Resultats globals: 287 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 219 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 64 registres trobats
Articles 219 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 892.9 KB Validation of 'POIBA-how do we eat?' questionnaire in 9-10 years old schoolchildren / Ariza, Carles (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Arechavala, Teresa (Ciber de Epidemiología y Salud Pública (CIBERESP)) ; Valmayor, Sara (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Serral, Gemma (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Moncada, A. (Ajuntament de Terrassa) ; Rajmil, Luis (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Schiaffino, A. (Institut Català d'Oncologia) ; Sánchez-Martínez, Francesca (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
It is difficult to obtain good food reports with Food Frequency Questionnaires (FFQ) among children. In addition, validated questionnaires are scarce. The aim of this study was to validate the 'POIBA-How do we eat?' (POIBA-HDWE) FFQ and whether it could be administered to children under 10 years of age. [...]
2017 - 10.1080/16546628.2017.1391665
Food and Nutrition Research, Vol. 61 (2017) , p. 1391665  
2.
31 p, 1.0 MB Further Validation of the Spanish Parent-Reported Child Problematic Traits Inventory : Discriminant Validity for Distinguishing Children Vulnerable to Externalizing and Other Psychopathology Conditions / Barrau Alonso, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; López Romero, Laura (Department of Clinical Psychology and Psychobiology. Universidade de Santiago de Compostela) ; Bosch, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Torrúbia, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Casas Brugué, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Molinuevo Alonso, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
The Child Problematic Traits Inventory (CPTI) is a relatively new tool for measuring psychopathic traits in early development mainly applied in community samples. The main purpose of the present study was to provide further validation of the parents' version of the CPTI in the Spanish context. [...]
2022 - 10.1007/s10862-021-09921-z
Journal of psychopathology and behavioral assessment, Vol. 44 Núm. 1 (march 2022) , p. 245-260  
3.
6 p, 104.9 KB Social inequalities in secondhand smoke exposure in children in Spain / López, Maria Jose (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Arechavala, Teresa (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Continente, Xavier (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Schiaffino, Anna (Direcció General de Planificació en Salut) ; Pérez-Ríos, Mónica (Universidade de Santiago de Compostela) ; Fernández, Esteve (Universitat de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Children are particularly vulnerable to the health effects of secondhand smoke (SHS). The objectives of this study are to describe SHS exposure of children younger than 12 years in Spain and to identify potential social inequalities associated with SHS exposure. [...]
2018 - 10.18332/tid/85717
Tobacco Induced Diseases, Vol. 16 Núm. April (april 2018)  
4.
26 p, 1019.2 KB Literatura infantil y realidad aumentada : una revisión sistemática / Arellano-Yanguas, Villar (Universidad Pública de Navarra)
Los avances tecnológicos han permitido desarrollar nuevas formas de lectura, como los libros con realidad aumentada (RA). La literatura infantil ha incorporado estos materiales que favorecen una experiencia lectora dinámica e inmersiva, un interés también perceptible en el terreno investigador. [...]
Els avenços tecnològics han permès desenvolupar noves formes de lectura, com ara els llibres amb realitat augmentada (RA). La literatura infantil ha incorporat aquests materials que afavoreixen una experiència lectora dinàmica e immersiva, un interès també perceptible en el terreny investigador. [...]
Technological advances have made it possible to develop new forms of reading, such as books with augmented reality (AR). Children's literature has incorporated these materials that promote a dynamic and immersive reading experience. [...]
Les avancées technologiques ont permis de développer de nouveaux types de lecture, telles que les livres avec réalité augmentée (RA). La littérature jeunesse a intégré ces supports qui favorisent une expérience de lecture dynamique et immersive, un intérêt qui se remarque également dans le domaine de la recherche. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1193
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1193 (Articles)  
5.
22 p, 1021.9 KB "No moral integrity" : influencer sharenting and parental protective perception / Vizcaíno-Verdú, Arantxa (Universidad Internacional de La Rioja) ; Aguaded, Ignacio (Universidad de Huelva) ; Ortega-Tudela, Juana M. (Universidad de Jaén)
Sharenting has been analyzed from different perspectives, introducing insights into the risks and opportunities of presenting children's lives on social media. Researchers have addressed how this phenomenon impacts the lives of influencers, children, youth, and parents who engage in sharenting on YouTube, Instagram, and TikTok. [...]
La sobreexposició filial (sharenting) ha estat analitzada des de diferents perspectives introduint qüestions relacionades amb els riscos i les oportunitats d'exposar la vida dels infants a les xarxes socials. [...]
La sobreexposición filial (sharenting) ha sido analizada desde diferentes perspectivas introduciendo cuestiones relacionadas con los riesgos y las oportunidades de exponer la vida de los niños en las redes sociales. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3611
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 69 (2023) , p. 11-31 (Articles)
2 documents
6.
