1.
|
9 p, 234.9 KB |
Collaborative possibilities of CAT tools in the revision process
/
Summers, Elana (Zurich University of Applied Sciences) ;
Kappus, Martin (Zurich University of Applied Sciences) ;
Ehrensberger-Dow, Maureen (Zurich University of Applied Sciences)
In many MA programmes, input about translation technology is provided in dedicated courses that run parallel to the practical courses. In a session in a revision course module, co-taught by the translation technology lecturer and a translation lecturer, students discovered the collaborative possibilities that CAT tools can offer. En molts programes de màster, les tecnologies de la traducció s'ensenyen en cursos específics que s'imparteixen paralel·lament als cursos pràctics. En una sessió d'un mòdul del curs de revisió, impartida conjuntament per un professor de tecnologies de la traducció i un professor de traducció, els estudiants han descobert les possibilitats de col·laboració que poden oferir les eines TAO. En muchos programas de máster, las tecnologías de la traducción se enseñan en cursos específicos que se imparten paralelamente a los cursos prácticos. En una sesión de un módulo del curso de revisión, impartida conjuntamente por un profesor de tecnologías de la traducción y un profesor de traducción, los estudiantes descubrieron las posibilidades de colaboración que pueden ofrecer las herramientas TAO.
2023 - 10.5565/rev/tradumatica.314
Tradumàtica, Núm. 21 (2023) , p. 300-308 (Tradumàtica breu)
|
|
2.
|
26 p, 214.0 KB |
Hacia una cartografía teórica de la soledad : una revisión de los acercamientos teóricos a la soledad
/
Barrio Formoso, Óscar (Universidad Complutense de Madrid)
El fenómeno de la soledad se está convirtiendo, cada vez más, en un problema amplio y relevante de las sociedades contemporáneas. En consecuencia, son muchas las investigaciones que abordan esta realidad, como numerosas son también las intervenciones que tratan de hacerle frente, en especial tras la pandemia provocada por la COVID-19. [...] El fenomen de la solitud està esdevenint, cada vegada més, un problema ampli i rellevant de les societats contemporànies. En conseqüència, són moltes les recerques que aborden aquesta realitat, com també són nombroses les intervencions que tracten de fer-hi front, especialment després de la pandèmia provocada per la COVID-19. [...] The phenomenon of loneliness is increasingly characterized as a widespread and relevant problem in contemporary societies. As a result, many studies as well as numerous interventions have attempted to address this reality, especially after the COVID-19 pandemic. [...]
2024 - 10.5565/rev/papers.3207
Papers : revista de sociologia, Vol. 109 Núm. 1 (2024) , p. e3207 (Artículos)
|
|
3.
|
26 p, 1019.2 KB |
Literatura infantil y realidad aumentada : una revisión sistemática
/
Arellano-Yanguas, Villar (Universidad Pública de Navarra)
Los avances tecnológicos han permitido desarrollar nuevas formas de lectura, como los libros con realidad aumentada (RA). La literatura infantil ha incorporado estos materiales que favorecen una experiencia lectora dinámica e inmersiva, un interés también perceptible en el terreno investigador. [...] Els avenços tecnològics han permès desenvolupar noves formes de lectura, com ara els llibres amb realitat augmentada (RA). La literatura infantil ha incorporat aquests materials que afavoreixen una experiència lectora dinàmica e immersiva, un interès també perceptible en el terreny investigador. [...] Technological advances have made it possible to develop new forms of reading, such as books with augmented reality (AR). Children's literature has incorporated these materials that promote a dynamic and immersive reading experience. [...] Les avancées technologiques ont permis de développer de nouveaux types de lecture, telles que les livres avec réalité augmentée (RA). La littérature jeunesse a intégré ces supports qui favorisent une expérience de lecture dynamique et immersive, un intérêt qui se remarque également dans le domaine de la recherche. [...]
