Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
14 p, 159.3 KB Sobre el progreso en una era de revolución científico-tecnológico-digital / Almiron, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo bucea en las fuentes de la idea de progreso hasta situarla en la actualidad, momento en el que se plantea la paradoja del pesimismo y la irracionalidad reinantes en una era de desarrollo tecnológico y científico sin precedentes. [...]
In this paper the author looks back over the idea of progress sources from the past to the present, when a paradox emerges: pessimism an irrationality arise in an era of tremendous technological and scientific development. [...]

2003
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Núm. 9-10 (2002-2003) , p. 551-564  
2.
14 p, 99.2 KB Law, immigration and exclusion in Italy and Spain / Calavita, Kitty
This article explores immigration law in Italy and Spain and focuses on the tension between the economic, social and legal marginalization of immigrants on one hand and the rhetorical emphasis on integration on the other. [...]
Este artículo explora la legislación sobre inmigración en Italia y España, focalizándose en la tensión entre la marginalización económica, social y legal de los inmigrantes, por un lado, y el énfasis retórico en la integración, por otro. [...]

2007 - 10.5565/rev/papers.2013
Papers : revista de sociologia, N. 85 (2007) p. 95-108  
3.
26 p, 155.5 KB Explorant les possibilitats transformatives de la pràctica educativa : el coneixement antropològic aplicat a la formació de mestres / Soto Marata, Pepi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Durant dos cursos escolars s'ha dut a terme un procés de formació de mestres per a la millora de les relacions interculturals a l'escola, mitjançant seminaris, a tres centres d'Educació Infantil i Primària públics de Catalunya. [...]
A lo largo de dos cursos escolares se llevó a cabo un proceso de formación de maestros, mediante seminarios, en tres centros públicos de Educación Infantil y Primaria de Cataluña, con el objetivo de mejorar las relaciones interculturales en la escuela. [...]
A program of teacher's trainning has been developed in three public elementary and primary schools, in a period of two years. The main goal was to improve intercultural relationships in school. The sociol-antropological app roach and the consideration that each member of the group is a cultural subjectect a r e the new features of this p roposal, which has let the transformation of the socio-cultural relationships and the educational task in minority grops with isolation risks.

1999 - 10.5565/rev/educar.341
Educar, N. 24 (1999) , p. 131-155  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.