Resultats globals: 24 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 16 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 7 registres trobats
Articles 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
Exploring language alternation and participation in an 'in-between learning scenario': a case study of a WhatsApp chat with secondary students of English / Pratginestós, Cèlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona)
The study of participation from a socio-interactional perspective relates to the exploration of the interactional practices displayed by interactants and the close examination of the multimodal resources they employ. [...]
2023 - 10.1080/19463014.2024.2315022
Classroom Discourse, Feb 2023  
2.
33 p, 379.9 KB Language education in a national school abroad in a bilingual society : a case of Japanese school in Catalonia / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
This paper explores language education in a Japanese school in Catalonia from the viewpoints of language policy with special attention to ideology. Our main goal is to identify the major factors which influence over the school's language education. [...]
本研究はカタルーニャの日本人学校における言語教育を言語政策の視点から特にイデオロギーに着目して分析し、学校の言語教育に最も大きい影響を与える要因を探る。海外における日本国民の教育機関として、日本人学校はナショナルな視点、地域的な視点、そしてグローバルな視点を教育に盛り込むことが期待されており、言語教育はこうした期待に応えるための手段の一つとされている。学校長や生徒の家族との半構造化インタビューのデータを分析した結果、日本のイデオロギーが特に学校や短期滞在の駐在員家庭の言語および言語教育に対する見方に大きく影響していることが分かった。また、イデオロギーをふんだんに含んだトップ・ダウン式の言語教育政策は現状に即していないことが明らかになった。さらに、本研究は在外日本人学校の言語教育を現状に合わせて見直しする必要性、そして究極的には言語教育政策をデザインする段階で不在となっているエージェント(学校長、教師、保護者)および参加者(生徒)をもそのプロセスに含めることを提唱するものである。.

2018 - 10.1080/14708477.2018.1463233
Language and Intercultural Communication, Vol. 18 (2018) , p. 648-662  
3.
18 p, 257.8 KB Trajectòries lingüístiques dels progenitors japonesos de les famílies transnacionals multilingües a Catalunya / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Aquest article presenta els resultats preliminars d'un projecte en curs sobre la política lingüística de les famílies transnacionals multilingües d'origen japonès instal·lades a Catalunya. A partir de les dades obtingudes mitjançant els qüestionaris i les entrevistes semidirigides, l'estudi explora les trajectòries lingüístiques dels progenitors japonesos i intenta identificar les ideologies subjacents a la seva pràctica lingüística i a l'aprenentatge lingüístic, que formen la.
base de les gestions lingüístiques familiars. L'anàlisi de les dades demostra que l'aprenentatge i l'ús de la llengua en la comunicació amb la parella es basen en la visió dicotòmica del castellà com a llengua rellevant per a tothom i del català com a llengua secundària. [...]
This article presents some preliminary results of an ongoing project on the transmission of Japanese in Japanese-heritage transnational multilingual families in Catalonia. The study ex-plores the language trajectories of the participants and attempts to identify the ideologies un-derlying their language learning and practice based on data obtained through the completion of a questionnaire and the conduction of semi-structured interviews with Japanese parents. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 - 10.2436/20.2504.01.160
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 30 (2020) , p. 57-74  
4.
26 p, 220.4 KB La gobernanza lingüística en la Comunidad Autónoma Vasca : racionalidad neoliberal y demandas comunitarias / Apodaka, Eduardo (Universidad del País Vasco) ; Morales-i-Gras, Jordi (Universidad del País Vasco)
La gobernanza de las políticas lingüísticas en la Comunidad Autónoma Vasca ha sido y es protagonizada por actores heterogéneos que han ido moviéndose desde un abierto antagonismo hacia dinámicas de colaboración. [...]
Language policy governance in the Basque Autonomous Community (BAC) has been led by heterogeneous actors that have shifted from open antagonism towards new dynamics of collaboration. We have analyzed this governance through the actors' programmatic texts, paying special attention to the institutional discourse, to the latter's relation with neoliberal rationality, and to social and communitarian demands in favor of a governance model focused on the community. [...]