Dexamethasone to prevent kidney scarring in acute pyelonephritis : a randomized clinical trial / Rius-Gordillo, N. (Institut d'Investigació Sanitaria Pere Virgili) ; Ferré, N. (Institut d'Investigació Sanitaria Pere Virgili) ; González-Rodríguez, Juan David (Hospital General Universitario Santa Lucia) ; Ibars, Z. (Hospital Universitari Arnau de Vilanova) ; Parada-Ricart, E. (Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona) ; Fraga Rodríguez, Gloria María (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Chocron, S. (Hospital Universitari General Catalunya) ; Samper, M. (Pius Hospital de Valls) ; Vicente, C. (Hospital Clínico Universitario Virgen de La Arrixaca) ; Fuertes, J. (Hospital Universitari Sant Joan de Reus) ; Escribano, J. (Institut d'Investigació Sanitaria Pere Virgili) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Urinary tract infection (UTI) is one of the most common bacterial infections in childhood and is associated with long-term complications. We aimed to assess the effect of adjuvant dexamethasone treatment on reducing kidney scarring after acute pyelonephritis (APN) in children. [...]
2022 - 10.1007/s00467-021-05398-w
Pediatric Nephrology, Vol. 37 Núm. 9 (september 2022) , p. 2109-2118  
7.
7 p, 263.4 KB Spanish survey on follow-up programmes for children born very preterm / Pallás-Alonso, Carmen (División de Neonatología. Instituto de Investigación Sanitaria i+12. Hospital Universitario 12 de Octubre. Universidad Complutense de Madrid) ; Loureiro, Begoña (Hospital Universitario de Cruces. Unidad Neonatal) ; De la Cruz Bértolo, Javier (Instituto de Investigación Sanitaria Hospital 12 de Octubre. Hospital Universitario 12 de Octubre. Universidad Complutense de Madrid. Servicio de Neonatología) ; García, Pilar (Hospital Clínico Universitario de Salamanca. Servicio de Neonatología) ; Ginovart, Gemma (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Jiménez, Ana (Hospital de Algeciras. Servicio de Neonatología) ; Martín, Yolanda (Centro de Salud Goya. Pediatría) ; Soriano, Javier (Centro de Salud Fuensanta. Pediatría) ; Torres, María José (Hospital Universitario 12 de Octubre. Servicio de Neonatología) ; Vento Torres, Máximo (Hospital Universitario y Politécnico La Fe. División de Neonatología)
Aim: To describe variations in practice between follow-up programmes for very preterm children born at less than 32 weeks' gestation or with very low birth weight of less than 1,500 g. Methods: A survey on follow-up practices was electronically distributed to level II and III units among hospitals of the Spanish National Health Service in 2016. [...]
2019 - 10.1111/apa.14647
Acta Paediatrica, International Journal of Paediatrics, Vol. 108 Núm. 6 (june 2019) , p. 1042-1048  
8.
18 p, 1.1 MB El bienestar escolar desde la experiencia del alumnado de Educación Primaria / Mendiri, Paula (Universidade da Coruña) ; Rebollo-Quintela, Nuria (Universidade da Coruña) ; Losada-Puente, Luisa (Universidade da Coruña)
La valoración de la experiencia del estudiante en la escuela a través de sus juicios cognitivos y sus afectos, o su percepción sobre su funcionamiento positivo y sus relaciones con otros influyen en su bienestar escolar. [...]
La valoració de l'experiència de l'estudiant a l'escola a través dels seus judicis cognitius i els afectes, o la percepció que té sobre el seu funcionament positiu i les seves relacions amb uns altres influeixen en el seu benestar escolar. [...]
School children's assessment of their experience in school through their cognitive opinions and their emotions, and their perception of their positive functioning and their relationships with others, have an impact on their educational well-being. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1818
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 237-254 (Temas de investigación)  
9.
11 p, 337.6 KB Social factors associated with the effectiveness of a Spanish parent training program-An opportunity to reduce health inequality gap in families / Vázquez, Noelia (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Ramos, P. (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Molina, M.C. (Universitat de Barcelona) ; Artazcoz, Lucía 1963- (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Parent training programs (PTPs) have been used extensively in Anglo-Saxon countries, but less so in Southern Europe. Several characteristics of families have been linked to effective parenting and positive development of children, but few studies have examined the social determinants of the effectiveness of PTPs. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17072412
International journal of environmental research and public health, Vol. 17 Núm. 7 (january 2020) , p. 2412  
10.
7 p, 307.9 KB Tuberculosis infection in children visiting friends and relatives in countries with high incidence of tuberculosis : A study protocol / Soriano-Arandes, Antoni (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Caylà, Joan A. (Fundació de la Unitat d'Investigació en Tuberculosi de Barcelona) ; Gonçalves, A. Q (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Orcau, Àngels (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Noguera-Julian, A. (Red de Investigación Translacional en Infectología Pediátrica (RITIP)) ; Padilla, E. (Àrea de Microbiologia de Catlab) ; Solà-Segura, E. (Institut Català de la Salut) ; Gordillo, N.R. (Servei de Pediatria Hospital Universitari Sant Joan de Reus) ; Espiau, María (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; García-Lerín, M.G. (Fundació Assistencial Mútua Terrassa) ; Rifà-Pujol, M.À. (Institut Català de la Salut) ; Gómez i Prat, Jordi (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; MacIa-Rieradevall, E. (Institut Català de la Salut) ; Martín-Nalda, Andrea (Centre de Diagnostic i Investigacio per A Immunodeficiencies Primaries Jeffrey Modell) ; Eril-Rius, M. (Institut Català de la Salut) ; Santos Santiago, José (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Busquets-Poblet, L. (l'Equip d'Assistència Primària de Vic) ; Morales Martínez, Raisa (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Pérez-Porcuna, T.M. (Hospital Universitari MútuaTerrassa (Terrassa, Catalunya)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Tuberculosis (TB) is a global infectious disease. In low-incidence countries, paediatric TB affects mostly immigrant children and children of immigrants. We hypothesize that these children are at risk of exposure to Mycobacterium tuberculosis when they travel to the country of origin of their parents to visit friends and relatives (VFR). [...]
2020 - 10.1097/MD.0000000000022015
Medicine, Vol. 99 Núm. 36 (april 2020) , p. E22015  

