Resultats globals: 123 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 102 registres trobats
Llibres i col·leccions, 9 registres trobats
Documents de recerca, 9 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 3 registres trobats
Articles 102 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
24 p, 347.0 KB Learning from the streets : a state-of-the-art review about Linguistic Landscapes and Global Citizenship Education / Parrança da Silva, Francisco (Universidade de Aveiro (Portugal))
In this article we discuss how Linguistic Landscapes (LL) as a pedagogical tool can be applied in the framework of Global Citizenship Education (GCE). We explore the pedagogical use of LL, which are the visible representation of multilingualism and diversity in public spaces, and their role for GCE practices. [...]
En aquest article, explorem la utilització dels paisatges lingüístics (PL) com a eina pedagògica dins el marc de l'educació per a la ciutadania global (ECG). Investiguem com els PL, que representen de manera visible el multilingüisme i la diversitat en espais públics, poden contribuir a les pràctiques d'ECG. [...]
En este artículo analizamos las aplicaciones de los Paisajes Lingüísticos (PL) como herramienta pedagógica en el marco de la Educación para la Ciudadanía Global (ECG). Exploramos la utilización pedagógica de los PL y su papel en las prácticas de la ECG. [...]
Dans cet article, nous examinons comment les paysages linguistiques (PL) en tant qu'outil pédagogique peuvent être appliqués dans le cadre de l'éducation à la citoyenneté mondiale (ECM). Nous explorons l'utilisation pédagogique des PL et leur rôle dans les pratiques d'ECM. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1294
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1294 (Articles)  
2.
19 p, 109.4 KB Desobediencia civil en Argentina / Fondevila, Gustavo (Universidad Nacional Autónoma de México)
A raíz de la crisis política del 2001 en Argentina, se analiza la desobediencia como un derecho humano. La teoría jurídica carece de un modelo teórico de reconocimiento. Es decir, de un sistema que sirva para identificar claramente cuando un derecho puede ser considerado humano. [...]
2003
Signos Filosoficos, Núm. 9 (2003) , p. 155-172  
3.
12 p, 318.3 KB Comunicación corporativa : los vínculos con la ciudadanía en un contexto de emergencia sanitaria / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Esta Lección ofrece una reflexión sobre la influencia de la pandemia Covid-19 en la práctica de la comunicación corporativa, concretamente en el área de la responsabilidad social. El análisis de las propuestas comunicativas que empezaron justo después de la declaración oficial de la pandemia y su evolución hasta finales del 2020 demuestran que la principal preocupación de las grandes organizaciones fue dar respuesta a las necesidades de la población en calidad de ciudadanía.
2022
Lecciones del Portal de la Comunicación, (17 Març 2022)  
4.
14 p, 471.9 KB STEM : oportunidades y retos desde la enseñanza de las ciencias / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El término STEM es polisémico y tiene actualmente una gran presencia en ámbitos de innovación en enseñanza de las ciencias. Sintetiza un conjunto de objetivos políticos en relación al desarrollo de vocaciones científico-tecnológicas, inclusión y ciudadanía. [...]
"STEM" is a polysemic word very present in innovative frames on Science Education. It shapes several political goals related to increasing scientific and technologic careers, inclusion and citizenship. [...]

2019 - 10.17345/ute.2019.2.2646
UT. Revista de ciències de l'educació, Núm. Monogràfic (2019) , p. 154-168  
5.
6 p, 191.7 KB Construïm Europa des del món local, amb una mirada jove / Diaz Romero, Pilar (Barcelona (Catalunya : Província). Diputació Provincial)
Aquest article exposa els resultats obtinguts en un estudi, que la Diputació de Barcelona ha dut a terme, per conèixer la percepció de la ciutadania de la província de Barcelona envers la Unió Europea i el seu futur, posant especial èmfasi en el públic jove. [...]
This article presents the results obtained in a study carried out by the Barcelona Provincial Council to find out the perception of the citizens of the province of Barcelona towards the European Union and its future, placing special emphasis on the young public. [...]
Este artículo expone los resultados obtenidos en un estudio, que la Diputación de Barcelona ha llevado a cabo, para conocer la percepción de la ciudadanía de la provincia de Barcelona hacia la Unión Europea y su futuro, poniendo especial énfasis en el público joven. [...]

