1.
|
4 p, 161.7 KB |
L'aportació de Jordi Domènech a la formació continuada del professorat
/
Manresa Potrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació) ;
Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Santacruz Parrilla, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
En l'article s'exposa la perspectiva que té l'ICE de la UAB de Jordi Domènech com a formador de professorat, a partir de l'experiència de col·laboració viscuda i del repàs dels cursos que hi va impartir. [...] The article presents the UAB ICE's perspective on Jordi Domènech as a teacher trainer. It draws from his collaborative experiences and a comprehensive review of the courses he conducted. This reflection highlights the distinctive features of his training methodologies and his identity as a trainer, showcasing his commitment to staying abreast of the latest trends in education and addressing the current needs of the education system. En el artículo se expone la perspectiva que tiene el ICE de la UAB de Jordi Domènech como formador de profesorado, a partir de la experiencia de colaboración vivida y del repaso de los cursos que impartió. [...]
2024 - 10.5565/rev/ciencies.507
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 36-39 (Articles)
|
|
2.
|
5 p, 230.2 KB |
Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències"
/
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ;
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ;
Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ;
Hernández Rodríguez, María Isabel ;
Garrido Espeja, Anna ;
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals) ;
Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ;
Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat. In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy. En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.
2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)
|
|
3.
|
37 p, 684.5 KB |
Adaptations of final-year project tutoring during COVID-19 : teachers' perceptions and learnings
/
Asún-Dieste, Sonia (Universidad de Zaragoza) ;
Valencia-Peris, Alexandra (Universitat de València) ;
Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Lorente-Catalán, Eloisa (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
Este trabajo tuvo como objetivo analizar las adaptaciones realizadas en el diseño, la supervisión y la evaluación del profesorado tutor de trabajos fin de estudios (TFE) en la Formación Inicial del profesorado de Educación Física para identificar sus percepciones sobre los cambios realizados en la enseñanza no presencial derivados de la pandemia COVID-19. [...] This work aimed to analyse the adaptations made to the design, supervision and teacher-tutor assessment of final-year projects (FYP) in a physical education teacher education programme to identify their perceptions of the changes made to non-face-to-face teaching derived from the COVID-19 epidemic. [...]
2023 - 10.1080/11356405.2022.2154559
C&E, cultura y educación, Vol. 35 Núm. 4 (2023) , p. 1037-1067
|
|
4.
|
11 p, 353.4 KB |
Fitcoin Race : una propuesta de gamificación para trabajar los hábitos saludables en la formación inicial del profesorado
/
Escobosa Morera, Glòria (Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Carbonero Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Escriu Mateu, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de este estudio es valorar el impacto de una propuesta de gamificación denominada Fitcoin Race: supera el reto, para la promoción de hábitos saludables dentro de la formación inicial del profesorado. [...] The objective of this study is to assess the impact of a gamification proposal called Fitcoin Race: overcome the challenge for the promotion of healthy habits within the initial teacher training. Two hundred and fifty-five students enrolled in the subject "Physical Education in primary education" have participated in the experience. [...]
2023 - 10.47197/retos.v51.98807
Retos, Núm. 51 (2023) , p. 1234-1244
|
|
5.
|
|
6.
|
8 p, 188.4 KB |
Educar en disseny a secundària mitjançant les píndoles Second Round
/
Huerta, Ricard (Universitat de València)
Second Round és un Projecte d'Innovació Docent Consolidat basat en el foment de l'educació artística a Secundària. Durant el curs 2021-2022 ens hem centrat en qüestions com el disseny i el respecte al planeta, a través dels ODS, apostant per un disseny sostenible. [...] Second Round is an educational innovation project based on the promotion of Art Education in Secondary School. During 2021-2022, we continued with the "Second Round" Project, focusing on issues such as design and respect for the planet, through the SDG, introducing sustainable design. [...]