Articles : 219 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
7 p, 28.3 KB Content and language integrated instruction: supporting immigrant students in mainstream science classrooms / Faez, Farahnaz (University of Western Ontario) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 42-48  
2.
1 p, 49.8 KB Juvenile perception of advertising : from audiovisual processing to advertising response / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Estaún Ferrer, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Psicologia i Comunicació Publicitària
In order to turn children into consumers, the audiovisual medium drives their attention by resorting to any number of techniques using colour, sound, images, simple rhymes and brief messages, as well as quick cuts, which are conducive to automatic processing. [...]
2007
Congreso Ibérico de Percepción. Madrid, 2on : 2007
2 documents

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
16 p, 603.1 KB Out-of-school language learning and educational equity / Moore de Luca, Emilee ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly Owenby, Melinda ; Borràs, Eulàlia
This chapter explores existing scholarship on out-of-school learning at both a local (Catalan) and an international level. We particularly focus on research that documents foreign language learning and literacy development in both informal and nonformal education across diverse socioeconomic, linguistic and cultural contexts. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 27-42  
2.
222 p, 5.6 MB Gender in 21st century animated children's cinema / Martín Alegre, Sara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
This e-book is the product of the activities carried out in the elective MA course 'Gender Studies: New Sexualities/New Textualities', taught in the Autumn/Winter semester of the academic year 2020-21, within the MA in Advanced English Studies of the Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2021  

Documents de recerca 64 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5.8 MB Dany renal permanent després d'un episodi de pielonefritis aguda en nens i nenes menors de dos anys d'edat / Méndez Hernández, Maria ; Rodrigo Gonzalo de Liria, Carlos, dir.
La pielonefritis aguda (PNA) és una infecció molt freqüent a l'edat pediàtrica i durant molts anys s'ha considerat que s'associa a dany renal permanent (DRP) i a possible evolució a hipertensió arterial (HTA) i insuficiència renal. [...]
La pielonefritis aguda (PNA) es una infección muy frecuente en la edad pediátrica y durante muchos años se ha considerado que se asocia a daño renal permanente (DRP) y a posible evolución a hipertensión arterial (HTA) e insuficiencia renal. [...]
Acute pyelonephritis (APN) is a very common infection in the pediatric age that for many years has been considered to be associated with permanent kidney damage (PRD) and possible evolution to hypertension (HTN) as well as renal failure. [...]