2021 - 10.5565/rev/athenea.2667
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 21 Núm. 1 (2021) , p. 2667 (Artículos)  
5.
33 p, 450.2 KB Reflexions entorn de la política catalana de foment de l'oferta cinematogràfica en llengua catalana / Padrós, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; López Sintas, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
L'article explora la valoració jurídica i econòmica de vint anys de política de foment del cinema català (política cultural) i de l'oferta de cinema en llengua catalana (política lingüística). [...]
This article takes stock of legal and economic assessments that have been made of twenty years of policies of support for Catalan cinema (cultural policy) and for cinema in Catalan (language policy). [...]
El artículo explora la valoración jurídica y económica de veinte años de política de fomento del cine catalán (política cultural) y de la oferta de cine en lengua catalana (política lingüística). [...]

2005
Revista de llengua i dret, Núm. 46 (Juliol 2005) , p. 145-177  
6.
13 p, 652.7 KB An Introduction to Content and Language Integrated Learning (CLIL) for Teachers and Teacher Educators / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This paper provides a presentation to Content and Language Integrated Learning (CLIL) aimed at any reader who needs a basic understanding of this approach, be they teachers, teacher educators or education stakeholders in general. [...]
Aquest article aspira a familiaritzar a qualsevol persona interessada - sigui docent, professional de la formació del professorat, o persona amb responsabilitats educatives - amb l' enfocament Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE). [...]
Este artículo aspira a familiarizar a cualquier persona interesada --ya sea docente, profesional de la formación del profesorado,o persona con responsabilidades educativas -con el enfoque Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE). [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.21
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 7-19 (Articles)  
7.
17 p, 688.5 KB Hacia el reconocimiento del español de Guinea Ecuatorial / Schlumpf, Sandra (Universität Basel)
En esta contribución se trata el estatus del español de Guinea Ecuatorial en el conjunto de las variedades de la lengua española. Partiendo de investigaciones y publicaciones previas, en los primeros apartados se resumen posibles razones que pueden explicar el amplio desconocimiento y las valoraciones negativas del español de Guinea Ecuatorial en el mundo hispanohablante. [...]
This article treats the status of the Spanish of Equatorial Guinea in comparison with other varieties of the Spanish language. Based on previous research and publications, the first paragraphs discuss possible reasons that may explain the widespread ignorance about and the negative attitude towards the Spanish of Equatorial Guinea in the Spanish-speaking world. [...]

2016
Estudios de lingüística del español, Vol. 37 (2016) , p. 217-233 (Articles)  
8.
15 p, 154.5 KB Interpreting and Negotiating Language Policy at the Local Level : a Case Study from Catalan-Speaking Spain / Duggan, Joanna (Center for Applied Linguistics (Washington DC, Estats Units d'Amèrica))
In the Balearic Islands, where two official languages (Spanish and Catalan) co-exist, movements have been made to increase the role of foreign languages (English, in particular) at the expense of the regional minority language, Catalan. [...]
En las Islas Baleares, donde dos idiomas oficiales (español y catalán) coexisten, se han realizado movimientos para incrementar el rol de las lenguas extranjeras (inglés, en particular) a costas del idioma regional minoritario, catalán. [...]
Aux îles Baléares, où coexistent deux langues officielles (l'espagnol et le catalan), certains mouvements ont été faits pour accroître le rôle des langues étrangères (anglais en particulier) au détriment de la langue minoritaire régionale, le catalan. [...]
A les Illes Balears, on dos idiomes oficials (espanyol i català) coexisteixen, s'han realitzat moviments per incrementar el paper de les llengües estrangeres (anglès, en particular) a costes de l'idioma regional minoritari, català. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.736
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 2 (may-june 2017) , p. 77-91 (Articles)  
9.
14 p, 184.3 KB "Non, moi je lui dis pas en turc, ou en portugais, ou en, j'sais pas moi en arabe" : exploring teacher ideologies in multilingual/cultural preschool contexts in France / Young, Andrea S. (University of Strasbourg. School of Education)
This contribution explores the relationship between language ideologies and teaching with specific reference to the French national education context and in particular with respect to the education of children for whom French, the language of schooling, is not the language spoken in the home. [...]
Aquest article explora la relació entre ideologies lingüístiques i pràctiques educatives dels mestres de preescolar a França, en particular mestres qui treballen amb alumnes per als que la llengua de l'escola no és l'idioma que parlen a casa. [...]
Este artículo explora la relación entre ideologías lingüísticas y prácticas educativas de los maestros de preescolar en Francia, en particular maestros que trabajan con alumnos que hablan una lengua diferent que la lengua vehicular de la escuela. [...]
Cette contribution explore la relation entre les idéologies linguistiques et les pratiques pédagogiques d'enseignants d'école maternelle en France envers les élèves pour qui la langue de l'école n'est pas la langue parlée à la maison. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.729
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 2 (may-june 2017) , p. 11-24 (Invited Authors)  
10.
8 p, 210.3 KB Uncovering Language Policy in Higher Education : Reflections from the Classroom / Makar, Carmina (The City College of New York. School of Education)
This paper analyzes salient issues that emerged over the course of a language policy action research course at the Graduate Center City University in New York. The course, embedded in the larger scope of the Futures Initiatives, allowed students to study different language communities across different campuses in New York. [...]
Aquest article analitza, a través de diferents aproximacions temàtiques, l'experiència de treball en una assignatura de política lingüística al Graduate Center de la Universitat de Nova York. Aquesta assignatura va formar part de la Iniciativa per al Futur, i va permetre als estudiants portar a terme recerques sobre comunitats lingüístiques en diferents campus d'educació superior a la ciutat de Nova York. [...]
Este trabajo analiza a través de distintos lentes temáticos, la experiencia de trabajo en un curso de política lingüística en el Graduate Center en la Universidad de Nueva York. Dicho curso formo parte de la Iniciativa para el Futuro, y permitió a los estudiantes investigar comunidades lingüísticas en diferentes campus de educación superior en la ciudad de Nueva York. [...]
Cet article analyse les principales questions qui ont émergé au cours d'un stage de recherche-action de la politique linguistique au le Graduate Center à l'Université de New York. Le cours, intégré dans le cadre plus large des Future Initiatives, a permis aux élèves d'étudier les différentes communautés linguistiques à travers les différents campus à New York. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.675
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 2 (may-june 2016) , p. 6-13 (Invited Authors)  