2023 - 10.5565/rev/quadernsiee.51
Quaderns IEE, Vol. 2 Núm. 1 (2023) , p. 126-131 (Notes)  
6.
33 p, 377.1 KB La Nacionalidad por inversión en la Unión Europea : especial referencia a los pasaportes dorados de Bulgaria / Navarro Martínez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Durante los últimos años, la Unión Europea se ha pronunciado en contra de los programas de nacionalidad por inversión o "pasaportes dorados", los cuales han sido utilizados por algunos Estados miembros para atraer capital extranjero. [...]
Durant els últims anys, la Unió Europea s'ha pronunciat en contra dels programes de nacionalitat per inversió o "passaports daurats", els quals han sigut utilitzats per alguns Estats membres per atraure capital estranger. [...]
Over the last years, the European Union has rejected the legality of the citizenship by investment schemes, also known as "golden passports", which have been used by some Member states in order to attract foreign capital. [...]

2023 - 10.5565/rev/quadernsiee.44
Quaderns IEE, Vol. 2 Núm. 1 (2023) , p. 93-125 (Estudis)  
7.
18 p, 1.0 MB Análisis reticular de las ciudadanías preconstituyentes emergentes en Chile : una exploración con redes neuronales artificiales / Gaete Fiscella, José Manuel (Universidad de Valparaíso) ; Zúñiga-Fajuri, Alejandra (Universidad de Valparaíso) ; Hatibovic Díaz, Fuad (Universidad de Valparaíso) ; Faúndez Abarca, Ximena (Universidad de Valparaíso) ; Bravo Vidal, Diego (Universidad de Valparaíso) ; Ilabaca Baeza, Paola (Universidad Viña del Mar (Xile))
Esta investigación tiene como propósito identificar los tipos de ciudadanías que emergen en el Chile preconstituyente (previo al estallido social y convención constituyente) según los tipos de derechos que las personas definen como prioritarios y que, como tal, reflejan las bases sobre las cuales se definirá el proceso constituyente que actualmente se encuentra en marcha. [...]
The purpose of this research is to identify the types of citizenship that emerge in pre-constituent Chile (prior to the social outbreak and constituent convention) according to the types of rights that people define as a priority and that, as such, reflect the bases on which the constituent process currently underway will be defined. [...]
O objetivo desta pesquisa é identificar os tipos de cidadania que emergem no Chile pré-constituinte (antes do surto social e da convenção constitucional) de acordo com os tipos de direitos que as pessoas definem como prioritários e que, como tal, refletem as bases qual será definido o processo constitucional em curso. [...]

2022 - 10.5565/rev/redes.947
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 33 Núm. 2 (2022) , p. 158-175 (Articulos)  
8.
8 p, 204.1 KB La Conferencia sobre el Futuro de Europa / González Mellizo, Juan (Comissió Europea)
La Conferencia sobre el Futuro de Europa es un foro de debate y reflexión, lanzado en mayo de 2021, donde la ciudadanía europea y la sociedad civil organizada están aportado ideas y opiniones sobre el porvenir institucional de la Unión Europea (UE). [...]
La Conferència sobre el Futur d'Europa és un fòrum de debat i reflexió, llançat el maig del 2021, on la ciutadania europea i la societat civil organitzada estan aportant idees i opinions sobre el futur institucional de la Unió Europea (UE). [...]
The Conference on the Future of Europe is a forum for debate and reflection, launched in May 2021, where European citizens and organized civil society are contributing ideas and opinions on the institutional future of the European Union (EU). [...]

2022 - 10.5565/rev/quadernsiee.16
Quaderns IEE, Vol. 1 Núm. 1 (2022) , p. 191-198 (Notes d'actualitat)  
9.
8 p, 471.3 KB Uso de redes sociales por los parlamentos como medio de participación política. Estudio de caso latinoamericano y europeo / Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Villegas-Simón, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Las redes sociales son consideradas uno de los medios de interacción más importantes de internet, al tiempo que son vistas como espacios de movilización ciudadana, constituyendo canales de información, discusión y participación. [...]
Social networks are considered one of the most important developments of the Internet. They are also seen as spaces for social movements in which the channels of information, debate, and participation merge. [...]