2023  
2.
12 p, 755.4 KB Predicción de la enfermedad de caries en niños y adolescentes utilizando modelos de aprendizaje automático / Méndez, Fabián ; Serrano García, Javier 1964-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius
La caries dental es la enfermedad no infecciosa más prevalente en el mundo. Para la evaluación del riesgo de caries se utilizan diversos modelos. En los últimos años se han reportado avances en la utilización de algoritmos de machine learning (ML) en el diagnóstico y pronóstico de la caries dental. [...]
Dental caries is the most prevalent non-communicable disease worldwide. Various standarized caries risk assessment models are actually used. In recent years, advances have been reported in the use of machine learning (ML) algorithms in the diagnosis and prognosis of dental caries. [...]

2023 (Màster en Intel·ligència Artificial i Big Data en Salut)  
3.
85 p, 16.7 MB Ràdio Oberta : una proposta de tallers radiofònics per als infants de les ciberaules de CaixaProinfància / Francis Wood, Irene Rae ; Izard, Mireia, dir. ; Figuera Godoy, Oriol, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball consta d'una proposta d'un taller de ràdio i sonorització de contes per a infants en risc d'exclusió social. El programa s'emmarca dins del projecte d'educació no - formal Tens Talent que s'aplica a les ciberaules del programa social Caixa ProInfància. [...]
El trabajo es una propuesta de un taller de radio y sonorización de cuentos para niños en riesgo de exclusión social. El programa se enmarca dentro del proyecto de educación no - formal Tens Talent que se aplica en las ciberaulas del programa social Caixa ProInfancia. [...]
The project focuses on a radio theater and sound workshop for children in danger of social exclusion. It fits into the framework of non-formal education project Tens Talent, currently being used in the ciberaules of the Caixa Proinfancia programme. [...]

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
4.
2.2 MB Funciones ejecutivas, estilos parentales, personalidad y calidad de vida de cuidadores de niños y adolescentes con discapacidad / Cabrera Vélez, Marcela ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir.
Els cuidadors d'infants i adolescents amb discapacitat s'enfronten a diversos estressors durant la criança que estan mediats per variables associades. Aquesta recerca es concentra en variables com: el funcionament executiu, que controla emocions, pensaments i conductes, per tant, conserva relació amb els trets de personalitat que interpreten les demandes del medi, així com amb la percepció de qualitat de vida i l' elecció d' estils parentals. [...]
Los cuidadores de niños y adolescentes con discapacidad se enfrentan a diversos estresores durante la crianza que están mediados por variables asociadas. Esta investigación se concentra en variables, como el funcionamiento ejecutivo, que controla emociones, pensamientos y conductas, y por tanto, conserva relación con los rasgos de personalidad que interpretan las demandas del medio, así como con la percepción de calidad de vida y la elección de estilos parentales. [...]
Caregivers of children and adolescents with disabilities face various stressors during parenting that are mediated by associated variables. This research focuses on variables such as: executive functioning, which controls emotions, thoughts, and behaviors, therefore, remains related to personality traits that interpret the demands of the environment, as well as with the perception of quality of life and the choice of parental styles. [...]