Articles : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
13 p, 75.1 KB Pla de llengües de la UAB (2008-2010). Una aposta estratègica pel multilingüisme (Acord del Consell de Govern de 17 de juliol de 2008) / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües
La política lingüística de la UAB és una aposta compromesa per donar resposta a les necessitats de gestió del multilingüisme que representa l'espai europeu del coneixement en els àmbits de l'ús, la qualitat i el coneixement lingüístics. [...]
The language policy of the UAB is a committed pledge to respond to the need to manage the multilingualism that exists in European knowledge society in terms of language use, quality and learning. This pledge is specifically focussed on developing a multilingual university model, which involves the use of Catalan, Spanish and English as languages of regular use, with the status corresponding to each, and promotes plurilingual and pluricultural skills throughout the university community.

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona 2008
9 documents

Documents de recerca 7 registres trobats  
1.
51 p, 928.5 KB The Linguistic Landscape of an English-Speaking University Campus in Quebec : The Case of Bishop's University / Sagués Jorba, Laura ; Codó, Eva, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This study aims to determine what languages are present in an English-speaking campus in francophone Quebec (Canada) and what roles they play. I begin by examining the language policies that apply to the campus' signmakers to then focus on actual language use in the displayed signs. [...]
Aquest estudi aspira a determinar les llengües presents en un campus angloparlant del Quebec francòfon (Canadà) i els rols que hi desenvolupen. Començo examinant les polítiques lingüístiques dirigides a les entitats que creen els cartells del campus, i, tot seguit, investigo l'ús real de les llengües emprades. [...]
Este estudio aspira a determinar las lenguas presentes en un campus anglohablante del Quebec francófono (Canadá) y los roles que llevan a cabo. Empiezo examinando las políticas lingüísticas dirigidas a las entidades que crean los carteles del campus, y, seguidamente, investigo el uso real de las lenguas empleadas. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
2.
21 p, 249.6 KB Regulació de la política lingüística en estats federals / García Salcedo, Paula ; Botella Corral, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La política lingüística és una de les polítiques essencials que ajuden a la convivència en un estat determinat en el qual conviuen diverses llengües. És important que aquest tipus de polítiques siguin gestionades de tal manera que els parlants de les mateixes no vegin el seu idioma en perill. [...]
La política lingüística es una de las políticas esenciales que ayudan a la convivencia en un estado determinado en el cual conviven varias lenguas. Es importante que este tipo de políticas sean gestionadas de tal manera que los hablantes de las mismas no vean su idioma en peligro. [...]
Language policy is one of the essential policies that help to coexist in a specific state in which several languages coexist. It is important that this type of policy is managed in such a way that speakers of these languages do not see their language as being endangered. [...]