2017 - 10.3145/epi.2017.may.09
El Profesional de la información, Vol. 26 Núm. 3 (2017) , p. 430-437  
10.
20 p, 293.9 KB Read the world to write the future : An interview with professors E Wayne Ross and Xosé Manuel Souto, experts in critical social studies / Castellví Mata, Jordi (Universidad Internacional de La Rioja)
E Wayne Ross is professor at the University of British Columbia (Canada). He is interested in the influence of social and institutional contexts on teachers' practice as well as the role of curriculum and teaching in building a democratic society in the face of antidemocratic impulses of greed, individualism, and intolerance. [...]
E Wayne Ross és professor de la University of British Columbia (Canadà). Està interessat en la influència dels contextos socials i institucionals en la pràctica dels docents, així com en el paper de el pla d'estudis i l'ensenyament en la construcció d'una societat democràtica enfront dels impulsos antidemocràtics de la cobdícia, l'individualisme i la intolerància. [...]
E Wayne Ross es profesor de la University of British Columbia (Canadá). Está interesado en la influencia de los contextos sociales e institucionales en la práctica de los docentes, así como en el papel del plan de estudios y la enseñanza en la construcción de una sociedad democrática frente a los impulsos antidemocráticos de la codicia, el individualismo y la intolerancia. [...]
E Wayne Ross est professeur à l'Université de la Colombie-Britannique (Canada). Il s'intéresse à l'influence des contextes sociaux et institutionnels dans la pratique des enseignants, ainsi qu'au rôle du curriculum et de l'enseignement dans la construction d'une société démocratique face aux pulsions antidémocratiques de la cupidité, de l'individualisme. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.974
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e974 (Interviews)  