2023  
5.
75 p, 4.5 MB Youth online and their community's preparedness to protect them : mapping youth online social norms and community risk preparedness for online sexual exploitation and abuse of children (OSEAC) cases in the Philippines / Luting Wang, Dorothy ; Rambla, Xavier 1966-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Youth are increasingly online and so are those who seek to exploit and abuse them. This study explores the social norms of youth online and the risk awareness and preparedness of the Sorsogon City commu-nity for cases of Online Sexual Exploitation and Abuse of Children (OSEAC). [...]
2022 (Treballs de màster i postgrau. Màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED))  
6.
30 p, 645.0 KB Usos lingüístics dels infants en camps informals : estudi de l'alternança de codis en un pati escolar de primària de Cardedeu en relació amb el context sociolingüístic dels infants / Mourelle Fumado, Ivet ; Bonal, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La llengua més utilitzada a l'hora del pati a les escoles i instituts de Catalunya és el castellà, passant per sobre de la llengua vehicular a l'escola catalana, el català. Arran d'aquest fet i les constants notícies entorn a la voluntat d'implementar un augment del castellà a les aules fan que la preocupació pel català estigui a l'ordre del dia. [...]
La lengua más utilizada en el patio en las escuelas e institutos de Cataluña es el castellano, pasando por encima de la lengua vehicular en la escuela catalana, el catalán. A raíz de este hecho y las constantes noticias en torno a la voluntad de implementar un aumento del castellano en las aulas hacen que la preocupación por el catalán esté a la orden del día. [...]
The language most used in the courtyard of schools and institutes in Catalonia is Spanish, overtaking the language used in the Catalan school, Catalan. As a result of this fact and the constant news about the will to implement an increase in the Spanish language in the classrooms, concern for Catalan is on the order of the day. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
7.
33 p, 1.7 MB Union formation, within-couple dynamics, and child well-being in global comparative perspective / Batyra, Ewa (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Pesando, Luca Maria (McGill University) ; Castro-Torres, Andrés F. (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Furstenberg, Frank F. (University of Pennsylvania) ; Kohler, Hans-Peter (University of Pennsylvania)
Studies on global changes in families have greatly increased over the past decade, adopting both a country-specific and, more recently, a cross-national comparative perspective. While most studies are focused on the drivers of global changes in families, little comparative research has explored the implications of family processes for the health and well-being of children. [...]
University of Pennsylvania Population Center 2022 (Population Center Working Papers ; 84)  
8.
82 p, 741.9 KB Traducció i anàlisi comparativa dels dos primers capítols d'"Anne of Green Gables" de L. M. Montgomery / Cortés Jornet, Marina ; Borrell Carreras, Helena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball té com a objectiu proposar una nova traducció al català de la novel·la Anne of Green Gables, de Lucy Maud Montgomery. Per a fer-ho, ens proposarem uns objectius i una metodologia a seguir i elaborarem un marc teòric investigant sobre l'obra, l'autora, la situació de la dona en l'època i la traducció de literatura infantil i juvenil. [...]
Este trabajo tiene como objetivo proponer una nueva traducción al catalán de la novela Anne of Green Gables, de Lucy Maud Montgomery. Para ello, nos propondremos unos objetivos y una metodología a seguir y elaboraremos un marco teórico investigando sobre la obra, la autora, la situación de la mujer en la época y la traducción de literatura infantil y juvenil. [...]
This project aims to propose a new Catalan translation of Lucy Maud Montgomery's novel Anne of Green Gables. To do so, we will propose goals and a methodology to follow and we will develop a theoretical framework in which we wil research the novel, the author, the situation of women at the time and the translation of children's literature. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
9.
400 p, 8.1 MB La lupa de género : Un diagnóstico de la representación de género en libros de narrativa infantil de planes lectores de primaria en Perú / León Ciliotta, Rosalí ; Fittipaldi, Martina, dir.
La narrativa infantil cuenta historias y propone modelos a escala de una sociedad y cultura en particular, incluyendo modelos de género, los cuales pueden afectar la formación de la identidad de los estudiantes, así como en su proceso de socialización de género, de manera que estos libros deben ser elegidos con cuidado, tomando en consideración elementos que van más allá de su calidad literaria y su potencial didáctico. [...]
Children's literature tells stories and proposes scale models of a particular society and culture, including gender models, which can affect the formation of students' identity, as well as their gender socialization. [...]

2022  
10.
68 p, 1.1 MB Gender stereotypes and roles in children's literature / Márquez i Serna, Manel ; Sánchez Martí, Angelina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
This study case research is focused on analysing through gender perspective the current situation of gender stereotypes and roles in children's literature at the school Octavio Paz. Gender and sexuality are closely intertwined, which have been changing schemas throughout the years, and books might still be portraying and producing inequalities from them. [...]
Aquest estudi de cas d'investigació està enfocat a analitzar des de la perspectiva de gènere la situació actual dels estereotips i rols de gènere en la literatura infantil a l'escola Octavio Paz. [...]
Esta investigación de caso de estudio está enfocada a analizar desde la perspectiva de género la situación actual de los estereotipos y roles de género en la literatura infantil y juvenil del colegio Octavio Paz. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Educació Primària [1140]  

Documents de recerca : 64 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.