Resultats globals: 4 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
23 p, 817.4 KB Eco‑evo‑devo and iterated learning : towards an integrated approach in the light of niche construction / Segovia‑Martín, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Lingüística Teòrica) ; Balari, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
In this paper we argue that ecological evolutionary developmental biology (ecoevo-devo) accounts of cognitive modernity are compatible with cultural evolution theories of language built upon iterated learning models. [...]
2020 - 10.1007/s10539-020-09761-3
Biology & Philosophy, Vol. 35 Núm. 4 (August 2020)  
2.
23 p, 158.7 KB Territorios baldíos : identidades juveniles indígenas y rurales en América Latina / Feixa, Carles, 1962- (Universitat de Lleida) ; González Cangas, Yanko (Universidad Austral de Chile)
Las teorías sobre la invención histórica de la infancia y la adolescencia se han basado casi exclusivamente en fuentes occidentales (más exactamente centroeuropeas y anglosajonas), por lo que es urgente una reconceptualización en una óptica diacrónica y transcultural. [...]
The theories about the historical invention of childhood and youth have been almost exclusively based upon western sources (to be more precise, central European and Anglo-Saxon sources). One of the conclusions of the conference «The child and the young in Latin America» («A criança e o jovem na America Latina»), held in Marilia (Brasil) in November 2001, organised by ISA, was the need to reconceptualise childhood and youth from a Latin American perspective (geographically, academically and culturally). [...]

2006 - 10.5565/rev/papers/v79n0.830
Papers : revista de sociologia, N. 79 (2006) p. 171-193  
3.
20 p, 121.1 KB Creencias ecológico-ambientales en la infancia : estudio transcultural / Villuendas, Ma. Dolores (Universidad de Granada. Facultad de Psicología) ; Liébana, José Antonio (Universidad de Granada. Facultad de Psicología) ; Córdoba Alcaide, Francisco (Universidad de Granada. Facultad de Psicología) ; Riva, Leonora (Universidad de Granada. Facultad de Psicología)
Aquest article aborda les creences que es construeixen en la infància sobre algunes qüestions ecologicoambientals, concretament les que tenen a veure amb les formes de vida i el seu manteniment. Demanem a infants escolaritzats de 9 i 11 anys -colombians, espanyols i anglesos- que s'imaginin una illa deserta on aniran a viure, ja que el coneixement de les seves possibilitats en enfrontar-se amb aquest medi desconegut, amb tots els recursos de què vulguin disposar, proporcionarà una bona oportunitat per determinar si l'educació ecologicoambiental que reben segueix directrius no depredadores. [...]
This paper addresses the beliefs constructed in childhood about some ecological-environmental issues, in particular those related to lifestyle and the conception of the needs linked to keeping these. [...]
Este artículo aborda las creencias que se construyen en la infancia acerca de algunas cuestiones ecológico-ambientales, concretamente las que tienen que ver con las formas de vida y su mantenimiento. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.222
Educar, N. 35 (2005) , p. 115-134  
4.
6 p, 29.1 KB La enseñanza de la lengua : usos y prácticas lingüísticas diversas / Rayón Rumayor, Laura (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica y Organización Escolar) ; Rubio, Esteban (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
Los autores presentan alternativas para trabajar la enseñanza de la lengua, dando respuesta a la diversidad cultural de las aulas, mejorando la comprensión y el uso del lenguaje entre el alumnado. A partir de una propuesta práctica se ve necesario establecer un modelo de comunicación multidireccional y circular dentro del aula, así como una participación de los alumnos en la elección y planificación de los contenidos. [...]
Els autors presenten alternatives per treballar l'ensenyament de la llengua, tot donant resposta a la diversitat cultural de les aules, afavorint la comprensió i l'ús del llenguatge entre l'alumnat. [...]
A number of alternatives to language teaching are presented by the authors with the aim of responding the cultural diversity of classrooms, while promoting language comprehension and use among students. [...]

1998 - 10.5565/rev/educar.367
Educar, N. 22-23 (1998) , p. 319-324  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.