcome the apparent confusion of the textbooks and to disregard the myths that are repeated in them. [...]

2020 - 10.5565/rev/regroc.26
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 37-54 (Actualización gramatical)  
5.
23 p, 578.4 KB Relationship between Personality type and EFL Competence : a Case Study of Secondary School Students in One School in Dar es Salaam / Akiley Msuya, Erasmus (University of Dar es Salaam (Tanzània). Department of Foreign Languages and Linguistics)
The current study sought to establish a relationship between tolerance of ambiguity, introversion - extroversion and field independence, on the one hand, and the competence of EFL students in a secondary school in Tanzania, on the other. [...]
2019
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Vol. 21 (2019) , p. 35-57 (Articles)  
6.
7 p, 361.8 KB Letter to the editor : On fougerite / Christianse, B. C. (University of Copenhagen. Nano-Science Center. Department of Chemistry) ; Dideriksen, K. (University of Copenhagen. Nano-Science Center. Department of Chemistry) ; Skovbjerg, L. L. (University of Copenhagen. Nano-Science Center. Department of Chemistry) ; Nedel, S. (University of Copenhagen. Nano-Science Center. Department of Chemistry) ; Stipp, S. L. S. (University of Copenhagen. Nano-Science Center. Department of Chemistry)
Fougerite (IMA 2003-057) was accepted by the Commission on New Minerals and Mineral Names of the International Mineralogical Association (IMA) in 2004 as a new mineral to represent the green rust (GR) family. [...]
2011 - 10.1346/CCMN.2011.0590102
Clays and Clay Minerals, Vol. 59, Núm. 1 (2011) , p. 3-9  
7.
19 p, 732.7 KB Disonancias : sobre ética y literatura / Mèlich, Joan-Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El objetivo de este artículo es iniciar una reflexión sobre las relaciones entre ética y literatura. De lo que se trata es de considerar hasta qué punto una «mirada literaria» -o, si se prefiere, un punto de vista no metafísico, es decir, que crea que no es posible el acceso a verdades o principios absolutos-, puede servir para comprender el sentido de la ética en la condición humana. [...]
The aim of this article is to start a reflection on the relationships between ethics and literature. The issue is to consider to what extent a «literary vision» -or else, a non metaphysical point of view, that is, which does not believe it possible to have access to absolute truths or principles- may be useful to understand the meaning of ethics in the human condition. [...]

2011
Ars brevis, Núm. 17 (2011) , p. 97-115  
8.
32 p, 173.8 KB "No me acabo de desengañar si esta doncella está loca o endemoniada" : análisis del episodio de la dama de verde, Isabela Catrucho (Persiles, III, XIX y XX-XXI) / Muñoz Sánchez, Juan Ramón (Universidad de Córdoba)
En el siguiente estudio se pretende realizar un pormenorizado análisis del episodio de Isabela Castrucho y Andrea Marulo (Persiles, III, XIX y XX-XXI), al tiempo que se establecen sus relaciones intratextuales con el resto de la producción literaria de Cervantes.
This study seeks to analyze in detail the episode of Isabela Castrucho and Andrea Marulo (Persiles, III, XIX and XX-XXI), while establishing the intra-textual relations it maintains with the remaining literary output of Cervantes.

2017 - 10.5565/rev/studiaaurea.233
Studia aurea : revista de literatura española y teoría literaria del Renacimiento y Siglo de Oro, Vol. 11 (2017) , p. 429-459 (Artículos)  
9.
26 p, 236.9 KB Lope de Vega y la ambigüedad de los signos : la incertidumbre del significado en unas variaciones sobre el tema de la "Arcadia" / Sánchez Jiménez, Antonio (Université de Neuchâtel)
Este trabajo estudia cómo Lope exploró la ambigüedad de los signos en la primera obra que dio a la imprenta, la Arcadia (1598). Fijándonos en el episodio clave de la prenda de Belisarda, examinamos el papel de la ambigüedad como uno de los temas principales del volumen. [...]
This article examines how Lope explored the ambiguity of signs in the first work that he printed, his Arcadia (1598). Focusing on the key episode of Belisarda's love token, we analyze the role of ambiguity as one of the central themes in the book, underscoring such episodes as the fable of Alasto and Crisalda or Celio's madness, that work as parallels to the central plot that clarify Lope's reflections on ambiguity. [...]

2017 - 10.5565/rev/anuariolopedevega.187
Anuario Lope de Vega, Vol. 23 (2017) , p. 549-574 (Artículos. Sección miscelánea)  
10.
18 p, 1.2 MB Representación de la «ansiedad masculina» como discurso de santidad en Teresa de Cartagena / Kim, Yonsoo (Purdue University)
La escritora medieval, Teresa de Cartagena, representa la primera escritora castellana que nos legó dos obras completas: Arboleda de los enfermos y Admiraçión operum Dey. Los críticos que han investigado sobre Teresa todavía debaten su trayectoria intelectual y espiritual por la complejidad discursiva que manifiesta su primera obra. [...]
The medieval writer Teresa de Cartagena was the first Castilian writer who bequeathed us two complete works: Arboleda los enfermos and Admiraçión operum Dey. Because of the complexity of her first work, critics who have researched Teresa still debate her intellectual and spiritual paths. [...]

2015 - 10.5565/rev/medievalia.362
Medievalia, Vol. 18 Núm. 2 (2015) , p. 211-228 (Los contornos de la santidad: Textos y documentos)  

Articles : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
68 p, 812.4 KB La codificación queer en el cine : del Código Hays al New Queer Cinema / Corpas Bové, Zoe Maia ; Martínez García, Luisa del Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball té com a objectiu analitzar la representació de personatges amb codificació queer i identificar canvis en la presentació d'aquests personatges al llarg dels anys. Per fer-ho, s'elaborarà una anàlisi dels personatges que han estat codificats com a queer de quatre llargmetratges pertanyents a diferents dècades del segle XX, en què s'identificaran les característiques, comportaments i estereotips relacionats amb les persones LGBT+ presents en els personatges, per així fer una comparació i determinar si hi ha hagut una evolució en la seva representació.
Este trabajo tiene como objetivo analizar la representación de personajes con codificación queer e identificar cambios en la presentación de estos personajes a lo largo de los años. Para hacerlo, se realizará un análisis de los personajes que han estado codificados como queer de cuatro largometrajes pertenecientes a distintas décadas del siglo XX, en el que se identificarán las características, comportamientos y estereotipos relacionados con las personas LGBT+ presentes en los personajes, para así realizar una comparación y determinar si ha habido una evolución en su representación.
This research is intended to analyze the representation of queer coded characters and identify changes in the presentation of these characters over the years. To do so, an analysis of the characters that have been coded as queer from four feature films that belong to different decades of the 20th century will be done, in which the characteristics, behavior and stereotypes related to LGBT+ people present in the characters will be identified, in order to make a comparison and determine if there has been an evolution in its representation.

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.