Articles : 102 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 9 registres trobats  
1.
158 p, 4.1 MB Mirar enrere per mirar endavant : eines municipals per a una política pública feminista / Alfama, Eva ; Alonso Álvarez, Alba (Grupo Armela de Recerca en Igualtat, Drets i Estat Social) ; Freixanet Mateo, Maria (Institut de Ciències Polítiques i Socials) ; Fuente Vázquez, Maria de la (Institut de Ciències Polítiques i Socials) ; Gelambí Torrell. Mònica (Atena Gender Consulting) ; Gil Junquero, Mónica (Universitat de València) ; Jubeto Ruiz, Yolanda (Euskal Herriko Unibertsitatea) ; Muntané Rodríguez, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Paleo Mosquera, Natalia (Universidade de Santiago de Compostela) ; Suero Bodas, Marta ; Institut de Ciències Polítiques i Socials. Barcelona, Catalunya
La publicació que teniu a les mans respon a la necessitat de poder repensar i reflexionar sobre les eines que es fan servir per aconseguir relacions igualitàries als municipis. Aquest treball col·legiat tira la vista vint anys enrere per observar el present i projectar el futur. [...]
Barcelona : Diputació de Barcelona i Institut de Ciències Polítiques i Socials, 2023 (Col·lecció Eines. Sèrie Benestar i Ciutadania 33)  
2.
13 p, 100.4 KB Ciudadanía en la obra de José Saramago : una reflexión a partir de los valores presentes en el Ensaio sobre a cegueira / González Martín, Diego José (Universidad de Huelva)
La obra de José Saramago abarca numerosos géneros, desde la narrativa al periodismo pasando por el teatro y la poesía. Toda ella tiene un hilo en común: la preocupación por el ser humano. Como autor comprometido con el tiempo que le tocó vivir, José Saramago puede ser tomado como un referente a la hora de construir una nueva ciudadanía comprometida con los nuevos desafíos a los que nos enfrentamos como sociedad. [...]
José Saramago's work spans numerous genres, from narrative to journalism and passing through theater and poetry. All of it has a common thread: concern for the human being. As an author committed to the time he lived in, José Saramago can be taken a reference when it comes to building a new citizenship committed to the new challenges we face as a society. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions 2021
José Saramago e os Desafios do Nosso Tempo, 2021, p. 39-51  
3.
374 p, 3.8 MB Derecho, género e igualdad : cambios en las estructuras jurídicas androcéntricas. Vol I / Bodelón, Encarna coord. ; Heim, Daniela coord. ; Bonet Esteva, Margarita ; Casas Vila, Glòria ; Delphy, Christine ; Fernández Amor, José Antonio ; Sánchez Huete, Miguel Ángel ; García Calvente, Yolanda ; Ruiz Garijo, Mercedes ; Gala Durán, Carolina ; Garrido Jimenez, Lorena ; Georas, Chloé S. ; Gete-Alonso Calera, Ma. del Carmen ; Holtmaat, Rikki ; Igareda, Noelia ; Laurenzo Copello, Patricia ; Maqueda Abreu, María Luisa ; Moreno Colom, Sara, 1978- ; Paz Torres, Olga ; Pitch, Tamar ; Rodríguez Ruiz, Blanca ; Rubio-Marín, Ruth ; Rubio Castro, Ana ; Ruiz García, Sonia ; Smart, Carol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Antígona (Dret i Societat en Perspectiva de Gènere) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis i de Recerca Dones i Drets
Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  
4.
180 p, 2.1 MB Derecho, género e igualdad : cambios en las estructuras jurídicas androcéntricas. Vol 2 / Bodelón, Encarna coord. ; Heim, Daniela coord. ; Miguel Calvo, Estíbaliz de ; Fernández Amor, José Antonio ; García Calvente, Yolanda ; Gonzalez Prado, Patricia ; Lorenzo Rodríguez-Armas, Magdalena ; Nicolás Lazo, Gemma ; Prieto del Pino, Ana María ; Ruiz Garijo, Mercedes ; Saborido Sánchez, Paloma ; Sánchez Huete, Miguel Ángel ; Soriano-Montagut Jené, Laia ; Toledo Vásquez, Patsilí ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Antígona (Dret i Societat en Perspectiva de Gènere) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis i de Recerca Dones i Drets
Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  
5.
35 p, 316.0 KB As políticas de sustentabilidade ambiental : informação social e participação no campus de duas universidades / Ruscheinsky, Aloisio ; Paulo Gomes, Luciana ; Espluga, Josep, 1964-
Caxias do Sul : EDUCS. Editora da Universidade de Caxias do Sul, 2017
Cidadania, meio ambiente e sustentabilidade, 2017, p. 44-78  
6.
240 p, 918.5 KB Construint els drets de les dones : dels conceptes a les polítiques locals / Bodelón, Encarna coord. ; Giménez Alcover, Pilar coord. ; Verloo, Mieke ; Stolcke, Verena ; Izquierdo, María Jesús, 1945- ; Astelarra, Judith ; Ruiz García, Sònia ; García Sánchez, Alba ; Freixes Sanjuán, Teresa ; Facio, Alda ; Almeda Samaranch, Elisabet ; Brullet, Cristina ; Diputació de Barcelona ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic
Aquest volum és una eina de difusió de pensament, recerques i propostes amb perspectiva de gènere sobre polítiques públiques i canvis socials. Vol aportar elements de reflexió per afavorir la transformació de les relacions de desigualtat en clau local i aplega articles elaborats per professores de la Diplomatura de postgrau de gènere i igualtat i del Màster de gènere: Agents d'igualtat. [...]
Barcelona : Diputació de Barcelona, 2008 (Col·lecció Estudis. Igualtat i Ciutadania ; 1)  
7.
140 p, 2.9 MB Informe de l'estat de la democràcia a Catalunya 2013 / Parés, Marc
L'any 2008, la Fundació Jaume Bofill, sota la direcció de la professora Eva Anduiza, va publicar el primer Informe de l'estat de la democràcia a Catalunya, en el qual, amb dades de l'any 2007, es feia una proposta per analitzar la democràcia a Catalunya a partir de diferents àmbits d'anàlisi i criteris normatius que, en moltes ocasions, es traduïen en indicadors mesurables. [...]
Generalitat de Catalunya. Departament de Governació i Relacions Institucionals, 2014  
8.
55 p, 1.3 MB Repensant la participació de la ciutadania al món local / Parés, Marc coord. ; Castellà, Carola coord. ; Garcia Brugada, Maria coord.
Aquest volum recull les reflexions, les propostes i les conclusions dels dos grups de treball formats per experts del món local, tècnics i electes, i del món acadèmic en el marc del projecte Repensant la participació de la ciutadania al món local, impulsat per la Diputació de Barcelona. [...]
Barcelona : Diputació de Barcelona. Àrea de Presidència. Gabinet de Premsa i Comunicació, 2015 (Col·lecció Documents de Treball. Sèrie Igualtat i Ciutadania ; 21)  
9.
18 p, 143.1 KB Migrantes en Argentina : inclusión diferencial y ciudadanías jerarquizadas / Begala, Silvana ; Universidad Nacional de Córdoba. Centro de Investigaciones Jurídicas y Sociales
El trabajo muestra la tensión entre la consagración de la migración como derecho humano operada en el sistema jurídico argentino y el reconocimiento diferencial de derechos entre las personas nacidas en Argentina y las que nacieron en el territorio de otro Estado. [...]
Córdoba (Argentina) La Ley 2014
Anuario XIV (2012), 2014, p. 759-776  