2023 - 10.5565/rev/grafica.262
Grafica, Vol. 11 Núm. 22 (2023) , p. 179-186 (Ensayos)
|
|
7.
|
16 p, 244.0 KB |
Explorar la interacció per entendre les polítiques lingüístiques practicades a l'aula
/
Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona)
Què passa a les aules de Catalunya quan alumnat i docent s'ajunten per construir coneixement, aprendre llengües i alhora establir relacions socials i afectives? En aquest text oferim algunes eines sociolingüístiques i didàctiques per guiar l'observació del que Spolsky denomina les polítiques en les pràctiques a l'escola (o les polítiques practicades, en termes de Bonacina-Pugh). [...] What happens in classrooms in Catalonia when students and teachers come together to build knowledge, learn languages and at the same time establish social and emotional relationships? In this text we offer some sociolinguistic and didactic tools to guide the observation of what Spolsky calls language policy as practices at school (practiced language policies, in Bonacina-Pugh's terms). [...] ¿Qué ocurre en las aulas de Cataluña cuando alumnado y profesorado se juntan para construir conocimiento, aprender lenguas y al mismo tiempo establecer relaciones sociales y afectivas? En este texto ofrecemos algunes herramientas sociolingüísticas y didácticas para guiar la observación de lo que Spolsky denomina las políticas en las prácticas en la escuela (o las políticas practicadas, en términos de Bonacina-Pugh). [...] Que se passe-t-il dans les salles de classe en Catalogne lorsque les élèves et les enseignants se réunissent pour construire des connaissances, apprendre des langues et établir en même temps des relations sociales et affectives? Dans ce texte, nous offrons quelques outils sociolinguistiques et didactiques pour guider l'observation de ce que Spolsky appelle les politiques dans les pratiques à l'école (politiques linguistiques pratiquées, en de Bonacina-Pugh). [...]
2023 - 10.5565/rev/jtl3.1196
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 1 (2023) , p. e1196 (Invited Authors)
|
|
8.
|
15 p, 227.5 KB |
Diversidad sexo-genérica y relatos de vida : percepciones y testimonios de estudiantes del máster de Secundaria
/
Cantos Aldaz, Francisco Javier (Universitat Jaume I) ;
Sanahuja Ribés, Aida (Universitat Jaume I) ;
Moliner Miravet, Lidón (Universitat Jaume I)
Este estudio explora el impacto de los relatos de vida de docentes LGTBIQ+ sobre las percepciones del alumnado del máster de profesorado de la Universitat Jaume I de Castellón acerca de dos cuestiones: 1) la diversidad sexo-genérica y 2) las barreras y los procesos de empoderamiento que se encuentra el profesorado disidente de la norma cisheterosexual en los contextos educativos. [...] Aquest estudi explora l'impacte dels relats de vida de docents LGTBIQ+ sobre les percepcions de l'alumnat del màster de professorat de la Universitat Jaume I de Castelló al voltant de dues qüestions: 1) la diversitat sexe-genèrica i 2) les barreres i els processos d'apoderament del professorat dissident de la norma cisheterosexual en els contextos educatius. [...] In this paper, we explore the impact of LGTBIQ+ teachers' life stories on the perceptions of students taking the Master's Degree in Secondary Education at Jaume I University, Castellón with regard to two key issues: 1) gender diversity and 2) the barriers and empowerment processes encountered by dissident teachers in education contexts. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1577
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 99-113 (Monográfico)
|
|
9.
|
24 p, 3.6 MB |
Realidad virtual inmersiva para mejorar la competencia de gestión del clima de aula en los centros de secundaria
/
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Manero, Borja (Universidad Complutense de Madrid) ;
Morodo, Andy (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Suñe-Soler, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Henao Agudelo, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo describe el sistema Didascalia Virtual-Classroom, un entorno de realidad virtual inmersiva (ERVI) que permite a los docentes experimentar y reflexionar sobre cuestiones decisivas de la gestión eficaz de conflictos en el aula de secundaria. [...] This article describes the Didascalia Virtual-Classroom system, an immersive virtual reality environment (IVRE) that allows teachers to experience and reflect on conflict management in the secondary school classroom. [...]
2023 - 10.5944/educxx1.33418
Educación XX1, Vol. 26 Núm. 1 (2023) , p. 249-272
2 documents
|
|
10.
|
|