Resultats globals: 4 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
The acquisition of interrogatives : Wh-questions in Catalan and Spanish / Serrat, Elisabet (Universitat de Girona) ; Capdevila i Batet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
In this article we describe the nature and sequence of acquisition of wh-questions by Catalan and/or Spanish speaking children. The framework assumes that linguistic structures are constructed gradually, progressing from specific to more abstract structures. [...]
2001 - 10.1174/021037001316899785
Journal for the Study of Education and Development. Infancia y Aprendizaje, Vol. 24 Núm. 1 (2001) , p. 3-17  
2.
18 p, 629.5 KB La partición foco-trasfondo en las oraciones interrogativas del catalán y del español : estudio de corpus / Planas-Morales, Sílvia (Universitat Rovira i Virgili) ; Villalba, Xavier 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana.)
El catalán y el español expresan la partición foco-trasfondo (FR) de forma muy diferente (Villalba, 2007, 2011, Leonetti 2011, Planas-Morales y Villalba, 2015), especialmente en las oraciones interrogativas, en las cuales el catalán permite la dislocación a la derecha (DD) del trasfondo, en lugar de la omisión (recuperable por el clítico o la concordancia). [...]
Catalan and Spanish express the focus-background (FB) partition of sentence in a very different way (Villalba, 2007, 2011, Leonetti, 2011, Planas-Morales y Villalba, 2015), particularly in interrogative sentences, where Catalan allows expresing the background as a right-dislocate, instead of resorting to deletion (recoverable by means of the resumptive clitic or the verbal agreement). [...]

2018 - 10.7203/Normas.v8i1.13325
Normas, Vol. 8, núm. 1 (2018)  
3.
26 p, 1.7 MB The Right Periphery of Interrogatives in Catalan and Spanish : Syntax/Prosody Interactions / Planas-Morales, Sílvia (Universitat Rovira i Virgili) ; Villalba, Xavier 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Lingüística Teòrica) ; Universitat de Barcelona. Grup de Recerca en Entonació i Parla
S'ha destacat en la bibliografia que les oracions interrogatives del castellà i del català es comporten de manera ben diferent respecte a la inversió subjecte-verb: mentre aquelles permeten la inversió VS 'clàssica' i, en especial, l'ordre VSO, aquestes recorren sistemàticament a la dislocació a la dreta en tots els casos (V(O)#S). [...]
It has been reported in the literature that interrogative sentences behave quite differently regarding subject-verb inversion in Spanish and Catalan: whereas the former allows 'classical' VS inversion, and particularly VSO, the latter systematically resorts to right-dislocation in all cases (V(O)#S). [...]

2013 - 10.5565/rev/catjl.72
Catalan journal of linguistics, Vol. 12 (2013) , p. 193-217  
4.
13 p, 208.6 KB Representación Simbólica de Preguntas : el proyecto ReSim / Vázquez García, Gloria (Universitat de Lleida) ; Castellón Masalles, Irene (Universitat de Barcelona) ; Fernández-Montraveta, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
En aquest article presentem el projecte ReSim: Representació simbòlica de preguntes, que ha consistit en la creació d'un sistema automàtic capaç de representar en un llenguatge formal una pregunta en llenguatge natural. [...]
In this article we present the ReSim project: the symbolic representation of questions. The aim of this project was to create an automatic system capable of representing natural language questions in formal language. [...]

2006
Sintagma, Vol. 18 (2006) , p. 5-17  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.