Documents de recerca 9 registres trobats  
1.
1.5 MB Educar en competències de ciutadania democràtica. Un estudi d'un canvi curricular a l'Escola Andorrana / Sala Carrasco, Salvador ; Santisteban, Antoni, dir.
L'educació d'una ciutadania democràtica ha estat una de les preocupacions principals en el desenvolupament dels sistemes escolars a Europa. El debat públic sobre quins haurien de ser els sabers rellevants per formar ciutadans·es capaços·ces de participar en una societat democràtica ha estat central en l'àmbit de l'educació per a la ciutadania democràtica. [...]
La educación de una ciudadanía democrática ha sido una de las preocupaciones principales en el desarrollo de los sistemas escolares en Europa. El debate público sobre cuales deberían ser los saberes relevantes para formar ciudadanos·as capaces de participar en una sociedad democrática ha estado central en el ámbito de la educación para la ciudadanía democrática. [...]
Educating democratic citizens has been one of the main concerns since the development of the school systems in Europe. The public debate about which should be the knowledge of most worth to be able to participate as citizens in a democratic society has been central in the field of Education for Democratic Citizenship. [...]

2023  
2.
11 p, 3.5 MB Gestión de la energía y reportes de incidencias mediante ciencia ciudadana / Gallardo Márquez, José Manuel ; Suppi Boldrito, Remo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La energía es un bien que se ha de usar con responsabilidad, pero es muy difícil tener un control exhaustivo del consumo que se está teniendo, permitiendo posibles usos innecesarios. En un lugar tan concurrido como es una facultad hace que la ciencia ciudadana sea una herramienta muy poderosa que puede usarse para ayudar a gestionar ese consumo. [...]
Energy is a good that must be used responsibly, but it is very difficult to have an exhaustive control of the consumption that is being had, allowing possible unnecessary uses. In a place as crowded as a faculty, citizen science is a very powerful tool that can be used to help manage that consumption. [...]

2023
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
3.
5.4 MB De la sumisión a la movilización : La educación para la ciudadanía de la democracia radical en estudiantes de bachillerato / Caballero Dávila, Luis Felipe ; Santisteban, Antoni, dir. ; Gonzalez Valencia, Gustavo Alonso, dir.
Aquesta investigació indaga sobre les representacions socials de la política, la participació, la democràcia i la ciutadania que tenen les i els estudiants del grau onze, d'una institució educativa pública de Bogotà, ubicada a la localitat de Suba abans, durant i després de l'aplicació d'un dossier d'activitats sobre els moviments socials dissenyat des de l'enfocament d'educació per a la ciutadania de la democràcia radical. [...]
La presente investigación indaga sobre las representaciones sociales de la política, la participación, la democracia y la ciudadanía que tienen las y los estudiantes del grado once, de una institución educativa pública de Bogotá, ubicada en la localidad de Suba antes, durante y después de la aplicación de un dossier de actividades sobre los movimientos sociales diseñado desde el enfoque de educación para la ciudadanía de la democracia radical. [...]
The present investigation inquires about the social representations of politics, participation, democracy and citizenship that eleventh grade students have, from a public educational institution in Bogotá, located in the town of Suba before, during and after the application of a dossier of activities on social movements designed from the approach of education for citizenship of radical democracy. [...]

2023  
4.
43 p, 1.2 MB El model alimentari del demà segons l'alumnat d'educació primària : la necessitat urgent d'educar pel futur / González Portero, Marta ; Anguera Cerarols, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Educar pel futur és una condició indispensable per a formar persones crítiques i responsables amb la societat del demà. La present investigació indaga en les imatges del futur de l'alumnat d'Educació Primària en referència al model alimentari, així com en la presència de l'educació pel futur a les aules i al currículum català. [...]
Educar para el futuro es una condición indispensable para formar personas críticas y responsables con la sociedad del mañana. La presente investigación indaga en las imágenes del futuro del alumnado de Educación Primaria en relación con el modelo alimentario, así como en la presencia de la educación para el futuro en las aulas i en el currículo catalán. [...]
Educating for the future is an indispensable condition to train critical and responsible persons centered on tomorrow's society. The inquest looks into the future images of Primary School students regarding the food choice model, as the presence of education for the future in classrooms and in the Catalan curriculum. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Educació Primària [1140]  
5.
362 p, 11.4 MB Educación Histórica en un mundo global. Un estudio desde dos lugares del mundo (Neuquén y Barcelona) / Tosello, Julia ; Santisteban, Antoni, dir. ; Jara, Miguel Ángel, dir.
Vivim en un món que està experimentant transformacions profundes en el qual semblés que tots/es fóssim cada vegada més connectats/es, teixint una gran interdependència. Però, mentre que en aquest context multicultural global alguns grups lideren aquest procés i es beneficien social i econòmicament d'aquests canvis, altres van cap a un major aïllament, migracions forçoses, pobresa estructural, precarietat, marginació social i una excessiva localització; el que, en definitiva porta a una creixent desigualtat i injustícia social tant en l'àmbit local com en el global. [...]
Vivimos en un mundo que está experimentando transformaciones profundas en el que pareciera que todos/as estuviéramos cada vez más conectados/as, tejiendo una gran interdependencia. Pero, mientras que en este contexto multicultural global algunos grupos lideran este proceso y se benefician social y económicamente de estos cambios, otros van hacia un mayor aislamiento, migraciones forzosas, pobreza estructural, precariedad, marginación social y una excesiva localización; lo que, en definitiva lleva a una creciente desigualdad e injusticia social tanto en lo local como en lo global. [...]
We live in a world that is undergoing profound transformations in which it seems that we are all increasingly connected, weaving a great interdependence. But, while in this global multicultural context some groups are leading this process and benefit socially and economically from these changes, others are heading towards greater isolation, forced migration, structural poverty, precariousness, social marginalization, and excessive localization; which ultimately leads to growing inequality and social injustice both locally and globally. [...]