2023 - 10.5565/rev/jtl3.1193
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1193 (Articles)
|
|
4.
|
18 p, 723.6 KB |
La carrera dual en esport practicat per dones : una revisió d'abast
/
García-Solà, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Ramis Laloux, Yago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Borrueco, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Les anteriors revisions sobre carrera dual (CD) ofereixen conclusions per a esportistes en general, sense esmentar el gènere i perpetuant la infrarepresentació de les dones. Per això, en aquesta revisió d'abast ens centrem únicament en sportistes dones amb l'objectiu de conèixer el panorama actual dels estudis sobre CD en esport femení. [...] Las revisiones existentes sobre carrera dual (CD) ofrecen conclusiones para deportistas en general, sin mencionar el género y perpetuando la infrarrepresentación de las mujeres. Por ello, en esta revisión de alcance nos centramos únicamente en deportistas mujeres con el objetivo de conocer el panorama actual de los estudios sobre CD en deporte femenino. [...] Previous reviews on dual careers (DC) provide findings on athletes in general, without reference to gender and perpetuating the under-representation of women. Therefore, this scoping review focuses only on sportswomen in order to get an overview of the current landscape of DC studies in women's sport. [...]
2023 - 10.5672/apunts.2014-0983.es.(2023/4).154.02
Apunts. Educacion Fisica y Deportes, Vol. 4 Núm. 154 (2023) , p. 16-33
3 documents
|
|
5.
|
14 p, 250.7 KB |
La traducció en l'ensenyament de llengües : un recurs exclòs de les aules del mètode directe?
/
Reverter Oliver, Beatriz (Universitat de València)
Tradicionalment s'ha pensat que la traducció com a eina a l'aula de llengües estrangeres va quedar desaconsellada en el mètode directe. Així, des de llavors, molts docents han defensat la idea que la traducció és un recurs nociu per ensenyar idiomes, encara que, segons Cook (2010), no hi ha evidències que ho hagin provat científicament. [...] Translation as a tool within the foreign language classroom has traditionally been thought to be discouraged in the Direct Method. Thus, since then, many teachers have defended the idea that translation is a harmful resource for teaching languages, although, according to Cook (2010), there is no scientifically-proven evidence. [...] Tradicionalmente se ha pensado que la traducción como herramienta en el aula de lenguas extranjeras quedó desaconsejada en el método directo. Así, desde entonces, muchos docentes han defendido la idea de que la traducción es un recurso nocivo para enseñar idiomas, aunque, según Cook (2010), no hay evidencias que lo hayan probado científicamente. [...] Traditionnellement, on pensait que la méthode directe décourageait l'utilisation de la traduction comme un outil dans la classe de langue étrangère. Ainsi, depuis lors, de nombreux enseignants défendent l'idée que la traduction est une ressource nocive pour l'enseignement des langues, bien que, selon Cook (2010), il n'existe aucune preuve scientifiquement établie. [...]
2021 - 10.5565/rev/jtl3.900
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 4 (2021) , p. e900 (Articles)
|
|
6.
|
16 p, 221.6 KB |
Does mentoring for young women introduce a feminist approach? : A scoping review
/
Foradada Villar, Mireia (Universitat de Lleida) ;
Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Although mentoring for young people at risk of social exclusion is a widespread educational intervention strategy, little research has been conducted on mentoring for young women aimed at eradicating gender inequalities. [...] Tot i que la mentoria per a joves en risc d'exclusió social és una estratègia d'intervenció educativa molt estesa, poc s'ha investigat sobre la mentoria per a dones joves que persegueix l'erradicació de les desigualtats de gènere. [...] Aunque la mentoría para jóvenes en riesgo de exclusión social es una estrategia de intervención educativa muy extendida, poco se ha investigado sobre la mentoría para mujeres jóvenes que persigue la erradicación de las desigualdades de género. [...]
2020 - 10.5565/rev/educar.1121
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 527-542 (Puntos de vista)
|
|
7.
|
22 p, 129.6 KB |
Otras perspectivas en el estudio de la cerámica prehistórica : la aportación de las sociedades vivas
/
Rubio de Miguel, Isabel (Universidad Autónoma de Madrid)
La cerámica ha constituido uno de los principales fósiles-guía en prehistoria y arqueología. Habitualmente, su estudio se ha planteado desde una perspectiva evolucionista, considerándola una de las innovaciones que surgen en el devenir de la prehistoria. [...] La ceràmica ha constituït un dels principals fòssils-guia en prehistòria i arqueologia. Habitualment, el seu estudi s'ha plantejat des d'una perspectiva evolucionista i se l'ha considerada una de les innovacions que sorgeixen en l'esdevenir de la prehistòria. [...] Pottery has always been one of the most important cultural markers in Prehistory and Archaeology. Usually, its study has been made from an evolutionary perspective, considering ware one of the innovations which appears along the Prehistory. [...]