2020
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documents
3.
73 p, 2.2 MB Análisis comparativo de la simplificación de caracteres chinos en China y Japón / Ibern Fernandez, Sergi ; Paoliello, Antonio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Els caràcters xinesos constitueixen un dels sistemes d'escriptura més antics del món. Al llarg de l'extensa història de la Xina, els caràcters han anat evolucionant, seguint una tendència a la simplificació per economitzar la seva escriptura. [...]
Los caracteres chinos constituyen uno de los sistemas de escritura más antiguos del mundo. A lo largo de la extensa historia de China, los caracteres han ido evolucionando, siguiendo una tendencia a la simplificación para economizar su escritura. [...]
The Chinese character script is one of the oldest writing systems in the world. Throughout the long history of China, the characters have evolved following a tendency to simplification in order to minimize the writing efforts. [...]

2019
Estudis d'Àsia Oriental [0]  
4.
39 p, 907.8 KB English Language Assistantship Programmes as Municipal Public Policy : a case study / Jurado Gómez, Glòria ; Codó, Eva, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Although the English Language Assistantship Programme (ELAP) is being implemented throughout all Spain in state-funded and private schools, its intrusion in the public policy arena at a local level is unprecedented. [...]
El Programa d' Auxiliars de Conversa en Anglès s'implementa a tota Espanya en centres públic i privats. No obstant, en aquests darrers anys hi ha hagut una intrusió en l'àmbit de les polítiques públiques a nivell local sense precedents. [...]
El Programa de Auxiliares de Conversación en Inglés es implementado en toda España en centros públicos y privados. No obstante, en estos últimos años ha habido una intrusión en el ámbito de las políticas púbticas a nivel local sin precedentes. [...]

2019
Grau en Estudis Anglesos [801]  
5.
25 p, 693.9 KB El japonès estàndard. Problemes i debats previs a la creació de la llengua comuna a partir del període Meiji / Torres Alemany, José Luis ; Fukuda, Makiko, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
L'arribada del període Meiji va significar, en gran part, el començament de la ràpida modernització de Japó. Amb l'abolició de la política del sakoku que va mantenir l'arxipèlag aïllat durant gairebé dos segles, es va iniciar una vertadera revolució a tots els nivells: es van introduir un nou sistema polític, sistema educatiu i sistema de lleis, entre moltes altres innovacions. [...]
The arrival of the Meiji period meant, largely, the beginning of the rapid modernization of Japan. With the abolition of the sakoku policy, which kept Japan isolated for nearly two hundred years, a revolution began at all levels: a new political system, educational system and system of laws were introduced, among many other innovations. [...]

2016
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [842]  
6.
83 p, 1.4 MB La llengua, sencera : els dialectes geogràfics del català en la traducció literària / Tirado Gual, Neus ; Caball, Josefina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En aquest treball es planteja la qüestió de l'ús de les variants geogràfiques del català en la traducció d'obres literàries segons la procedència dels traductors i de les editorials. En primer lloc, definim un marc teòric sobre la traducció com a fenomen social i multidisciplinar i, posteriorment, el contextualitzem dins de l'àmbit lingüístic català. [...]
En este trabajo se plantea la cuestión del uso de las variedades geográficas del catalán en la traducción de obras literarias según la procedencia de los traductores y de las editoriales. En primer lugar, definimos un marco teórico sobre la traducción como un fenómeno social y multidisciplinar y, posteriormente, lo contextualizamos dentro del ámbito lingüístico catalán. [...]
In this paper we consider the issue of geographical dialects of Catalan in literary translation depending on the translators and publishers' origin. First of all, we define a theoretical setting about translation as a social and multidisciplinary subject, and, after that, we set it in the context of Catalan language. [...]

2015
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  
7.
134 p, 1.7 MB Usos, actituds i identitats lingüístics entre l'estudiantat universitari / Ipsos Marketing ; Serveis Lingüístics Universitaris ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües
For more than a decade, Catalan universities have been collecting information about linguistic indicators in different centres and also about the language need of the members of university communities. [...]
Des de fa més d'una dècada, les universitats catalanes obtenen informació sobre indicadors lingüístics dels diferents centres i també sobre les necessitats lingüístiques dels membres de les comunitats universitàries. [...]

2009  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.