2021  
6.
72 p, 1.6 MB Comparativa de las debilidades y fortalezas de los planes clima locales de Barcelona y San Francisco / Lorenzo García, Miguel Ángel ; Martínez González, Josep Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Teniendo presente que las ciudades mundiales reciben y afrontan el impacto climático de manera muy distinta, ya sea por su situación geográfica, por su economía o por la cultura y la conciencia de sus gobiernos y habitantes, intentaremos poner en contexto las dos ciudades estudiadas, destacando las características principales, los objetivos y logros de sus planes clima pasados, presentes y futuros, la tipología de energías utilizadas por las urbes, los retos, las acciones y las diferencias de gestión entre ambas ciudades en materias climáticas, la sensibilización de la ciudadanía y la dirección por parte de los gobiernos, instituciones y organizaciones para afrontar el cambio climático. [...]
2020
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]  
7.
57 p, 658.0 KB La renta garantizada de ciudadanía / Ballonga Espinalt, Maria Rosa ; Esteban Legarreta, Ricardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El año 2017 la Generalitat de Catalunya promulgó la Ley 14/2017, de 20 de julio, de la renta garantizada de ciudadanía (RGC), fruto de una Iniciativa Legislativa Popular. Esta ley desarrolla el art. [...]
In 2017, the Generalitat of Catalunya enacted the Law 14/2017, of July 20, on Guaranteed Income of Citizenship (RGC), the result of a Popular Legislative Initiative. This law develops the art. 24. 3 of the EAC that recognizes the right to a guaranteed income for people who are in a situation of poverty. [...]

2018
Grau en Dret [949]  
8.
128 p, 6.0 MB The idea of conditional cash transfers / Heimo, Lauri
The point of departure for this thesis was that a social policy model based on social investment principles became dominant in Latin America at the end of the 20th century. Conditioning a cash transfer on requirements of human capital accumulation became the prevailing idea on the anti-poverty and development agenda in Latin America and subsequently in other development contexts. [...]
2014  
9.
166 p, 1.2 MB Infrapolíticas de ciudadanía prácticas de cualificación en entornos materiales tesis doctoral / Correa Moreira, Gonzalo ; Domènech i Argemí, Miquel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
La tesis Infrapolíticas de ciudadanía. Prácticas de cualificación en entornos materiales es el resultado reflexivo sobre el trabajo en dos proyectos de investigación, uno sobre telasistencia domiciliaria dirigida a personas mayores y otro sobre participación ciudadana de personas mayores en controversias tecnocientíficas. [...]
The thesis Infrapolitics of citizenship. Qualification practices in material arrangements is the reflexive result of two research projects, one about home telecare aimed at elderly people and another about elderly people engagement in techno-scientific controversies. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Documents gràfics i multimèdia 3 registres trobats  
1.
688x960, 76.9 KB Cartells d'eleccions al Parlament de Catalunya : 21 de desembre de 2017 / Ciutadans (Partit polític)
2017
372 documents
2.
569x800, 62.5 KB Cartells d'eleccions al Parlament Europeu : 25 de maig de 2014 / Ciutadans (Partit polític)
2014
63 documents
3.
679x971, 69.0 KB Cartells d'eleccions al Parlament de Catalunya : 27 de setembre de 2015 / Ciutadans (Partit polític)
2015
177 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.