2019 - 10.5565/rev/tda.104
Treballs d'arqueologia, Vol. 23 (2019) , p. 261-281 (Articles)
|
|
8.
|
12 p, 83.5 KB |
Ensenyament de llengües : el paper de la traducció al llarg de la història
/
Torralba, Gloria (Universitat Jaume I. Departament de Traducció i Comunicació)
L'objectiu d'aquest article és fer una revisió sumària dels principals enfocaments didàctics en l'adquisició de llengües estrangeres, amb especial atenció a la relació que ha mantingut la traducció amb cadascun. [...] The aim of this article is to carry out a brief review of the main teaching approaches in foreign languages acquisition, paying special attention to the role of translation in each one of them. We have reviewed some of the researches that have proved the benefits of the use of translation within the classroom. [...]
2019
Quaderns : revista de traducció, Núm. 26 (2019) , p. 227-238 (Articles)
|
|
9.
|
28 p, 395.3 KB |
Crisis de la vivienda, movimientos sociales y empoderamiento : una revisión sistemática de la literatura
/
Sala, Eduard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
En el contexto de la crisis, las dificultades de las familias para enfrentarse a la deuda hipotecaria en España, junto a la falta de efectividad de los poderes públicos para paliar esta situación, han provocado el surgimiento de plataformas ciudadanas de ayuda. [...] En el context de la crisi, les dificultats de les famílies per enfrontar-se al deute hipotecari a Espanya, juntament amb la falta d'efectivitat dels poders públics per pal·liar aquesta situació, han provocat el sorgiment de plataformes ciutadanes d'ajuda. [...] Dans le contexte de la crise, les difficultés des familles pour faire face à la dette hypothécaire en Espagne avec l'inefficacité des autorités à remédier à cette situation ont provoqué l'auto-organisation des citoyens. [...] In the context of the recent crisis, the difficulties families face to deal with mortgage debt in Spain and the ineffectiveness of the authorities to alleviate the situation have led to the emergence of citizens' platforms. [...]
2018 - 10.5565/rev/dag.379
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 64 Núm. 1 (gener-abril 2018) , p. 99-126 (Articles)
|
|
10.
|
20 p, 653.4 KB |
Review of the oak gall-wasp genus "Zapatella" Pujade-Villar & Melika with the description of two new species from Colombia (Hymenoptera, Cynipidae, Cynipini)
/
Fernández-Garzón, Sara (Universitat de Barcelona. Departament de Biologia Animal) ;
Caicedo, Guadalupe (Jardín Botánico José Celestino Mutis (Bogotà, Colòmbia)) ;
Rodríguez, Pedro A. (ICA - Instituto Colombiano Agropecuario (Mosquera, Colòmbia)) ;
Pujade-Villar, Juli (Universitat de Barcelona)
Two new species of Zapatella from the Colombian departments of Boyacá and Cundinamarca are here described: Z. cupulae Fernández-Garzón, Caicedo, Rodríguez & Pujade-Villar n. sp. and Z. migueli Pujade-Villar & Fernández-Garzón n. [...] Es descriuen dues espècies noves de Zapatella dels departaments colombians de Boyacá i Cundinamarca: Z. cupulae Fernández-Garzón, Caicedo, Rodríguez & Pujade-Villar n. sp. i Z. migueli Pujade-Villar i Fernández-Garzón n. [...] Se describen dos especies nuevas de Zapatella de los departamentos colombianos de Boyacá y Cundinamarca: Z. cupulae Fernández-Garzón, Caicedo, Rodríguez & Pujade-Villar n. sp. y Z. migueli Pujade-Villar y Fernández-Garzón n. [...]
2017 - 10.5565/rev/orsis.46
Orsis, Vol. 31 (2017) , p. 79-97 (Articles)
|
|